مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

آشنایی با انواع فرز برقی و شارژی و کاربرد های سنگ فرز

0 219
زمان مطالعه : 4 دقیقه

آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن ؛ فرز ها ابزاری متنوع اند که به طور معمول در تعمیر اتومبیل ، کارگاه ها ، و اماکن ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و در اندازه های مختلف و قدرت حرکتی متنوع است. برخی داستان های متناقض در مورد این که چه کسی فرز را اختراع کرده است وجود دارد. به گفته یکی از منابع ، در سال 1954 توسط یک شرکت آلمانی به نام ( Ackermann + Schmitt ) اختراع شد. دیگری ادعا می کند که در سال 1973 توسط مردی به نام « توماس جوزف » اختراع شده است. در هر صورت ، این ابزار یک ابزار برقی نسبتاً جدید است.
از مهمترین معیار ها در انتخاب فرز مناسب می توان به اندازه دیسک و قدرت موتور آن اشاره کرد.
فاکتور های دیگر شامل منبع انرژی ( پنوماتیک یا برقی ) ، دور در دقیقه نیز مهم است.

سه نوع اصلی فرز وجود دارد که هر کدام برای اهداف خاص مناسب هستند.
درک تفاوت های بین هر نوع برای تصمیم گیری آگاهانه هنگام خرید ، مهم است .
ما در این مقاله مطالبی برای آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن آورده ایم ، تا انتخاب و خریدی آسان تر داشته باشید .


آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن

از فرز ها برای برش ، صیقل دادن ، تیز کردن ، تمیز کردن و از بین بردن مواد مختلفی که شامل فلز ، بتن ، سرامیک ، سنگ تراشی ، تخته سنگ ، پیچ و مهره ، میلگرد ، لوله پی وی سی و حتی چوب است استفاده می شود. فرز ها یا دیسک های برش برای بسیاری از پروژه ها ساخته شده اند و با توجه به موادی که از آن استفاده می شود متفاوت است.

آشنایی با انواع فرز: فرز شارژی

سنگ فرز در هر دو مدل سیمی و شارژی موجود اند.
فرز های شارژی با باتری کار می کنند و راحتی و سهولت بیشتری برای استفاده فراهم می کنند.
فرز های شارژی بسیار کاربردی اند و در انواع مختلفی از کار ها استفاده می شوند.
بدون نیاز به اتصال به پریز برق ، می توانید این دستگاه ها را به مناطق مختلف منتقل کنید.

فرز های شارژی مخصوصاً در مورد کار های روی نردبان و سنگ زنی های مبتنی بر داربست بسیار مفید هستند زیرا کاربران ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد خطر ناشی از سیم ها ندارند. با این وجود ، توصیه می شود مدل هایی با باتری های با ظرفیت بالا را انتخاب کنید تا از نگرانی تمام شدن شارژ  جلوگیری کنید.

فرز سیمی

تضمین اتصال به یک پریز برق قابل اعتماد در برخی موارد ضروری خواهد بود زیرا امکان استفاده از فرز های سیمی تا زمانی که به منبع تغذیه متصل شده باشند امکان پذیر است. همچنین فرز های سیمی به طور معمول از وزن کمتری نسبت به گزینه های شارژی برخوردار هستند. اگر قصد دارید از فرز خود به طور مرتب برای کار های کوچک برش استفاده کنید ، باید مدلی را انتخاب کنید که دارای یک دیسک کوچک باشد. همچنین باید ارگونومی و سطح لرزش خاص برای چرخ انتخابی خود را در نظر بگیرید.

آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن
آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن

آشنایی با انواع فرز: فرز پنوماتیک

با استفاده از ترکیبی ایده آل از عملکرد و دوام ، فرز های پنوماتیک برای برش و شکل دادن به قطعات فلزی ایده آل هستند. آن ها در درجه اول برای مشاغل سبک استفاده می شوند و نیاز به دقت بالایی دارند. چرخ های پنوماتیک نیاز به اتصال به واحدهای کمپرسور هوا دارند ، با این حال ، آن ها در انجام کار هایی با دقت بالا بسیار مناسب هستند و از نظر وزن نسبتاً سبک تر از سایر مدل های فرز هستند.

 

« حتما بخوانید  انواع آچار بکس برقی، بادی و شارژی ؛ ویژگی ها، کاربرد و مقایسه

 

آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن
فرز های پنوماتیک عموماً برای انجام کارهای سبک تر در مواردی که دقت بیشتری لازم باشد استفاده می شوند.
این به احتمال زیاد به این دلیل است که فرز های پنوماتیک کوچک و سبک و اما در عین حال قدرتمند اند ، زیرا آن ها حاوی سیم پیچ های سنگین مس نیستند .

 

فرز با سرعت متغیر

دیسک های فرز متغیر را می توان در سرعت های مختلف تنظیم کرد تا متناسب با طیف گسترده ای از برنامه ها باشد. گزینه تنظیم دیسک مخصوصاً در RPM بالا امکان انجام کار دقیق با دقت بالا را فراهم می آورد. برخی از مدل ها همچنین برای کنترل پیشرفته با سوئیچ های قابل حمل کامل هستند.

فرز مستقیم

فرز مستقیم با زاویه 90 درجه قرار گرفته است ، و این وسیله ای ایده آل برای سنگ زنی لبه های بیرونی و قسمت های داخلی قطعات است که سنگ های مختلف سنگ زنی به آن متصل شده اند. زاویه منحصر به فرد دیسک می تواند در برخی از موارد ، فرز مستقیم را نسبت به فرز استاندارد کاربردی تر کند.
آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن

برای خرید و مشاهده جزئیات بیشتر در مورد انواع دستگاه های فرز به صفحه خرید فرز در سایت تا خرید مراجعه کنید.

 


بیشتر بخوانید :

نکات ایمنی و استفاده درست از فرز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .