مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

7 ترفند افزایش سرعت گوشی اندرویدی سریع و واقعی

0 64
زمان مطالعه : 7 دقیقه

7 ترفند افزایش سرعت گوشی اندرویدی سریع و واقعی . از اولین روزهایی که گوشی خریدید ، چند وقت می گذرد؟ در طول این مدت چه تغییراتی در سرعت گوشیتان احساس کردید؟ مسلماً اگر از کاربران گوشی های اندرویدی باشید .  بعد از مدتی خواهید دید که سرعت گوشیتان به نسبت روزهای اول ، پایین آمده است . علاوه بر کند شدن دستگاه ، پر شدن سریع رم از دیگر مشکلات این سیستم عامل متن باز محسوب می شود .

1-  به روز رسانی : 7 ترفند افزایش سرعت گوشی اندرویدی سریع و واقعی

توسعه دهندگان و برنامه سازان با طراحی و ارائه ی اپلیکیشنهای مختلف و کار بر روی اپلیکیشنهای مختلف ، هنگامی که برنامه ای برای اندروید عرضه می شود . برنامه های جدیدشان را برایشان عرضه می کنند و کاربران را از به روزرسانی جدید آگاه می کنند . اگر بعضی اوقات این اعلانها و نوتیفیکیشنها را دریافت نمی کنید . می توانید به قسمت نظیمات گوشی بروید و از آنجا بر روی گزینه ی درباره ی تلفن کلیک کنید . در قسمت بالای گوشی ، همانجا که نوتیفیکیشن ها ظاهر می شوند .

هر چند وقت یک بار اعلانی ظاهر می شود که از شما می خواهند اپلیکیشن خاصی را به روز رسانی کنید . در واقع شما را از به روز رسانی جدید سیستم عاملتان آگاه می کنند . این اعلانها بصورت خودکار و اتوماتیک بر روی گوشی شما ظاهر می شوند . اما بعضی اوقات هم پیش می اید که به شما خبر نمی دهند . بطور خودکار از به روز رسانی جدید سیستم عامل، شما را آگاه نمی سازند . بنابراین حتما هر چند وقت یکبار ، خودتان بصورت دستی این به روز رسانی ها را انجام دهید . چرا که همیشه نسخه  های جدید برای رفع نواقص موجود در سیستم عامل است و برای رفع نواقص عرضه می شوند . بنابراین برای افزایش سرعت حتما گوشیتان را با آخرین نسخه ی اندرویدی هماهنگ کنید .

اپدیت کردن گوشی های اندرویدی ، به روز رسانی کردن
اپدیت کردن گوشی های اندرویدی ، به روز رسانی کردن

2 – این همه برنامه ی بی کاربرد ؛ برای چه؟

حافظه ی گوشی شما محدود و کم است و همین امر باعث می شود که سرعت عملکرد گوشیتان پایین بیاید . اگر فایلهای موزیک و عکس و  فیلم و اپلیکیشنهای زیادی بر روی دستگاه وجود دارند ، حتما با انتقالشان به سایر حافظه های دیگر ، به بیشتر شدن حافظه ی گوشی کمک کنید . مثلاً می توانید اپها و فایلهای مختلف را به سرویسهای ابری مانند Dropbox و و یا گوگل درایو انتقال دهید . همین الان به منوی گوشی خود نگاه کنید و ببنید چند برنامه ی غیر ضروری در گوشیتان دارید؟ چند برنامه دارید که تا کنون حتی آنها را باز هم نکرده اید، بنابراین به شما  پیشنهاد می کنم که حتماً این برنامه ها را حذف کنید .

چرا که همه ی برنامه هایی که بر روی گوشی شما نصب هستند ، این قابلیت را دارند که در پس زمینه ی گوشی باز شوند و فضای رم را اشغال کنند . بنابراین حتماً برنامه های بی مصرف و غیر کاربردی را از گوشی حذف کنید . تا هم فضای رم بیشتری در اختیار داشته باشید و هم سرعت گوشی بالاتر برود . برای حذف و یا انتقال برنامه ها ، به تنظیمات گوشی بروید ، برنامه های کاربردی را باز کنید . با تب کردن بر روی گزینه ی uninstall ، می توان برنامه را حذف کرد و یا با گزینه ی to SD Move آنها را به حافظه ی میکروی قابل حمل انتقال دهید .

حذف برنامه های اضافی و ویجتهای غیر ضروری
حذف برنامه های اضافی و ویجتهای غیر ضروری

 3-غیر فعال کردن ویجت ها « 7 ترفند افزایش سرعت گوشی » 

ویجت فیس بوک از جمله ویجتهایی است که سرعت دستگاه را بسیار پایین می آورد .

 

شاید در نگاه اول دیدن ویجت های مختلف و متنوع ، احساس شخصی سازی و در دسترس بودن سریع اپلیکیشنهای مختلف را به شما بدهد . اما این ویجت ها عمر باتری را به شدت کاهش می دهند و باتری زیادی مصرف می کنند و نهایتاً سرعت گوشی را پایین می آورند . در صفحه ی اصلی گوشی شما چند ویجت وجود دارد؟ اگر تعداد زیادی ویجت بر روی صفحه ی اصلی شما هستند . حتماً آنها را حذف کنید با این کار سرعت گوشی شما را بسیار افزایش می یابد . ویجتها یی که در صفحه ی گوشیتان وجود دارند ، مفید هستند و کارایی خاصی هم دارند .

برنامه هایی که بصورت پیشفرض بر روی گوشی نصب شده اند را نمی توان مانند اپلیکیشنهای دیگر به راحتی حذف کرد . این برنامه ها حذف نمی شوند و تنها می توان آنها را غیر فعال کرد . برای غیر فعال کردن برنامه های ابتدایی و پیشفرض گوشی باید به قسمت تنظیمات « Setting » بروید و از آنجا آپشن « Apps» را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ی  ALL کلیک کنید . و به این طریق می توان برنامه ای را غیر فعال کرد و با انتخاب گزینه ی Clear data ، تب جدید « DISABLED » به منوی برنامه های شما اضافه خواهد شد .

« حتما بخوانید  قابلیت های Galaxy Buds Plus و راهنمای استفاده

حذف برنامه های اضافی و ویجتهای غیر ضروری

4 – عکسهای متحرک ؛ زیبا اما پرمصرف

عکسهای زنده که در پس زمینه استفاده می شوند ، با وجود زیبایی و جذابیتی که دارند . اما به شدت در پایین آوردن سرعت گوشیتان تاثیر دارند و هم اینکه عمر باتری را کاهش می دهند و با عث خالی شدن زودتر شارژ گوشی می شوند . با این همه معایب که گفتیم ، ایا هنوز هم تمایل دارید که از عکسهای زنده استفاده کنید؟ مسلماً جوابتان منفی است . بنابراین حتما عکسهای متحرک و زنده را از پس زمینه ی گوشی خود حذف کنید و به جای آنها از عکسهای ثابت استفاده کنید تا هم سرعت گوشی بالا رود و هم عمر باتری افزایش یابد. استفاده از والپیپر های زنده و متحرک باعث می شوند سرعت دستگاه کاهش پیدا کند.

تصاویر متحرک و زنده
تصاویر متحرک و زنده

 5-آزاد سازی فضای حافظه ی گوشی « 7 ترفند افزایش سرعت گوشی »

می توانید هر کدام از اپلیکیشن های غیر ضروری که از انها استفاده نمی کنید را حذف کنید تا باری از روی گوشیتان برداشته شود.

میزان حافظه ی در دسترس در کند شدن سیستم موثر است . بنابراین برای اینکه از میزان فضای حافظه ی باقی مانده گوشی و حافظه ی رم اطلاع پیدا کنید، می توانید به قسمت تنظیمات گوشی بروید . بر روی بخش Storage کلیک کنید تا مقدار فضای حافظه ی در دسترس را مشاهده کنید . می بینید که میزان فضای حافظه ی آزاد بسیار کم است . آسانترین روش برای خالی کردن حافظه ، این است که اپلیکیشنهای غیر قابل استفاده را حذف کنید .

یا اینکه فایلهایی را احتمالاً چند ماه پیش دانلود کرده اید و دیگر نیازی به آنها ندارید را حذف کنید و حافظه ی اشغال شده را آزاد کنید . برای حذف فایلهای دانلود شده می توانید وارد قسمت شوید و فایلهایی را که می خواهید از شرشان خلاص شوید را انتخاب کرده و سپس اپشن بین « Bin » را لمس کنید . دیگر فضای حافظه ی بیشتری در اختیارتان قرار دارد و مطمئناً سرعت دستگاه نیز به مراتب افزایش یافته است .

سویپ کردن برنامه ها و غیر فعال کردن همزمان برنامه ها
سویپ کردن برنامه ها و غیر فعال کردن همزمان برنامه ها

 

6-عدم باز شدن همزمان چندین برنامه

وقتی گوشی دستتان است ، احتمالاً به برنامه های مختلف و متنوعی سر می زنید . دریک لحظه و بصورت همزمان ؛ برنامه ی تلگرام را باز می کنید و سری به اینستاگرام هم می زنید . احتمالاً اپلیکیشن دوربین هم باز است . بعد اگر هوس کنید آهنگی مناسب با حال و احوالتان را پخش می کنید و شاید هم یاد خاطره ای بیفتید و سری به گالری بزنید و دنبال عکس مورد نظر بگردید .

با این حساب در ساده ترین حالت چند برنامه را بصورت همزمان باز کرده اید ، این کار می تواند تاثیر منفی بر روی عملکرد دستگاه تان داشته باشد . بنابراین سعی کنید برنامه هایی را که از آنها استفاده نمی کنید ببندید . برای بستن سریع همه ی برنامه ها ، کافی است که دکمه ی هوم را نگه دارید. تا همه ی برنامه های باز شده ظاهر شوند و تنها با حرکت و کشیدن swipe ، همه ی اپلیکیشن ها را ببندید . با این کار سرعت دستگاه افزایش خواهد یافت .

 7-ریستارت کردن دستگاه « 7 ترفند افزایش سرعت گوشی »

ریستارت کردن گوشی از روشهای سریع و بی دردسری است که می تواند حافظه ی کش را خالی کند و برنامه های غیر ضروری را متوقف کند . و در نهایت سرعت گوشی را بالاتر می برد . برای ریستارت گوشیتان کافی است که دکمه ی پاور را نگه دارید و از بین گزینه های ظاهر شده ، گزینه ی Restart را انتخاب کنید . شاید با همین ریستارت کردن ساده و سریع و بی درد سر ، سرعت گوشیتان به میزان قابل توجهی افزایش یافت .
ریست کردن گوشی و یا به اصطلاح بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه از روشهای نهایی است که در افزایش سرعت گوشی ، می تواند تاثیر گذار باشد . ریست کردن برای گوشیهای اندرویدی هر سال یکبار و یا هر شش ماه یکبار لازم و ضروری است ، تا سرعت گوشیتان افزایش یابد .

سرعت سیستم عامل اندروید

 

مطمئنا با انجام راهکار های بالا به نتایج خوبی در 7 ترفند افزایش سرعت گوشی اندرویدی سریع و واقعی خواهید رسید نظرات و کامنتهای خود را در زیر مطلب درج کنید .

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .