مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

نحوه کانال یابی تلویزیون ال جی ، آموزش ویدیویی نصب

0 1,499
زمان مطالعه : 10 دقیقه

نحوه کانال یابی تلویزیون ال جی آموزش ویدیویی نصب و راه اندازی

نحوه کانال یابی تلویزیون ال جی آموزش ویدیویی نصب و راه اندازی ؛ بعد از طی کردن مراحل خرید بزرگترین چالش پیدا کردن محلی مناسب برای نصب و راه اندازی تلویزیون ال جی است . و پس از آن نوبت به جستجو و کانال یابی دیجیتال ، مرتب سازی کانال های تلویزیون ال جی و تنظیم کانال ها می باشد. اغلب افراد در کنار انتخاب تلویزیون به دنبال خرید یک میز مناسب نیز هستند.

اما در بعضی محیط ها که با کمبود فضا مواجه می شویم نصب تلویزیون بر روی دیوار می تواند تنها راه برای قرار گیری آن باشد. اما این نکته را به یاد داشته باشید اغلب افراد جهت ایجاد فضایی مدرن و لوکس اقدام به نصب تلویزیون بر روی دیوار خواهند کرد. چون با اشغال سازی کمترین فضا، نمایی شیک و سینمایی را به فضا ارمغان می بخشند. ما در این مقاله به کانال یابی تلویزیون ال جی و نصب و راه اندازی آن میپردازیم.

آموزش نصب و راه اندازی تلویزیون ال جی

برای نصب تلویزیون بر روی دیوار اولین نکته ای که باید آن را در نظر بگیرید مکان مناسب می باشد. چون باید تلویزیون را به صورتی بر روی دیوار نصب کنید که زاویه ی دید مناسبی داشته باشد به صورتی که در راستای چشمانتان باشد. اما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر تلویزیون خود را در بالاترین نقطه نیز نصب کنید با مشکل دید مواجه می شوید، یعنی شما برای دید عالی باید مدام سر خود را به بالا بچرخانید که این ممکن است شما را با گردن درد روبرو سازد. حال اگر تلویزیون را برای سالن هایتان یا اتاق نشیمن می خواهید باید تلویزیون خود را در راستای مبلمان قرار دهید تا در زمان دراز کشیدن مشکل دید را نداشته باشید.

حال اگر در فضایی که قرار است تلویزیون را قرار دهید پنجره ای بزرگ وجود دارد باید تلویزیون را به زاویه ی 90 درجه با پنجره بر روی دیوار نصب کنید چون انجام این کار از  تابش نور بر روی صفحه نمایش و مزاحمت ها جلوگیری می کند. محلی مناسب را انتخاب کنید همچنین مناسب ترین براکت را برای اتصال تلویزیون بر روی دیوار انتخاب کنید. شایان به ذکر است در زمان تهیه ی براکت باید سایز و اینچ تلویزیون را در نظر بگیرید. دو نوع براکت یعنی ثابت و متحرک وجود دارد که بنا به سلیقه ی خود می توانید آن را خریداری کنید.

براکت دیواری متحرک امکان چرخش تلویزیون را به زوایای مختلف فراهم خواهد کرد. فضای معین شده را توسط مته سوراخ نمایید و با پیچ و رول پلاک براکت دیواری را بر روی دیوار نصب نمایید و حال با خیالی آسوده تلویزیون ال جی خود را بر روی دیوار نصب کنید. اما این نکته را به یاد داشته باشید قبل از اتصال تلویزیون بر روی دیوار کابل ها را وصل کرده باشید چون بعدا بسیار دشوار خواهد بود.

نصب و راه اندازی تلویزیون ال جی

 مراحل نصب و راه اندازی تلویزیون ال جی

بعد از قرارگیری تلویزیون ال جی در محیط مورد نظر و روشن كردن تلويزيون ال جي ، تنظیمات اولیه را انجام دهید. این کار بسیار راحت و آسان می باشد، برای استفاده ی اولیه باید چند مرحله را انجام دهید. نکاتی که ذکر شده برای نصب و راه اندازی تلویزیون ال جی نانوسل ، اولد و … یکسان است .

  • برای راه اندازی مجدد تلویزیون ال جی ابتدا باید وارد قسمت setup در تلویزیون ال جی خود شوید. برای دسترسی و ورود به این قسمت باید دکمه ی enter را لمس کنید.
  • حال باید اطلاعات مربوط به زبان و ساعت را وارد سازید. زبان و منطقه نیز از اقدامات اولیه می باشد که به تلویزیون خود وارد سازید. تنظیمات پیش فرض اعم از منوها و تنظیم ساعت و…. را نیز وارد سازید. شما با این کار موقعیت مکانی را نیز می توانید معرفی نمایید.

جابجایی کانال تلويزيون ال جي

سایر مراحل نصب

  • حال محیط خانگی خود را انتخاب نمایید. محیط خانگی شامل Home Viewing و یا فروشگاه store display را برگزیند. اما این نکته را به یاد داشته باشید که محیط فروشگاهی از روشنایی و کنتراست بالاتری سود برده که برای محیطهایی همچون اتاق پذیرایی جوابگو نخواهد بود.
  • حال تلویزیون های ال جی هوشمند به شبکه ی اینترنت نیاز دارند، که در این حالت باید شبکه ی اینترنت خود را انتخاب نمایید. حال نوع شبکه ی خود را اعم از کابلی و یا بی سیم را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله به وارد ساختن رمز وای فای نیاز دارید، پس از انتخاب شبکه باید رمز وای فای خود را وارد کنید تا اتصال به وای فای قطعی شود.
  • قوانین و شرایط و ضوابط بر روی صفحه نمایشگر ال جی نمایان خواهد شد که با تمامی انان باید موافقت کنید. همچنین با رازداری و خط مشی ال جی نیز باید موافقت نمایید.
اکنون تلویزیون شما برای تماشا آماده می باشد. اکنون پس از طی مراحل ذکر شده ی بالا و موافقت با کلیه ی شرایط و ضوابط تلویزیون ال جی شما آماده ی خدمت گذاری می باشد.

علت پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد بعد از هر بار خاموش و روشن شدن تلویزیون ال جی و پس از مرتب سازی کانال های تلویزیون ال جی با مشکل پاک شدن کانال ها مواجه شده باشید! می تواند به چند دلیل این رخداد پیش بیاید با ما همراه باشید تا با آن ها آشنا شوید.

اگر جستجوی تلویزیون ال جی شما موقعیت آنتن را نتواند به درستی تشخیص دهد ممکن است با پاک شدن کانال ها مواجه شوید. برای حل این مسئله باید شناسایی سیگنال ها به درستی و با کیفیت بالا اعمال شود. حال آنتن را به صورت مستقیم به سوی مرکز پخش بچرخانید. یقینا شما با چرخاندن و جابه جا کردن آنتن در بعضی مواقع می توانید به مشکل پاک شدن کانال ها پی ببرید و آن را برطرف سازید.

مشکل تنظیمات تلویزیون نیز می تواند باعث حذف کانال ها باشد! به عنوان مثال زمانی که اسکن خودکار در تنظیمات تلویزیون فعال باشد کانال ها به صورت اتوماتیک حذف می شوند؛ برای ترتیب کانال های تلویزیون ال جی آن را غیر فعال کنید.

همچنین بهم ریختن شماره ی کانال های تلویزیون ال جی می تواند یکی از دلایل پاک شدن کانال ها در تلویزیون باشد. به زبانی ساده احتمال دارد که شماره شبکه ها تغییر کرده و یا با همدیگر جابه جا شوند.

خرابی و شکستن آنتن از دیگر عوامل پاک شدن کانال ها در تلویزیون ال جی می تواند باشد. برای حل این مسئله کانتور آنتن را به یک تلویزیون دیگر می توانید وصل کنید و خرابی و ایراد آنتن را امتحان کنید که آیا مشکل از آنتن است یا تلویزیون. حال آنتن را باید از نظر فیزیکی بررسی کنید، یا باید کابل آنتن را عوض کنید و یا یک آنتن جدید خریداری نمایید.

راه اندازی تلویزیون ال جی نانوسل

کانال یابی دیجیتالی در تلویزیون ال جی  

پس از مرتب سازی کانال های تلویزیون ال جی و برطرف کردن مشکلات آن ، جهت کانال یابی دیجیتالی در تلویزیون ال جی با دو گزینه ی کانال یابی خودکار و یا دستی مواجه می شوید. گفتنی است کانال یابی خودکار کانال های موجود را بر اساس و مبنای صدا و سیما ارائه خواهد داد و همچنین به همین روال و ترتیب دریافت می نمایید. زمانی که تلویزیون شما کانالی نداشته باشد با پیغام No programmed مواجه خواهید شد. در این مرحله شما باید تنظیمات کانال یابی را انجام دهید.

اما مرتب کردن کانال ها به صورت کانال یابی دستی بهتر است چون شما از این طریق می توانید کانال ها را به راحتی مرتب کنید و دیگر با کانال های تکراری مواجه نمی شوید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که جهت کانال یابی دستی باید شماره ی پهنای باند کانال ها را داشته باشید. جهت دریافت این اعداد و ارقام باید با صدا و سیمای منطقه ی خود در ارتباط باشید، در صورت عدم نداشتن شماره ی پهنای باند کانال ها باید کانال یابی اتوماتیک را انتخاب کنید.

برای کانال یابی کانال های تلویزیون در ابتدا باید وارد منوی دستگاه شوید. قسمت کانال یابی در بعضی از تلویزیون ها گزینه ی « راه اندازی » Setup و در برخی دیگر «کانال ها» Programmes می باشد. حال بعد از وارد شدن به قسمت کانال ها باید اقداماتی را انجام دهید.

راه اندازی تلویزیون ال جی نانوسل

 

کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت خودکار

برای انجام این کار باید گزینه ی کانال یابی خودکار را لمس کنید و همچنین بر روی گزینه ی شروع کلیک نمایید. اکنون باید صبر کنید تا به صورت 100 درصد کانال یابی ها انجام شود تا به تمامی کانال های دیجیتالی دسترسی داشته باشید. بر اینکه راحت تر بتوانید تلویزیون های دیجیتال ال جی را بررسی کنید با سرچ این جمله در گوگل : خرید تلویزیون دیجیتال ال جی بانه دات کام و کلیک بر روی نتیجه اول ، درخواست تان را انجام دهید .

« حتما بخوانید  راهنمای خرید تلویزیون شیائومی ،بررسی 10 نکته مهم قبل از خرید
مراحل کانال یابیاسکن مجدد کانال در تلویزیون ال جی
مرحله 1به منوی Settings «تنظیمات » بروید.
مرحله 2در منو Advanced Settings «تنظیمات پیشرفته» را انتخاب کنید.
مرحله 3گزینه "Channels" و سپس "Channel Tuning" را انتخاب کنید.
مرحله 4اکنون تلویزیون شما باید شروع به اسکن مجدد کند.

کانال یابی تلویزیون ال جی به صورت دستی

در این مرحله باید وارد قسمت کانال یابی دستی تلویزیون ال جی شوید. حال عدد و ارقام مربوط به پهنای باند کانال ها را در قسمت VHF/UHF CH وارد سازید. سپس باید بر روی گزینه ی ADD و یا گزینه ی UPDATE و بروزرسانی ضربه بزنید.

مرتب سازی کانال های تلویزیون ال جی

مرتب کردن کانال ها در تلویزیون ال جی

اگر به تازگی تلویزیون ال جی را خریداری کرده اید و یا کانال ها در تلویزیون ال جی به هم ریخته اند و دیگر آن ها را به صورت مرتب پشت سر هم نمی بینید. برای مرتب ساختن کانال ها دو روش وجود دارد؛ اما ممکن است که از روش اول نتیجه نگرفتید روش دوم را انجام دهید.

نصب و راه اندازی تلویزیون ال جی

حذف کانال ها و کانال یابی مجدد

اگر می خواهید تمامی کانال ها را حذف نمایید وارد قسمت کانال یابی خودکارشوید سپس گزینه ی شروع را لمس کنید. حال زمانی که کانال یابی 10 الی 15 درصد انجام شد عملیات را متوقف سازید. اکنون کانال یابی مجدد را به روش کانال یابی دستی انتخاب  و بر اساس فرکانس های منطقه اعمال نمایید.

جدا از مطالب تنظیم کانال یابی دیجیتال تلویزیون ال جی  بهتر است این نکته را نیز بدانید که در دفترچه راهنمای تمامی مدل ها نکاتی برای نصب درج شده . برای مثال دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون ال جی 49 اینچ نیز نکاتی را برای نصب و تنظیم کانال تلویزیون ال جی در اختیار کاربران قرار داده تا هنگام نصب با مشکل مواجه نشوید . اگر از علاقه مندان تلویزیون های جدید 2022 ال جی با قیمت های مناسب هستید می توانید بر روی خرید بهترین تلویزیون ال جی بانه دات کام کلیک کرده و وارد نتیجه اول شوید .

ویرایش کانال ها در تلویزیون ال جی

مرتب سازی کانال در تلویزیون ال جی بسیار راحت است، در ابتدا باید وارد منوی ویرایش و یا مدیریت کانال ها شوید. حال کانالی را که قصد جابه جایی آن را دارید انتخاب کنید. اکنون گزینه ی ویرایش کانال ها را از قسمت پایین و یا بالای صفحه انتخاب نمایید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که این گزینه در مدل ها متفاوت می باشد. در بعضی مدل ها رنگی می باشد که باید آن را جهت رسیدن به خواسته ی خود لمس کنید. با لمس این گزینه صفحه ای باز خواهد شد، اکنون شماره ی کانال جدید را وارد و سپس گزینه ی تایید را انتخاب نمایید. اما اگر تلویزیون ال جی شما فاقد این گزینه های مذکور می باشد باید از گزینه ی جابه جایی و یا انتقال استفاده کنید.

مرتب سازی کانال های LG TV

نحوه ی نصب دیجیتال بر روی تلويزيون ال جي ؛ کانال یابی تلویزیون ال جی

تلویزیون های ال جی اغلب با دیجیتال داخلی همراه هستند اما به دلایلی همچون عدم آگاهی کافی قادر به استفاده از آن نخواهید بود. این نکته را به یاد داشته باشید که این قسمت نیز به تنظیمات و فعال سازی نیاز دارد. در ادامه نحوه ی اتصال گیرنده دیجیتال و همچنین تنظیمات کانال ها را با هم یاد می گیریم. این نکته را به یاد داشته باشید که برای نصب دیجیتال بر روی تلویزیون ال جی به کنترل مادر ال جی نیاز داریم.

بر روی ریموت کنترل دکمه ی ADJ را بیابید حال نیاز به وارد کردن رمز عبور دارید، رمز عبورتان 0413  می باشد آن را وارد کنید. پس از وارد کردن رمز عبور و کد شما وارد منوی مخفی تلویزیون خواهید شد. سپس به بخش Country Group بروید و عدد 16 را وارد کنید و سپس 12 و پس از تایید آن ها 5 و 0 و 10 و در بخش منوی تنظیمات گزینه ی کانال یابی اتوماتیک را لمس نمایید. حال به کانال های دیجیتال دسترسی خواهید داشت.

دو روش برای تنظیم کانال های گیرنده ی تلویزیون ال جی وجود دارد. اکنون شما می توانید کانال ها را به صورت خودکار شناسایی نمایید و حال آن ها را برنامه ریزی و یا شخصا خودتان کانال ها را وارد سازید. اما هر دو روش از طریق ریموت کنترل تلویزیون ال جی امکان پذیر است. برای درک مطالب بالا می توانید از این سایت کمک بگیرید .

اتصال گیرنده ی دیجیتال در تلويزيون ال جي

در ابتدا دکمه ی منو را بر روی ریموت کنترل بیابید و آن را فشار دهید. اکنون توسط کلیدهای جهت دار که بر روی ریموت کنترل وجود دارند به منوی کانال ها در تلویزیون سر بزنید. حال اگر منوی کانال برایتان برجسته شد؛ توسط ریموت دو دکمه ی Select و یا ok را فشار دهید. حال گزینه ی A. Program در قسمت زیر فهرست ها برایتان نمایان می شود باید Ok را فشار دهید.

طی این مراحل سبب می شود تا تلویزیون ال جی شما به صورت خودکار کانال ها را برنامه ریزی نماید و در اختیارتان بگذارد. لیست قیمت تلویزیون ال جی شامل قیمت تلویزیونهای ال ای دی ، اولد نانوسل فورکی و 8K مدل های اسمارت و معمولی می باشد.

نصب دیجیتال تلویزیون ال جی به صورت دستی 

حال بر روی ریموت کنترل تلویزیون ال جی گزینه ی منو را پیدا و بر روی آن کلیک کنید. اکنون توسط کلیدهای جهت دار به قسمت کانال ها در تلویزیون ال جی خود سر بزنید. حال گزینه ی select و یا ok را فشار دهید. در این مرحله گزینه ی Manual Tuning را برجسته و هایلات کنید و ok را لمس کنید. اکنون برای ورود به کانال ها به روش دستی از دکمه هایی همچون Channel Down و یا Channel up و یا گزینه های دیگر موجود بر روی ریموت کنترل استفاده نمایید. حال دکمه ی Memory/Erase را بر روی ریموت کنترل ال جی کلیک کنید. برای کامل شدن مراحل باید یک بار دیگر Memory/Erase را لمس کنید.

نصب دیجیتال تلویزیون ال جی

سخن پایانی ؛ تنظیم کانال تلویزیون ال جی

امیدواریم که با مطالعه این صفحه پاسخ سوال خود را در مورد جابجایی کانال تلویزیون ال جی و نصب و راه اندازی آن گرفته باشید. در صورتی که مایل به خرید تلویزیون ال جی اصل با قیمت تخفیفدار هستید به سایت بانه دات کام baneeh.com مراجعه کنید. مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید .

اگر هنوز سوالی در مورد کانال یابی دیجیتال و تنظیم کانال تلویزیون ال جی مانده که پاسخ ان را نیافتید. لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید. و در صورتی که موضوعی در متن در مورد مرتب سازی کانال های تلویزیون ال جی درج نشده بود ان را برای ما بنویسید تا دیگران هم از ان بهره ببرند. و یا اگر نیاز به مشاوره و یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت ، مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .

 

مطالب مرتبط :

نحوه کانال یابی تلویزیون ال جی ، آموزش نصب و راه اندازی

مقایسه تلویزیون ال جی با پاناسونیک ، کدام بهتره ؟ تفاوت ها

تفاوت تلویزیون سامسونگ QLED با OLED مقایسه QD OLED و Neo QLED

سیستم عامل WEBOS چیست ؟بررسی سیستم عامل تلویزیون الجی

تلویزیون کریستال سامسونگ چیست ؟ مقایسه تلویزیون نانوسل با Crystal


سوالات متداول

آیا کانال یابی تلویزیون ال جی قدیمی با مدل های جدید متفاوت است ؟

خیر ، اکثر مدل های تلویزیون ال جی نحوه کانال یابی یکسانی دارند . که در مطالب بالا به طور مفصل توضیح داده شده .

مشکل بهم ریختگی کانال های تلویزیون ال جی را چگونه برطرف کنیم ؟

همانطور که در مطالب بالا نیز اشاره شده ؛ در منوی ویرایش یا مدیریت کانال می توانید اعمال ویرایش و جابجا کردن کانال ها را به سادگی انجام دهید.

از طريق راهنمای قیمت خرید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .