مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

آپدیت تلویزیون ال جی ؛ آموزش کامل بروزرسانی

0 881
زمان مطالعه : 9 دقیقه

آپدیت تلویزیون ال جی ؛ آموزش کامل بروزرسانی

آپدیت تلویزیون ال جی ؛ امروزه تلویزیون ها جهت افزودن ویژگی های جدید و بهبود بخشیدن پردازش های ویدئویی، به بروز رسانی ( بروزرسانی ) برنامه ها و حتی بروز رسانی های نرم‌افزاری دائمی نیازمند هستند. همچنین بروز رسانی نرم افراز ها جهت بهبود امنیت و ناکام کردن هکرها بسیار ضروری میباشد. به روز رسانی تلویزیون ال جی جدید و مدل های قدیمی نیز بر اساس سیستم عامل این شرکت ساخته شده اند. با وجود ان که الجی مدتی است، به ساخت تلویزیون های باکیفیت مشغول شده است، با این وجود مدل های قدیمی و جدید هم، اکنون جهت استفاده کاربران وجود دارند. در ادامه مطلب بروزرسانی تلویزیون ال جی و آپدیت تلویزیون ال جی قدیمی و دانلود فایل آپدیت تلویزیون ال جی با ما همراه باشید . 

 

بروز رسانی از طریق سیستم عامل

سیستم عامل یک پلتفرم دیجیتالی میباشد که همه‌‌ی اپلیکیشن ها و ویژگی های دستگاه بر روی ان اجرا خواهند شد. الجی تلویزیون های تولید شده اش را از سال 2011 تا 2015 با سیستم عامل NetCast وارد بازار کرد. ولی از سال 2015 تا 2022 با سیستم عامل جدید WEBOS به صورت پیشرفته تر در اختیار کاربران گذاشت.

با این وجود فرآیند بروز رسانی تلویزیون الجی به سیستم عامل آن تلویزیون وابسته است. تلویزیون های هوشمند ال‌جی طبق نرم افزار شرکت الجی (WEBOS 5.0) تولید شده اند. با نصب کردن اخرین بروز رسانی، شما بهترین نسخه از WEBOS را در اختیار خواهید داشت.

به روز رسانی تلویزیون ال جی

 

چگونه سیستم عامل تلویزیون ال جی را شناسایی نماییم؟

اگر نسبت به نوع سیستم عامل تلویزیون خود مطمئن نیستید به راحتی میتوانید نوع ان را پیدا کنید. کافی است وارد “تنظیمات” تلویزیون تان شوید و قسمت مربوط به “درباره این تلویزیون” را باز کنید، در این صورت می‌توانید نوع سیستم‌عامل تلویزیون و همچنین نسخه ای که در حال حاضر نصب شده را بیابید.

اتصال اینترنتی خود را به درستی چک کنید تا قابل اعتماد و قوی باشد . جهت بروزرسانی کردن تلویزیون الجی باید اتصال اینترنتی شما بسیار قابل اعتماد باشد، بنابراین بررسی کنید که تلویزیون به وای فای متصل است و اینترنت ان قوی می‌باشد.

جهت اتصال تلویزیون به وای فای نیز می‌توانید بدون سیم و یا از طریق کابل اترنت متصل شوید. اکنون جهت اتصال تلویزیون به وای فای مراحل زیر را انجام دهید:

  1. روی ریموت کنترل دکمه ی Smart را بزنید.
  2. سپس وارد منوی home شوید.
  3. بعد از ان تنظیمات را کلیک کنید تا باز شود.
  4. گزینه ی network را انتخاب کرده و سپس WiFi را برگزینید.

خوب حالا نوبت شروع کردن بروز رسانی تلویزیون الجی است.

آموزش آپدیت نرم افزار WEBOS 5.0 تلویزیون الجی بروزرسانی

1. در ابتدا دکمه ی تنظیمات را بزنید و وارد منوی تنظیمات شوید، در قسمت چپ “همه تنظیمات” را بزنید، اکنون به تنظیمات کامل تلویزیون دسترسی خواهید داشت.

UPDATE تلویزیون ال جی قدیمی


2. در سمت چپ پایین منو “پشتیبانی” را انتخاب کنید و support را باز نمایید.

به روز رسانی تلویزیون ال جی

 

3. داخل منوی پشتیبانی “software update” گزینه ی “بروز رسانی نرم افزار” را برگزینید. این برگه به شما کمک می کند تا اخرین نرم افزار بروز رسانی تلویزیون LG را به صورت دستی نصب نمایید و یا به گونه ای ان را تنظیم کنید تا بتواند به صورت خودکار بروز رسانی گردد.

دانلود فایل آپدیت تلویزیون LG

4. در این مرحله شما داخل صفحه باید نسخه نرم افزار لیست شده و گزینه ی “Allow Automatic updates” را مشاهده کنید تا به صورت منظم بروز رسانی تلویزیون تان انجام شود.

در ضمن باید بروز رسانی های خودکار را خاموش نمایید تا اخرین نرم افزار بروز رسانی تلویزیون الجی را در اختیار بگیرید.

UPDATE تلویزیون LG

5. سپس باید بروز رسانی را دریافت نمایید. با توجه به سرعت اتصال یک بروز رسانی ممکن است چند ثانیه تا چند دقیقه وقت لازم داشته باشد و با این کار تلویزیون تان مجددا راه اندازی خواهد شد.

برای مشاهده تلویزیون های ال جی در گوگل جمله روبرو را سرچ کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید : خرید تلویزیون ال جی بانه دات کام

به روز رسانی آپدیت تلویزیون ال جی قدیمی

مراحل آپدیت آپدیت تلویزیون ال جی قدیمی
مرحله اولابتدا دکمه ی home را روی ریموت کنترل را بزنید
مرحله دوموارد منوی تنظیمات شوید.
مرحله سومسپس گزینه ی Others را انتخاب نمایید
مرحله چهارمبعد از ان گزینه ی software را پیدا کنید
مرحله پایانیدر پایان قابلیت بروز رسانی نرم افزار را فعال نمایید

نکته : برای کاربرانی که از تلویزیون های الجی قدیمی استفاده می کنند و سیستم عامل انها NetCast است میتوانند مراحل زیر را با دقت انجام دهند و تلویزیون خود را بروز رسانی کنند.

1. ابتدا دکمه ی home را روی ریموت کنترل خود فشار دهید.
2. وارد منوی تنظیمات شوید.
3. سپس گزینه ی Others را انتخاب نمایید.
4. بعد از ان گزینه ی software را پیدا کنید.
5. در مرحله ی بعد قابلیت بروز رسانی نرم افزار را فعال نمایید. و منتظر باشید تا تلویزیون تان در صورت وجود به روز رسانی ان را جستجو نماید. اگر در دسترس باشد، دستگاه تان شروع به دانلود کردن خواهد کرد.

با این حال ممکن است بروز رسانی کمی وقت بیشتر نیاز داشته باشد و به طول بیانجامد، در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم بررسی کنید تا در طول به روز رسانی خاموش نشود.

توجه: در صورتی که به روز رسانی نرم افزار غیرفعال باشد، باید توسط گزینه ی Check for Update بررسی دستی میان افزار را انجام دهید.

آپدیت و بروز رسانی تلویزیون الجی به صورت دستی توسط فلش مموری

مرحله اول: وارد سایت رسمی شرکت الجی شوید. تا بروز رسانی سیستم عامل را بر روی دستگاه خود دانلود نمایید. داخل وب سایت LG شماره مدل تلویزیون تان را وارد کنید و فایل به روز رسانی حقوق دستگاه تان را بیابید. با پایان یافتن فایل زیپ محتوای خود را از ان استخراج نمایید. برای درک بهتر بروزرسانی تی وی الجی میتونید از این وبسایت دیدن کنید.

 

مرحله دوم: در این مرحله سیستم عامل به روز رسانی خود را به درایو خارجی انتقال دهید و قبل از ان در مورد حافظه درایو خود مطمئن شوید.
اما چه طور؟ کافیست که داخل صفحه پشتیبانی الجی ان را بررسی کرده و به اسانی بروز رسانی را جستجو کنید. و اندازه ی فایل تان را بررسی نمایید. ممکن تا ۱۰۰ مگابایت به حافظه نیاز داشته باشید ولی بروز رسانی های بزرگ تر تا یک گیگابایت فضا لازم دارد.

 

مرحله سوم: در این مرحله باید یک پوشه ایجاد نمایید و نام گذاری ان را انجام دهید، بعد از ساخت پوشه در USB نام ان را LG_DTV ذخیره کنید. سپس فایل فریمور زیپ نشده تان را داخل پوشه بگذارید.

مرحله چهارم: تلویزیون الجی را روشن نمایید و USB را به ان متصل کنید. در این صورت برای شما یک اعلان می اید و نحوه بروز رسانی کردن دستی را به شما می گوید.

 

lg-update

مشکلات مربوط به عدم ایجاد بروزرسانی تلویزیون ال جی

در ادامه سه علت و رفع اساسی را در اوقاتی که قادر به انجام بروز رسانی نیستید ارائه می دهیم. پس تا پایان مقاله با ما باشید.

مورد اول: ممکن است شما در حال تجربه کردن مشکلات شبکه و اینترنت باشید، چون همان‌طور که در بالا اشاره کردیم یک بروز رسانی، نیازمند اینترنتی قابل اعتماد می‌باشد.

« حتما بخوانید  تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با FAVI Stick ؛ هوشمندساز تلویزیون
  • در صورتی که با مشکلات مربوط به شبکه روبرو شدید و پیامی روی تلویزیون الجی نمایش داده میشود که نمیتوانید بروز رسانی کنید. در این مواقع باید اینترنت تان را پیکربندی نمایید. و مطمئن باشید که تلویزیون در فاصله ی کوتاهی از شبکه بی سیم قرار گرفته است.
  • راه اندازی مجدد تلویزیون و روتر اینترنت خود را انجام دهید. هر دو دستگاه را از برق بکشید و بعد از چند دقیقه انها را وصل نمایید. جفت شدن انها را قطع کنید و دوباره وصل نمایید.
  • اگر باز هم با مشکل مواجه شدید به شما پیشنهاد می‌کنیم از کابل اترنت برای دانلود فایل آپدیت تلویزیون ال جی بهره ببرید. چون روشی قابل اعتماد تر نسبت به اتصال بی سیم است.

مورد دوم: اگر هنگام بروز رسانی با توقف شدن روبه رو شدید و نوار دانلود ان به سختی حرکت می نماید و یا اینکه اصلا حرکت نمی کند. دلایلی وجود دارد که ان را متوقف می‌کند.
۱. اینترنت متناوب
۲. اتصال ضعیف شبکه
۳. حجم بروز رسانی نسبتاً زیاد

به روز رسانی و آپدیت تلویزیون ال جی

با این مواردی که ذکر شد و برای شما اتفاق افتاد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که روتر و تلویزیون تان را مجددا راه اندازی نمایید‌.

توجه: در اواسط بروز رسانی هرگز تلویزیون یا روتر تان را قطع نکنید چون به دستگاه تان اسیب وارد می‌کند. و صبر کنید تا آپدیت به اتمام برسد. درصورتیکه باز با مشکل روبه‌رو شدید با پشتیبانی شرکت الجی ارتباط برقرار کنید.

مورد سوم: از ان جایی که شرکت ال‌جی سیستم و نرم افزار های خود را چند وقت یک بار بروز خواهد کرد و به صورت همزمان برای دستگاه ها ارسال می گردند، با این حال پیش می‌آید که بروز رسانی با تاخیر روبه‌رو خواهد شد. در صورتی که با این مشکلات روبه رو شدید، باید صبر کنید و به پشتیبانی الجی مراجعه کنید که ایا در دسترس خواهد بود یا نه.

اگر شما نیز جزو طرفداران تلویزیون های الجی هستید میتوانید بر روی خرید ال جی تی وی بانه دات کام کلیک کرده و وارد نتیجه اول شوید .

آپدیت تلویزیون ال جی ؛ آموزش کامل بروزرسانی ؛ بروزرسانی تلویزیون ال جی سیستم عامل

  1. ابتدا شماره مدل تلویزیون ( LG ) خود را در پشت تلویزیون پیدا کنید. 
  2. در صورت بروز مشکل در یافتن برچسب ، می توانید از ریموت کنترل استفاده کنید.
    اگر تلویزیون هوشمند دارید ، در ریموت کنترل ، ” Home ” ، ” Setup ” ، ” Support ” را فشار دهید.
    اگر تلویزیون هوشمند نیستید ، دکمه ” Menu ” و ” Customer Support ” را که قرمز رنگ هستند را در ریموت کنترل خود فشار دهید. سپس اطلاعات مربوط به ( service/product ) را انتخاب کرده و حروف و اعداد با عنوان ” Type / Model ” رایادداشت کنید.

LG TV UPDATE

 

Firmware را بارگیری کرده و نصب کنید دانلود فایل آپدیت تلویزیون ال جی

  1. USB Flash Drive را در درگاه ( USB ) رایانه خود وارد کنید. برای نمایش لیست درایوهای موجود در رایانه ، روی دکمه Windows Start و Computer کلیک کنید. به فلش مموری USB بروید ، روی این دکمه کلیک راست کنید و ” Format ” را انتخاب کنید. به وب سایت رسمی LG و پشتیبانی مطبوعات بروید. سپس حروف و اعدادی را که در مراحل قبل آن را یادداشت کرده اید تایپ کرده و ” enter ” بزنید. بر روی تب ” Drivers and Software ” کلیک کرده ، سپس بر روی ” File Software ” و شماره نسخه کلیک کنید. دکمه ” Download this File ” را بزنید ، به درایو USB بروید و روی ذخیره کلیک کنید. در رایانه خود بر روی درایو USB دوبار کلیک کنید ، سپس راست کلیک کرده و پوشه جدید را انتخاب کنید و آن را ( LG DTV ) نامگذاری کنید.
  2.  سپس بر روی فایل سیستم عامل بارگیری شده دوبار کلیک کنید. ” Ctrl A ” را برای انتخاب همه پرونده ها و ” Ctrl C ” برای کپی کردن آنها فشار دهید. برای باز کردن پوشه LG DTV ، بر روی آن دوبار کلیک کرده و سپس ” Ctrl V ” را برای قرار دادن فایل ها در پوشه فشار دهید.
  3. درایو USB را از رایانه خود جدا کنید.آن را در درگاه USB در تلویزیون قرار دهید ، با استفاده از ریموت کنترل شروع به کار  کنید ، اجازه دهید آپدیت تمام شود و تلویزیون مجدداً راه اندازی شود. سرانجام به روزرسانی شما انجام می شود.

نحوه آپدیت تلویزیون های توشیبا Toshiba

مزایای آپدیت تلویزیون ال جی

یکی از مزایای آپدیت و بروزرسانی تلویزیون ال جی و سایر تلویزیون ها این است که به شما امکان میدهد از قابلیت ها و امکاناتی که به تازگی برای سیستم مهیا شده ؛ بهره ببرید . علاوه بر این هرگونه مشکلاتی که در امکانات هوشمند تلویزیون ایجاد شده ؛ برطرف می نماید . در نتیجه به کاربران امکان می دهد از فناوری های جدید در تلویزیون استفاده نمایند .

سخن پایانی 

امیدواریم که با مطالعه این صفحه پاسخ سوال خود را در مورد نحوه به روز رسانی تلویزیون ال جی و دانلود فایل آپدیت تلویزیون ال جی غیر هوشمند و اسمارت گرفته باشید . در صورتی که مایل به خرید تلویزیون ال جی اصل با قیمت ویژه تخفیفدار هستید به سایت baneh.com مراجعه کنید مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید .

اگر هنوز سوالی مانده که پاسخ ان را نیافتید لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید و در صورتی که موضوعی در متن درج نشده بود ان را برای ما بنویسید تا دیگران هم از ان بهره ببرند. اگر نیاز به مشاوره و یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت ، مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .

 

 

مطالب مرتبط :

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ ،الجی بهتر یا سامسونگ تفاوت

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی چیست ؟ مزایا

سیستم عامل WEBOS چیست ؟بررسی سیستم عامل تلویزیون الجی

راهنمای خرید تلویزیون جدید 2022 ویدیویی

رفع مشکل وای فای تلویزیون ؛ متصل نشدن تلویزیون هوشمند به wifi


 

سوالات متداول

آخرین ورژن آپدیت تلویزیون ال جی چگونه بدست می آید ؟

جهت دریافت آخرین نسخه آپدیت تلویزیون ال جی به سایت LG مراجعه نمایید و در بخش پشتیبانی و نرم افزار، مدل تلویزیونتان را جستجو کنید. پس از یافتن مدل تلویزیون، بر روی تب Drivers and Software کلیک کرده و آخرین نسخه ی آپدیت تلویزیون را به صورت فایل فشرده دانلود نمایید.

آموزش تصویری آپدیت تلویزیون ال جی را از کجا تهیه کنیم ؟

در مطالب بالا آموزش تصویری کامل آپدیت تلویزیون ال جی را درج کرده ایم لطفا به متن مراجعه نمایید .

نحوه آپدیت تلویزیون ال جی با فلش چگونه انجام می شود ؟

پس از آنکه مدل تلویزیونتان را یافتید بر روی تب Drivers and Software کلیک کرده و آخرین نسخه ی آپدیت تلویزیونتان را به صورت فایل فشرده دانلود نمایید. در ادامه فلش USB فرمت شده ای را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید و یک پوشه به نام LG DTV ایجاد کنید. سپس محتویات فایل فشرده را انتخاب کرده و در درون پوشه‌ای که درست کرده‌اید (LG DTV ) کپی کنید. سپس فلش را به تلویزیون متصل کرده و جهت بروزرسانی تلویزیون ال جی اقدام کنید. پس از انجام بروزرسانی، تلویزیونتان را ریستارت کنید.

از طريق راهنمای قیمت خرید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .