مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

گوریلا گلس ۵ ؛ ویژگی های محافظ نمایشگر Gorilla Glass 5

0 359
زمان مطالعه : 3 دقیقه

گوریلا گلس ۵ ؛ با وجود قابل حمل بودن لوازم الکترونیکی و در نتیجه احتمال افتادن و ضربه دیدن این وسایل، لزوم استفاده از مواد با کیفیت در ساخت این محصولات اهمیت می یابد. نمایشگر موبایل هایی که در سال های اخیر در شرکت های بزرگ تولید می شوند، به دلیل اندازه بزرگ تر و وزن بالاتر محصول، باید با مقاومت بالاتری تولید شوند. شرکت کورنینگ در این اواخر دست به تولید گوریلا گلس زده است. این صفحه ی شیشه ای با مقاومت بالای خود نمایشگر را در برابر ضربه محکم تر خواهد کرد.
شکستن استانداردها در تولید محصولات

ویژگی های گوریلا گلس ۵ « Gorilla Glass 5 »

سال قبل این شرکت نسل جدید را با نام گوریلا گلس ۵ « Gorilla Glass 5 » معرفی کرد. در اکثر مواقع ارتفاعی که گوشی موبایل به زمین می افتد کمتر از قد افراد است. بنابراین لازم است مقاومت باید تا جایی بالا رود که اگر از ارتفاع 1.5 تا 2 متری به زمین افتاد، اتفاقی برای نمایشگر پیش نیایید. آزمایشاتی که بر روی گوریلا گلس ۵ صورت گرفته نشان می دهد که اگر موبایلی مجهز به این نمایشگر از ارتفاع 1.6 متری به زمین بیفتد ، به احتمال 20 درصد دچار آسیب خواهد شد و 80% این امکان وجود دارد که بدون هیچ ضربه و یا خراشیدگی بر روی زمین بیفتد.
ویژگی های گوریلا گلس 5 « Gorilla Glass 5 »

شکستن استانداردها در تولید محصولات

این آزمایش ها برای شیشه هایی انجام شده اند که دارای ضخامت 0.6 میلیمتر بوده است. این در حالیست که در برخی از کمپانی ها این شیشه با ضخامت کمتر و در حدود 0.4 میلیمتر تولید خواهد شد. این کم شدن ضخامت میزان مقاوت نمایشگر را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و از مقاوت آن می کاهد. طراحی اسمارت فونی که این شیشه بر روی آن قرار گرفته نیز در مقاومت نمایشگر موثر خواهد بود. به گفته متخصصان این حوزه هر چه لبه ها و حاشیه های محصول بیشتر باشد ، مقامت نیز بالاتر خواهد رفت و برعکس این قضیه نیز صادق است.
شرایطی محیطی که موبایل در آن به زمین می افتد از مواردی است که طراحان در این نسل توجه ویژه ای به آن داشته اند. با توجه به اینکه احتمال آسیب در سطح های ناهموار و محیط هایی که لوازم نوک تیز در آن  یافت می شود بالاتر از سایر محیط هاست ، گوریلا گلس ۵ با مقاومت بالاتر و سالم ماندن در این محیط ها تولید شده است.

تاریخچه ای بر تولیدات کورنینگ

این فناوری در سال 2007 برای اولین بار در کمپانی کورنینگ تولید شد و در حال حاضر بیش از 75 درصد موبایل های هوشمند ازنمایشگرهایی مجهز به این فناوری استفاده می کنند. با توجه به اینکه افتادن موبایل از ارتفاع برای هر فردی پیش خواهد آمد بدون شک کاربران با در دستن گرفت موبایلی که دارای این محافظ باشد ، راحتتر خواهند بود. Gorilla Glass 5 که قبل ازاین در اس 7 مورد استفاده قرار گرفته بود ، یک بار دیگر اعتماد سامسونگ را جذب کرد و در نسل جدید تلفن همراه سامسونگ و در Samsung Galaxy S8 مورد استفاده قرار گرفت.
ویژگی های گوریلا گلس 5 « Gorilla Glass 5 » گوریلا گلس ۵

« حتما بخوانید  ویژگی StormWash در ماشین ظرفشویی سامسونگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .