مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

نحوه تعویض باتری ساعت مچی ؛ آموزش مراحل

0 1,031
زمان مطالعه : 5 دقیقه

نحوه تعویض باتری ساعت مچی ؛ آموزش مراحل ؛ ساعت شما متوقف شده است یا به درستی کار نمی کند ؟ شاید لازم باشد باتری ساعت را عوض کنید . اگر نمی توانید به ساعت سازی برسید تا این کار را برای شما انجام دهد ، تعویض باتری معمولاً آسان است ، فقط این راهنمای مفید را دنبال کنید. برای اطلاع از نحوه تعویض باتری ساعت ، زمان تعویض آن ، انواع روش های انجام این کار توسط خودتان ، برخی نکات و موارد دیگر ادامه مطلب را مطالعه کنید.

علائمی که ممکن است لازم باشد باتری ساعت خود را تغییر دهید

بارزترین علامت نیاز به تعویض باتری ساعت این است که ساعت شما کاملاً متوقف شده است. اما نشانه های دیگری نیز وجود دارد که ساعت می تواند قبل از تخلیه کامل باتری به شما ارسال کند :

عقربه ثانیه شمار در فواصل 5 ثانیه ای می پرد

بسیاری از ساعت ها این ویژگی را دارند. اگر متوجه شدید که حرکت عقربه دوم به جای هر ثانیه هر 5 ثانیه یکبار می پرد ، زمان تعویض باتری است. در این حالت ، ساعت شما به زمان دقیق خود ادامه می دهد ، اما در حدود یک هفته و نیم کاملاً متوقف می شود.

ساعت شما دیگر زمان صحیح را نشان نمی دهد

نکته مهم : حتماً به محض تمام شدن باتری ساعت ، آن را تعویض کنید ( یا حداقل آن را جدا کنید ). اگر سریع آن را تعویض نکنید ، ممکن است باتری شروع به نشت کند و به طور دائمی به حرکت ساعت آسیب برساند.

چگونه باتری ساعت خود را عوض کنیم ؟

تعویض باتری ساعت شما توسط یک ساعت ساز ممکن است گران نباشد ، اما تعویض آن توسط خودتان ارزان تر است ، باعث صرفه جویی در وقت و در بسیاری از موارد فرایند بسیار آسان است. راهنمای ساده زیر را دنبال کنید و در چند دقیقه سریع و آسان قادر خواهید بود باتری خود را تعویض کنید.
نکته مهم: اگر ساعت شما هنوز تحت گارانتی است ، توصیه می کنیم با تأمین کننده خود مشورت کنید تا اجازه دهد ساعت را باز کنید یا خیر. اگر ساعت توسط شخص دیگری باز شده باشد ، برخی از تولیدکنندگان ضمانت نامه را باطل می دانند.

مرحله 1تعویض باتری ساعت : باز کردن قاب پشتی ساعت

ساعت ها در انواع قاب پشتی وجود دارند که هرکدام به روش خاصی باز می شوند . قاب پشتی ساعت خود را بررسی کنید تا نوع آن را تشخیص دهید .

نوع اول : باز کردن قاب پشتی دارای تو رفتگی

  1. تورفتگی کوچک پشت ساعت را پیدا کنید. ساعت را برگردانید و سوراخ کوچک یا تورفتگی موجود در کنار ساعت را پیدا کنید. این تورفتگی به طور خاص برای کمک به شما برای باز کردن قاب پشتی در پشت ساعت ایجاد شده است.
  2. یک ابزار تیز را درون تورفتگی قرار دهید. ابزاری را پیدا کنید که به اندازه کافی کوچک باشد و در تورفتگی قرار گیرد (ابزارهایی مانند پیچ ​​گوشتی تخت کوچک مخصوص عینک یا یک تیغه کوچک ) .
  3. ابزار را به طرف بیرون قاب پشتی برگردانید و قاب عقب ساعت را با دقت خارج کنید.

نوع دوم : باز کردن قاب پشتی دارای پیچ

  1. پیچ ها را از پشت باز کنید. در پشت ساعت شما باید پیچ ​​های کوچکی وجود داشته باشد. این پیچ ها قاب پشتی را در جای خود قرار می دهند. برای از باز کردن آن ها ، از یک پیچ گوشتی کوچک مخصوص عینک استفاده کنید و پیچ ها را بچرخانید تا بتوانید آن ها را از ساعت خارج کنید.
  2. حتماً پیچ های کوچک را در مکانی امن قرار دهید تا گم نشوند.
  3. صفحه پشتی را بردارید. هنگامی که همه پیچ های پشت ساعت را برداشته اید ، عقب باید به راحتی بلند شود. باتری ساعت و سایر قسمتهای داخلی ساعت در معرض دید قرار می گیرد.
« حتما بخوانید  صفحه نمایش Amoled چیست ؛ امولد بهترین صفحه نمایش موبایل تلویزیون

نوع سوم : برداشتن قاب پشتی شیار دار

  1. شیار پشت ساعت را پیدا کنید. در پشت ساعت باید شکاف هایی وجود داشته باشد که به اندازه کافی بزرگ باشند تا بتوانند لبه یک سکه در آن جای گیرد.
  2. یک سکه را در یکی از شکاف ها قرار دهید. اگر متناسب نیست ، از یک سکه کوچکتر استفاده کنید.
  3. سکه را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. همانطور که سکه را می چرخانید ، پیچ کوچک پشت ساعت باید بالا بیاید و قاب پشتی آن از ساعت جدا شود.

نوع چهارم : برداشتن قاب پشتی با توپ های چسبنده

  1. شما باید یک گلوله از یک تکه چسب قوی تهیه کنید که به پشت ساعت بچسبد و به شما کمک کند تا آن را بچرخانید. ( توپ های چسبنده ای وجود دارد که به طور خاص برای باز کردن قسمت پشتی ساعت مچی ساخته شده اند. )
  2. وقتی توپ محکم به پشت وصل شد ، چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت باید قاب پشتی ساعت را شل کند.

مرحله 2 تعویض باتری ساعت : شناسایی باتری

اکنون که قاب ساعت را باز کرده اید ، مرحله بعدی شناسایی باتری جایگزین صحیح است. در بیشتر موارد می توانید شماره باتری را که در پشت قاب ساعت حک شده است را ببینید که می توانید از آن برای شناسایی و خرید باتری صحیح استفاده کنید.

مرحله 3 تعویض باتری ساعت: باتری قدیمی ساعت را حذف کرده و مورد جدید را وارد کنید

قطب مثبت و نفی باتری قدیمی را مشخص کنید ، بنابراین می توان باتری جدید را به درستی نصب کرد. اگر باتری به راحتی بیرون نمی آید با استفاده از موچین پلاستیکی با دقت آن را جدا کنید.

مرحله 4 تعویض باتری ساعت : باتری جدید را وارد کنید

با استفاده از موچین ، باتری جدید را در جای خود دهید .
نکته مهم : قبل از بستن قاب ساعت ، بررسی کنید که ساعت کار می کند یا خیر. در غیر این صورت ، باید بررسی کنید که باتری را به درستی نصب کرده اید. اگر ساعت به درستی کار کرد ، می توانید به مرحله بعدی بروید.

مرحله 5 تعویض باتری ساعت : قاب پشتی ساعت را ببندید

  • مواردی که با پیچ محکم شده اند : درپوش ساعت را دوباره در جای اصلی خود قرار دهید و با یک پیچ گوشتی کوچک ، پیچ ها را اضافه کنید.
  • موارد ضربه ای : بیشتر موارد ضربه ای ، یک لب برجسته کوچک در پشت دارد. این فرورفتگی کوچک شکافی برای شاخک سیم پیچ است. فراموش نکنید که قبل از فشار به پایین ، تورفتگی را با سیم پیچ تراز کنید. هنگامی که بررسی کردید که قاب در موقعیت صحیحی قرار دارد ، با استفاده از هر دو انگشت شست ، ساعت را به سمت داخل فشار دهید تا زمانی که صدای آن را بشنوید.
  • موارد شیار دار : برای بستن قاب پشتی ساعت ، سکه را درون شکاف قرار داده و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. باید بدون هیچ گونه شکافی کاملاً بسته شود.

یک نکته مفید در مورد چگونگی حفظ باتری ساعت خود

اگر واقعاً می خواهید باتری ساعت خود را حفظ کرده و از هزینه های تعویض باتری ساعت خودداری کنید ، ما در مورد چگونگی افزایش عمر باتری نکاتی را ارائه می دهیم. لطفا توجه داشته باشید ، این نکته برای کسانی است که مجموعه ساعت هایی دارند که مدام از آن استفاده نمی کنند.
هنگامی که از ساعت خود استفاده نمی کنید ، می توانید پیچ تنظیم را بیرون بکشید ( گویی که می خواهید زمان را تنظیم کنید ) ، در این صورت ، ساعت متوقف می شود. به این ترتیب دیگر نیازی به تعویض باتری ساعت نخواهید داشت !

هنگامی که آماده پوشیدن دوباره آن هستید ، فقط تاج را به عقب فشار دهید و زمان را تنظیم کنید.


بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .