مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و نکات و ویژگی ها

0 96
زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و نکات و ویژگی ها

دستگاه تصفیه آب خانگی و نکات و ویژگی ها؛ هنگامی که قصد خرید دارید ، انتخاب بسیار سخت و ناخوشایند می شود . اصلاً حتی در انتخاب رنگ هم آدم دچار شک و تردید می شود ، چه برسد به مدل و طراحی و کارآیی و …مطمئناً خواندن راهنمای خرید در تا خرید و مشورت گرفتن از دیگران کمک بزرگی به شما خواهد کرد . شما در تا خرید می توانید با خواندن مشخصات فنی و نقد و بررسی های متخصصین ، آگاهی های لازم و ضروری را بدست آورید . راهنمای کامل و جامع خرید یخچالهای ساید و یخچالهای فریزر ،  تلویزیون   ، ماشین های لباسشویی درب از جلو و تمام اتوماتیک ، ماشین ظرفشویی و ….را در تا خرید مطالعه کنید .

استفاده از دستگاه تصفیه ی آب در همه ی نقاط کشور امری طبیعی و رایج است . معمولاً بیش از نیمی از جامعه از تصفیه ی آب استفاده می کنند . و این بسیار خوشایند است که اکثر افراد جامعه به سلامت خود و خانواده شان اهمیت می دهند . در این قسمت از راهنمای خرید ، می خواهیم راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و نکات و ویژگی ها را بنویسیم . در ادامه دلایل استفاده از دستگاه تصفیه ی آب را به همراه نکات مهم در خرید می نویسیم .

چرا باید دستگاه تصفیه ی آب خانگی داشته باشیم؟

با ساختار بدن انسان آشنا هستید ! می دانید که بیش از 70% بدن انسان را آب تشکیل می دهد . بنابراین آب آشامیدنی ما که برای بدن بسیار ضروری است باید سالم و پاک باشد تا تاثیر منفی بر سلامت جسمی ما نگذارد . دستگاه های تصفیه ی آب با حذف کلر و از بین بردن آن در آب ، احتمال ابتلا به بیماریهای تنفسی و قلبی و سرطان را کاهش می دهند . همچنین حذف فلزات موجود در آب « آلومنیوم ، سرب و جیوه و …» احتمال ابتلا به آلزایمر را پایین می ورد .با از بین بردن ذرات ناشی از زنگ زدگی و پوسیدگی لوله های آب ، به سالم بودن هر چه بیشتر آب آشامیدنی کمک می کند .

همچنین آب سالم فقط برای سلامتی مفید نیست ، بلکه این آب سالم برای پخت و پز غذا و چایی دم کردن و … نیز استفاده می شود و طعمی متفاوت و خاص به آنها می دهد و از رسوب ایجاد شده در داخل کتری و سماور و اتو و … جلوگیری می کند .
راهنمای خرید دستگاه تصفیه ی آب خانگ

راهنمای خرید و انتخاب دستگاه تصفیه ی آب خانگی

جهت انتخاب یک دستگاه تصفیه آب برای مصارف خانگی ، ابتدا هدف خود از خرید این دستکاه را شناسایی میکنیم . چرا که خرید باید بر اساس نیاز صورت گیرد . سپس میزان آلودگی آب مورد اصتفاده ی خود را اندازه گیری کنید . باید بدانید که آلودگی های آب مصرفی شما سطحی است و آیا طعم و بوی آب عوض شده است و یا اینکه انواع آلاینده های شیمیایی نظیر نیترات و کلر و …در آب موجود هستند .

از نظر محل قرار گیری دو نوع تصفیه آب در بازار موجود است . تصفیه آب زیر سینکی و سینکی . دستگاه های زیر سینکی در زیر سینک قرار می گیرند و در مقابل دید نیستند . دستگاه های سینکی در جلوی دید هستند و بر روی سینک ظرفشویی قرار می گیرند .

تصفیه به بهترین روش « روش اسمز معکوس »

دستگاه های تصفیه ی آب هر کدام به شیوه های متفاوتی آب را تصفیه می کنند . بنابراین لازم است بدانید که در بین شیوه های مختلف تصفیه ، روش اسمز معکوس RO ، کاملترین و بهداشتی ترین نوع تصفیه را انجام می دهد . این روش که در 6 مرحله ی مختلف انجام می شود ، در طول این 6 مرحله تمام باکتری ها و آلودگی های آب را می گیرد .  
بهتریم روش تصفیه

دستگاه مطابق با تکنولوژی اسمز معکوس RO یا همان آب شیرین کن ، مخصوص مکانها و مناطقی ساخته شده است که آب آنها مقادیر بسیار زیادی رسوبات محلول در آب دارد . چرا که این دستگاه با ساختار 6 فیلتری که دارد ، ذرات معلق و رسوبات و جامدات محلول را هیچ ، گازهای شیمیایی را نیز جذب می کند و از بین می برد .

تصفیه به بهترین روش « روش اسمز معکوس »

بنابراین طبیعی است که چنین دستگاهی بتواند سختی و سنگینی آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد . اما کار این دستگاه تنها تصفیه ی آب نیست ، بلکه در مرحله ی آخر تصفیه ، مواد معدنی و کانی های مورد نیاز بدن به آب اضافه می شوند . روش اسمز معکوس در تصفیه ی اب ، به این صورت است که چندین لایه فیلترهر کدام برای حذف کردن مواد خاصی به کار می روند . مرحله ی اول ، فیلتر پلی پروپیلن است . این فیلتر تمان رسوبات و شن و خاک و زندگ زدگی و کلاً ذرات معلق با اندازه ی 5 میکرون را حذف می کند . مرحله ی دوم « فیلتر کربن گرانول » بو و طعم نامطبوع و رنگ غیر عادی آب را از بین می برد .

فیلتر سوم ، فیلتری است که ذرات بزرگ را از بین می برد . فیلتر چهارم نیز تمام میکروب و باکتری ها ، انگل و قارچ و ویروس و … را ازبین می برد . فیلتر پنجم نیز که به آن فیلتر کربن نهایی نیز می گویند طعم و بوی نامطبوع را از آب می گیرد .در مرحله ی آخر نیز آب از فیلتری به نام فیلتر سرامیکی گذرانده می شود ، این فیلتر مواد معدنی و کانی های مورد نیاز بدن را به آب اضافه می کند که باعث گواراتر شدن آب می شود .

استانداردهای ضروری در دستگاه تصفیه ی اب

هر دستگاه تصفیه آب خانگی باید حتماً دارای گواهی نامه ها و استانداردهایی باشند تا کیفیت بالای دستگاه را تایید کنند . از جمله استانداردهای لازم و ضروری دستگاه تصفیه ی آب ، استاندارد NSF است . این گواهی نامه تنها به دستگاه هایی داده می شود که از مراحل مختلف آزمایش سربلند بیرون آمده باشند .و تست ها و آزمایش های مختلف را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند .

گواهی FDA ، این گواهی نامه هم در سراسر جهان اعتبار دارد و به همه ی سازندگان دارویی و پزشکی  و غذایی داده می شود . باید دستگاه تصفیه اب خانگی نیز این گواهی نامه را داشته باشد . این استاندارد هم مانند سایر گواهی نامه ها و استانداردهای دیگر بهداشتی بودن و ایمنی بودن دستگاه را نشان می دهند .
راهنمای خرید دستگاه تصفیه ی آب خانگ

استانداردهای ضروری در دستگاه تصفیه ی اب

گواهی دیگری که بسیار مهم است ، گواهی ROHS است . این گواهی به دستگاه هایی داده می شود که فاقد 6 ماده ی سمی و خطرناک باشند . هر دستگاهی که دارای این گواهی باشد ، به این معنی است که در ساختار آن از مواد کادمیوم ، سرب ، کرومیوم ، جیوه و BDE، PBB استفاده نشده است . چرا که این 6 ماده برای سلامت انسان و محیط زیست بسیار خطرناک می باشند .

هر دستگاهی دارای مشخصات مکانیکی و فنی خاصی است که نشان دهنده ی کیفیت آن است . برای آگاهی از خوب و با کیفیت بودن یک دستگاه تصفیه ،  باید از اجزای مختلف و تشکیل دهنده ی دستگاه مطلع شویم . دستگاه های تصفیه از قطعاتی مانند ، هوزینگ ، پمپ ، مخزن ، فیلتر و شلنگ و اتصالات و .. تشکیل شده اند . هنگام خرید به میزان لرزش و سر و صدای دستگاه تصفیه ی خانگی توجه کنید .

معمولاً پمپ دستگاه از این نظر مورد بررسی قرار می گیرد . چرا که سر و صدای دستگاه مربوط به پمپ آن می شود . پمپ دستگاه تصفیه از اجزای مهم و اصلی دستگاه است . بنابراین هنگام خرید به پمپ آن توجه کنید که کیفیت بالایی داشته باشد.

مخزن نگهدارنده ی آب

دستگاه های تصفیه دارای مخزنی جهت جمع آوری آب تصفیه شده هستند . بنابراین مخزن باید اندازه ای متناسب با نیاز شما داشته باشد . حجم مخزنی که برای دستگاه های تصفیه ی خانگی در نظر گرفته شده است ، 16 لیتر می باشد . اب پس از تصفیه وارد این مخزن می شود و در آنجا نگه داری می شود .بنابراین جنس این مخزن در نگهداری آب بسیار مهم است . معمولاً  مخازن نگهداری آب دارای سه لایه هستند و از مواد آنتی باکتریال ساخته شده اند . تا از بوی نامطبوع آب جلوگیری کند

فیلتر در مکانی به نام هوزینگ قرار می گیرد . کیفیت و بهداشتی بودن این دستگاه بسیار مهم است . فیترها در تصفیه ی آب نقش مهمی بر عهده دارند ، چرا که در تماس مستقیم با آب هستند و عمل فیلتر کردن و بهداشتی کردن آب را برعهده دارند . بنابراین از کیفیت و اصل بودن فیلترها مطمئن شوید ، دقت کنید که فیلترها دارای تاییدیه باشند .
مخزن نگه داری آب


7 روش تصفیه آب خانگی ؛ انواع فیلتر دستگاه تصفیه

« حتما بخوانید  راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع فر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .