مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه شرکت بلک بری ؛ همه چیز در مورد برند کانادایی

0 211
زمان مطالعه : 8 دقیقه

تاریخچه شرکت بلک بری ؛ همه چیز در مورد برند کانادایی به زبانی ساده در این مطلب بازگو شده است. یشرکت های زیادی در زمینه ی گوشی های هوشمند فعالیت می کنند و با هم در رقابت هستند و در تلاش اند تا بهترین گوشی را تولید کنند. شرکت بلک بری هم یکی از این شرکت هاست که به تولید گوشی های هوشمند مشغول است . تا سال 2013 اسم این شرکت « Research In Motion» بود که ان را به بلک بری تغییر دادند و با این تغییر مجددا شرکت را باز سازی کردند و گام بزرگی به سوی دنیای فناوری برداشتند و نقش گوشی های هوشمند را در دنیا پررنگ تر کردند. تاریخچه شرکت بلک بری که شعار معروف این شرکت یک برند و یک پیمان است. همراه ما « تا خرید» باشید با بیوگرافی بزرگان دنیای تکنولوژی.

تاریخچه شرکت بلک بری

در سال  1984 شرکت ریسرچ این موشن « Research In Motion» توسط دو دانشجوی رشته ی مهندسی به نام مایک لازاریدیس« Mike Lazaridis» فارغ التحصیل دانشگاه واترلو و داگلاس فرجین « Douglas Fregin » فارغ التحصیل دانشگاه ویندرزور، در شهر واترلو کشور کانادا تاسیس شد. ابتدا این شرکت در زمینه ی تجهیزات مخابراتی شروع به فعالیت کرد. این شرکت در تلاش بود تا در دنیای فناوری بیسیم به سمت جلو حرکت کند. سرانجام سال 1996 در نمایشگاهی که در مونیخ آلمان برگزار شد، این شرکت اولین محصول خود، پنجری با قابلیت بیسیم دوطرفه ای که تولید کرده بود را با نام RIM850 به نمایش گذاشت، و تشویق همگان را برانگیخت.

یکی از قابلیت های این بی سیم، این بود که کاربران میتوانستند علاوه بر صحبت کردن پیام هم ارسال و دریافت کنند. اولین مشتریان این بیسیم پلیس، آتش نشانی و آمبولانس بوند، که از محصولات این شرکت خیلی راضی بودند. سال 1999 در آمریکا سهامداران بازار معامله ی الکترونیک را تشکیل دادند. بزرگترین شرکت ها در این بازار حضور داشتند. شرکت بلک بری نیز برای فروش محصولاتش در این کشور به ان ها ملحق شد. از همان سال به بعد محصولات این شرکت وارد بازار امریکا شدند و در آن جا به فروش رسیدند.

 

بلک بری

 

 

معنای کلمه بلک بری « تاریخچه شرکت بلک بری »

اسم شرکت از دو کلمه ی بلک و بری گرفته شده است. بلک به معنی سیاه و بری به معنی توت است. این شرکت بعد از موفقیتش در تولید بیسیم شروع به ساختن گوشی های هوشمند کرد. در سال 1998 اولین گوشی خود را با نام RIM تولید کرد. صفحه کلید اولین گوشی که این شرکت تولید کرد، خیلی شبیه توت بود به همین دلیل اسم شرکت را بلک بری یعنی توت سیاه گذاشتند. این گوشی ها به دلیل این که ایمیل در آن نصب شده بود و کاربران می توانستند به اینترنت وصل بشوند، دارای محبوبیت زیادی بود.

شرکت بلک بری

قابلیت گوشی بلک بری

تاریخچه شرکت بلک بری به زبانی ساده بیان شده . این شرکت وقتی که سهم فروش محصولات در بازار امریکا را به دست آورد و گوشی هایش فروش بسیار خوبی داشتند کم کم فروش محصولاتش را در کشور های دیگر اغاز کرد. و توانست در سطح جهانی مشتریهای زیادی را به خود جذب کند. بعد از 20 سال از تاسیس شرکت در سال 2003 یک بخش جدید به شرکت اضافه شد که در آن بخش تلویزیون هایی با صفحات رنگی تولید می شد .  این شرکت با تولید این تلویزیون ها مشتریان خود را چند برابر کرد .

در سال 2006 این شرکت با تولید گوشی pearl که بیشتر افراد ان را با نام بلک بری مروارید می شناسند، با شرکت نوکیا و موتورولا به رقابت پرداخت.

قابلیتی که گوشی های این شرکت نسبت به سایر گوشی ها دارند، این است که اگر بخواهید اطلاعاتی را برای کسی ارسال کنید . قبل از ارسال کد گذاری می شوند و به سرور انتقال داده می شوند . در سرور ابتدا باید رمز ان را عوض کنید سپس آن را ارسال کنید . با این کار امکان هک کردن اطلاعات شما خیلی کم است .

 

 سال 2006 و رقابت با شرکت های دیگر

در سال 2006 این شرکت با تولید گوشی  pearl که بیشتر افراد ان را با نام بلک بری مروارید می شناسند با شرکت نوکیا و موتورولا به رقابت پرداخت . و پیشرفت شرکت را به چند برابر رساند .

مشتریان این شرکت روز به روز بیشتر می شدند و شرکت موفقیت های بیشتری کسب می کرد . تا این که در سال 2010 مشتریان این شرکت به ده برابر رسیدند . در این هنگام این شرکت گوشی اندرویدیBlackBerry Curve را معرفی کرد . ولی با تولید گوشی های اندرویدی بهتر توسط شرکت های دیگر این شرکت فروش خوبی نداشت .

 

« تاریخچه شرکت بلک بری » افتتاح فروشگاه AppWord 

این شرکت در تلاش بود تا محصولات بیشتری را با کیفیت بالا تولید کند و از رقبای خود جلو بیفتد. تا این که در سال 2009 برای فروش بیشتر محصولاتش و به دست آوردن بیشترین سهم بازار فروشگاهی بزرگ به نام AppWord را افتتاح کرد. با این کار مشتریان شرکت چهل برابر افزایش یافتند.

رمز گذاری این گوشی ها بسیار پیچیده بودند. با وجود رضایت زیاد کاربران ، اما فروش این گوشی ها در کشور هایی هم چون امارات، هند و لبنان کاهش یافت و در این سال تعداد کمی از محصولات شرکت به فروش رسید و با ضرر زیادی مواجه شد و سهم این شرکت در بازار کاهش چشم گیری داشت. در سال 2011 سهم گوشی های بلک بری در بازار کاهش یافت و سایر گوشی های هوشمند موجود در بازار جایش را گرفتند. این شرکت در سال 2013 دو گوشی جدید به نام Z10و Q10 را معرفی کرد که با فروش خوب این گوشی ها سهام شرکت در بازار افزایش یافت و تا حدی این ضرر را جبران کرد.

شرکت بلک بری

تولید گوشی هوشمند 

تاریخچه شرکت بلک بریشرکت بلک بری سال هاست که در زمینه ی گوشی فعالیت می کند و بسیار موفق است. این شرکت توسط شرکت بازاریابی Lexicon Branding نام گذاری شده است. هم چنین این شرکت دستگاه های زیادی برای استفاده در شبکه ی دیتا تک« DataTAC »تولید کرده است که از مهمترین آن ها می توان به  RIM850  و RIM857 اشاره کرد. این شرکت در سال 2013 شروع به تولید گوشی های هوشمند با قابلیت پشتیبانی از ارسال ایمیل از طریق سرویس های بیسیم مانند: تلفن همراه، پیامهای متنی ، فکس اینترنتی، جستجوی وب و …کرد.

« حتما بخوانید  پرفروش ترین موبایل نوکیا Nokia Mobile

نرم افزار BBM « تاریخچه شرکت بلک بری »

این شرکت برای گوشی های هوشمندش یک نرم افزار جدید به نام BBM  که مخفف « Black Berry Massenger » است را تولید کرد. این نرم افزار برای پیام رسانی سریع تصویری طراحی شده است. این نرم افزار فقط در گوشی های هوشمند windows phone  شرکت بلک بری قابل استفاده بود و نمی توانستید در سایر گوشی ها از ان استفاده کنید. تا این که در سال 2013 ان را بازسازی کردند تا در دیگر گوشی های هوشمند هم قابل استفاده باشد.

با این نرم افزار علاوه بر پیام تصویری می توان تماس تصویری هم، «البته از طریق اینترنت» برقرار کرد. از جمله ویژگی های این نرم افزار این بود که حجم پیام یا فایل های صوتی هر چقدر که باشد بدون این که کیفیتش را از دست بدهد، به راحتی ارسال و دریافت می شود. می توانید ساعت دقیق تحویل و خوانده شدن پیام را بدانید. شما می توانید هم زمان یک پیام را برای چندین نفر بفرستید. هم چنین می توانید از طریق وای فای به صورت مجانی تماس برقرار کنید.

یک رنگ بودن صفحه گوشی های بلک بری

شرکت بلک بری فقط از یک رنگ صفحه نمایش برای گوشی هاش استفاده می کند.

شرکت های بزرگ سازنده ی گوشی هوشمند صفحه نمایش گوشی هایشان را بر اساس رنگ های مختلف طراحی می کردند، اما شرکت بلک بری فقط از یک رنگ در صفحه نمایش هاش استفاده می کند. این شرکت برای فروش محصولاتش از طریق اینترنت یک پست الکترونیک ایجاد کرد و خدمات خود را از طریق ایمیل به مشتریان ارائه می داد. با این کار فروش محصولات این شرکت افزایش چشم گیری داشت و کابران از آن رضایت زیادی داشتند.

« تاریخچه شرکت بلک بری » نوسانات فروش محصولات بلک بری

در سال 2011 با ورود گوشی های اندرویدی هوشمند ، فروش محصولات بلک بری به شدت کاهش یافت و سهام شرکت بلک بری در بازار به طور چشم گیری سقوط کرد . این شرکت به ناچار 2000 از کارکنان خود را تا سر و سامان دادن مجدد شرکت ، اخراج کرد. و خیلی از کارخانه هایش تعطیل شدند . با وجود گوشی های اندرویدی هوشمند در بازار، سهم این شرکت رو به کاهش می رفت. تا این که  در سال 2014 یک گوشی هوشمند با عنوان پاسپورت که دارای یک کیبورد بود را معرفی کرد.

یکی از قابلیت های این گوشی این بود که با یک بار شارژ کردن بیشتر از یک روز روشن می ماند. این شرکت در این سال، فروش بسیار خوبی داشت و توانست دو میلیون عدد از گوشی هایش را به فروش برساند. و در بازار سهام خود را به 9.99% برساند. در یک کنفرانس خبری مدیر عامل این شرکت اعلام کرد با وجود این که در سال های اخیر با ضرر زیادی مواجه شده اند اما گوشی های هوشمند بهتری تولید می کنند و سهام خود را در بازار افزایش می دهند. هم چنین گفت که همه ی تلاششان را برای تولید محصولات هر چه بهتر می کنند و برای این کار برنامه ریزی هایی را انجام داده اند و تلفن های جدیدی برای شرکت ها و کاربران در حال تولید است و در آینده ی خیلی نزدیک آن را معرفی خواهند کرد.

 

شرکت بلک بري

گوشی Passport BlackBerry و BlackBerryZ3

در طی همایشی که در سال 2015 برگذار شد، شرکت بلک بری گوشیleap را معرفی کرد که فروش بسیار خوبی به همراه داشت.

در نمایشگاه موبایل که در سال 2014 در شهر سانفراسیسکو برگزار شد. شرکت های بزرگ هم چون سامسونگ، اپل و… در ان حضور داشتند و گوشی های جدید خود را به نمایش گذاشتند. شرکت بلک بری هم جزء یکی از این شرکت ها بود و دو گوشی جدید به نام  Passport BlackBerry و BlackBerryZ3 را معرفی کرد که توانست رضایت کامل کاربران را به خود جلب کند.

هم چنین در یک همایش دیگر که در سال 2015 برگزار شد گوشی leap  را معرفی کرد که فروش بسیار خوبی داشت. مدیر عامل سابق شرکت بلک بری مایک لازاریدیس بود اما در حال حاضر مدیر عامل این شرکت جان چن است .

زندگی نامه مایک لازاریدیس و داگلاس فرجین

تاریخچه شرکت بلک بری برگرفته از افرادی خلاق بوده است .مایک لازاریدیس در ماه مارس سال 1961 در یک خانواده ی یونانی در شهر استانبول کشور ترکیه به دنیا آمده است. او در پنج سالگی به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت می کنند. وی در سال 1979 به دانشگاه واترلو می رود و در رشته ی مهندسی تکنولوژی به تحصیل می پردازد و بعد از فارغ التحصیلی به همراه دوست دوران بچگیش داگلاس فرجین شرکت بلک بری را تاسیس می کنند . شاه توت علامت تجاری این شرکت است.

که نشان دهنده ی شهرت و حسن نیت است و تولید و فروش این شرکت با توجه به این آرم انجام می شود. شرکای این شرکت می توانند کپی ای از دستور العمل های این شرکت را همراه با ارم تجاری برای دارندگان پروانه ی علائم تجاری بفرستند. داگلاس فرجین در سال 1961 در کشور کانادا به دنیا آمده است. وی بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه به همراه دوست صمیمی دوران کودکیش مایک لازاریدیس شرکت بلک بری را تاسیس می کند.

 

تاريخچه ي شرکت بلک بري

جان کلام

با مطالعه مطلب بالا تاریخچه شرکت بلک بری ؛ همه چیز در مورد برند کانادایی بیان شد . در این مطلب شما بیشتر با فعالیت و زندگی نامه بزرگان دنیای تکنولوژی آشنا شدید . اگر سوال یا نظری ذهن شما را درگیر کرده است خوشحال می شویم که آن را در قسمت سوالات درج کنید.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .