مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

پاول دورف ( موسس تلگرام ) ؛ زندگی نامه ی پاول دورف

0 401
زمان مطالعه : 8 دقیقه

زندگی نامه پاول دورف

پاول دورف موسس مسنجر محبوب ایرانی ها ، او یکی از نابغه های دنیای فناوری است که در سن 22 سالگی سایت وی کی و در سن 27 سالگی تلگرام را اختراع کرد. تلگرام یک سرویس پیام رسانی فوری است. کاربران به کمک این برنامه می توانند پیام، عکس،ویدیو و موارد دیگری را در کم ترین زمان ممکن از سایر سرویس های موجود ارسال و دریافت کنند. این سرویس در بین کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار است. و بیشتر از نصف مردم جهان از ان استفاده می کنند. حتی بعضی از افراد به صورت بیست و چهار ساعته از آن بهره می برند. تلگرام یک مسنجر بسیار موفق است که به صورت رایگان در سرتاسر جهان استفاده می شود و تعداد کاربران خود را به طور چشم گیری افزایش داده است. تلگرام تنها در روسیه بیش از ۵۰ میلیون کاربر را دارا می باشد، هم چنین در ایران دارای ۲۳ میلیون کاربر است. همراه ما « تا خرید » باشید با بیوگرافی بزرگان دنیای تکنولوژی .

پاول دورف

از ایده تا اجراء

وی کی یکی از سایت های بسیار محبوب و پرطرف دار روسی ها است که حدود 100 میلیون کابر دارد.

در سال 2006 زمانی که جنگ داخلی روسیه با اوکراین رخ داد، جوانی به نام پاول دورف که دانشجوی سن پترزبورگ بود، ایده ای را که در سر داشت عملی کرد و شرکت وی کی که به معنی در ارتباط بودن است، را راه اندازی کرد. وی کی شبیه فیسبوک بود ، فیسبوک متعلق به مارک زاکربرگ است که از دوستان پاول دورف می باشد.

پاول دورف در سال 2013 با ایده ی جدیدی ، شبکه ی اجتماعی تلگرام را راه اندازی کرد.

 

بیشتر کاربران تلگرام روسی زبانان هستند که بیشتر آن ها جزء شوروی سابق اند. سایت وی کی در رتبه ی 20 بین برترین سایت های دنیا قرار دارد. دولت روسیه از پاول دورف درخواست کرد تا با ان ها همکاری کند و در شبکه ی اجتماعی وی کی برخی از حساب کاربران را تحت نظر داشته باشد یا ان ها را مسدود کند. اما او حاضر به انجام دادن این کار نشد و اطلاعات هیچ کابری را در اختیار آن ها نگذاشت. او با این کارش به مدت چهار سال تحت نظر دولت روسیه قرار گرفت و تمامی رفت و برگشت هاش و ارتباط با دورو برش کنترل می شد.

این شرایط برای او غیر قایل تحمل شد تا این که در سال 2014 یک روز صبح با نیرو های نظامی جلوی در منزلش درگیر شد و بعد از واگذاری شرکتش از روسیه فرار کرد. او زمانی که هنوز از روسیه خارج نشده بود به همراه پدر یکی از دوستانش در شهر برلین کشور آلمان شرکت قلعه ی دیجیتال را راه اندازی کرد. شایعاتی در مورد این که این شرکت یک شرکت صهیونیستی است هم وجود دارد. در سال 2013 پاول دورف دارای 48% سهام شرکت وی کی بوده است. بعد از فرار از روسیه بدون آن که خودش خبر داشته باشد مدیران شرکت سهامش را به متحدان ولادیمیر پوتین فروخته بودن و او نتوانست هیچ کاری در رابطه با این مسئله انجام دهد. با این کار او به کلی از شرکت اخراج شد.

بیوگرافی پاول دورف

پاول دورف در ماه اکتبر سال 1984 میلادی در شهر لنینگراد کشور روسیه در یک خانواده ی تحصیل کرده ی یهودی به دنیا آمده است. مادر او اکراینی و پدرش روسی است. مایکل دروف پدر پاول که دارای مدرک دکترای رشته ی علوم زبان شناسی است.او مقالات علمی بسیار زیادی را نوشته است و در سال 1992 به عنوان رئیس دانشگاه ایالتی پترزبورگ انتخاب شده است. برادر پاول دورف ، نیکولای دروف یکی از ریاضی دان های نابغه و بسیار موفق روسیه است. که متولد سال 1980 است. نیکولا ی در مسابقات ملی و بین المللی بسیاری شرکت کرده است و جوایز متعددی را به دست اورده، او در زمینه ی برنامه نویسی دو بار قهرمان جهان شده است. پاول دورف برادرش را سرمشق زندگی اش قرار داده است و کار های او الگوی خیلی خوب و موثر برای پاول بوده اند.

پاول دورف به دلیل شغل پدرش در سن 4 سالگی به شهر تورین ایتالیا رفت و دوران دبستان خود را در یک مدرسه ی ابتدایی ایتالیا گذرانده است و پس از اتمام دبستان دوباره به روسیه باز می گردد. او در روسیه به یک آموزشگاه می رود و زیر نظر مربیان با تجربه و کار آزموده به تعلیم می پردازد. او در این کلاس ها جزء بهترین دانش آموزان بوده و تمامی مربیان باهوشی او را تحسین می کردند و او را الگویی برای دیگران قرار می دادند.

پاول دورف

 

نبوغ،امید و ایستادگی

پاول دورف در سال 2014 به عنوان امیدوارکنننده ترین فرد اروپای شمالی معرفی شد.

پاول دورف بعد از اتمام دبیرستان در دانشگاه سن پترزبورگ در رشته ی زبان شناسی به تحصیل پرداخت و در مسیری که پدرش طی کرده بود قدم گذاشت و رشته ی پدرش را انتخاب کرد. او در این دانشگاه جزء نابغه ها به حساب می امد و توانسته سه بار بورس تحصیلی potanin را دریافت کند. وی در زمان دانشجویی اش سایت های بسیاری را طراحی
کرد. اما به دلیل مشکلاتی که این سایت ها داشته اند از جمله مخفی ماندن نام کاربر خیلی مورد توجه قرار نگرفتند.  پاول دورف هیچ وقت شکست را نپذیرفته است. او در هنگام مشکلات با روحیه ی شاد و قوی امیدواری بیش از حد در برابر مشکلات ایستادگی کرده است و در هنگامی هم که اطرافیانش دچار مشکل می شدند، به ان ها امیدواری فوق العاده ای می داده. او در سال 2014 به عنوان امیدوارکننده ترین فرد اروپای شمالی معرفی شد.

کمی فراتر از شخصی پاول دورف

اگر از تمام موفقیت های پاول دورف بگذریم ، به ظاهر جذابش می رسیم . پاول،جوانی با چشمانی مشکی و نافذ ،  امکان ندارد در دل طرفدارانش جایی نداشته باشد. دورف ، با لحنی ارام و دلنشین هنگام حرف زدن ، می تواند بر روی مخاطبانش تاثیر زیادی بگذارد و شوخ طبع بودنش به هنگام حرف زدن او را دلنشین تر جلوه می دهد. موهای لخت و خوش حالت، به رنگ مشکی پر کلاغی و پوست سفید رنگش باعث شده تا بیشتر از رنگ مشکی استفاده کند تا با رنگ چشم و ابرو و موهایش هماهنگ باشد و به همین دلیل به رنگ مشکی خیلی علاقه دارد .همیشه هنگامی که از خانه بیرون می رود در شرکت و مهمانی ها و جاهای دیگری که حضور دارد لباس های مشکی می پوشد. او بعضی اوقات یک کلاه بیس بال با رنگ سیاه به سر می کند. او می گوید که به ثروتمند بودن اهمیت نمی دهد وکشوری ندارد که متلق به او باشد او ازادانه به هر کشوری که دوست دارد می رود و در ان جا مستقر می شود.او شیطینت های بسیاری را انجام داده است و خیلی وقت ها روزنامه ها درباره ان به عنوان شیطنت های ازار دهنده نوشته اند. مثلا یک روز که در دفتر کارش حوصله ش به سر رفته بود با اسکناس های داخل جیبش تعدادی موشک درست کرده و از پنجره ان ها را به بیرون پرداپ کرده است مردم هم در زمان جمع کردن ان ها درگیر می شوند و کار به بیمارستان و اداره ی پپلیس کشیده می شود و این برای پاول گران تمام می شود.پاول یک گیاه خوار است که از کشتن حیوانات بدش می اید وعلاقه ی زیادی به غذاهای ایتالیایی دارد البته باید کم نمک باشد. او بیشتر وقت ها به رستوران ایتالیایی که نزدیک خانه شان است می رود شاید این علاقه ی او مربوط به زمان کودکیش باشد که در ایتالیا بوده و به مدت 9 سال غذای ایتالیایی خورده است . پاول به عکاسی علاقه ای بیش از حد دارد او اوقات بیکاری خودش را با گرفتن عکس پر می کند و از این کار خیلی لذت می برد.او در این زمینه استعداد شکوفایی دارد و عکس هایی را که از طبیعت زیبا و دل انگیز دنیا و انچه در ان وجود دارد گرفته است ، در اکانت اینستاگرامش به نمایش گذاشته که باعث شگفتی اطرافیانش شده است.

« حتما بخوانید  ایکس باکس کنسول بازی مایکروسافت ؛ معرفی مدل بازی xbox

پاول دورف

 

تلگرام از زبان پاول دورف

او به سفر کردن خیلی علاقه دارد و به همراه گروهی از مدیران شرکت در دور دنیا سفر می کنند. ان ها به کشور های مختلف می روند و به مدت چند روز در ان جا به سر می برند و دوباره به کشور دیگری می روند. ان ها به دلیل این که اطلاعات کاربران در دسترس هیچ دولتی قرار نگیرد برای کارشان یک شرکت ثابت ندارند بلکه در جاهای مختلف دفتری  را اجاره می کنند، بعد از مدتی از ان جا می روند و در یک جای دیگر شروع به کار می کنند. ان ها تا به حال در کشور های مختلفی هم چون سانفرانسیسکو، نیویورک، لندن، پاریس برلین و… فعالیت کرده اند. این شرکت دارای 62 میلیون کاربر در سرتاسر جهان است.

دورف می گوید که تلگرام یک نقطه ی آغاز برای سایر برنامه نویسان است که با کمک ان می توانند فعالیت های خود را شروع کنند.

 

او می گوید که تلگرام هیچ گونه منفعت و درآمدی برای خود و سایر همکارانش ندارد؛ بلکه این سرویس پیام رسان هر ماه هزینه هایی هم به همراه دارد. پاول دورف یک برنامه نویس بسیار موفق است زمانی که او یک پسر بچه بود برادر بزرگترش کاملا برنامه نویسی را به او یاد داده است به طوری که در سن یازده سالگی یک برنامه نویس بسیار موفق بوده و به برنامه نویسی بازی های مختلف از جمله Tetris پرداخته است. هم چنین مخترع بازی Lao Unit است که مربوط به چگونگی رفتار مردم چین در زمان های قدیم است. زمانی که او داشت دوره ی سربازیش را می گذراند به تبلیغات سیاسی مشغول بود او درباره ی ارتباط بسیجان و نیرو های نظامی با مردم و فعالیت های ان ها تبلیغات متعددی را انجام داده، او با این کار تاثیر خیلی خوبی بر مردم گذاشته است و در دل ان ها نفوذ کرده است.

پاول دورف

 

در سال 2013 وقتی که اسنودن به دلیل جاسوسی از آمریکا فرار کرد و پناهنده ی روسیه شد پاول به او پیشنهاد کار در شرکت وی کی را داد. او اسنودن را به عنوان یک قهرمان می شناسد و او را سر مشق زندگی اش قرار داده است. در سال 2007 مجله ی فورجین پاول را یکی از کارافرین های برتر دنیا معرفی کرد. هم چنین در سال 2011 با ثروتی معادل 7.9 جزء 350 نفر ثروتمند روسیه معرفی شد.

پاول دورف در سال 2011 با ثروتی معادل 7.9 جزء 350 نفر ثروتمند روسیه معرفی شد.

پاول در سال 2012 مبلغ یک میلیون دلار را به سایت ویکی پیدیا اهدا کرد. پاول در طی یک کنفرانس خبری که در سال 2013 برگزار شد اعلام کرد که تلگرام برترین سرویس پیام رسان فوری نسبت به سایر سرویس های دیگر است و تمام سرویس های پیام رسانی را که در این کره ی خاکی موجود است، بی ارزش و بی اهمیت تلقی کرد. او هم چنین گفته است به اندازه ای که از تهدیدات امنیتی نگران است و براش خیلی مهم است از تهدیدات تروریستی نگران نیست. چون تهدیدات تیروریستی هیچ وقت عملی نمی شوند و فقط حرف هستند برای همین دلیلی برای ترس وجود ندارد.

پاول دورف سوییسی می شود

پاول دورف در سال  2014برای اقامت در کشور سوییس با مبلغ 250 هزار دلار در کارخانه ی تولید شکر سنت کیتس و نِویس سرمایه گذاری کرد. با این کار در این کشور مستقر شد. او که نگران تسخیر اموالش از طرف دولت روسیه بود و می دانست که یک روز همه ی اموالش را از او می گیرند. مبلغ 300 میلیون دلار دارایی هاش را در بانک ها ی مختلف سوییس قرار داد و با این کار خیالش از بابت اموالش راحت شد. پاول دورف این سال با ثروتی معادل 6 میلیارد دلار جزء 200 نفر ثروت مند روسیه قرار گرفته است. پاول دورف برای حفظ اطلاعات شخصی کاربران در تلگرام رمز های متعددی را گذاشته است. تا هیچ کس توانایی دسترسی به این اطلاعات را نداشته باشد او با این کار تلگرام را جزء امن ترین سرویس های پیام رسانی معرفی کرده است. یکی از قابلیت های مهم تلگرام چت محرمانه است.تلگرام یکی از رقیبان سرسخت واتس اپ به حساب می اید.

او در این 30 سال عمرش تجربه های زیادی را کسب کرده است و در زمینه ی فناوری، موفقیت های زیادی را به خود اختصاص داده است. مطمئنا دستاورد های بیشتری را به دست می آورد و چیز های خیلی بهتر و بیشتری هم اختراع می کند. در سال 2016 در یک کنفرانس خبری پاول دورف اعلام کرد که این اپلیکشن ماهانه 100 میلیون کاربر فعال دارد و هر روز 15 میلیارد پیام رد و بدل می شود پاول دورف خودش مدیر عاملی شرکتش را بر عهده دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .