معرفی 10 فیلم برتر سال 2016 : پرفروش ترین فیلم ها

زمان مطالعه : 9 دقیقه

لالالند « La La Land »

معرفی 10 فیلم برتر سال 2016 : پرفروش ترین فیلم ها : فیلم پرطرفدار لالا لند ، به کارگردانی دیمیل شیزل ، یکی از برترین فیلمهای سال 2016 تبدیل شده است . شیزل در سال 2014 نیز با ساخت فیلم « شلاق» یکی از درخشانترین و موفق ترین در طی این چند سال اخیر سینما انتخاب شده است. داستان فیلم لالا لند ، داستان دختر جوانی است به نام « میا» . میا یک بازیگر هالیوودی است و در عطش رسیدن به موفقیت و ستاره شدن است .

آشنا شدن میا با یک نوازنده ی پیانو ، ماجرای عشقی رویایی را در فیلم خلق می کند . اما در طول داستان ، رابطه ی عاشقانه ی آنها بحران ها و جدایی هایی را به خود می بیند که این رابطه ی عمیق را به یکی از رابطه های غم انگیز تبدیل می کند . بدون شک داستان عاشقانه ی بین دو بازیگر فیلم « میا و سباستین » از جذابترین و به یادماندنی ترین تجربه های سینما در طی این چند سال اخیر است . از دیگر نکات برجسته ی لالالند ، ترکیب دو حالت متناقض در فیلم است .

از یک طرف فیلم داستانی رویایی و آسمانی را به تصویر می کشد و از طرفی دیگر در پایان داستان تمام رویاهای دست نیافتنی را با واقعیت های تلخ حقیقی ترکیب می کند . طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری فوق العاده و موسیقی  بی عیب و نقص از دیگر نکات برجسته ی فیلم است . این عشق خیالی و رویایی اما پوشالی چنان تماشاگر را در دام زرق و برقش گرفتار می کند که خیالی ترین رویاها را نیز به خورد تماشاگر می دهد و او را غرق خود می کند . در یک کلام می توان فیلم « لالالند » را خیالی ترین سراب عاشقانه دانست که هرگز حقیقت نخواهد داشت .

بازیچه « The Handmaiden» «معرفی 10 فیلم برتر سال 2016 : پرفروش ترین فیلم ها»

پارک چان ووک ، کارگردان فیلم بازیچه است. بازیچه یک فیلم عاشقانه است . فیلمی است که دهه ی 1930 را به روایت تصویر می کشد . این فیلم ، محدوده ی زمانی که ژاپن ، کره را اشغال کرده است را به نمایش گذاشته است . داستان توطئه های دختر پیشخدمتی را بیان می کند که در خانه ی زنی ثروتمند استخدام می شود و از افسردگی و ناراحتیهای درونی زن صاحب خانه سوء استفاده می کند و توطئه هایی به راه می اندازد . این فیلم در سال 2016 اکران شده و مورد توجه منتقدین قرار گرفته است . این فیلم را می توان در رده ی فیلمهای هنری دسته بندی کرد. به علت ساختارهای پیچیده ی فیلم ، برای رده ی سنی بالای 18 سال توصیه می شود. مدت زمان پخش این فیلم

، 145 دقیقه است .

 

10 فیلم برتر سال 2016

.

10 فیلم برتر ؛ عزیز آمریکا « American Honey »

نویسنده و کارگردان موفق و مطرح « آندریا آرنولد » در سال 2016 . یک فیلم به نام « American Hone » عزیز آمریکایی را منتشر کرده است . فیلم در مورد . زندگی دختر نوجوانی است که بخاطر مشکلات خانوادگی از خانه فرار کرده و اکنون با گروهی زندگی می کند که اشتراک مجله می فروشند . و برای فروش خانه به خانه می روند و در تمام خانه های غرب میانه ی آمریکا را زیر و رو می کنند .

دختر نوجوان « استار» با یکی از رهبران گروه « جیک » آشنا می شود . و با وجو خطرات متعددی که متوجه اوست . اما گروه را رها نمی کند و همچنان به ماندن در گروه ادامه می دهد . این فیلم تا اکنون . چندین جایزه را به خود اختصاص داده است . بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردان و بهترین فیلم مستقل را از آن خود کرده است . این فیلم نگاهی طنزآمیز و گزنده ای به دو طیف زندگی متفاوت دارد و بیان می کند که در این دنیا . آن چیزی که از بین رفته عشق و محبت واقعی است .

خرچنگ « The Lobster»  

فیلم خرچنگ «  The Lobster» کاری از لانتیموس-فیلیپو است . مدت زمان فیلم 119 دقیقه است. ماجرای داستان خرچنگ ، به این صورت است که در شهری خیالی ، عده ای از مردم زندگی می کنند . زندگی در این شهر خیالی دارای قوانین خاصی است . یکی از قانونهای مهم این شهر خیالی ، این است که هیچکس حق ندارد بصورت تکی و منفرد زندگی کند . تنهایی ممنوع است و همه باید زوج باشند . افرادی که تنها هستند توسط ماموران به هتلی مخصوص برده می شوند و در آن هتل ، چند روز فرصت دارند که زوج مناسبشان را پیدا کنند و گرنه به حیوان تبدیل می شوند .

این فیلم دو گروه از انسانها ، مجردها و زوج ها را با هم مقایسه می کند و هر دو را با صحنه هایی که خالی از انتقادی طنزآمیز نیست رد می کند . این فیلم از طرفی تنها بودن را نمی پسندد و از طرفی دیگر با هم بودن را هم به هر قیمتی رد می کند . در این میان «دیوید» هم یکی از آن افراد تنهاست که به این هتل آورده شده و باید صرف چند روز زوجی را انتخاب کند و گرنه به خرپنگ تبدیل خواهد شد . اما دیوید که به تازگی همسرش را از دست داده است انتخاب زوج دیگر برایش سخت است .

10 فیلم برتر سال 2016

اگر سنگ از آسمان ببارد« Hell or High Water»

 

10 فیلم برتر سال 2016

اگر سنگ از آسمان ببارد « Hell or High Water » فیلمی بی نظیر به کارگردانی دیوید مکنزی و نویسندگی تیلور شریدن است . یک فیلم جنایی . سرقتی است و در این فیلم داستان دو برادر که برای نگه داشتن مزرعه ی خانوادگیشان ، نقشه ی سرقت در بانک را در سر دارند ، نمایش داده می شود . این فیلم برای اولین بار در جشنواره ی فیلم کن 2016 اکران شد .

از همان فیلمهای قانون شکن آمریکایی است . از یک طرف داستان دو برادر فداکار ( بن فاستر و کریس پاین ) که برای نجات مزرعه شان در تگزاس دست به سرقت بانک می زنند . و از طرفی دیگر ماجرای جف بریجر و گیل بیر منگام را که به دنبال آن دو برادر هستند ، صحنه های اکشن و نفس گیری را به فیلم می دهد . این فیلم در واقع زندگی در غرب تگزاس را با توجه به قوانین و اراتباطات درنده ای که بین بانک ها و دولت و کشاورزان از جان گذشته وجود دارد ، بازگو می کند .

 

 

 

 

 

مونا « MOANA » 

انیمیشن مونا ، ماجرای دختر نوجوان ماجراجویی است که به پیروی از قوانین اجدادش دل به دریا می زند و به دریانوردی می رود تا اکتشافات بیشتری را به پرونده ی اکتشافات اجداداش اضافه کند . مونا خانواده اش را ترک می کند و سر بر روی یک ماجراجویی بزرگ می نهد . اجداد مونا 3 هزار سال پیش جزایر متعددی را کشف کرده بودند و مونا برای اثبات خود و برای اکتشافات بیشتر این راه را انتخاب می کند .

در نهایت قهرمان داستان « مونا» در می یابد که برای قهرمان بودن و اثبات خودش باید خودش را بشناسد و بداند که هست و برای چه آمده است . مونا برای اکتشافاتش به سوی جنوب اقیانوس آرام می رود و در آنجا بطور ناخودآگاه با فرهنگ این منطقه هم آشنا می شود .

10 فیلم برتر سال 2016

ساحره « The Witch» یکی از 10 فیلم برتر 

ساحره ، فیلمی است به کارگردانی Robert Eggers . در این فیلم به وجود شیطان اشاره شده است . و حضور شیطان در زندگی را امری احتمالی نه ، بلکه قطعی میداند . ساحره داستان خانواده ای را بیان می کند که به سالها قبل از شهرشان رانده شده و طرد شده اند . این خانوداه در بیرون شهر زندگی می کنند و با وجود اینکه طرد شده اند . اما زندگی شرافتمندانه ای دارند . ویلیام و کاترین به همراه پنج فرزندشان ، زندگی می کنند . تا اینکه فرزند کوچکشان بی دلیل ناپدید می شود تاماسین دختر بزرگ خانواده شاهد ناپدید شدنش است .

ساحره به ظاهر داستان زندگی خانواده ای ست که خود را از اجتماع جدا کرده اند . و به دور از مردم زندگی می کنند و این خیلی عادی و طبیعی است . تا اینکه ترسهای درونی انسان باعث می شوند . تاریکی های بیرون را ببینند. ساحره می گوید که شیطان ، ممکن است خیلی واقعی و جدی در زندگی ما باشد . اما شیطان هم شیطان است و دیگر هیچ… شیطان نمی تواند . عامل اصلی ترس و ناامیدی باشد. آن چیزی که آدمها را دچار ترس و ناامیدی و شکست می کند شیطان درون قلب خودشان است . چیزی که در اصل موجبات شکست انسان را فراهم می کند . غرور ، ترس ، تعصبات ، خرافات و… است . و این در حالی است که مهربانی و دلسوزی در نقطه ی مقابل این صفات قرار دارد .

 

10 فیلم برتر سال 2016

10 فیلم برتر  : بخوان خیابان « Sing Street »

بخوان خیابان اثری هنری از جان کارنی است .این فیلم با بازیگرانی مانند ماریا دویل کندی و ایدان گیلن و لوسی بوینتون در سال 2016 اکران شد . این فیلم ، زندگی پسر چهارده ساله ای را بیان می کند که با پیدایش مشکلات مالی از خانه فرار می کند . این پسر در حال رشد بعد از فرار از خانه به دختری دل میبازد و سعی می کند با پیوستن به گروه موزیک ، او را تحت تاثیر قرار دهد . این پسر نوجوان در طی این ماجرا درپی پیدا کردن هویتی برای خودش است . این فیلم آشفتگی های روحی و روانی نوجوانان را نمایش می دهد و با ترکیب رقص و آهنگ در مکانهای عمومی حس خوبی را در فیلم بوجود می آورد .

بهترین فیلم ها

شکار انسانهای سرگردان « Hunt For The Wilderpeople » از 10 فیلم برتر 

این فیلم به کارگردانی تیکای ویتینی به اجرا درآمده است . این فیلم قطعاً تجربه ای لذت بخش به شما خواهد داد. فیلمی است که ماجرای ارتباط پسر بچه ای تپل و خلافکار با مردی تنها و گوشه گیر و اخمو را بیان می کند . این فیلم ماجرای پسری 13 ساله به نام ریکی بیکر را نمایش می دهد . ریکی پسری چاق و عصبانی و بزهکار هم هست. ریکی را که در مرکز حمایت کودکان بوده است به دلیل خلافی که از او سر زده به یک سکونت گاه جنگلی می برند . بلا فالکنر ، مادر خوانده ی ریکی ، با مهربانی از ریکی استقبال می کند . در این سکونت گاه جنگلی زندگی جدید ریکی شروع می شود .

 

بهترین فیلم ها

 

مهتاب « Moonlight »

فیلم مهتاب « Moonlight » به کارگردانی   Barry Jenkins در سال 2016 اکران شده است . و به عنوان یکی از بهترین فیلمهای اخیر سینمای آمریکا آن یاد شده است . در یک کلام این فیلم داستان زندگی مردی سیاه پوست را بیان می کند که در شرایط سخت در شهر میامی زندگی می کند .

مهتاب، فیلمی است در شرح زندگی سیاه پوستان. توصیف مصیبتهای عمیق و سخت زندگی سیاه پوستان را بسیار عادی و گذارا . فیلم مهتاب زندگی مردی را نمایش می دهد که به دنبال یافتن جایگاه واقعی اش در این دنیا است . ابتدای فیلم با کودکی لاغر و نحیف سیاه پوستی آغاز می شود . و این کودک بزرگ می شود در حالیکه همچنان نام سیاه را به همراه خود یدک می کشد .

این کودک با نام کایرن ، در سن 9 سالگی به فروشنده ی مواد فروخته می شود . و این چنین احساسات و اعتماد به نفسش شکل می گیرد . زندگی کایرن از همان کودکی تا نوجوانی پر از سوالاتی است بی پاسخ . مهتاب فیلمی است که به راحتی تماشاگر را تحت تاثیر شدید احساسات و نگاه های عمیق صورتهای بازیگر فیلم قرار می دهد . آنچه که در عمق نگاه بازیگران است فراتر از یک نگاه ساده است . نگاه ها و احساساتی که در صورت بازیگران فیلم مهتاب است ، غوغا می کند .

 

 

 

 

با بررسی و مطالعه « معرفی 10 فیلم برتر سال 2016 : پرفروش ترین فیلم ها » امیدواریم از دیدن این فیلم ها لذت کافی را ببرید . اگر شما عزیزان هم در مورد این مطلب نظری دارید خوشحال میشویم با ما به اشتراک بگذارید .

 


 

بیشتر بخوانید

American Honeyاخباراسلایدرترین هاجدیدترین اخبارفیلم و سینما