مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

آموزش فعال سازی Face ID حسگر تشخیص چهره در آیفون و آیپد پرو

0 201
زمان مطالعه : 6 دقیقه

آموزش فعال سازی Face ID حسگر تشخیص چهره در آیفون؛ بخش عمده ای از زندگی دیجیتال ما در ( iPhone ) و ( iPad ) ذخیره می شود و محافظت از آن اطلاعات ، مهم است. به همان روشی که ( Touch ID ) با استفاده از اثر انگشت ، تأیید هویت را اصلاح کرد ، ( Face ID ) با استفاده از تشخیص چهره ، تأیید هویت را اصلاح می کند. Face ID تأیید هویت بصری و ایمنی را که توسط پیشرفته ترین سیستم دوربین ( TrueDepth ) با فناوری های پیشرفته برای نقشه برداری دقیق هندسه صورت شما امکان پذیر است فراهم می کند.

با یک نگاه ساده ، با Face ID قفل آی فون یا iPad Pro خود را باز کنید. همچنین می توانید از آن برای مجوز خرید از فروشگاه iTunes ، App Store و Apple Books و پرداخت های Apple Pay استفاده کنید. توسعه دهندگان همچنین می توانند به شما امکان دهند از Face ID برای ورود به برنامه های خود استفاده کنید. برنامه هایی که از Touch ID پشتیبانی می کنند بطور خودکار از Face ID نیز پشتیبانی می کنند. Face ID در آیفون X و مدلهای بعدی و iPad Pro با تراشه Bionic A12X موجود است.

 

آموزش فعال سازی Face ID حسگر تشخیص چهره در آیفون ؛ فناوری های پیشرفته

اسکنر تشخیص چهره face id در آیفون .
فن آوری ای که Face ID را فعال می کند برخی از سخت افزارها و نرم افزاری پیشرفته ای است که اپل تاکنون ایجاد کرده است. دوربین TrueDepth با طراحی و تجزیه و تحلیل بیش از 30،000 نقطه نامرئی برای ایجاد یک نقشه عمقی از چهره شما ، داده های دقیق چهره را ضبط می کند و همچنین یک تصویر مادون قرمز از چهره شما ضبط می کند. بخشی از موتور عصبی تراشه های ( A11 ، A12 Bionic ) ، ( A12X Bionic و A13 ) که در محفظه Secure Enclave محافظت می شوند ، نقشه عمق و تصویر مادون قرمز را به یک نمایش ریاضی تبدیل می کنند و آن نمایش را با داده های ثبت شده صورت مقایسه می کنند.

Face ID بطور خودکار با تغییراتی در ظاهر شما سازگار می شود ، مانند آرایش زیبایی یا رشد موهای صورت .
اگر در شکل ظاهری تغییر چشمگیرتری مانند اصلاح کامل ریش وجود داشته باشد ، Face ID قبل از به روزرسانی اطلاعات چهره ، هویت شما را با استفاده از کد عبور خود تأیید می کند. Face ID برای کار با کلاه ، روسری ، عینک و بسیاری از عینک های آفتابی طراحی شده است. علاوه بر این ، طراحی شده است تا در محیط داخلی ، بیرون از خانه و حتی در تاریکی کامل کار کند.

آموزش فعال سازی Face ID حسگر تشخیص چهره در آیفونشروع استفاده از Face ID

آموزش فعال سازی Face ID حسگر تشخیص چهره در آیفون


برای شروع استفاده از Face ID ، ابتدا باید صورت خود را ثبت کنید.
ممکن است این کار را در طی مراحل تنظیم اولیه یا بعداً با رفتن به تنظیمات > Face ID و رمز عبور انجام دهید. برای باز کردن قفل دستگاه خود با استفاده از Face ID ، به آن نگاه کنید. Face ID مستلزم این است که دوربین TrueDepth چهره شما را ببیند ، چه دستگاه را زاویه دار نگهداشته باشید یا آن را در موقعیت طبیعی نگه دارید. Face ID بهترین کارایی را زمانی که دستگاه از چهره شما فاصله کمی داشته باشد ، دارد ( 25-50 سانتی متر فاصله از چهره ).

حراست امنیتی

اسکنر تشخیص چهره face id در آیفون .
امنیت برای همه ما مهم است تا از اطلاعات دستگاه های خود محافظت کنیم. اپل برای محافظت از اطلاعات شما کارهای مهمی انجام داده است . Face ID از یک دوربین و یادگیری ماشین TrueDepth برای یک راه حل معتبر تأیید اعتبار استفاده می کند. اطلاعات شناسه چهره ، از جمله نمایش های ریاضی چهره شما ، با یک کلید موجود فقط در Secl Enclave رمزگذاری و محافظت می شوند.

احتمال اینکه یک فرد تصادفی در جمعیت بتواند به iPhone یا iPad Pro شما نگاه کند و آن را با استفاده از Face ID باز کند ، تقریباً 1 در 1000000 ثبت شده است. به عنوان یک محافظت اضافی ، Face ID فقط اجازه پنج تلاش ناموفق را می دهد. احتمال آماری برای دوقلوها ، خواهر و برادرانی که شبیه هم هستند همچنین کودکان زیر 13 سال متفاوت است ، زیرا ممکن است ویژگی های مجزا صورت آن ها کاملاً توسعه نیافته باشد. اگر نگران این موضوع هستید ، توصیه می کنیم از رمز عبور برای تأیید اعتبار استفاده کنید.
شناسه چهره با اطلاعات عمیق مطابقت دارد ، که در عکس های چاپی یا دیجیتال 2D یافت نمی شوند.


این طراحی برای محافظت در برابر کلاهبرداری توسط ماسک یا سایر تکنیک ها از طریق استفاده از شبکه های عصبی پیشرفته است. Face ID حتی تشخیص می دهد که چشمان شما باز است و توجه شما به سمت دستگاه هدایت می شود. این کار باعث می شود که شخصی بدون اطلاع شما قفل دستگاه شما را باز نکند ( مانند زمان خواب ).

حریم خصوصی

آموزش فعال سازی Face ID حسگر تشخیص چهره در آیفون

حریم خصوصی برای اپل فوق العاده مهم است.
اطلاعات Face ID ، از جمله نمایش های ریاضی چهره شما توسط Secl Enclave رمزگذاری و محافظت می شود. این داده ها با استفاده از Face ID برای بهبود تجربه ها ، از جمله هنگام تأیید اعتبار با موفقیت ، تصفیه و به روز می شوند. Face ID نیز هنگام شناسایی یک مسابقه نزدیک ، این داده ها را به روز می کند اما پس از آن یک کد عبور برای باز کردن قفل دستگاه وارد می شود.

اطلاعات شناسه Face از دستگاه شما خارج نمی شود و هرگز از iCloud یا هر جای دیگر نسخه پشتیبان تهیه نمی شود.

فقط در شرایطی که می خواهید داده های تشخیص چهره را برای پشتیبانی به ( AppleCare ) ارائه دهید ، این اطلاعات از دستگاه شما منتقل می شود. و حتی در این حالت ، داده به طور خودکار به اپل ارسال نمی شود. ابتدا می توانید اطلاعات تشخیصی را قبل از ارسال بررسی کرده و تأیید کنید.

سکنر تشخیص چهره face id در آیفونغیرفعال کردن Face ID

اسکنر تشخیص چهره face id در آیفون .
اگر ثبت نام در Face ID را انتخاب کردید ، می توانید نحوه استفاده از آن را کنترل کنید یا هر زمان که بخواهید آن را غیرفعال کنید. به عنوان مثال ، اگر نمی خواهید از Face ID برای باز کردن قفل دستگاه خود استفاده کنید ، تنظیمات > Face ID و رمز عبور > Use Face ID را باز کنید و قفل آیفون یا قفل اپل را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن آن ، تنظیمات > Face ID و رمز عبور را باز کنید و روی بازنشانی Face ID ضربه بزنید. با انجام این کار داده های Face ID از جمله نمایش های ریاضی چهره شما از دستگاه شما حذف می شود.

اگر تصمیم به پاک کردن یا تنظیم مجدد دستگاه خود با استفاده از Find My iPhone یا پاک کردن کلیه محتوا و تنظیمات را دارید ، تمام داده های Face ID حذف خواهند شد. حتی اگر در Face ID ثبت نام نکنید ، دوربین TrueDepth به صورت هوشمندانه برای پشتیبانی از ( attention aware features ) ، مانند کم کردن نور صفحه نمایش اگر به دستگاه خود نگاه نمی کنید یا کاهش حجم هشدارها ، فعال می شود. به عنوان مثال ، هنگام استفاده از سافاری ، دستگاه شما بررسی می کند که آیا به دستگاه خود نگاه می کنید و اگر نگاه نکنید ، صفحه خاموش می شود. اگر نمی خواهید از این ویژگی ها استفاده کنید ، می توانید تنظیمات > Face ID و رمز عبور را باز کرده و ویژگی های attention aware features را غیرفعال کنید.

در برنامه های پشتیبانی شده ، می توانید Face ID را برای تأیید اعتبار فعال کنید.
برنامه ها فقط از تأیید اعتبار اطلاع داده می شوند و نمی توانند به داده های چهره ثبت شده دسترسی پیدا کنند.

ایمنی

اسکنر تشخیص چهره face id در آیفون .
iPhone و iPad Pro و سیستم دوربین TrueDepth کاملاً مورد آزمایش قرار گرفته اند و استانداردهای ایمنی بین المللی را رعایت می کنند. سیستم دوربین TrueDepth در شرایط عادی استفاده بی خطر است. این سیستم به دلیل بازده کم آن ، هیچ آسیبی به چشم و پوست نمی رساند. این مهم است که بدانید فرستنده های مادون قرمز می توانند در حین تعمیر یا جداسازی قطعات آسیب ببینند ، بنابراین دستگاه شما همیشه باید توسط اپل یا ارائه دهنده خدمات مجاز سرویس دهی شود. سیستم دوربین TrueDepth دارای ویژگی های تشخیص دستکاری است. اگر دستکاری تشخیص داده شود ، سیستم ممکن است به دلایل ایمنی غیرفعال شود.

آموزش فعال سازی Face ID


بیشتر بخوانید : 

نحوه فعال کردن AssistiveTouch دکمه هوم مجازی آیفون
حسگر اثر انگشت «Fingerprint Scanner » چیست
اسکنر اثر انگشت گوشی و انواع آن

« حتما بخوانید  اتصال اپل واچ به وای فای ؛ آموزش نحوه اتصال Apple Watch به wi-fi
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .