مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه یخچال ها و سازندگان از اختراع اولین یخچال و تکامل

0 195
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تاریخچه یخچال ها و سازندگان آن ؛ یخچال فریزر از یک محفظه عایق حرارتی و یک پمپ حرارتی ( مکانیکی ، الکترونیکی یا شیمیایی ) تشکیل شده است که گرما را از داخل آن به محیط خارجی خود منتقل می کند به گونه ای که داخل دمای آن به زیر دمای اتاق می رسد و خنک می شود . درجه حرارت پایین تر میزان تولید مثل باکتری ها را کاهش می دهد ، بنابراین یخچال و فریزر باعث کاهش سرعت فساد مواد غذایی می شود. یخچال و فریزر دمای چند درجه بالا تر از نقطه انجماد آب را حفظ می کند. دامنه مطلوب دما برای ذخیره سازی مواد غذایی قابل فساد 3 تا 5 درجه سانتیگراد (37 تا 41 درجه فارنهایت) است.

روش های حفظ مواد غذایی با خنک کننده هزاران سال است که وجود دارد ، اما یخچال فریزر مدرن یک اختراع جدید است. اگر برای شما هم جالب است که راجع به تاریخچه یخچال ها و سازندگان آن بیشتر بدانید ، پس با ما تا انتهای مطلب ، همراه باشید … .


تاریخچه یخچال ها و سازندگان آن

یکی از اولین شکل های تبرید ، خانه یخی نامیده می شد.
این ها معمولاً برای ذخیره یخ در طول سال استفاده می شد و یخ ها از دریاچه ها و رودخانه های اطراف بریده می شد. همچنین عبرانیان ، یونانیان و رومیان از برفی که در گودال ها انبار می شد ، استفاده می کردند.

تاریخچه یخچال Refrigerator و سازندگان آن

تاریخچه یخچال ها و سازندگان: سال 1740

اولین شکل یخچال مصنوعی توسط ویلیام کالن ، دانشمند اسکاتلندی اختراع شد.
کالن نشان داد که چگونه تبخیر شدن سریع مایعات و تبدیل شدن به یک گاز می تواند منجر به خنک شدن شود. این اصل یخچال فریزر است که هنوز هم باقی مانده است. کالن هرگز نظریه خود را عملی نکرد ، اما بسیاری از ایده او الهام گرفتند تا بتوانند این امر را تحقق بخشند.

سال 1802 ، توماس مور

توماس مور ، یک تاجر آمریکایی ، یک یخدان برای خنک کردن لبنیات برای حمل و نقل ایجاد کرد. وی آن را refrigiratory نامید تا آن كه در سال 1803 یخچال را به ثبت رساند. در اوایل دهه 1800 ، بیشتر آمریکایی ها به شهر ها نقل مکان کردند. این امر نیاز به یخچال فریزر را روز به روز افزایش داد.

سال 1830

تقاضای مصرف کنندگان برای غذای تازه رو به رشد بود و منجر به تغییرات رژیم غذایی بین سال های 1830 و جنگ داخلی آمریکا در دهه 1860 شد. دلیل این اتفاق رشد اقتصادی عمومی و شهر هایی بود که به طرز چشم گیری در حال رشد بودند .
در سال 1834 مخترع آمریکایی ، یعقوب پرکینز ، که در آن زمان در لندن زندگی می کرد ، اولین سیستم خنک کننده بخار فشرده سازی جهان را ساخت و از اتر در چرخه استفاده کرد. نمونه اولیه سیستم او به خوبی کار می کرد و اولین قدم برای یخچال های مدرن بود ، اما از نظر تجاری موفق نبود.

در اوایل سال 1840 اولین جعبه های یخی توسط نجاران ساخته شد که به منظور نگهداری از بلوک های بزرگ یخ برای خانوار ساخته شده بود . آن جعبه های چوبی عایق بندی شده با قلع یا روی بودند و برای نگهداری و خنک کردن مواد غذایی با استفاده از بلوک های یخ استفاده می کردند.

سال 1876 ، کار فون لیند

استاد مهندسی آلمانی کارل فون لیند فرآیند مایع سازی گاز را که بخشی از فناوری پایه تبرید شده است ، ثبت کرد. یافته های وی منجر به اختراع اولین یخچال فشرده شده آمونیاک قابل اعتماد و کارآمد شد.
تاریخچه یخچال Refrigerator و سازندگان آن

تاریخچه یخچال ها و سازندگان : سال 1913

اولین یخچال برقی برای مصارف خانگی توسط فرد آمریکایی به نام فرد ( Fred W. Wolf ) اختراع شد و ( Domelre ) یا همان DOMestic ELectric Refrigerator نامیده شد. یکی از نوآوری های او « جعبه مکعب یخ » بود که در مدل های رقبا دیده نمی شد .
در سال 1918 ویلیام سی دورانت ( William C. Durant ) شرکت Frigidaire را برای تولید انبوه یخچال و فریزر بر اساس اختراع یخچال و فریزر آلفرد مورسس ، آغاز کرد. در همین حال ، شرکت Kelvinator اولین یخچال و فریزر را با هر نوع کنترل اتوماتیک معرفی کرد.

تاریخچه یخچال ها و سازندگان : دهه ی 1920

در این دهه یخچال های برقی هنوز تولید انبوه نشده بودند و عمدتاً متعلق به ثروتمندان بودند و قیمتی در حدود 1000 دلار داشتند. با شروع به کاهش هزینه ها ، بازار گسترش یافت. فروش از 200000 عدد در سال 1926 به یک و نیم میلیون در سال 1935 افزایش یافت. در اواسط دهه 1930 ، این تعداد به حدود 6 میلیون نفر رسید. کم کم پس از یخچال فریزر ها ، فریزر های جداگانه ی خانگی نیز تولید شده و به بازار عرضه شدند .
در دهه 1980 اولین برنامه های زدن برچسب انرژی در بسیاری از کشور های جهان راه اندازی شد و به مصرف کنندگان این امکان را داد تا بازده انرژی محصولاتی مانند یخچال و فریزر را با یکدیگر مقایسه کنند.

از سال 1990 به بعد ، شرکت ها شروع به استفاده از اینترنت اشیاء در لوازم خانگی کردند. ال جی اولین یخچال و فریزر متصل جهان را راه اندازی کرد ، و سامسونگ مدل هایی را با Wi-Fi و دوربین منتشر کرد که به شخص کمک می کند تا زمانی که مواد غذایی خراب شد ، ردیابی شود.

 

اگر قصد خرید یخچال فریزر دارید ، می توانید از میان چندین نوع یخچال مختلف سایت تا خرید، یکی را برای خرید خود ، انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  :

تاریخچه انواع اتو ها و مخترع آن ها
تاریخچه جاروبرقی ها و مخترع جارو برقی
تاریخچه آبسردکن water cooler و مخترع آن
تاریخچه پلوپز Rice cooker و تولید کنندگان آن
« حتما بخوانید  تاریخچه ی شرکت آمازون : همه چیز درباره ی amazon
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .