مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید آرامپز و نکات مهم قبل از خرید آرام پز ؛ بررسی

0 304
زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنمای خرید آرامپز و نکات مهم قبل از خرید ؛ بررسی ؛ آرام پز ها یک نجات دهنده آشپزخانه هستند . وعده های غذایی خانگی اغلب اولین تلفات یک برنامه روزانه شلوغ است. اما اگر حاضر نیستید هر روز غذای لذیذ را قربانی کنید ، یک آرام پز می تواند به شما کمک کند. آرام پز ها ایده آل برای سوپ ها ، خورش ها و برش های گوشت اند . بعضی از آن ها به گونه ای طراحی شده اند که برای مدت زمان طولانی غذا را در دمای پایین نگهدارند. اگر تصمیم دارید به طرفداران آرام پز ها بپیوندید و یکی از آن ها را خریداری کنید ، یا آرام پز قدیمی شما نیاز به تعویض دارد ، در اینجا راهنمای خرید و نکات مهم انتخاب آرام پز وجود دارد که باید قبل خرید یکی از آن ها بررسی شوند.


راهنمای خرید آرامپز و نکات مهم قبل از خرید ؛ بررسی

آرام پز ها در طیف گسترده ای از قیمت ها و عملکردها قرار می گیرند.
پیدا کردن یک مورد مناسب برای شما واقعاً به آنچه شما قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد.
در اینجا چند فاکتور در نظر گرفته شده است که به شما کمک می کند تا یک آرام پز ایده آل برای آشپزخانه خود پیدا کنید ، و بدون دردسر از آن برای سال های طولانی استفاده کنید. اگر نمیدانید از کجا شروع کنید ، این راهنما قبل از انتخاب آرام پز ، آنچه را که باید در این زمینه در نظر بگیرید را توضیح خواهد داد.

 

راهنمای خرید و نکات مهم انتخاب آرام پز

راهنمای خرید آرامپز ؛ شکل

آرام پز ها وسایل ساده ای هستند که استفاده از آن ها بسیار آسان است.
آرام پز های استاندارد به شکل گرد یا بیضی هستند.
مدل های گرد معمولا ارزان تر از مدل بیضی شکل آن هستند .
کدام یک بهترین است ؟
هیچ جواب درست واقعی وجود ندارد به آنچه می خواهید در آرام پز خود بپزید فکر کنید و شکل آرام پز خود را انتخاب کنید . به عنوان مثال ، برای پخت مرغ های کامل ، بریس یا دنده ها ، آرام پز های بیضی شکل مناسب تر خواهند بود ، اما اگر معمولاً لوبیا یا خورش درست می کنید ، شکل آن فرق نمی کند و می توانید نوعی را بخرید که برای قرار گرفتن در کابینت یا روی پیشخوان شما مناسب تر باشد . 

 

عملکرد گرم کردن

آرام پز ها هم تنظیمات پخت و پز در درجه حرارت بالا دارند و هم بعضی از آن ها دارای عملکرد گرم کردن هستند که باعث گرم نگه داشتن غذا ها در دمای پایین تر می شود. همچنین می توان آن ها را به تایمر های داخلی متصل کرد تا به محض خاموش شدن تایمر ، آرام پز به طور خودکار به تنظیم گرم نگهداشتن تغییر یابد. عملکرد گرم کردن برای نگهداری غذا ها در دمای گرم برای مهمانی ها بسیار عالی است. همچنین به شما امکان می دهد اگر دیر تر از زمان پختن غذا به خانه بیایید ، هنوز هم غذای شما گرم باشد.

 

آرامپز قابل برنامه ریزی

کنترل های الکترونیکی و یک تایمر دیجیتال به شما امکان می دهد زمان پخت و پز را انتخاب کنید.
برخی به شما اجازه می دهند آرام پز را تا 24 ساعت با فاصله 30 دقیقه ای برنامه ریزی کنید و صفحه دیجیتالی زمان باقی مانده پخت و پز را نشان می دهد. در هنگام اتمام زمان ، تمام مدل های آزمایش شده به طور خودکار در حالت گرم نگه داشته شدن قرار می گیرند و می توانند غذا را ساعت ها گرم نگه دارید . برخی نیز حالت دستی دارند.

 

« حتما بخوانید  چه غذاهایی با پلوپز درست می شوند ؟

دستگیره

دستگیره های محکم یک ضرورت است ، اما آرام پز ها همچنین دارای ویژگی هایی هستند که ممکن است از نظر شما مفید باشند ، مانند قفسه های برشته کردن ، بخار پز کردن ( این ویژگی به شما اجازه می دهد گوشت و مرغ یا سبزیجات را بخارپز کنید ) ، فضای نگهدارنده کابل بسته بندی شده و کیسه های حمل عایق بندی .

 

راهنمای خرید آرامپز ؛ ظرفیت

ظرفیت ها می تواند از 1.5 تا 8.5 کوارتز باشد.
اما برخی از دفترچه های راهنما می گوید برای پرهیز از کم یا زیاد پختن غذا و جلوگیری از سرریز شدن غذا ، قابلمه را 1/2 تا 3/4 پر کنید. مدل های 6 تا 7 کوارتز ، اندازه های محبوب هیتند که اکثر آرام پز ها در این اندازه ها هستند . حتی آرام پز ها ، با ظرفیت های مشابه می توانند در اندازه متفاوت باشند. 

بیشتر آرام پز ها دارای ظرفیت زیادی هستند ، اما فضای پخت و پز قابل استفاده تقریباً دو سوم از ظرفیت اعلام شده آن است ، زیرا شما نمی توانید ظرف پخت و پز را کاملا پر کنید. به طور کلی ، اندازه ها در دسته های زیر قرار می گیرند :

  • کوچک ( 1-2 نفر ): 1.5 تا 3 لیتر
  • متوسط ​​( 3-4 نفر ) : 3 تا 5 لیتر
  • بزرگ ( 5 نفر یا بیشتر ) : 5 تا 6.5 لیتر

 

سهولت تمیز کردن

یک قابلمه و درب که می تواند داخل ماشین ظرفشویی قرار گیرد بسیار مفید است.
و به خاطر داشته باشید که تمیز کردن کنترل های لمسی تاچ پد نسبت به دستگیره ها و دکمه ها آسان تر هستند.

 

سرپوش ها

راهنمای خرید آرام پز و نکات مهم قبل از خرید آرام پز ؛ بررسی

یک درب شیشه ای یا پلاستیکی شفاف به شما امکان می دهد بدون باز کردن درب و آزاد کردن گرما ، پیشرفت پخت غذا را تماشا کنید. بعضی از آرام پز ها در هنگام سرو کردن غذا دارای درب لولایی هستند . برخی از آرام پز ها دارای یک دسته روی درب هستند که حمل آرام پز را راحت تر می کند.

راهنمای خرید و نکات مهم انتخاب آرام پز

راهنمای خرید آرامپز ؛ جنس قابلمه 

قابلمه های سرامیکی و سنگی کمی سنگین تر از نمونه های آلومینیومی هستند.
قابلمه های آلومینیومی دارای روکش نچسب هستند که تمیز کردن آن ساده تر است.
از طرف دیگر قابلمه های سرامیکی را می توان داخل فر گذاشت.

 

راهنمای خرید آرامپز و نکات مهم قبل از خرید آرام پز ؛ بررسی
بعضی از آرام پز ها دارای قابلمه هایی است که می توان آن را درون مایکروویو و یا اجاق گاز قرار داد ، که می تواند برای گرم کردن غذا یا پختن غذا روی اجاق گاز مفید باشد.

بعد از آشنایی با ویژگی های مفید آرام پز ها و مطالعه راهنمای خرید آرامپز و نکات مهم قبل از خرید آرام پز ؛ بررسی ، می توانید بهترین ها را در صفحه خرید آرام پز در سایت تا خرید خریداری کنید.


بیشتر بخوانید :

آیا آرام پز ها ارزش خرید را دارند ؟

آرام پز یا زودپز ، کدام را بخریم ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .