مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

رفع مشکل وای فای تلویزیون ؛ متصل نشدن تلویزیون هوشمند به wifi

0 151
زمان مطالعه : 4 دقیقه

رفع مشکل وای فای تلویزیون ؛ متصل نشدن تلویزیون هوشمند به wifi ؛ اگر تلویزیون شما قادر به شناسایی شبکه یا شبکه های  wifiشما نیست ، باید چند مورد را بررسی کنید تا مشخص شود مشکل از تلویزیون شماست یا از تجهیزات شبکه شما. این راهنما به شما کمک می کند تا تجهیزات خود را برای حل مشکل بررسی کنید.

چه چیزی مانع از اتصال تلویزیون به Wifi می شود؟

طبق تحقیقات ما ، علت این مشکل خاص نیست و به دلایل زیادی می تواند رخ دهد. برخی از برجسته ترین موارد عبارتند از:

  • سیستم عامل قدیمی : اگر سیستم عامل تلویزیون شما قدیمی است و به آخرین نسخه به روز نشده است ، ممکن است به درستی کار نکند زیرا تلویزیون برای پیکربندی صحیح همه تنظیمات ، لازم است که به جدیدترین سیستم عامل به روز شود.
  • Mac Address بلاک شده : هر دستگاهی که به روتر Wifi متصل می شود برای این کار از آدرس خاصی استفاده می کند. گاهی اوقات می توان از طریق کاربر یا ISP از اتصال آن آدرس به روتر Wifi جلوگیری کرد. در این صورت تلویزیون دیگر نمی تواند به آن روتر Wifi متصل شود مگر اینکه ممنوعیت توسط ISP برداشته شود.
  • تنظیمات DNS : در برخی موارد ، تنظیمات DNS در تلویزیون به درستی پیکربندی نشده و منجر به درگیری بین روتر و تلویزیون در هنگام تلاش برای اتصال به اینترنت می شود. برای اتصال صحیح اینترنت ، تنظیمات باید توسط کاربر تغییر داده شود.

اکنون که شما درک اساسی از ماهیت مسئله دارید ، ما به سمت راه حل ها خواهیم رفت.

برای رفع مشکل وای فای تلویزیون تازه کردن تنظیمات DNS را امتحان کنید

این احتمال وجود دارد که تنظیمات DNS در تلویزیون با روتر اینترنت تعارض داشته باشد و از اتصال شما به اینترنت جلوگیری کند. بنابراین ، در این مرحله ، دوباره تنظیمات اینترنت را انجام دهید. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. دکمه ” منو ” ریموت کنترل و سپس دکمه ” Settings ” را فشار دهید.
  2. اکنون ” Network ” و سپس ” Network Settings ” را انتخاب کنید.
  3. بر روی ” Start ” کلیک کنید و ” IP Settings ” را انتخاب کنید.
  4. اکنون ” حالت DNS ” را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تیک سبز روی حالت ” Manual ” است و ” OK ” را فشار دهید.
  5. به گزینه ” Enter Manually ” بروید و ” OK ” را فشار دهید.
  6. “8888 ” را وارد کنید و ” OK ” را یزنید.

اگر مشکلی در تنظیمات DNS وجود داشته باشد ، به اینترنت دسترسی خواهید یافت و می توانید بر روی دکمه “Samsung Smart Hub ” کلیک کنید تا تلویزیون به صورت خودکار به روز شود و برنامه های قدیمی را بازنشانی کنید.

به روزرسانی سیستم عامل برای رفع مشکل وای فای تلویزیون

سیستم عامل دستگاه با توجه به مدل تلویزیون و منطقه باید به آخرین نسخه به روز شود. اگر سیستم عامل به روز نشود ، هنگام تلاش برای اتصال به اینترنت با مشکل روبرو خواهید شد. از آنجا که نمی توانید برای بارگیری سیستم عامل دستگاه خود به اینترنت متصل شوید ، باید این کار را از طریق رایانه انجام دهید. در این صورت این لینک ( https://www.samsung.com/us/support/downloads/ ) را باز کنید و مدل تلویزیون سامسونگ را که استفاده می کنید انتخاب کنید. ( راهنمای اپدیت سامسونگ رو مطالعه کن )

ببینید آیا تلویزیون شما شبکه های Wi-Fi را تشخیص می دهد یا خیر

رفع مشکل وای فای تلویزیون ؛ به تنظیمات > عمومی > شبکه > تنظیمات شبکه > بی سیم بروید و ببینید آیا شبکه wifi شما در لیست ظاهر شده است. اگر شبکه شما در لیست نیست ، اما شبکه های دیگر را نمایش می دهد ، می دانید که کارت بی سیم در تلویزیون کار می کند. نام شبکه می تواند از نام سازنده روتر مانند “Netgear356  ” گرفته تا نام یکی از اعضای خانواده یا یک شخصیت کارتونی باشد. در بعضی موارد حتی ممکن است در پایین روتر شما نیز نوشته شود.

« حتما بخوانید  تلویزیون میکرو LED سامسونگ 292 اینچ 8K معرفی شد

اگر نمی دانید نام شبکه شما چیست ، باید برای تأیید نام شبکه Wi-Fi و رمز ورود با ارائه دهنده خدمات اینترنت  خود تماس بگیرید. برای عیب یابی بیشتر تلویزیون ، بررسی کنید که آیا نام شبکه شما مخفی است ؟ شبکه های Wi-Fi را می توان به عنوان یک اقدام امنیتی مخفی کرد تا از نمایش آن ها هنگام جستجوی شبکه جلوگیری کند. ( این شامل تنظیمات پیش فرض در روترها نیست ).

اگر شبکه wifi خود را پنهان کرده اید ، می توانید به جای جستجو در شبکه ، با وارد کردن نام شبکه ، به آن متصل شوید. به انتهای لیست شبکه ها بروید و Add را انتخاب کنید. توجه: اگر مطمئن نیستید که شبکه شما پنهان است ، بهتر است با ارائه دهنده خدمات اینترنت  خود تماس بگیرید تا آن ها بتوانند در اتصال به شبکه ، پنهان کردن شبکه یا تأیید نام و رمز عبور صحیح شبکه به شما کمک کنند.

مطمئن شوید شبکه Wi-Fi شما با تلویزیون سازگار است

رفع مشکل وای فای تلویزیون ؛ نیازهای شبکه در تلویزیون متفاوت است و در دفترچه راهنمای کاربر ذکر شده است. به عنوان نمونه ، مدل های 2018 NU6 *** ، NU71 ** ، NU72 ** و NU73 ** فقط از شبکه های 2.4 گیگاهرتزی پشتیبانی می کنند. آن ها حتی شبکه های 5 گیگاهرتزی را پیدا نخواهند کرد . اگر شبکه با تلویزیون سازگار نباشد ، تلویزیون قادر به پیدا کردن یا اتصال به آن نخواهد بود.

اتصال گوشی به تلویزیون از طریق وای ؛ رفع مشکل وای فای تلویزیون

برخی از دستگاه هایی که به Wi-Fi متصل هستند را  قطع کنید

هرچه موارد بیشتری به شبکه Wi-Fi متصل شده باشد ، سیگنال ضعیف تری خواهید داشت. اگر 2 تبلت ، 3 تلفن ، یخچال و Xbox داشته باشید ، سیگنال می تواند بسیار ضعیف باشد. سایر دستگاه های Wi-Fi را از شبکه جدا کرده و سپس سعی کنید تلویزیون را متصل کنید. اگر با این کار مشکل شما حل شد ، به این معنی است که دستگاه های بیشتری از آنچه روتر شما تحمل می کند متصل هستند و باید روتر خود را ارتقا دهید یا دستگاه های کمتری را به هم متصل کنید.

برای رفع مشکل وای فای تلویزیون سعی کنید یک نقطه اتصال را تشخیص دهید

اگر دستگاهی همراه با قابلیت هات اسپات در دسترس است ، از آن بخواهید شبکه ایجاد کند تا تلویزیون آن را ببیند.
توجه : اگر تلویزیون بتواند شبکه های دیگری را تشخیص دهد ، سرویس تلویزیون مورد نیاز نیست و مشکل از شبکه ای است که شناسایی نمی شود. در این صورت با سازنده آن تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

چگونگی اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون سامسونگ ؛ آموزش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .