آموزش انار دانه کردن یلدا ، خواص دانه های انار

زمان مطالعه : 2 دقیقه

آموزش انار دانه کردن یلدا ، خواص دانه های انار. شب چله یا همان شب یلدا ، طولانی ترین شب سال است که زمستان با آن متولد میشود . این شب طولانی، با هم بودن و با هم خندیدن و دور هم بودن خانواده ها را برای همه ی ایرانیها به ارمغان می آورد. شب یلدا شب باشکوه تاریخ شبهای زمین است . این شب همان شبی است که سیاهی شکست می خورد و روشنایی پیروز می شود و اینگونه است که خورشید خانوم متولد می شود. آری یلدا گیسوان بلندی است از جنس برف ، که برای دیدن آفتاب سحر ، ارزوها میریسد . یلدا همان چشمک نافذی است که دانه های سرخ انار ، به بهت آسمان شبهای تار تقدیم می کنند.

یکی از میوه های زیبا و جذابی است که گل سرسبد میوه ی شب یلدا ست و نماد شادی و زایش است . البته به علت رنگ سرخ و جذابش میتواند نماد خورشید هم باشند . می دانید که انار میوه ایست خون ساز و به همین علت به افراد ضعیف خوردنش توصیه می شود .

 

آموزش انار دانه کردن یلدا : خواص دانه های انار

دشمن سرسخت بیماریهایی همچون سرطان ، بیماری قلبی ، سکته ی مغزی و تنظیم کننده ی فشار خون است. با این حساب با خوردن این میوه ی بهشتی ، دیگر نیازی به پزشک ندارید. آب این میوه بدن را در مقابل انواع سرطان ، سرطان پوست ، سرطان سینه و پروستات ایمن می کند و از پیشرفت این بیماریها جلوگیری می کند. انار را به شکلهای مختلف میتوان مصرف کرد ؛ انار بصورت میوه ی تازه ، اب میوه، کنسانتره انار و رب عرضه میشود. طعم این میوه با توجه به نوع و میزان رسیدگی اش متفاوت است و از شیرین و ملس تا ترش متغیر می باشد.

نکته مهم در خصوص خرید انار و آموزش انار دانه کردن یلدا 

یک نکته ی طلایی که در هنگام خرید میوه ی انار نباید فراموش کنید ؛ انار را بلند کنید و کاملاً وزنش را احساس کنید. هر چقدر  انارها وزن بیشتری داشته باشد و سنگین تر باشد ، یعنی میوه ی آبدارتری است. پوستش اگر کلفت و سفت و براق باشد بهتر است . انار تازه و سالم به مدت یک هفته  در دمای اتاق( ترجیحاً محیطی تاریک وخنک ) قابل نگهداری است و نوع قاچ شده ی آن هم در دمای یخچال به مدت دو هفته قابل نگهداری است.

حالا روش صحیح قاچ کردن و برش دادن انار را در شکل زیر ببینید.

 

 


بیشتر بخوانید:

آموزشاخبارسلامت و پزشکی
  • Elisa

    خیلی خیلی عالی بود ، سپاااااس

  • ali

    خیلی خوب بود
    فقط پوستشو دور نریزید
    خیلی خوبه
    مخصوصا اخیرا که گفته شده پوست انار برای کرونا خوبه