مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه اختراع ماشین لباسشویی مخترع و اولین لباسشویی

0 4,248
زمان مطالعه : 4 دقیقه

 تاریخچه اختراع ماشین لباسشویی مخترع و اولین لباسشویی ؛ ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین لوازم های خانگی است که در خانوار های سراسر دنیا یافت می شود . تاریخچه اختراع ماشین لباسشویی مخترع و اولین لباسشویی به اولین تمدن ها بر می گردد ، زیرا مردم سعی کردند بهترین راه ها برای شستن لباس خود را پیدا کنند ، ابتدا در جریان آب جاری و سپس در خانه ها و بعد لباسشویی ها .

ماشین لباسشویی یک نیاز اساسی را برآورده می کند : شستن لباس و ملافه های خانگی ، و این یک ضرورت روزمره است که باعث شده مجموعه ای از اختراعات قابل توجه که امروزه با آن ها آشنا هستیم به وجود بیایند .


تاریخچه اختراع ماشین لباسشویی مخترع و اولین لباسشویی

ماشین های لباسشویی اولیه در دهه 1850 اختراع شدند ، اما انسان ها از ابتدا حتی زمان پوشیدن برگ های انجیر ، لباس های خود را می شستند . در طول قرن ها ، فناوری شستشوی لباس از دستی تا فناوری پیشرفته تکامل یافته است.

لباس شستن قبل از ماشین ها

در بسیاری از فرهنگ های باستان ، مردمان لباس های خود را با ضربه زدن بر روی صخره ها یا مالیدن آن ها به ماسه های ساینده و تمیز کردن خاک در رودخانه ها تمیز می کردند . رومی ها صابون خام را اختراع کردند که حاوی خاکستر و چربی حیوانات قربانی شده بود. در زمان استعمار ، رایج ترین روش شستن لباس ها . جوشاندن آن ها در یک قابلمه ی بزرگ یا دیگ بود ، سپس آن ها را روی یک تخته صاف قرار می دادند و آن ها را با یک تکه چوب مخصوص مورد ضربه قرار می دانند .

تاریخچه ماشین لباسشویی و مخترع آن

اولین ماشین لباسشویی « تاریخچه اختراع ماشین لباسشویی »

تا اواسط دهه 1800 ، ایالات متحده در بحبوحه ی یک انقلاب صنعتی قرار داشت. با افزایش حرکت ملت به سمت غرب و رشد صنعت ، جمعیت شهری به سرعت به وجود آمدند .و طبقه متوسط پول بیشتری به دست آوردند تا شور و شوق ساخت لوازم بی شماری برای صرفه جویی در نیروی کار را  فراهم کند.

دو آمریکایی ، « جیمز کینگ » در سال 1851 و « هامیلتون اسمیت » در 1858 ، اختراعاتی را برای دستگاه های مشابه ثبت کردند که مورخین گاه به عنوان اولین ماشین های لباسشویی واقعی “مدرن” از آن ها یاد می کنند. با این حال ، دیگران در فن آوری اساسی از جمله اعضای جوامع شاکر در پنسیلوانیا پیشرفت می کنند. شیکر ها با گسترش ایده های آغاز شده در دهه 1850 . ماشین های شستشوی چوبی بزرگی را طراحی و به بازار عرضه کردند . که برای کار در یک مقیاس تجاری کوچک ساخته شده بودند . یکی از محبوب ترین مدل های آن ها در نمایشگاه سالگرد در فیلادلفیا در سال 1876 به نمایش درآمد.

ماشین های لباسشویی برقی

کار توماس ادیسون در زمینه برق ، به پیشرفت صنعتی آمریکا سرعت بخشید.
تا اواخر دهه 1800 ، ماشین های شستشوی خانگی دستی بودند . در حالی که ماشین های تجاری با بخار و تسمه هدایت می شدند. این همه در سال 1908 با معرفی ثور ( Thor ) ، اولین لباسشویی برقی تجاری تغییر یافت.
تاریخچه ماشین لباسشویی و مخترع آنThor ، اختراع ( Alva J. Fisher ) ، توسط شرکت ( Hurley ) ماشین شیکاگو به بازار عرضه شد .این ماشین لباسشویی از نوع طبل مانند با وان گالوانیزه بود.


در طول قرن بیستم ، ثور به نوآوری در فن آوری ماشین لباسشویی ادامه داد . در سال 2008 ، این علامت تجاری توسط شرکت لوازم خانگی بین المللی واقع در لس آنجلس خریداری شد و به سرعت خط جدیدی با نام ثور معرفی شد.

 

« حتما بخوانید  لباسشویی ؛ راهنمای خرید لباسشویی و بررسی نکات مهم

حتی وقتی ثور تجارت لباسشویی را تغییر می داد ، سایر شرکت ها نیز به بازار مصرف توجه داشتند .
شاید برجسته ترین شرکت مایتاگ ( Maytag  ) باشد که در سال 1893 با شروع F.L شروع به کار کرد . مایتاگ تولید تجهیزات کشاورزی در آیووا ( Iowa ) را آغاز کرد . کسب و کار در زمستان رونق خوبی نداشت ، بنابراین مایتاگ در سال 1907 ماشین لباسشویی وان چوبی را معرفی کرد. چندی قبل ، مایتاگ تصمیم گرفته بود تمام وقت خود را صرف تجارت ماشین لباسشویی کند . شرکت Whirlpool ، یکی دیگر از برند های معروف . در سال 1911 با عنوان شرکت ( Upton Machine ) ، در سنت جوزف میشیگان ، تولید ماشین لباسشویی با موتور برقی را انجام می داد .

ماشین های لباسشویی امروز

امروزه ماشین های لباسشویی ده ها چرخه شست شو و سطح آب را ارائه می دهند که قابل برنامه ریزی قبل یا هنگام شست شو است . ماشین لباسشویی های حرفه ایQueen برای شست شو های صنعتی ( هتل ها ، بیمارستان ها ، اقامتگاه های عمومی … ) ، از نظر عملکرد در صدر قرار دارند . این دستگاه ها باعث کاهش مصرف روزانه آب و انرژی می شوند و به دلیل سرعت چرخش ( G Force ) .کیفیت لباسشویی در مدت زمان شست شو ، حفظ می شود.

متشکریم که مطلب تاریخچه اختراع ماشین لباسشویی مخترع و اولین لباسشویی را مطالعه کردید. اگر قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید ، با مراجعه به صفحه خرید ماشین لباسشویی در سایت تا خرید ، خریدی متفاوت را تجربه کنید .

 


بیشتر بخوانید :

تکنولوژي True Steam در ماشين لباسشویی ال جی LG

ماشین لباسشویی بکو و اشنایی با امکانات ان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .