مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

قابلیت Airplay و Airplay 2 چیست و چگونه کار می کند؟ تفاوت و فرق

0 287
زمان مطالعه : 4 دقیقه

قابلیت Airplay و Airplay 2 چیست و چگونه کار می کند؟ وقتی نوبت به گوش دادن موسیقی به صورت بی سیم می رسد ، بیشتر مردم به بلوتوث فکر می کنند. این قابلیت تقریباً در هر تلفن هوشمند و تعداد زیادی تبلت و لپ تاپ وجود دارد . اما اگر صاحب یک دستگاه اپل هستید ، باید از یک جایگزین بلوتوث به نام اپل ایرپلی 2 ( Apple AirPlay 2 ) که از طریق Wi-Fi کار می کند ، استفاده کنید.

ایرپلی 2 کارهای بیشتری نسبت به بلوتوث انجام می دهد ؛ این امکان را به شما می دهد تا بصورت بی سیم صدا و فیلم را به دستگاه های در حال بخش مانند تلویزیون ، بلندگو و گیرنده سینمای خانگی بفرستید. اگر صاحب بیش از یک دستگاه صوتی سازگار با AirPlay 2 هستید ، می توانید موسیقی خود را صرفاً در یکی از آنها ، برخی از آنها یا همه آنها بدون از دست دادن همگام سازی پخش کنید. اگر این برای شما جالب به نظر می رسد ، با ما باشید و ادامه مطلب را بخوانید. ما می خواهیم به همه ویژگی های جالب ایرپلی 2 اشاره کنیم و نحوه استفاده از آن را به شما نشان دهیم.

قابلیت Airplay و Airplay 2 چیست و چگونه کار می کند؟ ایرپلی ( AirPlay )

در ابتدا در سال 2004 به عنوان ( AirTunes ) شروع به کار کرد ، ایرپلی مجموعه پروتکل های بی سیم اختصاصی اپل است که به کاربران امکان می دهد تا سیگنال های صوتی و تصویری را از یک دستگاه ” فرستنده ” به یک دستگاه ” گیرنده ” ارسال کنند. محتوای پخش شده می تواند شامل موسیقی ، ویدئو ، عکس و « اسکرین شیر » باشد. ایرپلی همچنین به شما امکان می دهد صفحه دستگاه iOS / iPadOS / MacOS را در صفحه نمایش تلویزیون میرور ( mirror ) کنید ، به طوری که گروهی از مردم برای دیدن صفحه نمایش نیازی به گردهمایی در اطراف صفحه کوچک ندارند.

ایرپلی 2 ( AirPlay 2 ) چه کاری انجام می دهد؟

قابلیت Airplay و Airplay 2 چیست و چگونه کار می کند؟ تفاوت و فرق

در سال 2017 اعلام شد ، ایرپلی 2 از مجموعه ویژگی های اصلی AirPlay استفاده می کند و به شما امکان می دهد کنترل بیشتری را روی دستگاه های AirPlay از طریق پلت فرم ( HomeKit  ) اپل اعمال کنید. با استفاده از ایرپلی 2 ، می توانید موسیقی را به چندین بلندگو AirPlay 2 بطور همزمان پخش کنید و یک سیستم پخش چندرسانه ای واقعی ایجاد کنید. در صورتی که با AirPlay اصلی ، فقط می توان از یک بلندگو استفاده کرد.

از آنجا که دستگاههای گیرنده ایرپلی 2 توسط HomeKit به رسمیت شناخته شده اند ، می توانید از برنامه Home Apple استفاده کنید تا دستگاه های AirPlay 2 را برچسب گذاری کرده و آنها را به اتاق ها و صحنه ها اضافه کنید. برای طرفداران دستیار صوتی اپل ، این یک مسئله مهم است ؛ زیرا ( Siri ) می تواند دستگاههایی را که HomeKit به رسمیت می شناسد کنترل کند

هنگامی که شما یک بلندگو AirPlay 2 را به عنوان ” اتاق نشیمن ” در برنامه Home علامت گذاری کردید ، می توانید به سیری بگویید که فقط با درخواست این برنامه ، روی آن بلندگو موسیقی پخش کند: “سلام سیری ، در اتاق نشیمن Chainsmokers را پخش کن.” این تنها درصورتی کار می کند که اشتراک Apple Music داشته باشید . اگر صاحب دو HomePods اپل هستید ، می توانید از AirPlay 2 برای ایجاد یک جفت استریو استفاده کنید

امکانات ایرپلی 2 در مقابل ایرپلی

دریافت تماس تلفنی در آیفون در حال پخش موسیقی ؛ بدون قطع شدن موسیقی.
محتوای ایرپلی را با استفاده از دستیار صوتی Siri کنترل کنید.
به اشتراک گذاشتن اعلان ( next up ) روی دستگاه های اپل در شبکه .
می توان از سایر دستگاه های HomeKit برای ایجاد صحنه استفاده کرد.

قابلیت Airplay و Airplay 2 چیست و چگونه کار می کند؟ تفاوت ایرپلی 2 با بلوتوث

بلوتوث یک سکوی جهانی بی سیم است که در طیف گسترده ای از دستگاه های الکتریکی یافت می شود. که شامل تلفن های همراه ، لپ تاپ ، دوربین ، چاپگر ، وسایل خانگی و حتی اتومبیل می شود. بلندگوهای بلوتوث اجازه می دهند موسیقی شما از یک دستگاه به دستگاه متصل دیگر به صورت بی سیم پخش شود. از طرف دیگر ایرپلی ، پلت فرم بی سیم اختصاصی Wi-Fi وابسته به اپل است. که به کاربران امکان می دهد محتوای صوتی یا تصویری دیجیتالی را به سایر دستگاههای پشتیبانی شده AirPlay انتقال دهند. ایرپلی و بلوتوث مزایا و معایب مشخصی دارند. علی رغم اینکه هر دو اغلب برای پخش بی سیم مورد استفاده قرار می گیرند . بلوتوث و AirPlay در واقع با استفاده از دو فناوری کاملاً متفاوت کار می کنند.

شاید قابل توجه ترین تفاوت این دو در این باشد که ایرپلی قابلیت پخش ویدئو را ارائه می دهد. اگرچه برای بلندگوهای موسیقی بی سیم ربطی ندارد . اما این یک روش محبوب برای پخش ( YouTube ) یا سایر فیلم ها بر روی دستگاه هایی مانند تلویزیون های هوشمند است. بر خلاف بلوتوث ، که به طور مستقیم بین دستگاه ها متصل می شود. ( یا نقطه به نقطه ) ، AirPlay با اتصال ” piggybacking ” در شبکه Wi-Fi خانگی شما ارتباط برقرار می کند. با داشتن ایرپلی ، فناوری ثبت شده توسط اپل ، این دستگاه بر خلاف بلوتوث که در دستگاه های بسیار گسترده تری کار می کند . فقط برای دستگاه های ( OSX ) ، رایانه های Mac و دستگاه های iOS قابل استفاده است.


بیشتر بخوانید : 

« حتما بخوانید  معرفی زبان کردی ؛ آشنایی با چندین گویش زبان کوردی

apple ؛ تاریخچه ی شرکت خاص اپل ، 

آموزش ساخت اپل ایدی Apple ID با گوشی و کامپیوتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .