مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید مایکروویو ؛ بررسی ابعاد ، انواع و برندهای محبوب

0 275
زمان مطالعه : 11 دقیقه

راهنمای خرید مایکروویو

راهنمای خرید مایکروویو ؛ مایکروویو به شما امکان می دهد غذا را به راحتی و در خانه تهیه کنید. آنها همه کاره تر از آنچه شما فکر می کنید هستند. نه تنها گرم کردن و یخ زدایی ، شما می توانید نسخه هایی را پیدا کنید که مانند یک اجاق گاز معمولی غذا ها را پخته ، تفت داده و کباب کند. البته انتخاب مایکروویو مناسب ، به نیاز شما بستگی دارد. برای کمک به شما در تصمیم گیری برای انتخاب مایکروویو ، ابتدا به نحوه استفاده روزمره از آن در مکانی که برایش در نظر گرفته اید ، فکر کنید. با توجه به نوع ، اندازه و ویژگی ها آن ها را مقایسه کنید تا بهترین مایکروویو را برای خود پیدا کنید. در ادامه مطلب ” راهنمای خرید مایکروویو  ” به شما کمک می کنیم تا با توجه به نیازتان بتوانید ایده آل ترین انتخاب را داشته باشید.

انواع مایکروفر از نظر محل قرارگیری

اولین تصمیمی که باید در مورد مایکروویو جدید بگیرید ، این است که در آشپزخانه خود کجا می خواهید آن را قرار دهید. مکان بر روی قیمت ، ویژگی ها ، اندازه و نصب دستگاه تأثیر می گذارد. شما سه گزینه اصلی دارید:

مایکروفر رومیزی

این متداول ترین نوع مایکروفر است. قیمت آنها معمولاً کمتر است و نصب آنها به مراتب آسانتر از مدلهای دیگر است. فقط کافیست روی پیشخوان جایی برای آن پیدا کنید ، آن را به پریز برق متصل کنید و می توانید بلافاصله از آن استفاده کنید. بزرگترین مشکل مایکروویو رومیزی میزان فضای مورد نیاز آن است. اگر فضای آشپزخانه محدودی دارید ، ممکن است بخواهید در میان مدل های روی میزی کوچکتر انتخاب کنید یا سبک دیگری از مایکروویو را در نظر بگیرید.

  • ابعاد خارجی : تقریباً از 10 در 18 در 14 اینچ برای مدلهای کوچک تر تا تقریبا 14 در 24 در 20 اینچ برای مدل های بزرگتر
  • ظرفیت داخلی : کمتر از 1 فوت مکعب تا بیش از 2 فوت مکعب
  • توان : به طور معمول 600 تا 1200 وات

مایکروفر رومیزی

مایکروفر توکار

مدل های توکار که در بین کابینت های سفارشی قرار می دهید ، بالاترین نوع با گرانترین قیمت مایکروویو هستند.

  • ابعاد خارجی : این بسته به نوع آن بسیار متفاوت است و کشوها عمق بیشتری نسبت به مدل های رومیزی دارند و به حدود 15 در 30 در 26 اینچ می رسند.
  • ظرفیت داخلی : کمتر از 1 فوت مکعب تا بیش از 2 فوت مکعب
  • توان : به طور معمول 600 تا 1200 وات

راهنمای خرید مایکروفر توکار

مایکروفر بالا اجاقی

شما این سبک از مایکروویو را بالای اجاق گاز خود نصب می کنید ، که باعث صرفه جویی در فضای پیشخوان شما می شود. این مدل ها دارای سیستم های دریچه ای هستند که جای هود و چراغ ها را برای روشن کردن صفحه گاز شما می گیرند.

  • ابعاد خارجی : معمولاً عرض آن از مدل های رومیزی بیشتر است ، حدود 16 در 30 در 15 اینچ
  • ظرفیت داخلی: کمتر از 1 فوت مکعب تا بیش از 2 فوت مکعب
  • توان : به طور معمول 600 تا 1200 وات

راهنمای خرید مایکروفر بالا اجاقی

راهنمای خرید مایکروویو از نظر نوع عملکرد

سه نوع مایکروویو موجود است : سولاردام ، گریل و کانوکشن .

کانوکشن یا همرفت

مایکروویو های همرفت از فن و عنصر گرم کننده برای پخت غذا استفاده می کنند. با استفاده از این مدل ها می توانید غذای کبابی و برشته تهیه کنید و غذا را به صورت یکنواخت تری می پزد. تهیه مرغ سوخاری ، پخت نان ، کیک و طبخ انواع وعده ها با مایکروویو همرفت امکان پذیر است. اگر به گسترده ترین عملکرد نیاز دارید ، سراغ مایکروویو های همرفت بروید. می توانید با استفاده از همین دستگاه مواد غذایی را یخ زدایی کنید ، گرم کنید ، تفت دهید ، برشته کنید ، ترد کنید ، آن را بپزید و آماده کنید و آن را به یک صرفه جویی هوشمندانه در فضا برای آشپزخانه های کوچکتر تبدیل کنید و یا اگر معمولاً غذاهای زیاد تهیه می کنید از آن به عنوان اجاق دوم استفاده کنید.

راهنمای خرید مایکروویو کانوکشن

 

سولاردام

مایکروویو سولاردام به عنوان مدل های مایکروویو استاندارد نیز شناخته می شود. آنها برای کارهای ساده مانند گرم کردن مجدد ، پخت وعده های غذایی آماده ، بخار پز کردن سبزیجات و یخ زدایی مواد غذایی ایده آل هستند. اگر در درجه اول می خواهید غذا را گرم و یخ زدایی کنید و به ویژگی های اضافی برای پخت و پز پیچیده تر نیاز ندارید ، مایکروویو سولاردام انتخاب کنید.

گریل

مایکروویو گریل با افزودن یک کوره داخلی ، همان ویژگی های مایکروویو سولاردام را ارائه می دهد. این بدان معناست که شما می توانید غذا را برشته و ترد کنید ، همچنین می توانید آن را بپزید ، باعث بهبود بافت غذا و نتایج جالب تر شوید. این مایکروویوها به شما امکان می دهند نه تنها گوشت و سبزیجات ، بلکه پنیر را نیز کباب کنید. هم از عملکرد گریل و هم مایکروویو می توان با هم یا به طور جداگانه استفاده کرد و به شما انعطاف بیشتری در هنگام پخت و پز می دهد. البته اصلی ترین بخشی که برای هر کاربری ممکن است سوال پیش بیاید. در ادامه ی مقاله ” راهنمای خرید مایکروویو  ” خواهید دید!!

گریل

 

راهنمای خرید مایکروویو از نظر ابعاد

یافتن مایکروویو با اندازه مناسب که نیاز غذایی شما را برآورده کند و در فضایی که برای آن در نظر گرفته اید قرار بگیرد ، بسیار مهم است. مایکروویوها در طیف وسیعی از اندازه ها عرضه می شوند. قبل از خرید ، ابعاد خارجی مایکروویو و ظرفیت آن را در لیتر در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا دریابید که آیا فضای لازم برای آن را دارید یا خیر ، آیا می تواند وعده های غذایی مورد نیاز شما را در خود جای دهد؟ ظرفیت اجاق های مایکروویو خانگی در حدود 20-35 لیتر است. هرچه برای تعداد افراد بیشتری آشپزی کنید ، ظرفیت مایکروویو باید بیشتر باشد.

ابتدا باید پیشخوان یا فضای دیگری را که می خواهید مایکروویو خود را در آن قرار دهید اندازه بگیرید. سپس ، ارتفاع ، عرض و عمق هر مدلی را که در نظر دارید اندازه گیری کنید تا ببینید آیا در بالای پیشخوان یا در یک مکان سفارشی جا می شود ؟ ابعاد خارجی می تواند بسیار متفاوت باشد ، از 10 در 18 در 14 اینچ در سمت کوچکتر تا 14 در 24 در 20 اینچ در سمت بزرگتر.

به نظر نمی رسد که قاعده خاصی برای چگونگی ارتباط ظرفیت داخلی با اندازه ابعاد آن وجود داشته باشد . بیشتر مایکروویوها در حدود 1.4 تا 1.8 فوت مکعب هستند. هنوز مطمئن نیستید به کدام اندازه نیاز دارید؟ هنگام خرید یک بشقاب یا کاسه ای از خانه به همراه داشته باشید که قصد دارید اغلب از آن استفاده کنید تا از قرار گرفتن آن در داخل مایکروویو مطمئن شوید.

هنوز شک دارید ؟ همه چیز را اندازه گیری کنید ، یادداشت برداری کنید و با فروشنده لوازم خانگی خود برای تصمیم گیری در مورد بهترین مدل کمک بگیرید.

 

قدرت مایکروویو

توان مایکروویو با وات اندازه گیری می شود . هرچه وات بیشتر باشد ، غذا سریعتر می پزد. بنابراین ، اگر سرعت برای شما مهم است ، به دنبال مایکروویوهایی با توان بالاتر باشید. مایکروویو های بزرگتر و گرانتر دارای وات بالاتر هستند ، بنابراین قیمت و اندازه است که می تواند به شدت بر عملکرد پخت مایکروویو تأثیر بگذارد.

سینی گردان

مایکروویو های تخت از فناوری متفاوتی استفاده می کنند که به طور مساوی گرما را مانند یک سینی گردان توزیع می کند اما بدون چرخش. با یک صفحه تخت فضای پخت اضافی خواهید داشت و قابلیت تطبیق پذیری بیشتری را برای قرار دادن ظروف به هر شکل در داخل مایکروویو ، بدون نیاز به فضای اضافی برای چرخش ، فراهم می کند. اگرچه به طور کلی می توانید انتظار پرداخت هزینه بیشتر را داشته باشید.

صفحه کنترل

باید به صفحه کنترل مایکروفر توجه کنید که بسته به نوع و مدل آن متفاوت است. انتخاب برنامه در نظر گرفته شده در کنترل های دکمه ای با دکمه ها و آیکون های بزرگتر که با فونت بزرگتری برچسب گذاری می شوند برخلاف پانل های کنترل با دکمه های کوچکتر که نزدیکتر به هم هستند آسان تر است. در عوض بعضی از مدل ها دارای کنترل پنل لمسی هستند که تمیز کردن آنها آسان تر از صفحه های دارای دکمه یا دستگیره است. مایکروویو با نمایشگر دیجیتال باید به اندازه کافی روشن باشد تا به درستی خوانده شود.

 

میزان صدا

این مسئله برای همه نگران کننده نخواهد بود ، اما برخی از مایکروویوها از باقی مدل ها صدای بلند تری تولید می کنند و اگر نسبت به سر و صدایی که تولید می کند حساس باشید ، قبل از خرید مدلی را که می خرید امتحان کنید تا از میزان صدا مطلع شوید. اگر قصد خرید مایکروویو بصورت آنلاین را دارید و فرصتی برای امتحان آن ندارید ، در صورت پر سر و صدا بودن مایکروویو ، معمولاً در بررسی های مشتری به آن اشاره می شود ، بنابراین می توانید از مدل هایی که باید از آنها اجتناب کنید ، مطلع می شوید. اگرچه این مورد برای مایکروویو نادر است ، اما ممکن است رتبه بندی دسی بل برای هر واحد ذکر شود.

« حتما بخوانید  انواع کفی اتو بخار کدامند ؟ مزایا و معایب

ویژگی هایی که باید در راهنمای خرید مایکروویو نظر بگیرید

مایکروویوها دارای ویژگی های زیادی هستند که باعث سریعتر و راحت تر شدن پخت و پز می شوند. لوازم مختلف از ویژگی های متفاوتی برخوردار خواهند بود ، بنابراین لازم است درک کنید کدام یک از اینها بیشتر به درد شما می خورد.

جنس داخلی سرامیکی

سطح داخلی سرامیکی امکان تمیز کردن آسان و جلوگیری از تغییر رنگ روغن و بقایای روغن را با گذشت زمان فراهم می کند. سطوح سرامیکی ضد باکتری و ضد خش ، عملکرد طولانی مدت بهتری نسبت به فضای داخلی از جنس استنلس استیل یا اپوکسی دارند.
 

حالت Masala & Sun Dry

این ویژگی به شما امکان می دهد با استفاده از روش های معمول پخت و پز ، ماسالا و تادکا را در مایکروویو تهیه کنید و همان بافت و عطر را دریافت کنید . حالت Sun Dry به شما امکان می دهد بدون نیاز به قرار دادن مواد در معرض آفتاب ، غذاها را به سرعت و در چند دقیقه و نه چند روز خشک کنید . سامسونگ محدوده مایکروویو Masala & Sun Dry را به ویژه برای بازار هند در سال 2018 راه اندازی کرد.

آشپزی خودکار

بسیاری از مایکروویو ها با حالت های پخت و پز از پیش تعیین شده ارائه می شوند بنابراین برای پخت خودکار مواد غذایی فقط باید یک دکمه را فشار دهید و غذایی را که می خواهید بپزید از لیست دستور العمل های از قبل تعریف شده انتخاب کنید. تنظیم خودکار آشپزی ، زمان و سطح انرژی را برای شما تعیین می کند ، اطمینان حاصل کنید که غذا کم یا زیاد پخته نشود. به عنوان مثال ، در بسیاری از مایکروویو ها دکمه ” ذرت بو داده ” وجود دارد که بر اساس تنظیمات کارخانه ، ذرت شما را می پزد. این برای غذاهای معمولی که در مایکروویو گرم می کنید می تواند مفید باشد ، اما شما باید بدانید آیا زمان پیش فرض پخت مایکروویو برای غذای شما مناسب است یا خیر. سایر حالت های از پیش تنظیم شده معمول عبارتند از: سیب زمینی پخته ، پیتزا ، یخ زدایی و دوباره گرم کردن غذا.

 

قفل کودک

قفل کودک عملکرد مایکروویو را غیرفعال می کند و مانع از تغییر زمان پخت و پز یا شروع یا توقف برنامه توسط کودکان می شود.

خوشبو كردن

وقتی عملکرد  ” Deodoriser ”  انتخاب می شود ، هوای داخلی به خارج از دستگاه فرستاده می شود. این ویژگی بوهای استفاده قبلی را از بین می برد ، و غذا طعم تازه می گیرد.

غیرفعال کردن سینی گردان

این ویژگی شما را قادر می سازد که سینی گردان را غیرفعال کنید تا ثابت بماند ، بنابراین می توانید از کل فضای داخلی مایکروویو برای ظروف بزرگ یا مستطیلی استفاده کنید.

شفافیت درب

یک درب شفاف به شما امکان می دهد هنگام پخت ، غذا را مشاهده کنید ، در نتیجه از سوختن یا سرریز شدن آن جلوگیری می کنید. در مایکروویو سامسونگ به این ویژگ ( Easy View )   گفته می شود.

حالت صرفه جویی در انرژی

با قرار دادن مایکروویو در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی ، وقتی از حالت آماده به کار استفاده می کنید ، از مصرف انرژی و در نتیجه قبض های ماهانه خود صرفه جویی کنید. در مایکروویوهای انتخاب شده سامسونگ به این حالت ( ECO Mode ) گفته می شود.

فناوری تخمیر

ویژگی تخمیر به شما امکان می دهد ماست خانگی و خمیر در مایکروویو تهیه کنید.

حالت Hot Blast

حالت Hot Blast شبیه اجاق سنتی است. از حالت مایکروویو استفاده نمی شود. در صورت لزوم می توانید دما را در محدوده ای از 40 درجه سانتیگراد تا 200 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. حداکثر زمان پخت 60 دقیقه است.

عملکرد گرم نگهداشتن غذا

با این کار غذا در دمای مناسب و بدون پخت بیش از حد آن نگهداری می شود.

سرخ کردن

این افزودنی خوبی برای پخت و پز چیزی است که بخواهید حرارت مستقیم بیشتری برای آن ترجیح دهید.

فناوری اینورتر

گرمایش اینورتر گزینه دیگری است که در برخی از مدل های سطح بالا موجود است. اگر می خواهید چیزی را در سطح 50 درصد نیرو دهید ، اکثر مایکروویوها در واقع درجه حرارت را بین 100 درصد و 0 درصد تغییر می دهند تا به طور متوسط 50 درصد حرارت داشته باشند. اگر بخواهید چیزی را روی حرارت کمتری گرم کنید و به نتیجه یکسانی برسید ، این ویژگی خوبی برای مایکروفر شما است. بنابراین ، برخی از مدل ها اکنون از فن آوری اینورتر استفاده می کنند که 50 درصد قدرت ثابت را حفظ می کند.

برنامه آشپزی چند مرحله ای

استفاده از این ویژگی به شما امکان می دهد حالت های مختلف پخت و پز که به طور خودکار در طی فرایند پخت تغییر می کند را به ترتیب دنبال کنید. به عنوان مثال ، ابتدا با یخ زدایی غذای خود شروع کرده و سپس برای پختن آن تغییر حالت دهید.

سنسور پخت

این سنسور میزان رطوبت غذا را تشخیص می دهد و سطح قدرت و زمان پخت را متناسب با آن تنظیم می کند تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

سایر ویژگی های پیشرفته راهنمای خرید مایکروویو

علاوه بر فناوری های جدید گرمایشی ، مدل های سطح بالاتر معمولاً بیش از استاندارد اصلی یعنی پخت پیتزا ، پاپ کورن و سیب زمینی پخته از پیش تنظیم شده اند. بعضی از آنها از سنسورهای رطوبت برای تشخیص لطافت مواد غذایی استفاده می کنند.

قابلیت‌های هوشمند

فناوری ” هوشمند ” ، یعنی گزینه هایی که مایکروویو را به اینترنت و سایر محصولات متصل می کنند . این ویؤگی در مایکروویو به اندازه آنچه در سایر وسایل آشپزخانه دیده ایم ، گسترده نیستند. با این حال ، ما دیده ایم که لوازم خانگی در برخی از مایکروویوهای رده بالا ، از فناوری بلوتوث استفاده می کنند. این اتصال ، مایکروویو را با دامنه های سازگار جفت می کند بنابراین هنگام روشن کردن مشعل ، نور و فن زیر مایکروویو به طور خودکار روشن می شود.

مایکروویو

13 برند محبوب راهنمای خرید مایکروویو

1.      آوانتی

Avanti یک مارک تجاری با نظرات خوب در سراسر وب برای تولید مایکروویو های ساده است .

2.      کوئیسینارت

Cuisinart یک نام تجاری است که برای هر کسی که وسایل آشپزخانه خریداری می کند آشنا است. آنها انواع مختلفی از مایکروویو را ارائه می دهند که بر اساس نوع مدل خاص و انتظارات خریدار ، نظرات مختلفی را از کاربران به دست می آورند.

3.      دنبی

Danby انواع مایکروویو های رومیزی با قیمت مناسب و دارای عملکردهای مشابه در زیبایی و اندازه های مختلف را ارائه می دهد.

4.      EdgeStar

اگر به دنبال ترکیب مایکروویو و یخچال هستید ، چند مدل از  EdgeStar ارزش بررسی دارد . بسیاری از مشتریان این ترکیب را به عنوان یک راه حل مناسب برای دانشجویان که عملکرد هر دو محصول را می خواهند ، اما فضای محدودی دارند ، توصیه می کنند.

5.      جنرال الکتریک

جنرال الکتریک یکی دیگر از برندهای آشنا و مورد اعتماد لوازم خانگی است. آنها مدل های مایکروویو مختلفی دارند که بسیاری از آنها در رنگها و اندازه های مختلف موجود هستند

6.      کنمور

Kenmore یکی دیگر از برندهای معروف تولیدکننده لوازم خانگی است. آنها دارای تعدادی گزینه مایکروویو با قیمت مناسب هستند.

7.      Magic Chef

Magic Chef چند مایکروویو شیک و مقرون به صرفه به فروش می رساند که در کل نظرات بسیار خوبی از مشتریان به دست می آورد.

8.      Nostalgia Electronics

Nostalgia Electronics مایکروویوهایی با طراحی یکپارچه و منظم ساخته است که مشتریان تقریباً به طور کلی آن را دوست دارند.

9.      اوستر

Oster یکی دیگر از برندهای محبوب به ویژه برای وسایل کوچک آشپزخانه است. Oster که شاید بیشتر به دلیل مخلوط کن هایشان شناخته شده باشد ، تعدادی مایکروویو پیشخوان را به فروش می رساند که هم مقرون به صرفه هستند و هم در پخت غذای شما موثر هستند.

10.  پاناسونیک

پاناسونیک یکی دیگر از برندهای معروف است که طیف گسترده ای از مدل های مایکروویو را به فروش می رساند.

11.  شارپ

شارپ برند دیگری است که انتخاب گسترده ای از مایکروویو را ارائه می دهد. شما می توانید تنوع زیادی در پیشنهادات آنها پیدا کنید.

12.  Smeg

Smeg یک نام تجاری کاملاً معتبر بین المللی است که طیف گسترده ای از لوازم یکپارچه را تولید می کند. این شامل تعدادی مایکروویو داخلی لوکس با طراحی زیبا و ظریف است.

13.  Summit

Summit دارای طیف گسترده ای از مدل های مایکروویو در بازار است که همه آنها بررسی های بسیار خوبی را در چندین سایت آنلاین به دست آورده اند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .