مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چه غذاهایی با بخارپز میتوان پخت؟

0 9,336
زمان مطالعه : 5 دقیقه

چه غذاهایی با بخارپز میتوان پخت؟ ؛ یک بخارپز برقی می تواند انواع غذا ها از جمله سبزیجات ، ماهی و گوشت را طبخ کند. تمیز کردن آن ها آسان است ، و هنگام پخت و پز ، می توانید در مصرف انرژی ، پول و وقت خود صرفه جویی کنید. پخت و پز با آن راحت است و با نظارت کمی انجام می شود.


چه غذاهایی با بخارپز میتوان پخت؟

از دیگر مزایای داشتن بخارپز ، غذا های غیر سبزیجاتی است که می توانید در آن ها طبخ کنید و اطمینان حاصل کنید که بیشتر غذا هایی که می خورید تا حد ممکن سالم هستند. چه شما برنامه غذایی خاصی داشته باشید ، چه نداشته باشید ، ممکن است از تنوع غذاهایی که می توانید با بخارپز بپزید ، تعجب کنید. در ادامه تعدادی از غذاهایی که می توانید با بخارپز بپزید را ذکر کرده ایم :

  • کوفته

    کوفته ها جزء غذاهایی که می توانید با بخارپز بپزید هستند .
    تقریباً هر جای دنیا انواع کوفته ها را دارد ، و آن ها غذای استثنایی برای تهیه در بخارپز هستند.

    شما می توانید کوفته های آفریقایی مانند کنیک ، مانتی آسیای میانه ، آدا یا پیتا هندی ، پانگیت اندونزیایی  ، ماندو کره ای ، پیروجی اروپای شرقی و کوفته های کل دنیا را با بخارپز تهیه کنید. کوفته ها در طیف گسترده ای از طعم ها و بافت ها قرار می گیرند و یک غذای مجزا هستند که می توانند در کل دنیا سفر کنند. برای یک جایگزین سالم ، خمیر کوفته را با یک برگ کلم جایگزین کنید تا یک کوفته لطیف و ظریف با کالری کمتری و بدون گلوتن که آماده سازی آن سریعتر است ، بپزید .

 

  • ماهی و غذا های دریایی

    ماهی ها نیز یکی از غذاهایی که می توانید با بخارپز بپزید است .
    تقریباً مانند سبزیجات ، ماهی بخار پز نیز بیشتر مواد مغذی ، طعم دهنده ها و رنگ های طبیعی را حفظ می کنند. دو دلیل وجود دارد که غذاهای ماهی و غذاهای دریایی اغلب به صورت بخارپز سرو می شوند. اولا ، بسیاری از ماهی ها گوشت ظریفی دارند که می توانند با روش های پخت و پز مستقیم  خشک شوند ، بسوزند و آسیب ببینند. ثانیا ، بیشتر غذا های دریایی مانند میگو ، صدف و کلماری با پختن زیاد در مدت طولانی سخت و لاستیکی می شوند.

    ماهی های بخارپز و غذا های دریایی در سراسر جهان و در رژیم های غذایی مختلفی از ژاپن و ایتالیا گرفته تا کشورهای نوردیک سرو می شوند و می توانند هر نوع طعم دلخواهی به خود بگیرند.

بخارپز کردن باعث می شود غذا ها کاملاً طبخ شوند و از چشیدن طعم طبیعی آن ها لذت ببرید بدون این که به ذائقه یا بافت این مواد آسیب برسد.

 

  • غذاهایی با بخارپز : سبزیجات 

    سبزیجات نیز غذایی عالی برای بخارپز شدن محسوب می شود ، و نه فقط به دلیل حفظ مواد مغذی آن ها ، بلکه سبزیجات بخارپز ، رنگ پر جنب و جوش و طعم های هیجان انگیزی دارند و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی ظریف خود را حفظ می کنند. همه ما قبول داریم که باید بیشتر سبزیجات بخوریم و بخارپز کردن بهترین راه برای انجام آن است.

غذاهایی که می توانید با بخارپز بپزید

  • برنج و غلات

    یکی دیگر از غذاهایی که می توانید با بخارپز بپزید ، برنج است . بیشتر بخارپز ها دارای یک سبد برنج هستند که به شما امکان می دهد برنج را با حداقل استفاده از آب و شستشوی آسان بخارپز کنید . ماکارونی نیز می تواند به همان روش برنج بخارپز شود.
    حتی اگر بخارپز شما برای برنج طراحی نشده باشد ، هنوز می توانید از آن برای تهیه برنج استفاده کنید.
    همچنین شما نیازی به اندازه گیری آب با استفاده از این روش ندارید.
    برنج به طور خودکار به اندازه نیاز آب جذب می کند. فقط کافی است مخزن بخار غذایی خود را با آب پر کنید. برنج را داخل محفظه بریزید و روی آن را پهن کنید تا یک لایه یکدست شود. اندازه گیری دقیق دما و زمان بستگی به نوع برنج ، مقدار غذای و نوع غذای شما دارد ، اما با کمی آزمایش ، می توانید برنج را بهتر در آن بپزید.

 

  • تخم مرغ و کاسترد

    شما حتی می توانید یک تخم مرغ را با استفاده از بخار پز به جای غوطه ور شدن تخم مرغ در آب جوش ، آب پز کنید. بخارپز کردن تخم مرغ هر چند وقت یکبار تخم مرغ های خوشمزه و کاملاً پخته شده را ارائه می دهد. با بخار ، درجه حرارت ملایم تر و یکنواخت تر است و باعث می شود که آن ها لطیف تر و خامه ای تر شوند. غذا های دارای تخم مرغ بخارپز جزء غذا های ژاپنی و کره ای است ، که تهیه آن بسیار آسان است.
    فقط تخم مرغ را داخل یک کاسه ضد گرما بریزید ، داخل فویل بپیچید و به مدت 10-15 دقیقه بخارپز کنید. پس از اتمام کار ، آن ها را با پیاز ، قارچ یا هر چیز دیگری که دوست دارید نوش جان کنید. این یک غذای تخم مرغ کامل ، خامه ای و یک وعده ای برای هر ساعت از روز است.

 

  • دسرها

    غذاهایی که می توانید با بخارپز بپزید ؛ اگر فکر نمی کردید می توانید با بخارپز کیک بپزید ، باید بگویم با بخارپز ها می توانید کیک های خوشمزه ای بپزید. کیک های بخارپز مرطوب تر و لطیف تر هستند و خرده های کمتری نیز دارند. کیک بخارپز یکی دیگر از غذا های اصلی آسیایی است و تهیه آن ساده و آسان است. و همچنین با حرارت مرطوب و یکنواخت بخارپز بسیار خوب پخته می شود.

 

  • غذاهایی با بخارپز : گوشت و مرغ

    گوشت های مناسب برای بخارپز کردن شامل مرغ ، بیکن ، ژامبون و گوسفند است ( از بخارپز کردن گوشت گاو جلوگیری کنید زیرا می تواند سفت ، خشک و بی مزه باشد ). ما اغلب به فکر پختن گوشت و مرغ در یک بخارپز نیستیم ، زیرا ما اغلب گوشت قهوه ای خوشمزه کباب شده را ترجیح می دهیم. با این حال ، بخارپز کردن گوشت آن را فوق العاده مرطوب و لطیف می کند. با این روش ، مهم است که گوشت را خیلی زودتر از موعد وارد بخارپز کنید ، و برای افزودن طعم اضافی ، استفاده از سیر ، گیاهان یا آب مرکبات را در نظر بگیرید.

 

چه غذاهایی با بخارپز میتوان پخت؟

  • نان

    نان های بخارپز یکی از اصلی ترین غذا های آسیایی است و این نان ها بسیار لطیف و دلپذیر هستند.
    همچنین می توانید انواع نان ، از جمله نان گندم و جو را بخارپز کنید تا یک نان مرطوب تر و با طعم عالی داشته باشید. بخارپز به خصوص برای نان هویج و کدو سبز کار می کند ، زیرا نان مرطوب است و دارای بافت عالی است ، و سبزیجات موجود در خمیر رنگ و طعم فوق العاده خود را حفظ می کنند. 

 

  • غذاهایی با بخارپز  : میوه ها

    ریواس ، سیب و غیره را می توان بخار پز کرد.

 

  • خرچنگ ها 

    خرچنگ ها را نیز می توان بخارپز کنید .

 

نتیجه
بخارپز کردن مواد غذایی یک عمل باستانی با هزاران کاربرد مدرن است.

برای بسیاری از غذا ها ، بخارپز کردن ، روش اصلی ترجیحی آن ها برای حفظ رطوبت ، بافت ، رنگ و طعم است. و حتی وعده های غذایی که به طور سنتی بخارپز نمی شوند برای تغذیه بهتر با کالری کمتری می توانند با بخار پخته شوند . بخارپزهای مواد غذایی متنوع تر از آنچه شما تصور می کنید هستند ، و مردم در حال آزمایش و یافتن راه های بیشتر و بیشتر استفاده از بخارپز های غذایی در انواع غذا های مختلف هستند. آن ها بسیار ساده برای استفاده و ارزان هستند و در را برای طیف وسیعی از طعم دهنده ها و تکنیک های آشپزی مورد استفاده در سراسر جهان ، در دوران باستان و مدرن باز می کنند. 

اگر شما هم به سلامتی خود اهمیت می دهید و خواستار یک رژیم غذایی سالم برای خود و خانواده تان هستید ، می توانید با مراجعه به صفحه خرید بخارپز سایت تا خرید، یکی از آن ها را خریداری کنید و از خوردن غذا های سالم لذت ببرید.

بیشتر بخوانید :

آیا بخارپز برقی steamer ارزش خرید را دارد ؟

نکاتی که قبل خرید بخارپز باید بررسی شود

راهنمای استفاده از بخارپز steam cooker

« حتما بخوانید  لیست خرید وسایل ضروری آشپزخانه و لوازم خانگی جهیزیه عروس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .