مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

انواع فرز انگشتی ؛ کاربرد فرز انگشتی چیست؟

0 834
زمان مطالعه : 4 دقیقه

 انواع فرز انگشتی ؛ کاربرد فرز انگشتی چیست؟؛ انواع مختلفی از فرز های انگشتی وجود دارد. در این بخش می خواهیم انواع فرز انگشتی و کاربردهای آن را بیان کنیم.

انواع فرز انگشتی و کاربرد های آن ها از نظر طراحی


فرز انگشتی مستقیم

فرز انگشتی مستقیم فقط فرز انگشتی های معمولی هستند.
آن ها کاملاً مستقیم هستند و تقریباً شبیه نوعی پیچ گوشتی بزرگ هستند.
فرز انگشتی مستقیم به همراه بیت برش ممکن است برای کار در داخل دستگاه و قطعات خودرو خیلی بلند باشد.

انواع فرز انگشتی ؛ کاربرد فرز انگشتی چیست؟

سر کج 

فرز انگشتی های سر کج درست مانند فرز انگشتی های مستقیم کار می کنند ، به استثنای این واقعیت که بیتی که بر روی فرز انگشتی سر کج قرار دارد ، عمود بر بدنه آن است. یک فرز انگشتی سر کج  مناسب برای کار در مکان های تنگ است که فرز انگشتی های مستقیم نمی توانند در آن قرار گیرند.

انواع فرز انگشتی ؛ کاربرد فرز انگشتی چیست؟

مستقیم در مقابل فرز  انگشتی سر کج : کدام بهتر است ؟

در واقع هیچ نوع جوانب مثبت و منفی در مورد نوع فرز انگشتی که انتخاب می کنید وجود ندارد و کاملا به نوع کار هایی که می خواهید با آن ها انجام دهید بستگی دارد. در بیشتر کار ها ، استفاده از فرز انگشتی مستقیم راحت تر است. اگر استفاده از یک فرز انگشتی سر کج برای کار های شما راحت تر است ، سراغ یک فرز انگشتی سر کج بروید.

انواع فرز انگشتی و کاربرد های آن ها از نظر منبع انرژی

فرز انگشتی ها به یکی از دو روش برق یا فشار هوا تغذیه می شوند.

 

برقی

چرخ های برقی برای کار باید به برق وصل شوند. آن ها معمولاً از همتایان پنوماتیک قدرت کمتری دارند ، اما سبک تر و سریع تر از آن ها هستند. اکثر متخصصان فرز های انگشتی برقی را برای کار های کوچکتر که نیاز به دقت و کار در فضا های تنگ دارند و استفاده از فرز پنوماتیک در آن جا کمی سخت است ، ترجیح می دهند. همچنین لازم به ذکر است که به دلیل این که قدرت کمی کمتری دارند ، فرز انگشتی های برقی می توانند از برخی بیت های منحصر به فرد استفاده کنند که نمی توان از آن در دستگاه های فشار قوی تر پنوماتیک استفاده کرد .

دو نسخه از چرخ های برقی وجود دارد. سیمی و شارژی همانطور که می توانید حدس بزنید ، نسخه های شارژی روی باتری های قابل شارژ اجرا می شود. فرز های انگشتی شارژی حجم بیشتری نسبت به نسخه سیمی همتایان خود دارد . با این وجود ، من نمی توانم این واقعیت را انكار كنم كه هیچ چیز نمی تواند جای فرز های انگشتی برقی شارژی را هنگام حمل و نقل بگیرد . اگر قابلیت حمل برای شما مهمتر است ، پس ابزار شارژی بهترین انتخاب برای شما است.

پنوماتیک

اگر شما گشتاور خام می خواهید ، پس یک فرز انگشتی پنوماتیک گزینه بهتری برای شما است. آن ها بسیار قدرتمند هستند زیرا قدرت هوای فشرده شده را مهار می کنند. اگر کار بسیار بزرگی دارید که باید برطرف شود ، پس یک دستگاه فرز انگشتی پنوماتیک می تواند شما را نجات دهد . همچنین ، از آنجا که فرز انگشتی های پنوماتیک بسیار معمول هستند ، بسیار ارزان تر هستند. بنابراین ، اگر بودجه دارید و در حال حاضر مالک کمپرسور هوا هستید ، این بهترین گزینه برای شماست. با این حال ، برخی نقاط ضعف درمورد فرز انگشتی های پنوماتیک وجود دارد.


در واقع ، این که مجبور هستید در هنگام استفاده از ابزار ، به یک کمپرسور هوا و هر آنچه که در آن وجود دارد ( شیلنگ ، مخزن و غیره ) وصل شوید ناراحت کننده است و استفاده از آن را بسیار سخت و دشوار می کند ، مخصوصاً اگر در فضای تنگ قرار بگیرید. به همین ترتیب ، اگر شما در حال حاضر یک کمپرسور هوا ندارید ، خرید یک دستگاه سازگار با ابزار شما می تواند هم گران باشد و هم دردسر ساز. سرانجام ، به دلیل قدرتمند بودن آن ها ، فرز انگشتی های پنوماتیک برای کار هایی که نیاز به دقت و ظرافت بسیار زیادی دارند ، مناسب نمی باشد .

برای خرید و مشاهده جزئیات بیشتر در مورد هر نوع فرز ، به صفحه خرید فرز در سایت تا خرید رجوع کنید .
سایت تا خرید انواع فرز ها را برای مشتری های گرامی قرار داده است . در سایت تا خرید، خریدی راحت و مطمئن را تجربه کنید .

بیشتر بخوانید :

انواع کاربرد های ابزار فرز انگشتی
انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هرکدام
راهنمای خرید سنگ فرز یا پولیش
چگونه دیسک فرز یا سنگ را تعویض کنیم ؟
آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن
نکات ایمنی و استفاده درست از فرز
« حتما بخوانید  تفاوت اره عمود بر و گرد بر و بررسی و مقایسه آن ها
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .