مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای استفاده از بخارپز و پخت غذاها

0 7,449
زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهنمای استفاده از بخارپز ؛ در حالی که عملکرد اساسی یک دستگاه بخارپز غذا ساده است ، واقعیت این است که برای استفاده بیشتر از بخارپز ، تکنیک هایی وجود دارد . در اینجا چند ترفند برای راهنمای استفاده از بخارپز steam cooker و کمک به شما در جلوگیری از رایج ترین خطا های بخارپز کردن مواد غذایی آورده شده است .


راهنمای استفاده از بخارپز

صرف نظر از آنچه شما بخارپز می کنید ، ابتدا آب آن را بجوشانید. اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی از آن را اضافه نمی کنید. توجه کنید که درب برای پخت و پز محکم بسته شده است. از افزودن سیر ، ادویه جات یا گیاهان بد بو خودداری کنید تا غذای شما طعم بهتری داشته باشند .

 راهنمای استفاده از بخارپز steam cookerآب زیادی اضافه نکنید

مواد غذایی همیشه باید بالای آب معلق شوند و هرگز آن را لمس نکنند. هرگز از آب بیشتر از آنچه دفترچه راهنما توصیه می کند استفاده نکنید.

 

ابتدا گوشت و مرغ را منجمد کنید

برای کسب بهترین نتیجه با گوشت گاو ، ماهی و مرغ ، آن ها را قبل از بخارپز کردن منجمد کنید. روی آن ها به آرامی نمک و فلفل بپاشید و هر گونه چاشنی اضافی که ممکن است ترجیح دهید را اضافه کنید .

 

بخار خود را تقویت کنید

البته ، شما می توانید فقط با آب بخار ایجاد کنید ، اما از استفاده مایعات دیگر یا اضافه کردن گیاهان به آب نترسید. گیاهان خشک مانند رزماری ، لیموترش و آویشن به غذای بخارپز شما عطر می دهند بدون این که بخواهید بعدا به صورت دستی آن ها را اضافه کنید .

 

راهنمای استفاده از بخارپز : سبزیجات

اول از همه ، شما باید سبزیجات خود را برای بخار مؤثر آماده کنید.
اگر بزرگ هستند ، آن ها را در قسمت های کوچک برش دهید.
برای مثال برای بخارپز کردن هویج ، از هویج های کوچک استفاده کنید یا آن ها را در تکه های کوچک خرد کنید. کلم بروکلی و گل کلم را خرد کنید. اسفناج و کنگر فرنگی را می توان به طور کامل بخارپز کرد. صرف نظر از سبزیجات که بخارپز می کنید ، از بخارپز کردن بیش از حد آن ها خودداری کنید. در یک بخارپز چند لایه ، بیش از یک نوع سبزی می تواند همزمان پخته شود ، ( ضخیم ترین سبزیجات مانند هویج را در پایین ترین سبد قرار دهید ) ، و سبزیجات نازک تر مانند لوبیا ، کلم و غیره را در سبد های بالایی آن قرار دهید به طوری که همه سبزیجات شما در یک زمان آماده باشند ).

 

پختن انواع غذا ها

دستگاه بخارپز برقی خود را فقط به بخارپز کردن سبزیجات محدود نکنید.
درعوض ، از آن برای پخت و پز کلیه غذا های ممکن که می توانید بخارپز شوند استفاده کنید.
آن ها شامل برنج ، ماکارونی ، مرغ ، ماهی و غذا های دریایی هستند.

 

« حتما بخوانید  جاروبرقی رباتیک هوشمند چیست و چگونه کار می کند ؟

مدت زمان بخارپز کردن سبزیجات و مواد غذایی

در ابتدا ، ممکن است ندانید بخارپز برقی شما برای بخار کردن مواد غذایی و سبزیجات چقدر زمان می برد. با این حال ، با گذشت زمان ، امور آسان می شوند. درضمن می توانید از چند راهنما استفاده کنید. تغییر رنگ و پررنگ شدن رنگ سبزیجات شما به معنی آماده بودن آن هاست که تقریباً 3 دقیقه طول می کشد. در مورد امثال لوبیا سبز و کلم بروکلی ، 8 تا 10 دقیقه زمان کافی است. هویج تا 30 دقیقه طول می کشد ، اما برش آن ها می تواند دوره را کاهش دهد. مدت زمانی که بخار یک نوع غذا طول می کشد با دیگری متفاوت است. بنابراین ، همیشه مواظب باشید تا بدانید که غذای شما برای پخت چه مدت زمان می برد.

 

نکات بیشتر : راهنمای استفاده از بخارپز

  • سبزیجات را قبل از قرار دادن در بخار تمیز کنید.
    اگر برنج را بخارپز می کنید ، کافی است فقط برنج را اضافه کنید.
    برای گوشت ، گوشت را چرب کرده و در بخارپز قرار دهید.
  • بر اساس دستورالعمل های مربوط به مقدار آب ، بخارپز را با آب پر کنید.
    دستورالعمل ها در دفترچه راهنمای مالک شما یافت می شود.
    همچنین می توانید آب میوه یا آب سبزیجات را جایگزین کنید تا طعم دیگری به غذا داده شود.
  • تایمر را برای زمان پخت و پز پیشنهادی تنظیم کنید.
    این در دفترجه راهنمای مالک پیدا می شود.
    اگر شما در حال پخت و پز غذا هایی هستید که به مقادیر مختلف زمان پخت و پز نیاز دارند ، با غذاهایی که به طولانی ترین زمان نیاز دارند شروع کنید و با توجه به زمان کلی ، باقی مواد را اضافه کنید.
بهترین بخارپز ها را از ما بخواهید !
سایت تا خرید مجموعه ای از بهترین بخارپز ها را با قیمت های مناسب برای مشتری های گرامی خود قرار داده است . جهت خرید و مشاهده آن ها می توانید به صفحه خرید بخارپز مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .