مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مرورگر چیست ؟ معرفی انواع مرورگر وب اینترنتی

0 79
زمان مطالعه : 2 دقیقه

مرورگر چیست ؟ معرفی انواع مرورگر وب اینترنتی

مرورگر چیست ؟ معرفی انواع مرورگر وب اینترنتی ؛ دنیای اینترنت بسیار گسترده می باشد و هزاران صفحه با مطالبات مختلف در ان حضور دارند. دسترسی به ان ها کار مشکلی است و باید از یک طریق به ان ها دسترسی داشت. این جاست که مرورگر ها به میان می ایند و با استفاده از ان ها می توانید در مدت زمان خیلی کمی به هر موضوعی که می خوایید دسترسی داشته باشید.

مرورگر نرم افزاری است که با سرور ارتباط برقرار می کند و صفحات وب که دارای مطالب،عکس،فیلم و … هستند را برای شما نمایش می دهند. بارها برای ما پیش امده که در وب ادرسی را وارد کرده ایم و یک پیغام برای ما از جمله این صفحه در دست نیست ارسال شده. در واقع این عمل توسط مرورگر انجام می شود. مرورگر درخواست شما را به سرور انتقال و پاسخ سرور را به شما می دهد. این نرم افزار اطلاعات را به صورت کد به سرور ارسال و دریافت می کند. سپس این کد ها را ترجمه و به عناصری تبدیل و بر وری صفحه نمایش نشان می دهند. مرورگر ها دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند. مثلا شما می توانید یک سایت برای خود طراحی و با استفاده از ان تازه ترین اخبار روز را دریافت کنید تا از تازه های دنیای وب مطلع می شوید.

« حتما بخوانید  10برنامه برتر عکاسی اندروید ؛ اپلیکیشن حرفه ای آیفون

مرورگر چیست ؟ Internet Explorer

خیلی از شرکت ها برای خود مرورگری تولید می کنند که در محصولات خودشان قابل اجرا می باشد. مثلا شرکت مایکروسافت مرورگر Internet Explorer را مختص خود تولید کرده که ان را بر روی تمامی نسخه های ویندوزی خود طراحی و در اختیار کاربران قرار داده است.

FireFox

شرکت فایرفاکس هم در سال 2003 مرور FireFox را روانه ی بازار کرده که دارای نسخه های متنوعی می باشد. و بر روی تمامی سیستم عامل ها چه ویندوزی چه اندرویدی قابل اجرا هستند. این مرورگر تقریبا تمامی صفحات وب را در اختیار شما قرار می دهد. و اگر شما هم از ان دسته افرادی هستید که زیاد در صفحات وب می چرخید این مرورگر می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

Google Chrome

در این چند سال اخیر شرکت گوگل هم با تولید مرورگر خود Google Chrome توانست محبوبیت بسیار زیادی به دست اورد. این مرورگر بر روی تمامی سیستم عامل ها ی موجود در بازار قابل اجرا می باشد هم چنین از رابط کاربری بسیار ساده ای برخوردار است و هر کسی می تواند با ان کار کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .