مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت قدرت مکش جاروبرقی با توان مصرفی دستگاه

0 522
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تفاوت قدرت مکش جاروبرقی با توان مصرفی دستگاه ؛ ممکن است از شنیدن این که جاروبرقی با وات بیشتر ، قدرت مکش بیشتری ندارند ، شوکه شوید. بیشتر تولید کنندگان جاروبرقی ، وات را به عنوان مشخصات نهایی برای مقایسه عملکرد جاروبرقی بالا آورده اند … اما این گونه نیست . به همین دلیل ، خرید جاروبرقی می تواند کمی گیج کننده باشد. بحث در مورد مکش کمی دقیق تر از توضیحات ساده ای است که اغلب ارائه می شود. اما مسئله این که آیا وات برابر است با مکش یا خیر ؟ بسیار ساده است زیرا جواب خیر است.تفاوت قدرت مکش جاروبرقی با توان مصرفی دستگاه


تفاوت قدرت مکش جاروبرقی با توان مصرفی دستگاه

آیا وات بالاتر به معنای قدرت مکش بیشتر است ؟
بهتر است ابتدا به این سؤال بپردازید. اکثر مردم معتقدند که جواب مثبت است.
واقعیت ساده این است که وات تنها اندازه گیری میزان مصرف برق است.
بنابراین یک جاروبرقی 1000 وات در 1 ساعت از 1 کیلووات ( 1000 وات ) برق استفاده می کند.
درواقع وات ، اندازه مصرف است و نه اندازه توان خروجی و چیزی در مورد مکش نمی گوید. اگر می خواهید از برق بیشتری استفاده کنید ، از جاروبرقی با وات بالاتر استفاده کنید. عملکرد جاروبرقی را با جریان هوا و مکش ارزیابی کنید ، نه وات . اگر می خواهید درک کنید که چگونه عملکرد جاروبرقی را به طور جدی ارزیابی کنید ، درک 2 مفهوم مهم است که wattage یکی از آن ها نیست.

دو مفهوم …

  1. مکش ( suction ) 
  2. جریان هوا ( Airflow )

بیایید به هر مفهوم به طور مستقل نگاه کنیم ، اما در حالی که ما این دو را به صورت مستقل بررسی می کنیم آن ها با هم کار می کنند. بدون کار مکش و جریان هوا جاروبرقی نمی تواند هیچ عملکردی داشته باشد. شما به هیچ وجه نباید به فکر watt باشید زیرا مهم نیست موتور دارای چه وزنی باشد. برای کمک به درک خوب در مورد چگونگی همکاری این دو مفهوم برای ایجاد عملکرد جاروبرقی ها ، من اظهاراتی را بیان می کنم : ساکشن یا مکش چیزی است که باعث می شود خاک ( سرعت جریان هوا را ایجاد می کند ) به سرعت وادر کیسه شود ، و جریان هوا ( حجم هوای در حال حرکت ) همان چیزی است که خاک را جمع می کند.

تفاوت قدرت مکش با توان مصرفی جاروبرقی

  • تفاوت قدرت مکش جاروبرقی با توان مصرفی دستگاه: مکش جاروبرقی

    مکش ( یا کشیدن هوا ) اغلب به معنای بالابر آب یا هوا است. در نهایت مکش چیزی است که توسط موتور جاروبرقی به یک حجم معین هوا سرعت می دهد . هر چه مکش بیشتری داشته باشید ، حجم معینی از هوا سریعتر منتقل می شود. این حجم از هوا که در مورد آن صحبت می کنیم جریان هوایی است که در بخش بعدی بحث خواهیم کرد. در واقع ساکشن را می توان با استفاده از مکش سنج اندازه گیری کرد و میزان مکش را از نظر بالابردن آب در اینچ اندازه گیری می کند. این اندازه گیری نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا مکش یک ستون آب را بلند کند.  همه تولید کنندگان موتور جاروبرقی این اندازه گیری ها را به راحتی در دسترس دارند.
    حالا ، جریان هوای جاروبرقی چیز چیست ؟

 

  • تفاوت قدرت مکش جاروبرقی با توان مصرفی دستگاه: جریان هوای جاروبرقی

    جریان هوا ( CFM ) میزان جابجایی هوا در سیستم جاروبرقی را با فوت مکعب در دقیقه اندازه گیری می کند.
    این جریان نیز گاهی اوقات با لیتر در ثانیه اندازه گیری می شود.
    علاوه بر این جریان هوا همان چیزی است که خاک را به سمت کیسه سوق می دهد . امیدوارم متوجه شده باشید که این ترکیب هم مکش و هم جریان هوا است که عملکرد جاروبرقی را ایجاد می کند. هیچ کدام بدون دیگری نمی تواند وجود داشته باشد. تنها موارد دیگری که بر جریان هوا تأثیر می گذارد ، مقاومت موجود در شیلنگ ، فیلتر جاروبرقی و لوازم جانبی خواهد بود. به همین دلیل است که طراحی ماشین و لوازم جانبی آن مهم است و فقط مشخصات موتور جاروبرقی مهم نیست.

 

 آزمایش سکه 5 سانتی متر ؛ مکش بدون جریان هوا

برای کمک به ایجاد یک تصویر ذهنی ، یک سکه 5 سانتی متری را روی یک میز قرار دهید.
در حالی که جاروبرقی خاموش است ، قسمت انتهای لوله را روی سکه قرار دهید تا هیچ هوایی نتواند از زیر لوله عبور کند. حالا جاروبرقی را روشن کنید ، چند ثانیه صبر کنید و دوباره جاروبرقی را خاموش کنید. هنگامی که لوله را بلند می کنید ، متوجه می شوید که قطعه 5 سانتیمتری حتی یک اینچ هم جابجا نشده است ، حتی اگر مکش وجود داشته باشد !

اگر قرار بود همان آزمایش را انجام دهید ، اما این بار با جاروبرقی که از اول روشن است ، متوجه خواهید شد که قطعه 5 سانتی متری به دلیل سرعت جریان هوا جابجا می شود. این آزمایش به وضوح نشان می دهد که مکش به تنهایی کافی نیست. هنگامی که جریان هوا را با مکش ترکیب می کنید ، عملکرد جارو برقی ایجاد می شود !

مکش و جریان هوا با هم

ارتباط بین مکش و جریان هوا بسیار مهم است.
نکته جالب در مورد آن ها این است که آن ها ” رابطه معکوس ” دارند.
وقتی جریان هوا کم باشد ، قدرت مکش زیاد است و برعکس .

 

بیایید خلاصه کنیم ...
اگر قصد ارزیابی عملکرد جاروبرقی ها را دارید ، به قدرت مکش و جریان هوا توجه کنید ، نه وات.
همچنین باید به خاطر داشته باشید که فناوری موتور جاروبرقی طی سال های اخیر به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. با چرخش سریع موتور ها و استفاده از فن های مخروطی ، عملکرد بهتر بدون افزایش مصرف برق ( وات ) حاصل می شود. این بدان معناست که با مصرف انرژی کمتری می توانیم عملکرد بهتری کسب کنیم.
همچنین این امر می تواند عاقلانه باشد که از برس های جاروبرقی با کیفیت خوب استفاده کنید. فرقی نمی کند چه نوع موتور در جاروبرقی کار می کند ، اگر برس ها دارای کیفیت پایین باشد ، عملکرد کلی جاروبرقی ضعیف خواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید :

نحوه تمیز کردن قسمت های مختلف جاروبرقی
دلایل خاموش شدن جاروبرقی در حین کار
جاروبرقی ؛ راهنمای خرید جاروبرقی و آشنایی با انواع آن
« حتما بخوانید  کاربرد بخارشوی و باید و نباید تمیزکاری با بخارشو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .