مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

دلایل عقب یا جلو افتادن ساعت

1 7,477
زمان مطالعه : 4 دقیقه

دلایل عقب یا جلو افتادن ساعت ؛ ساعت شما؟ این چیزی است که باید بدانید. ساعت ها هرگز از مد نمی افتند ، اما این بدان معنا نیست که آن ها همیشه زمان صحیح را به شما می گویند. حتی بهترین ساعت های زنانه و مردانه نیز گاهی زمان را از دست می دهند ، که اگر باعث تأخیر شود می تواند ناامید کننده باشد. بنابراین چه عواملی باعث از دست رفتن زمان ساعت ها می شود ؟  گرچه به نظر می رسد اتفاقی مرموز باشد ، اما در واقع کاملاً رایج است و دلایل زیادی برای آن وجود دارد.
در زیر همه دلایلی که ممکن است ساعت شما عقب یا جلو بیوفتد ، و همچنین روش هایی که می توانید برای رفع مشکل به شما کمک کنیم ، توضیح خواهیم داد. هیچ کس دوست ندارد دیرش شود ، بنابراین اگر احساس می کنید ساعت شما زمان خود را از دست می دهد ، مطمئن شوید که برخی از این اقدامات را انجام داده اید تا دوباره تکرار نشود.

 

دلایل عقب یا جلو افتادن ساعت


ساعت شما ممکن است به تمیزکاری نیاز داشته باشد

بسیاری از ساعت ها به دلیل استاندارد فرکانس دقیق ماده معدنی از کوارتز ساخته می شوند ، که به تنظیم حرکت عقربه های ساعت کمک می کند. علاوه بر این ، کوارتز یک ماده معدنی نسبتاً رایج است ، بدین معنی که تهیه آن برای تولید کنندگان ساعت آسان است و متعاقباً خرید آن نسبتاً مقرون به صرفه است.
با این حال ، اگر یک ساعت کوارتز دارید و متوجه می شوید که عقب یا جلو افتادن ساعت روی داده ، دلیل این امر می تواند نیاز به تمیزکاری یا روغن کاری مناسب باشد. با دقت به ساعت خود نگاه کنید و توجه داشته باشید که آیا عقربه دقیقه قبل از حرکت به جلو کمی عقب می رود یا نه. در چنین شرایطی ، احتمال این که شما زمان خود را از دست می دهید زیرا دنده های ساعت یا می لغزند یا فرسوده می شوند. همین استدلال را می توان در ساعت های مکانیکی نیز به کار برد.

خوشبختانه راه حل این مشکل یک راه حل ساده است. نگران نباشید ، ساعت را هر چند وقت یکبار تمیز یا سرویس کنید تا اطمینان حاصل شود که به درستی کار می کند.

تعاد در ساعت : عقب یا جلو افتادن ساعت

تمیز کردن و روغن کاری ساعت شما تنها راه حل همگام سازی ساعتی نیست. متناوباً ، برای اطمینان از زمان درست ، بسیاری از ساعت های قدیمی باید متعادل باشند. محورهای شافت ، فنرها و … باید همگی متعادل باشند تا ساعت به درستی کار کند. اگر فکر می کنید ساعت شما ممکن است نامتعادل باشد ، آن را به یک ساعت ساز ببرید تا نگاهی به آن بیندازد.

« حتما بخوانید  انواع پاور بانک کدامند ؟ بررسی مدل های شارژر همراه یا Power Bank

عقب یا جلو افتادن ساعت ؛ نیاز به باتری جدید 

اکنون مدتی است که اکثر ساعت ها با باتری کار می کنند و متأسفانه باتری ها برای همیشه دوام ندارند. اگر مدت زمان طولانی ساعت خود را داشته اید و در سال های اخیر باتری آن را عوض نکرده اید ، ممکن است ساعت شما به دلیل فرسودگی باتری و از بین رفتن آن ، زمان را از دست بدهد. خوشبختانه اکثر باتری های ساعت تا چهار سال دوام می آورند ، به این معنی که می توانید مدت زمان طولانی بدون نیاز به تعویض آن ها کار کنند.

 

اگر مشاهده کردید که ساعت شما هر چند ماه یکبار به باتری احتیاج دارد ، احتمال این وجود دارد که یک مسئله دیگر در مورد ساعت شما وجود داشته باشد که باید توسط یک جواهر ساز رفع شود.

 

چگونه تشخیص دهیم ساعت عقب افتاده است ؟

متأسفانه ، تشخیص اینکه یک ساعت عقب می افتد همیشه آسان نیست. در واقع ، اگر چند روز زمان نگذارید ، معمولاً چند ساعت طول می کشد تا متوجه شوید ساعتتان تا حدودی کند است. اگر سوظن دارید که ساعت شما زمان خود را از دست می دهد اما نمی خواهید آن را سرویس کنید تا زمانی که مطمئن شوید ، سعی کنید آن را در زمان مناسب تنظیم کنید و برای دو تا سه روز تنها بگذارید. وقتی به آن برگشتید ، بررسی کنید که آیا هنوز زمان درست را می خواند یا خیر.

دلایل اینکه یک ساعت جلو می افتد 

هرچند معمولاً ساعت ها عقب می افتند ، اما در واقع بعضی ساعت ها هم ممکن است جلوبیوفتند. دلایل اینکه یک ساعت ممکن است وقت بیشتری بگیرد شامل فنر نامتعادل مغناطیسی شده ، فنری که به هم چسبیده است یا ضربه شدید به ساعت که منجر به تغییر کلید فنر شده است. علاوه بر این عقب یا جلو افتادن ساعت ، ممکن است که فنر به دلیل ضربه به جلو پریده باشد. به تمام این دلایل ، یک ساعت باید سرویس حرفه ای شود تا سرویس شود و به زمان مناسب برگردد. به طور مشابه در ساعت های کند ، قبل از بررسی آن ، چند روز به ساعت خود زمان دهید ، زیرا تعیین این مسئله با مشاهده ساده ساعت دشوار خواهد بود.

 

متشکریم که متن دلایل عقب یا جلو افتادن ساعت  را مطالعه کردید امیدواریم پاسخ خود را یافته باشید. سوالات تان را در بخش سوالات و نظرات بنویسید

بیشتر بخوانید:

1 نظر
  1. میکائیل می گوید

    سلام
    ببخشید ساعت مچی من کاسیو a178w دیجیتالی هستش هر چند روز بار چند ثانیه ای به جلو می افته با حسابی که من کردم هر 30 روز هفت ثانیه به هر تعمیراتی که بردم گفتند این طبیعیه و هیچ ساعت دقیقی وجود نداره و یا گفتند کاریش نمیشه کرد ساعتت کامپیوتریه مکانیکی بود میشد کاری کرد من هم این نوع ساعت رو واسه دقتش خریدم واگرنه که یه ساعت مکانیکی دارم لطفا راهنمایی کنید این پرش زمانی علتش چیه از موتوره اینا چجور موتوری دارن مگه من که تو اینترنت دیدم چیزی شبیه موتور ندارن و یکی میگفت اصلا ساعت دیجیتالی خوب پرش زمانی نداره واگرنه مشکل داره یا طبیعیه … تو اینترنت هم مطلبی در مورد عقب جلو شدن ساعت مچی دیجیتالی پیدا نکردم و فقط یه جا خونده بودم باتری ضعیف برای هر ساعتی زهر ماره بعد همینو به یه تعمیر کاری گفتم اونم گفت اگه این ساعتت باتریش ضعیف بشه یا از کار می افته یا وقتی چراغ پس زمینشو روشن کنی کل صفحه خاموش میشه ولی هیچ کدوم اتفاق نمی افته من ساعتمو با اینترنت تنظیم میکنم ولی خسته شدم هم گیج لطفا راهنمایی کنید محل زندگی من گنبد کاووس اینجا هم تعمیرگاه درستی پیدا نمیشه … خواهشا راهنماییم کنید شما که تخصص دارین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .