روش پخت برنج در زودپز ؛ آموزش نحوه پخت سریع برنج با زودپز

زمان مطالعه : 3 دقیقه

روش پخت برنج در زودپز ؛ آموزش نحوه پخت سریع برنج با زودپز ؛ می خواهید روشی سریع برای تهیه برنج سفید که به توجه کمتری نیاز دارد را به شما معرفی کنیم ؟ از زودپز استفاده کنید. نکته جالب در مورد پخت و پز برنج در زودپز این است که به آب کمتری نیاز دارید. در یک قابلمه معمولی ، آب در طی کل زمان پخت و پز تبخیر می شود . بنابراین برای جبران آن به آب زیادی احتیاج دارید اما در زودپز ، به محض بسته شدن در آن و گرم شدن محفظه ی آن ، به یک محیط بسته تبدیل می شود که امکان تبخیر بیشتر را ندارد.

بنابراین مهم نیست که چه مقدار برنج بپزید ، فقط باید آب کافی به آن اضافه کنید . در ادامه به شما خواهیم آموخت که نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker چگونه است . پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید .


زود پز ، مانند پلوپز نیست

پلوپز ها دستگاه های کارآمدی هستند ،
اما یک زودپز می تواند برنج را در نیمی از زمان بپزد و در عین حال تعداد بیشماری از کار های دیگر آشپزخانه را نیز در مدتی کوتاه انجام دهد .

پلوپز ها به گونه ای طراحی شده اند که هنگام رسیدن آب به نقطه ی جوش ، خاموش شوند ، در حالی که زودپز برای رساندن آب ( و مواد غذایی ) به دمایی بالاتر از نقطه جوش طراحی شده است .

 

روش پخت برنج در زودپز ؛ نسبت میزان آب به برنج 

پخت و پز موفقیت آمیز برنج به نسبت خاص آب به برنج بستگی دارد.
این امر در پخت و پز برنج در زودپز های برقی نیز صادق است.
در زیر دستورالعمل پخت انواع برنج رایج ، از جمله نسبت آب به برنج برای پخت مناسب وجود دارد.
زمان پخت ممکن است بسته به نوع برنج و مارک زودپز شما ، متفاوت باشد.

نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker

یک فنجان برنج سفید را در آب سرد شست شو دهید تا آب روشن شود ، سپس برنج را به زودپز برقی خود منتقل کنید و یک و یک چهارم فنجان آب و یک دوم قاشق چای خوری نمک را اضافه کنید و درب زودپز را ببندید . برای هر فنجان برنج اضافی ، فقط 1 فنجان آب ( و یک قاشق چای خوری اضافی نمک ) اضافه کنید. برنج را به مدت 3 دقیقه با فشار زیاد بپزید ، سپس زودپز خود را از روی حرارت بردارید یا آن را خاموش کنید و بگذارید فشار آن به مدت 10 دقیقه به طور طبیعی آزاد شود . پس از رها سازی فشار می توانید برنج را از زودپز خارج کرده و به ظرف دیگری منتقل کنید .


اکنون که به خوبی با روش پخت برنج در زودپز ؛ آموزش نحوه پخت سریع برنج با زودپز آشنا شده اید ، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به خاطر موقعیت شغلی خود ، فرصت زیادی را برای آشپزی کردن ندارید ، بهترین راه برای شما استفاده از زودپز های برقی است که می توانید با مراجعه به صفحه خرید زودپز در سایت تا خرید خرید خود را به آسانی انجام دهید .

بیشتر بخوانید :

چگونه با پلوپز برنج درست کنیم ؟

آیا پختن غذا در زودپز سالم است ؟

زودپز و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی

صرفه جویی در هزینه ها با زودپز

آموزشترفند ها و نکته هازودپزلوازم آشپزخانهلوازم خانگی