مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

سنسور تشخیص چهره در گلکسی S8

0 58
زمان مطالعه : 3 دقیقه

امنیت در حال حاضر جزو ویژگی های اصلی موبایل هاست که شرکت های بزرگ بر سر میزان امنیت و تکنولوژی هایی که به کار می برند تا امنیت بالاتری تامین گردد. در اواخر سال 95 و قبل از معرفی رسمی گلکسی اس 8 « Samsung Galaxy S8 » این سامسونگ با خریداری شرکتی که در زمینه سنسور تشخیص چهره فعالیت می کرد، شایعاتی را در بین کاربران رواج داد که گل سر سبد سامسونگ در سال 2017 مجهز به این تکنولوژی خواهد بود. حال که Samsung Galaxy S8 معرفی شده و به معرض نمایش گذاشته شده شاهد وجود این تلنولوژی در این پرچمدار هستیم.
سنسور تشخیص چهره در گلکسی S8
سنسور تشخیص چهره در گلکسی S8شرکت سامسونگ با در نظر گرفتن امنیت موبایل کاربرانش به فکر قرار دادن این سنسور در کنار سنسور اثر انگشت و اسکنر عینبیه چشم از این فناوری نیز استفاده کرده است. این سنسور با اسکن چهره افراد ، کاربر را تشخیص داده و راه را برای انجام عملیات باز خواهد کرد. علاوه بر رمز گشایی و ورود به برنامه های موجود بر روی گوشی ، در موارد دیگر نیز کاربرد دارد. در واقع هدف اصلی از تولید این فناوری خریدهای اینترنتی و رمز به کار گیری در عملیات بانکی است. سامسونگ پی در واقع هدفی است که این شرکت آن را مورد توجه قرار داده و برای خرید، فناوری تشخیص چهره قرار است بیشترین استفاده را داشته باشد. برای استفاده بیشتر از این تکنولوژی همچنین قرار است بانک هایی نیز مجهز شوند و سامسونگ در حال طراحی و مجهز ساختن بانک ها به این تکنولوژی است.

ایراداتی که بر سنسور تشخیص چهره سامسونگ وارد است

در مدت کمی که از معرفی این پرچمدار گذشته ، ایراداتی بر این سنسور وارد شده است. به گفته کاربران و ویدئویی که از محصول و نحوه کارکرد این سنسور پخش شده است، در این مرحله سنسور تشخیص چهره نم توان امنیت بالایی را تامین کند. با قرار دادن سلفی از دارنده موبایل، می توان این سنسور را تحت تاثیر قرار داد و آن را دور زد. سنسور پس از دیدن عکسی از چهره کاربر، تشخیص اصل و یا نا اصل بودن چهره را نخواهد داد و بازگشایی خواهد شد. البته باید Samsung Galaxy S8 به طور رسمی وارد بازار شود و سنسور تشخیص چهره مورد آزمایش و استفاده بیشتر قرار گیرد تا معلوم گردد که این گفته ها واقعیت دارند و یا خیر. با اصلاح معایب این سنسور به طور حتم شاهد امنیت بالاتری در گوشی های موبایل خواهیم بود. خریدهای اینترنتی و خرید از سامسونگ پی ، ال جی پی و … که اکنون نظر بسیاری از کاربران را جذب نکرده اند، با استفاده از این سنسور و توسعه بیشتر آن احتمال موفقیت بیشتر این خریدها را ایجاد خواهد کرد و امنیت را بالاتر خواهد برد. با وجود اینکه سنسور اثر انگشت در معرض تهدید هکرها قرار گرفته است و گزارشاتی مبنی بر هک اثر انگشت کاربران ارائه شده است، ایجاد و توسعه ی سنسور تشخیص چهره می تواند در بالا بردن امنیت تاثیر بالایی داشته باشد.
galaxy-s8-manual-leak-3

« حتما بخوانید  بازگشت به تنظیمات کارخانه موبایل سونی چگونه گوشی ریست فکتوری کنیم ؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .