مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مزایای استفاده از زودپز ؛ فواید و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی

0 580
زمان مطالعه : 4 دقیقه

مزایای استفاده از زودپز ؛ فواید و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی ؛ تهیه غذا برای اعضای خانواده به همان سادگی ساده نیست که فکر می کنید . غیر از طعم آن باید به مسائلی مانند سلامتی ، تغذیه و ایمنی مواد غذایی توجه شود. زمان نیز مهمترین مشکل افراد شاغل است . اگرچه زودپز مفهومی جدید نیست ، اما واضح است که چرا محبوبیت آن در حال افزایش است. زودپز پاسخ به بحران زمانی ، کیفیت مواد غذایی و تغذیه صحیح خانواده امروز ما است. در اینجا در مورد زودپز و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی آورده شده است ، اگر در خرید زودپز تردید دارید ، ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا از خریدتان مطمئن شوید .


مزایای استفاده از زودپز ؛ فواید و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی

  1. سریعتر آشپزی کنید

    چه کسی بعد از یک روز کاری طولانی می خواهد ساعت ها آشپزی کند ؟
    استفاده از زودپز زمان پخت و پز شما را تا دو سوم کاهش می دهد .
    اگر در مکان هایی در ارتفاعات زندگی می کنید و فشار هوا در آنجا کم است ، آشپزی بسیار بیشتر هم طول می کشد. در این صورت استفاده از زودپز زندگی شما را نجات خواهد داد.

  2. 7 مزیت برتر استفاده از زودپز در آشپزی
  3. صرفه جویی در انرژی و هزینه ها

    پخت و پز با زودپز نسبت به سایر روش های پخت و پز قدرت بیشتری دارد
    زیرا از بخار تحت فشار برای پخت و پز استفاده می کند.
    در نهایت با کم شدن زمان پخت و پز ، انرژی کمتری نیز مصرف خواهید کرد که این به معنای صرفه جویی در هزینه های شما است . اگر یک زودپز برقی مانند زودپز و پلوپز دلمونتی 6 لیتر 1000 وات DL150 Delmonti خریداری کنید ، حتی نیازی به خرید وسایل دیگر مانند آرام پز ، پلوپز یا بخار پز هم ندارید. 

    برای اطلاعات بیشتر در مورد صرفه جویی در انرژی و هزینه ها با استفاده از زودپز ، مطلب صرفه جویی در هزینه ها با زودپز را مطالعه کنید .

  4. غذا های سالم تر بخورید

    آیا خوردن غذا های سالم جزء برنامه های سال جدید شما هم بود ؟
    اسطوره ای به نام زودپز وجود دارد که با استفاده از کوتاه کردن مدت زمان پخت ، ویتامین ها و مواد معدنی را حفظ می کند و به شما در رسیدن به هدفتان کمک می کند . ما به هیچ وجه دانشمندان مواد غذایی نیستیم . اما باتوجه به تحقیقات علمی ثابت شده است که غذای پخته شده توسط زودپز بیش از جوشاندن و بخارپز باعث حفظ ارزش غذایی می شود. نه تنها به این دلیل که زمان پخت و پز کوتاه تر است ، بلکه می تواند از فرار مواد مغذی توسط بخار جلوگیری کند.

    بیشتر بخوانید : آیا پختن غذا در زودپز سالم است ؟

  5. مزایای استفاده از زودپز ؛ مزیت های بیشتر

  6. بدون ایجاد گرما ، بو و سر و صداپخت و پز در آشپزخانه گرم در تابستان مانند کار کردن در سونا است . زودپز هنگام پخت و پز ، آشپزخانه شما را گرم نمی کند.
    از آنجا که اجاق گاز در هنگام پخت و پز محکم بسته می شود ، دیگر لازم نیست نگران پر کردن خانه با بوی خاصی از غذا باشید. همچنین زودپز های امروزی صدای زیادی ایجاد نمی کنند ( مناسب برای مادرانی که هنگام خواب کودک باید آشپزی کنند ).

  7.  حفظ مواد مغذی موجود در غذاها: خوردن غذاهایی که با زودپز طبخ می شوند ، بیشتر از غذا های پخته شده برای مدت طولانی تر با استفاده از وسایل آشپزی سنتی ، باعث حفظ مواد مغذی می شود. هرچه غذا ها مدت بیشتری پخته شوند ، مواد مغذی بیشتری از بین می روند.

  8. صرفه جویی در زمان تهیه وعده های غذایی زمان پخت و پز در هنگام استفاده از اجاق گاز تحت فشار تا 70٪ کاهش می یابد ، و آن را به ابزاری مفید برای آماده کردن سریع غذا تبدیل می کند. همه ما می توانیم آن روزهایی را به یاد بیاوریم که خسته از کار برمی گشتیم و باید با عجله شام ​​درست می کردیم . در روز هایی مانند این ، می توان از زودپز استفاده کرد تا در عرض چند دقیقه یک وعده غذایی مغذی و خوشمزه را بپزید . تمام مواد را داخل زودپز ریخته و شام تا زمانی که آشپزخانه را مرتب می کنید و میز شام را میچینید ، آماده خواهد بود.
  9. بیشتر بخوانید: چرا زودپز ها غذا را سریعتر میپزند ؟
  10. تمیز کردن کمتری لازم است مواد غذایی هنگام پخت و پز با قابلمه های معمولی روی اجاق گاز و همچنین روی سطوح مجاور مانند دیوار ها و پیشخوان ها می ریزد و لکه می اندازد . بخار و روغن ها توسط بخار غذا فرار می کنند و وسیله های آشپزخانه را چرب می کند. که معمولاً پس از پخت غذا به مقداری تمیز کاری نیاز دارند. زودپز ها ، دارای یک درب کاملاً ایمن هستند که مانع از فرار هرگونه چربی یا بخار غذا هنگام آشپزی می شود . علاوه بر این از کثیف شدن آشپزخانه جلوگیری می کند و هنگامی که غذا آماده شد ، فقط یک قابلمه برای شستشو وجود دارد.

 

 

 

زودپز و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی

بعد از خواندن مطلب ” زودپز و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی ” و دانستن مزایای آن ، احتمالا به فکر خرید یکی از آن ها هستید . شما می توانید با مراجعه به صفحه خرید زودپز بهترین و کارآمد ترین زودپز ها را از سایت تا خرید خریداری کنید .

 

بیشتر بخوانید : 

صرفه جویی در هزینه ها با زودپز
زودپز و راهنمای نحوه استفاده صحیح از آن
چرا زودپز ها غذا را سریعتر میپزند ؟
« حتما بخوانید  مزایای سرخ کن بدون روغن ؛ فواید سرخ کردن غذا با سرخ کن رژیمی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .