مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید ساعت هوشمند یا اسمارت واچ

0 243
زمان مطالعه : 8 دقیقه

راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند یا اسمارت واچ . انتخاب ساعت هوشمند مانند انتخاب یک تلفن هوشمند است ، بدین ترتیب مدل های بی شماری برای انتخاب وجود دارد. اما این همان جایی است که شباهت به پایان می رسد. در حالی که هر گوشی را که انتخاب کنید قادر به انجام همان کارهای استاندارد از قبیل برقراری تماس ، ارسال متن و اجرای برنامه ها است ، ساعت های هوشمند عملکردها و ویژگی های متنوعی را ارائه می دهند که یافتن مورد مناسب را حتی دشوارتر می کند.

ما اینجا هستیم تا برخی از این سردرگمی ها را برطرف کنیم تا بتوانید ساعت هوشمند مناسب را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید. از مارک های مختلف موجود در بازار تا ایجاد ردیاب های تناسب اندام در ساعت های هوشمند ، ما ویژگی هایی را که باید قبل از انتخاب بهترین ساعت ها به آن ها توجه داشته باشید ، شرح خواهیم داد.

ساعت هوشمند چه کاری می تواند انجام دهد؟

ساعت های هوشمند کارهایی فراتر از نشان دادن زمان انجام می دهند . آن ها با ارائه هشدارها ، اعلان ها ، برنامه ها و موارد دیگر دقیقاً به مچ دست شما ، به عنوان همراه تلفن هوشمند شما عمل می کنند. برای داشتن عملکرد کامل ، تقریباً همه ساعت های هوشمند باید از طریق بلوتوث به یکدیگر متصل شوند و در محدوده بی سیم تلفن های هوشمند یا تبلت Android یا iOS قرار داشته باشند. با این حال ، چند ساعت هوشمند متصل در واقع دارای قابلیت 3G / LTE هستند و می توانند بدون اتصال به دستگاه دیگری کار کنند.

از آنجا که تلفن های هوشمند برای برقراری ارتباط و سازماندهی ضروری شده اند ، ساعت های هوشمند برای دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم واقعاً طراحی شده اند. آیا تا به حال به دلیل نشنیدن صدای تلفن خود تماس یا پیامکی را از دست داده اید ؟ یا به جایی رفته اید که بررسی ایمیل یا رسانه های اجتماعی شما با گوشی مناسب نباشد ؟ موقعیت های بی شماری وجود دارد که خواستار دسترسی آزادانه و هوشمندانه به تلفن هوشمند شما هستند و ساعت های هوشمند این امکان را فراهم می کنند .

راهنمای خرید ساعت هوشمند

 

سیستم عامل های ساعت هوشمند

ساعت های هوشمند برای قابلیت اطلاع رسانی به یک تلفن هوشمند جفت می شوند. مهم است که درک کنیم همه ساعت های هوشمند با همه تلفن های هوشمند کار نمی کنند.
اکثر ساعت های هوشمند با دستگاه Android یا iOS یا در بعضی موارد با هر دو سازگار هستند. برخی از آن ها سیستم عامل های خاص خود را دارند و فقط با دستگاه های خاص از همان مارک کار خواهند کرد. برخی دیگر ممکن است با انواع مختلفی از سیستم عامل ها سازگار باشد. از آنجا که ساعت های هوشمند برای همراهی با تلفن هوشمند شما ساخته شده اند ، باید مطمئن شوید که با سیستم عامل موجود در تلفن شما سازگار باشد.

در این راهنمای خرید ساعت هوشمند، سیستم عامل دیگری را معرفی می کنیم. تایزن : یک سیستم عامل جدیدتر است که توسط سامسونگ استفاده می شود و مشابه Android Wear است. این نیز یک پلت فرم منبع باز برای ساعت های هوشمند ، تلفن های هوشمند ، تبلت ها و موارد دیگر است. تایزن برنامه های خاص خود را دارد و تجربه کاربری را می توانید از دستگاهی به دستگاه دیگر ارائه دهید.

Microsoft Band 2 از سیستم عامل ویندوز 10 برای ارائه اعلان ها ، پیش نمایش ایمیل و اعلان های تقویم استفاده می کند. باند با تلفن های iOS ، Android و Windows کار خواهد کرد. Microsoft Band 2 وقتی با ویندوز فون 8.1 جفت می شود ، از قابلیت دستیار دیجیتال شخصی کورتانا نیز پشتیبانی می کند.

سبک و نمایش: مهم است که هر روز با پوشیدن آن احساس راحتی کنید. آیا حالت ظاهری آن را دوست دارید؟ آیا صفحه ساعت آنچه شما می خواهید نمایش می دهد ؟ در اینجا چند ملاحظه وجود دارد که باید آن ها را درنظر بگیرید :

بند ساعت

ساعت های هوشمند در سبک ها و طرح های مختلفی ارائه می شوند و برخی از آن ها با بندهای ساعت استاندارد 16 ، 20 و 22 میلی متری سازگار هستند که می توانید برای شخصی سازی ظاهر دستگاه خود آن ها را تغییر دهید. برخی از بند ها سریع باز می شوند و تغییر سبک شما با بند های ساعت اضافی حتی آسان تر می شود.

اگر سبک کلاسیک را ترجیح می دهید که شبیه ساعت سنتی باشد ، ممکن است دستگاهی بخواهید که نوار چرمی یا استیل ضد زنگ داشته باشد. ساعت های دیگر از نوارهای سیلیکونی انعطاف پذیر بهره می برند که اگر قصد استفاده از آن برای فعالیت های مربوط به فضای باز یا تناسب اندام را دارید گزینه خوبی است. برخی از مارک های ساعت هوشمند بند های اضافی را به فروش می رسانند. یا حتی برای گزینه های بیشتر ، چندین مارک شخص ثالث مجموعه های بند ساعت خود را که با چندین مدل ساعت هوشمند سازگار است می فروشند.

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند

ویژگی های نمایش در راهنمای خرید ساعت هوشمند

 

OLED و AMOLED

OLED (دیود ساطع کننده نور آلی) و AMOLED (دیود ساطع کننده آلی ماتریس فعال) بدون نور پس زمینه کار می کند ، به طور جداگانه هر پیکسل را روشن می کند ، رنگ سیاه عمیق و نسبت های کنتراست بالا تولید می کند. همچنین معمولاً نازک ترند و مصرف کمتری نسبت به سایر نمایشگرهای ساعت هوشمند دارند. صفحه های OLED می توانند تک رنگ ، چند رنگ یا تمام رنگ باشند ، در حالی که AMOLED همیشه یک صفحه نمایش تمام رنگی است.

LCD

در این نمایشگرها از نور پس زمینه برای تولید تصاویر روی صفحه استفاده می شود. صفحه های LCD (نمایشگر کریستال مایع) با طراحی بازتابنده معمولاً در نور خورشید و سایر تنظیمات روشن عملکرد خوبی دارند.

« حتما بخوانید  آشنایی با انواع ساعت مچی ؛ کدام ساعت برای من مناسب است؟

سیاه و سفید: برخی از نمایشگرهای سیاه و سفید از E-Ink یا E-Paper استفاده می کنند که به شما امکان می دهد صفحه نمایش خود را در فضای باز یا در محیط هایی با نور زیاد و بدون تابش خیره کننده مشاهده کنید.

صفحه نمایش

برخی از نمایشگرهای ساعت هوشمند همیشه روشن هستند ، در حالی که برخی دیگر برای حفظ عمر باتری در صورت لزوم فعال می شوند.

ضد آب یا مقاوم در برابر آب

اگر می دانید که برای فعالیت در فضای باز مانند دویدن یا دوچرخه سواری از دستگاه خود استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید یک ساعت هوشمند مقاوم در برابر آب را در نظر بگیرید. شما باید مشخصات را با دقت بررسی کنید که ساعت هوشمند شما تا چه اندازه در برابر آب مقاوم است.

شیشه تقویت شده شیمیایی

ساعت هایی با شیشه تقویت شده ، مانند شیشه Corning Gorilla Glass ، برای مقابله با سایش در طول روز ساخته شده اند تا نگران خراش ، گرد و غبار یا آسیب های دیگر نباشید.

 

دکمه ها و حاشیه ها

با استفاده از دکمه های واقع در صفحه ساعت با دستگاه خود ارتباط برقرار کنید که به شما امکان می دهد کارهایی مانند گرفتن سریع عکس ، اعلام حضور در شبکه های اجتماعی و موارد دیگر را انجام دهید. اگر شما یک روش ساده و سنتی را برای کار با دستگاه خود ترجیح می دهید ، این می تواند گزینه خوبی باشد. برخی از ساعت های هوشمند با یک حاشیه چرخان در اطراف صفحه نمایش کنترل می شوند که به شما امکان می دهد تا در برنامه ها و منوهای سیستم حرکت کنید. برخی از آنها همچنین دارای دکمه های فشار ، و همچنین یک حاشیه برای دستورات خانه و بازگشت هستند.

اعلان ها

ساعت های هوشمند قادر به نمایش انواع اعلان ها مانند تماس های ورودی ، تماس های از دست رفته ، پیام های متنی ، ایمیل ، پست های شبکه های اجتماعی ، یادآوری های قرار ملاقات ، آلارم و موارد دیگر است . بسیاری از ساعت ها به طور کامل قابل تنظیم هستند ، به شما امکان می دهد که ساعت خود را تنظیم کنید چه اعلان هایی را دریافت کنید ، چه چیزی در صفحه اصلی نمایش دادهمی شود ، تصویر پس زمینه ، ابزارک ها و موارد دیگر .

آیا می خواهید یک خلاصه از اعلان ها را دریافت کنید و بقیه مطالب موجود را در تلفن خود مشاهده کنید؟ یا می خواهید پیام کامل را در ساعت هوشمند خود دریافت کنید ؟ برخی از دستگاه ها به سادگی شما را از یک اعلان با یک نماد ، بوق یا لرزش آگاه می کند. در حالی که بعضی از آن ها می توانند پیام کامل را نمایش دهند.

مشابه هدست های بلوتوث ، بعضی از ساعت های هوشمند به شما امکان می دهند مستقیماً از طریق دستگاه خود تماس تلفنی برقرار کرده و دریافت کنید نه اینکه فقط هشدار دریافت کنید ( البته در محدوده بی سیم تلفن هوشمند شما ). ادامه ی راهنمای خرید ساعت هوشمند را دنبال کنید تا با ویژگی های دیگر آشنا شوید.

ویژگی های خاص: ویژگی های اضافی در دستگاه های مختلف متفاوت خواهد بود ، بنابراین باید به نحوه استفاده از ساعت هوشمند در زندگی روزمره خود بیندیشید. در اینجا برخی از ویژگی های قابل توجه را آورده ایم :

ردیاب های فعالیت

اگر دستگاهی می خواهید که دارای قابلیت های سلامتی و تناسب اندام باشد . به دنبال یک گام شمار داخلی ، شتاب سنج ، مانیتور ضربان قلب یا سایر فناوری های ردیابی در دستگاه باشید. این ویژگی ها به شما امکان می دهد فعالیتی مانند اقدامات انجام شده ، سرعت ، کالری سوزانده شده و ضربان قلب را اندازه گیری و پیگیری کنید. برخی از ساعت های هوشمند در واقع تجربه سلامتی کاملاً یکپارچه خود را دارند که تمرینات سفارشی یا کیت های سلامتی را ارائه می دهند.

کنترل صدا

دستورات صوتی بدهید ، یادداشت ضبط کنید ، پیام متنی ارسال و دریافت کنید ، در وب جستجو کنید و بسیاری موارد دیگر.

موسیقی

برای دسترسی فوری به کتابخانه رسانه خود ، موسیقی را در حافظه داخلی دستگاه خود ذخیره کنید. یا ، برنامه ای را بارگیری کنید که به شما امکان می دهد به موسیقی ذخیره شده در تلفن هوشمند خود دسترسی پیدا کنید.

آلارم اتصال

هنگامی که از محدوده بی سیم خارج هستید ، یک هشدار شنیدنی یا لرزشی را ارائه می دهد.

GPS

برخی از ساعت های هوشمند مجهز به GPS نیز هستند ، بنابراین می توانید مسیر خود را ردیابی و نقشه برداری کنید ، یا فقط راه خود را در شهر پیدا کنید.

برنامه ها

آیا اغلب اوقات تلفن خود را گم می کنید ؟ یک برنامه تلفن یاب بارگیری کنید ، اگر در محدوده بلوتوث باشد ، هشدار در تلفن گمشده شما به صدا در می آید. یا صفحه ساعت خود را با تغییر رنگ ، طرح ، متن و ساعت های آنالوگ به دیجیتال برای ساعت هوشمندی که منحصر به فرد شماست ، تنظیم کنید.
بسیاری از برنامه های معروف تلفن های هوشمند در حال پیوستن به دنیای ساعت های هوشمند هستند. و کتابخانه برنامه های جالب و جدید به سرعت در حال رشد است. بسیاری از دستگاه ها به شما امکان می دهند ابزارک ها را روی صفحه خود مرتب کنید . بنابراین برنامه هایی که بیشتر از همه استفاده می کنید به راحتی در دسترس هستند. از فیدهای رسانه های اجتماعی گرفته تا ردیاب ها و بازی های تناسب اندام ، برنامه های قابل بارگیری به شما امکان می دهند ساعت هوشمند خود را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید.

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند

امیدواریم مطلب ” راهنمای خرید ساعت هوشمند ” برایتان مفید باشد.


بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .