مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی ؛ محصولات و فعالیت برند Panasonic

0 435
زمان مطالعه : 9 دقیقه

تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی ؛ محصولات و فعالیت برند Panasonic که یک شرکت ژاپنی است . در زمینه ی تولید وسایل برقی فعالیت می کند . ابتدا لامپ دوچرخه، رادیو و باتری از محصولات اصلی شرکت پاناسونیک به حساب می امدند . در آن زمان برند شرکت ناسیونال بود و همه ی محصولات با نام ناسیونال تولید و عرضه می شدند . بعدها که برند شرکت عوض شد و به پاناسونیک تغییر نام داد کلیه ی محصولات با نام محبوب و پرطدار پاناسونیک عرضه شدند .

ماتسوشیتا بعدا شرکتش را گسترش داد . به تولید قطعات و محصولات الکترونیک، تجهیزات کارخانه ها، تجهیزات دیجیتالی، سیستم های ارتباطی کامپیوتری و مخابراتی، تلویزیون و … پرداخت . شرکت پاناسونیک در ماه مارس سال 1918 در شهر اوزاکای کشور ژاپن تاسیس شد .  بنیانگذار شرکت اقای کونوسوکی ماتسوشیتا است . همراه ما « تا خرید » باشید با تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی آشنا شوید .

 

شرکت پاناسونيک در سال 1918 توسط کونوسوکي ماتسوشيتا تاسيس شد. و در زمينه ي وسايل برقي فعاليت مي کند

 

« تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی » اوایل تشکیل شرکت پاناسونیک

ابتدا این شرکت یک اپارتمان کوچک دارای دو اتاق در شرق شهر اوزاکا بود . شرکت پاناسونیک با 3 کارمند و سرمایه ی یک دلار شروع به کار کرد . اولین محصول این شرکت چراغ قوه ی چهار گوش بود و بعد از آن به تولید لامپ دوچرخه پرداخت که در سال 1920 تولید شد . در آن زمان برای دوچرخه هیچ لامپی تولید نشده بود . مردم وقتی در شب دوچرخه سواری می کردند از شمع یا چراغ روغنی استفاده می کردند که خیلی زود خاموش می شد . ماتسوشیتا برای دوچرخه چراغی با نام«Exce» تولید کرد که با باتری کار می کرد و حالت فشنگی داشت و به مدت 40 ساعت روشن می ماند .

 

فروشندگان از این می ترسیدند که این چراغ را بخرند و لی نتوانند آن را به فروش برسانند و چراغ ها روی دستشان باد کند . برای همین هیچ فروشنده ای حاضر نبود که ان ها را بخرد . در اوایل ماتسوشیتا بدون این که هیچ پولی از ان ها دریافت کند، چراغ های خود را به انان می داد و می گفت هر وقت ان ها را فروختید پولش را پرداخت کنید . این چراغ ها به سرعت جایگاه خوبی در بین کاربران پیدا کردند . با فروش خوب لامپ های فشنگی ماتسوشیتا به فکر ساخت لامپ های جدید با شکل های متفاوت افتاد . به این ترتیب لامپ مربعی شکل و لوزی شکل را هم تولید کرد، که سود بسیار خوبی برای شرکت داشت .

شرکت پاناسونيک در سال 1918 توسط کونوسوکي ماتسوشيتا تاسيس شد. و در زمينه ي وسايل برقي فعاليت مي کند

شعار و تجاری شدن شرکت

تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی که برگرفته از شعار شرکت پاناسونیک «ایده پردازی برای زندگی» است . در سال 1920 زمانی که کسب و کار شرکت رونق یافت تعداد کارکنان افزایش یافت و به 50 نفر رسید . ماتسوشیتا یک ساختمان جدید به شرکتش اضافه کرد . او برای فروش محصولاتش در توکیو یک دفتر باز کرد . برادر همسرش را که در ابتدای تاسیس شرکت با او کار می کرد را به انجا فرستاد، تا به خرید و فروش و تبلیغات شرکت در توکیو رسیدگی کند .

در ماه فوریه ی سال 1920 شرکت ماتسوشیتا به یک شرکت تجاری تبدیل شد . او یک کادر لوزی شکل که داخل آن حرف ام و روی ان یک پیکان کشیده شده بود، را برای علامت تجاری شرکتش طراحی کرد؛ که ایده ی خیلی جالب و زیبایی بود .

تولید رادیو و تلویزیون « تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی »

در سال 1930 مردم اوقات فراغت خود را با گوش دادن به رادیو پر می کردند، این شرکت بعد از فروش بسیار خوبی که لامپ دوچرخه داشت شرکتش را گسترش داد و شروع به ساختن رادیو کرد . وقتی که اولین رادیواش وارد بازار شد، فروش بسیار خوبی داشت و مردم از ان خیلی راضی بودند .  جایزه ی بهترین محصول را کسب کرد . در همان سال بود که تعداد کارمندان شرکت به 300 نفر رسید . شرکت پاناسونیک در سال 1938 شروع به ساخت تلویزیون کرد . ماتسوشیتا اولین شرکتی بود که در ژاپن به ساخت تلویزیون پرداخت .

شرکت پاناسونيک در سال 1918 توسط کونوسوکي ماتسوشيتا تاسيس شد. و در زمينه ي وسايل برقي فعاليت مي کند

جایگاه پاناسونیک در دوران جنگ

تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی در سال 1938 هنگام جنگ جهانی دوم را بررسی می کنیم . این شرکت برای ارتش، محصولاتی هم چون سرنیزه، پروانه های چوبی و … را تولید کرد . در ماه اوریل سال 1943 به دستور دولت شرکتی به منظور ساخت کشتی تاسیس کرد .  بعد از 6 ماه تولید اولین کشتیش به پایان رسید . با انداختن ان در آب خیلی خوب کار کرد و هیچ مشکلی نداشت . پس از آن کشتی های زیادی را برای دولت تولید کرد و از انجام دادن این کار احساس خوشایندی داشت . او در زمان جنگ یازده هزار از کارمندان خود را از دست داد . این وضعیت برای شرکت مساعد نبود . با تعداد کمی از کارمندانش نمی توانست شرکت را به حالت اولیه ی قبل از جنگ برگرداند .

 

بعد از 3 سال دوباره شرکت را به حالت اولیه برگرداندند . در سال1946  شرکت ماتسوشیتا پنج تا از کارخانه های بزرگش را به منظور غرامت جنگ به دولت واگذار کرد . بالاخره سه سال پس از جنگ ماتسوشیتا توانست شرکتش را به حالت اولیه برگرداند و فعالیتش را از سر گیرد .این برای شرکت خوشایند نبود و ضربه ی بزرگی به شرکت وارد کرد .ماتسوشیتا با قدرت مدیریتی بالا و مشورت زیاد و آموزش خیلی خوب کارکنان خیلی زود شرکتش را ارتقا داد و این شکست را جبران کرد . او در زمان جنگ یازده هزار از کارمندان خود را از دست داد . این وضعیت برای شرکت مساعد نبود و با تعداد کمی از کارمندانش نمی توانست شرکت را به حالت اولیه ی قبل از جنگ برگرداند بعد از 3 سال دوباره شرکت را به حالت اولیه برگرداندند .

 

واگذاری 5 کارخانه در زمان جنگ « تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی »

در سال1946  شرکت ماتسوشیتا پنج تا از کارخانه های بزرگش را به منظور غرامت جنگ به دولت واگذار کرد بالاخره سه سال پس از جنگ ماتسوشیتا توانست شرکتش را به حالت اولیه برگرداند و فعالیتش را از سر گیرد . این برای شرکت خوشایند نبود و ضربه ی بزرگی به شرکت وارد کرد . ماتسوشیتا با قدرت مدیریتی بالا و مشورت زیاد و آموزش خیلی خوب کارکنان خیلی زود شرکتش را ارتقا داد . این شکست را جبران کرد .

در ماه اوریل سال 1943 به دستور دولت شرکتی به منظور ساخت کشتی تاسیس کرد.

 

« حتما بخوانید  شرکت هیولت پاکارد HP ؛ تاریخچه ی شرکت اچ پی

تولید و فروش محصولات در خارج از کشور

تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی در سال 1951 که ماتسوشیتا برای این که محصولاتش را در خارج از کشور تولید و به فروش برساند، به آمریکا و اروپا سفر کرد . و از بزرگترین فروشندگان بازدید کرد . او در سفر خود متوجه شد که در این دو کشور هیچ وقت برق قطع نمی شود مگر در موارد ضروری، در حالی که کشورش با کمبود برق مواجه بود و مردم در طول روز ساعت ها با نبود برق دست و پنجه نرم می گردند . او در آمریکا و اروپا بخش های مختلفی تاسیس کرد و به تولید رادیو و تلویزیون پرداخت و فروش محصولاتش در این کشورها به سرعت پیش رفت کرد .

شرکت پاناسونيک در سال 1918 توسط کونوسوکي ماتسوشيتا تاسيس شد. و در زمينه ي وسايل برقي فعاليت مي کند

« تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی » تولید محصولات جدید

در سال 1956 شرکت ماتسوشیتا گسترش یافت و به تولید استریو، بلندگو، تجهیزات دیجیتالی و محصولات دیگری پرداخت . در این سال ماتسوشیتا یک بخش درمانی برای سلامتی کارکنان شرکتش تاسیس کرد . هم چنین قانون جدیدی تصویب کرد، که طی این قانون کارکنان در هفته 5 روز کار می کردند و 2 روز تعطیل بودند و مزایای غیر از حقوق خود دریافت می کردند .

 

در سال 1960 شرکت ماتسوشیتا جهانی شد و در بسیاری از کشور های جهان مانند: مکزیک، پور تریکو، کاستاریک، پرو ، استرالیا و… محصولاتش را به فروش رساند . این شرکت در سال 1962 مدرسه ملی را تاسیس کرد . در سال 1963 سه بخش خدماتی، بازرسی محصول، بازرسی بسته بندی را راه اندازی نمود . شرکت ماتسوشیتا اولین اسپیکر خود را در سال 1965 و اولین کامپیوتر خود را در سال 1983 تولید و به فروش رساند فروش زیاد محصولات شرکت پاناسونیک گویای رضایت کاربران بود .

ماتسوشیتا در سال 1956 یک بخش جدید برای سلامتی کارکنانش راه اندازی کرد.

 

شرکت پاناسونيک در سال 1918 توسط کونوسوکي ماتسوشيتا تاسيس شد. و در زمينه ي وسايل برقي فعاليت مي کند

اعمال تغییرات در پی نبود ماتسوشیتا

کونیو ناکامورا در سال2000 به عنوان مدیر عامل شرکت ماتسوشیتا برگزیده شد . او در این سال شعار شرکت را به«سرعت، سادگی، استراتژی، صداقت و لبخند» تغییر داد . در سال 2008 با مشورت خانواده ی ماتسوشیتا اسم شرکت به پاناسونیک تغیر یافت . هم چنین برای فروش محصولاتش شروع به ساخت فروشگاه های زنجیره ای در انگلستان و ایرلند کرد . شرکت پایونیر در سال 2010 ورشکست شد، که بخش تلویزیونی این شرکت توسط پاناسونیک خریداری شد . در همین سال تعداد کارکنان شرکت پاناسونیک به چهل هزار نفر رسید . شرکت سانیو که در شهر موریگوچی قرار دارد، زیر مجموعه ی شرکت پاناسونیک است . البته این شرکت متعلق برادر همسر ماتسوشیتا بود و پس از جنگ تاسیس شده بود که ماتسوشیتا بیشترین سهام ان را خریداری کرد و در حال حاضر بخشی از پاناسونیک است .

 

در سال 2012 شرکت پاناسونیک در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که می خواهد 76% سهام شرکت شعله در هند را بخرد . چند ماه پس از آن سهام این شرکت را خریداری کرد و در حال حاضر اقای «Daizo» رئیس ان جاست . در همین سال سهام شرکت 41% کاهش یافت . سال 2013 در شهر بینگ رونگ یک کارخانه در حال ساختن بود . در یک کنفرانس خبری این شرکت اعلام کرد که می خواهد در این کارخانه 40 میلیون دلار سرمایه گذاری کند . شرکت پاناسونیک که از قبلا در شرکت موتورز سرمایه گذاری کرده بود، در سال 2014 اعلام کرد که می خواهد سرمایه ی خود را به ده ها میلیارد ین برساند . این شرکت در سال 2015 اعلام کرد که ساخت تلویزیون را متوقف کرده است . هم چنین گفت: که می خواهد بخش خدمات ارتباطات ماهواره ای شهر هوستن را بخرد.

کپسول زمان

ماتسوشیتا یک کپسول زمان که فرهنگ جامعه ی امروزی در آن نوشته شده را برای مردم 5000 سال اینده اختراع کرده است . این کپسول در یکی از پارک های شهر اوزاکا دفن شده است و 5000 سال آینده باز می شود . این شرکت در حال حاضر در سطح جهانی دارای 580 شرکت با 330 هزار کارمند و  درآمد سالانه ی ان 7.846 تریلیون است . این شرکت 53% از بازار ژاپن را به خود اختصاص داده است . هم چنین 12% از بازار امریکا، 10% بازار اروپا و 25% از بازار اسیا را به خود اختصاص داده است .

ماتسوشیتا یک کپسول زمان که فرهنگ جامعه ی امروزی در آن نوشته شده را برای مردم 5000 سال اینده اختراع کرده است

 

 

 

شرکت پاناسونيک در سال 1918 توسط کونوسوکي ماتسوشيتا تاسيس شد. و در زمينه ي وسايل برقي فعاليت مي کند

 

زندگی نامه کونوسوکی ماتسوشیتا

در ماه نوامبر سال 1894 کونوسوکی ماتسوشیتا در روستای واسامورا شهر اوزاکا به دنیا آمد . پدر او کشاورز بود او دارای 7 خواهر و برادر بود . که در همان بچگی سه تا از برادرانش را بر اثر فقر و بیماری از دست داد . او نتوانسته درسش را ادامه بدهد و در سن 9 سالگی برای امرار معاش خود و خانواده اش در شهر اوزاکا مشغول کار شد . او تا سن 15 سالگی شاگرد کارگاه ساخت زغال و مغازه ی دوچرخه سازی بوده . پس از آن به عنوان سیم کش در شرکت برق استخدام شد و به مدت 7 سال در آن جا کار کرد . او برای این که مستقل باشد از آن جا بیرون امده است . در سال 1917 هنگامی که 27 سال داشت یک شرکت کوچک در یک اپارتمان دو اتاقه ی شرق اوزاکا تاسیس کرد .

ماتسوشیتا در همان بچگی به بیماری ریوی مبتلا بود و امکان خوب شدن غیر ممکن بود . با این بیماری بزرگ شد و ان را بخشی از زندگیش دانست و تا پایان عمرش با او همراه بود . ماتسوشیتا در سن 65 سالگی به دلیل بیماری، ریاست شرکت را به دامادش واگذار کرد . و در سال 1989 که 94 سال داشت در بیمارستان شهر اوزاکا دار فانی را وداع گفت . ما امروز مفتخریم که  146 اختراع شرکت پاناسونیک را  که با نام تجاری خود شرکت به ثبت رسیده اند . به عنوان هدیه ای از سوی جناب اقای ماتسوشیتا به دنیا معرفی نماییم.

ماتسوشيتا موسس شرکت پاناسونيک يکي از موفق ترين شرکت هاي چين است

جان کلام

خواندن مطلب تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی ؛ محصولات و فعالیت های برند Panasonic بسیار گسترده و کامل بیان شده است . اگر نظر یا سوالی دارید خوشحال می شویم که آن را در قسمت نظرات بیان کنید.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .