مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

حل مشکل داغ نشدن اتو و راهنمای نحوه رفع

0 151
زمان مطالعه : 4 دقیقه

حل مشکل داغ نشدن اتو و راهنمای آن؛ اتو به راحتی یکی از مفید ترین لوازم خانگی است زیرا به صاف شدن لباس ها برای داشتن نمایی زیبا تر و بهتر کمک می کند. استفاده از این دستگاه ها بسیار آسان است . با این حال در برخی موارد ممکن است آن طور که فرد می خواهد کار نکنند. دلیل اصلی این امر ، گرم نشدن کفی اتو است. گرم کردن وظیفه اصلی این دستگاه است و اگر نتواند به اندازه کافی گرم شود ، این مسئله می تواند مشکل ساز شود. این مطلب به شما کمک می کند تا از علل اصلی و همچنین راه حل های گرم نشدن کفی اتو مطلع شوید. پس تا انتهای مطلب ، با ما همراه باشید


راهنمای حل مشکل داغ نشدن اتو

اگر اتو بخار فیلیپس شما گرم نمی شود ، دلایل زیادی می تواند داشته باشد . ما در ادامه مهم ترین دلایل آن را برای رفع مشکل شما ، آورده ایم.

راهنمای حل مشکل داغ نشدن اتو

حالت خاموش کردن خودکار

  • چراغ آبی رنگی در اتو بخار Philips شما چشمک می زند
    اگر اتو بخار شما روشن است و چراغ آبی رنگ یا چراغ LED روی دسته چشمک می زند اما صفحه آن سرد است ، ممکن است اتو بخار شما در حالت خاموش شدن خودکار باشد.

    وقتی اتو شما 5 تا 10 دقیقه استفاده نشده است ، در حالت خاموش شدن خودکار قرار می گیرد. برای استفاده مجدد از آن ، لطفاً دکمه روشن / خاموش را فشار دهید.

 

  • چراغ گرم کننده در اتو بخار Philips شما چشمک می زند
    اگر اتوی بخار شما بیش از 30 ثانیه به صورت افقی یا به صورت عمودی ( بیش از 8 دقیقه به حالت استراحت ) استفاده نشود ، به دلایل ایمنی به طور خودکار خاموش می شود.
    وقتی این اتفاق می افتد ، چراغ گرم کننده ، چشمک می زند . دکمه روشن شدن اتو را بزنید تا روشن شود و شروع به گرم شدن کند.

 

خالی بودن مخزن آب اتو

راهنمای حل مشکل داغ نشدن اتو ؛ مورد دیگری که باید بررسی کنید تا دلیل گرم نشدن کفی اتو را متوجه شویم ، مخزن آب است. در بعضی موارد ، اگر مخزن آب خالی باشد ، ممکن است کفی اتو به اندازه لازم گرم نشود. برای این کار اتو را خاموش کرده و از خنک بودن آن اطمینان حاصل کنید. دوباره آن را روشن کرده و آب مخزن را پر کنید.

تنطیمات اشتباه اتو

شایع ترین دلیل گرم نشدن پرس آهن می تواند تنظیمات اشتباه باشد. بعضی اوقات به دلیل تنظیمات اشتباه ممکن است اتو به اندازه کافی گرم نشود و این نیاز به اصلاح دارد.

 

شما باید تنظیمات اتو را بررسی کنید زیرا آن ها دارای یک دکمه قابل تنظیم هستند که دما را کنترل می کند و متناسب با نوع پارچه ای که می خواهید اتو کنید ، تنظیم می شوند . لباس های مختلف ، به دما و تنظیمات متفاوتی نیاز دارند . مطمئن شوید که دستگیره را با دقت تنظیم کرده اید. اگر نمی توانید دکمه را به درستی تنظیم کنید ، می توانید کتابچه راهنمای کاربر را بررسی کنید و مطمئن شوید دما یا مقدار گرما در نقطه مناسب تنظیم شده است.

 

« حتما بخوانید  چرا غذا در زودپز زودتر پخته میشود ؟

 

اگر تنظیمات درست باشند ، باید حدود دو الی سه دقیقه بعد از روشن شدن اتو ، کفی آن کاملا گرم و آماده ی اتو کشی شود.

تنظیم ولتاژ دوگانه نادرست است

اگر اتو شما دارای تنظیم ولتاژ دوگانه است ، مطمئن شوید که این تنظیم با توجه به مکان شما تنظیم شده باشد (به عنوان مثال ، 120 ولت یا 240 ولت).

وجود رسوبات آهک روی صفحه

یکی از دلایل گرم نشدن کفی اتو ، می تواند تجمع رسوبات آهک در صفحه باشد. این رسوبات می توانند صفحه و حرارت اتو را مسدود کنند و در چنین شرایطی بخار مناسب تولید نمی شود . برای حل این مشکل ، اتو را خاموش کرده و بگذارید تا خنک شود. سپس صفحه زیرین آن را بررسی کنید و به دنبال رسوبات پوستی باشید که دریچه های داخلی آن را می پوشاند . با استفاده از پارچه ای خنک و مرطوب که به سرکه سفید آغشته شده است ، کفی اتو را پاک کنید.

راهنمای حل مشکل داغ نشدن اتو

اتو دیگر روشن نمی شود

اگر این مورد باشد ، ممکن است مشکل الکتریکی داخلی در اتوی شما وجود داشته باشد. در این صورت ، اتوی شما به تعمیر نیاز دارد و بهتر است که به یک متخصص مراجعه کنید .

 

با مطالعه این مقاله حل مشکل داغ نشدن اتو و راهنمای نحوه رفع ؛ در صورتی که قصد خرید اتوی جدیدی دارید ، می توانید با مراجعه به صفحه خرید اتو ، انواع متفاوت اتو ها را  مشاهده و بهترین مدل مورد نیاز خود را انتخاب کرده و اقدام به خرید کنید .

بیشتر بخوانید:

تاریخچه انواع اتو ها و مخترع آن ها
آشنایی و معرفی انواع مدل های اتو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .