مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

بخارگر یا اتو ایستاده چیست؟ بخارگر لباس چگونه لباس ها را اتو می کند ؟

0 425
زمان مطالعه : 4 دقیقه

بخارگر یا اتو ایستاده چیست؟ بخارگر لباس چگونه لباس ها را اتو می کند ؟ دستگاهی است که برای از بین بردن سریع چین و چروک های پوشاک و پارچه ها از بخار استفاده می کند. بخار گرم خارج شده از بخارگر می تواند الیاف پارچه ها را شل کرده و چروک آن را برطرف کند. اگرچه برخی از بخارگر ها دارای صفحه داغ یا صفحه اتو هستند ، این می تواند برای پارچه های زخیم کارآمد باشد . با این حال اکثر آن ها بدون کفی هستند و لباس ها را تنها با بخار اتو می کنند. استفاده از بخار به تنهایی برای مواد ظریف بسیار بهتر است زیرا کفی داغ و گرم وجود ندارد که بتواند لباس را بسوزاند یا به آن ها آسیب برساند. صدمه زدن به پارچه ها با استفاده از بخارگر لباس تقریباً غیرممکن است.


بخارگر یا اتو ایستاده چیست؟ بخارگر لباس چگونه لباس ها را اتو می کند ؟

اتوهای ایستاده یا بخارگر های لباس اکنون مدتی است که به عنوان یک راه حل موثر برای اتو کردن به بازار عرضه شده اند. در این مقاله ، به نحوه کار بخارگر و این که بخارگر لباس چگونه لباس ها را اتو می کند نگاهی خواهیم انداخت. دو فرآیند اصلی برای نحوه کارکرد بخارگر وجود دارد که هر بخارگر را از مخزن آب سرد به یک دستگاه اتو تبدیل می کند ؛ یکی مرحله گرمایش و دیگری مرحله اعمال .

 

بخارگر لباس با استفاده از گرمای بخار ، گرد و غبار و بعضی از انواع میکروب ها را از بین می برد. افراد سیگاری نیز می توانند از آن استفاده کنند تا بوی دود لباسشان از بین برود.

 

بخارگر یا اتو ایستاده چیست؟ چگونه لباس ها را اتو می کند ؟ مراحل گرمایش

بخارگر لباس چگونه لباس ها را اتو می کنداگر تا به حال از چای ساز برقی استفاده کرده اید ، با فرآیند گرمایش مورد استفاده در دستگاه های بخارگر لباس کاملاً آشنا خواهید بود ، زیرا این دو ، تا حد زیادی به معنای خاصی یکسان هستند. بخارگر لباس مجهز به مخزنی است که برای نگه داشتن حجم مشخصی از آب است.
در زیر ( یا اطراف ) مخزن آب ، یک عنصر گرمایش وجود دارد که باعث جوشیدن آب مورد نظر می شود. و البته ، با آب جوش مقدار زیادی بخار تولید می شود.

با این حال ، برخلاف چای ساز برقی ، بسیاری از بخارگر های لباس به شما امکان می دهند با استفاده از تنظیمات گرما ، تعیین کنید چقدر آب مخزن گرم شود. این نه تنها تعیین می کند که چه مقدار بخار از واحد خارج شود ، بلکه مقدار گرمایی که خارج می شود را هم تعیین می کند.این امر به شما امکان می دهد به هر میزان که می خواهید هر نوع پارچه ای را اتو کنید ، بدون این که نگران آسیب دیدن پارچه باشید.

 

« حتما بخوانید  علت باز نشدن درب مایکروفر یا مایکروویو

 اغلب ( هرچند نه همیشه ) ، دستگاه بخارگر لباس با عملکرد پیش گرمایش همراه است.
این به طور معمول به واحد اجازه می دهد تا با ظرفیت بالاتر از معمول کار کند تا به فرآیند گرمایش سرعت ببخشد . پس از رسیدن به درجه حرارت از پیش تعیین شده آب ، بازده عنصر گرمایش تا حدی کندتر می شود که فقط دمای آب را حفظ می کند ، نه این که آن را بیشتر کند.

 

مراحل اعمال

پس از گرم شدن آب تا جایی که سطح بخار مورد نظر را تولید کند ، بخار از طریق شیلنگ به لباس مورد نظر منتقل می شود . البته برخی از بخارگر های کوچکتر بدون شلنگ هستند و بخار مستقیم از بخارگر خارج می شود. مقدار بخار تولید شده توسط دستگاه بخارگر نسبت به اتو بسیار بیشتر است . اگر کفی اتو را در نظر بگیرید ، یک اتو دارای چند سوراخ کوچک برای خارج شدن بخار در کفی آن است و فرایند اتو کردن بیشتر با استفاده از فشار فیزیکی انجام می شود .

در حالی که در بخارگر کمتر از فشار فیزیکی استفاده می شود و بیشتر با تولید مقادیر زیادی بخار لباس ها اتو می شوند . به همین ترتیب ، فرایندی که در واقع چین و چروک ها را برطرف می کند ممکن است غیرقابل مقایسه با اتو باشد.

همانطور که می بینید دستگاه بخارگر لباس دستگاه پیچیده ای نیست که در ابتدا به نظر می رسد.
کار با بخارگر ها بسیار راحت و بی دردسر است و احتمال آسیب دیدن لباس ها با بخارگر ها بسیار پایین است . امیدواریم بعد از خواندن این مطلب پاسخ سوال ” بخارگر لباس چگونه لباس ها را اتو می کند ؟ “را گرفته باشید.

بخارگر لباس چگونه لباس ها را اتو می کند

اگر اتو شما خراب یا قدیمی شده است بهتر است به فکر خرید یک دستگاه بخارگر لباس باشید تا اتو کردن لباس ها برای شما به یک کار لذتبخش تبدیل شود و دیگر نگران حجم زیاد لباس هایی که باید اتو کنید نباشید . برای خرید بهترین بخارگر ها و مطالعه جزئیات بیشتر در مورد فناوری های بکار رفته در هر مدل به صفحه خرید بخارگر در سایت تا خرید رجوع کنید .

 


بیشتر بخوانید :

7 دلیل برتر برای جایگزینی اتو با بخارگر لباس

مقایسه بخارگر لباس دستی و ایستاده

اتو پرس ؛ راهنمای خرید بهترین اتوهای پرسی

اتو کردن درست و اموزش صحیح اتو کردن لباس هایتان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .