مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

روش پخت برنج در زودپز ؛ آموزش نحوه پخت سریع برنج با زودپز

0 23,181
زمان مطالعه : 3 دقیقه

روش پخت برنج در زودپز ؛ آموزش نحوه پخت سریع برنج با زودپز ؛ می خواهید روشی سریع برای تهیه برنج سفید که به توجه کمتری نیاز دارد را به شما معرفی کنیم ؟ از زودپز استفاده کنید. نکته جالب در مورد پخت و پز برنج در زودپز این است که به آب کمتری نیاز دارید. در یک قابلمه معمولی ، آب در طی کل زمان پخت و پز تبخیر می شود . بنابراین برای جبران آن به آب زیادی احتیاج دارید اما در زودپز ، به محض بسته شدن در آن و گرم شدن محفظه ی آن ، به یک محیط بسته تبدیل می شود که امکان تبخیر بیشتر را ندارد.

بنابراین مهم نیست که چه مقدار برنج بپزید ، فقط باید آب کافی به آن اضافه کنید . در ادامه به شما خواهیم آموخت که نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker چگونه است . پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید .


زود پز ، مانند پلوپز نیست

پلوپز ها دستگاه های کارآمدی هستند ،
اما یک زودپز می تواند برنج را در نیمی از زمان بپزد و در عین حال تعداد بیشماری از کار های دیگر آشپزخانه را نیز در مدتی کوتاه انجام دهد .

پلوپز ها به گونه ای طراحی شده اند که هنگام رسیدن آب به نقطه ی جوش ، خاموش شوند ، در حالی که زودپز برای رساندن آب ( و مواد غذایی ) به دمایی بالاتر از نقطه جوش طراحی شده است .

 

نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker

روش پخت برنج در زودپز ؛ نسبت میزان آب به برنج 

پخت و پز موفقیت آمیز برنج به نسبت خاص آب به برنج بستگی دارد.
این امر در پخت و پز برنج در زودپز های برقی نیز صادق است.
در زیر دستورالعمل پخت انواع برنج رایج ، از جمله نسبت آب به برنج برای پخت مناسب وجود دارد.
زمان پخت ممکن است بسته به نوع برنج و مارک زودپز شما ، متفاوت باشد.

نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker

نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker

یک فنجان برنج سفید را در آب سرد شست شو دهید تا آب روشن شود ، سپس برنج را به زودپز برقی خود منتقل کنید و یک و یک چهارم فنجان آب و یک دوم قاشق چای خوری نمک را اضافه کنید و درب زودپز را ببندید . برای هر فنجان برنج اضافی ، فقط 1 فنجان آب ( و یک قاشق چای خوری اضافی نمک ) اضافه کنید. برنج را به مدت 3 دقیقه با فشار زیاد بپزید ، سپس زودپز خود را از روی حرارت بردارید یا آن را خاموش کنید و بگذارید فشار آن به مدت 10 دقیقه به طور طبیعی آزاد شود . پس از رها سازی فشار می توانید برنج را از زودپز خارج کرده و به ظرف دیگری منتقل کنید .


اکنون که به خوبی با روش پخت برنج در زودپز ؛ آموزش نحوه پخت سریع برنج با زودپز آشنا شده اید ، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به خاطر موقعیت شغلی خود ، فرصت زیادی را برای آشپزی کردن ندارید ، بهترین راه برای شما استفاده از زودپز های برقی است که می توانید با مراجعه به صفحه خرید زودپز در سایت تا خرید خرید خود را به آسانی انجام دهید .

بیشتر بخوانید :

چگونه با پلوپز برنج درست کنیم ؟

آیا پختن غذا در زودپز سالم است ؟

زودپز و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی

صرفه جویی در هزینه ها با زودپز

« حتما بخوانید  نبایدهای استفاده از بخارگر ؛ چرا نباید آب شیر در بخارگر استفاده شود ؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .