مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

صفحه نمایش Nano Bezel چیست ؛ تلویزیون بدون قاب

0 385
زمان مطالعه : 4 دقیقه

Nano Bezel چیست ؛ فناوری ( NanoCell ) ال جی به همراه پردازنده نسل 2 ( Alpha7 ) ، با کیفیت دقیق و دیدنی تصاویر از زاویه دید گسترده ، در تلویزیون های جدید ال جی NanoCell که در سال 2019 ارائه شده است ،  یک تجربه نمایش عالی و بهینه را تضمین می کند. تلویزیون های ال جی NanoCell از سه فناوری ( Nano ) استفاده می کنند تا نتیجه ای شگفت انگیز به شما ارائه دهند : ( Nano Color ) که نمایش میلیاردها رنگ و تضاد بی نظیر را تضمین می کند. ( Nano Accuracy ) که به لطف پنل IPS دقت صفحه نمایش را حتی در زاویه دید وسیع حفظ می کند و ( Nano Bezel ) که حداقل ضخامت فریم ها را دارد و در اصطلاح بازار به این تلویزیون های با قاب کم بدون قاب گفته می شود .

صفحه نمایش تلویزیون و گوشی های Nano Bezel

صفحه نمایش تلویزیون و گوشی های Nano Bezel

صفحه نمایش Nano Bezel چیست
تلویزیون های ال جی NanoCell دارای حاشیه هایی هستند که به سختی درک می شوند و قادر به هماهنگی تلویزیون با محیط شما به هر سبکی که انتخاب کرده اید هستند . برای پردازش تصاویر با وضوح بالا باید محاسبات زیادی انجام شود : پردازنده نسل دوم ( α7 ( Gen 2 بسیار قدرتمند است و قادر به بهبود کیفیت تصاویر با وضوح پایین است. در دستگاه های الکترونیکی ، مانند تلفن های هوشمند ، تبلت ها و تلویزیون ها ، Bezel  شامل قسمت هایی از جلوی دستگاه است که جزء صفحه نمایش آن نیست. ایجاد یک صفحه نمایش بزرگ و خوب در آن دستگاه ها با روند تکنولوژی مغایرت دارد. یک تلفن باید به راحتی در جیب ما قرار بگیرد. بنابراین به منظور افزایش اندازه صفحه نمایش ، تولید کنندگان باید اندازه حاشیه را کاهش دهند نه اندازه خود گوشی .

مزایای Nano Bezel یا Bezel-Less

صفحه نمایش Nano Bezel چیست ؛ فواید بارز کاهش حاشیه صفحه نمایش ، افزایش اندازه صفحه نمایش است.
به عنوان مثال ، آیفون X فقط کمی بزرگتر از آیفون 8 است ، اما اندازه صفحه نمایش آن در واقع بزرگتر از آیفون 8 پلاس است. این امر به سازندگان مانند اپل و سامسونگ اجازه می دهد تا صفحه نمایش ها را بزرگتر بسازند ولی از اندازه کلی گوشی بکاهند ، و این باعث می شود که دستگاه در دستان شما راحت تر قرار بگیرد. با این حال ، فضای صفحه نمایش بیشتر همیشه به معنای استفاده راحت تر نیست. معمولاً وقتی اندازه حاشیه کاهش می یابد ، صفحه نمایش هم وسیع تر و هم بلند تر می شود که این امر باعث می شود فضای کمتری برای انگشتان دستتان پیدا کنید. 

صفحه نمایش تلویزیون و گوشی های Nano Bezel

اشکالاتی که در طراحی Bezel-Less وجود دارد 

سامسونگ ( Galaxy S7 Edge ) دارای صفحه نمایشی است که دارای یک منحنی در لبه دستگاه است.
وقتی صحبت از تبلت و تلویزیون است ، طراحی بدون حاشیه می تواند بسیار عالی باشد. اما این مسئله در مورد تلفن های هوشمند بسیار متفاوت است ، به خصوص در مواردی مانند ( Samsung Galaxy Note 8 ) که تقریباً بدون حاشیه هستند. یکی از مهمترین لوازم جانبی برای گوشی های هوشمند ، قاب گوشی است . به محض این که کیفی را در اطراف تلفنی مانند Galaxy S8 + بپیچید ، بخشی از جذابیت آن که لبه ها است را از دست می دهید.

همچنین طراحی بدون حاشیه فضای کمتری را برای انگشتان شما باقی می گذارد و در طرفین آن فضای کمتری برای نگه داشتن دستگاه دارید. این می تواند منجر به ضربه زدن به طور تصادفی بر روی یک دکمه شود . این مشکلات معمولاً هنگامی که به طراحی جدید عادت کرده اید برطرف می شود اما می تواند تجربه اولیه آن را خدشه دار کند.

صفحه نمایش تلویزیون و گوشی های Nano Bezel

تلویزیون ها و مانیتورهای Bezel-Less

Nano Bezel چیست بیشتر جهات در تلویزیون ها و مانیتورها بیشتر از تلفن های هوشمند احساس می شود .حاشیه ها در تلویزیون ها بیشتر از تلفن های هوشمند است ؛ پس کاهش حاشیه ها ، صفحه نمایش تلویزیون ها را نسبت به گوشی ها بزرگتر می کند . علاوه بر این HDTV و مانیتور رایانه همان الزامات نمایشگر تلفن هوشمند را ندارند. به عنوان مثال ، نیازی به دوربین جلو در تلویزیون شما نیست. همچنین می توانید از بلندگوها بگذرید ، و تولید کنندگان می توانند دکمه ها را در کنار یا پایین دستگاه مخفی کنند. اکنون مدتی است که تلویزیون های کاملاً بدون حاشیه داریم. ما آن ها را پروژکتور می نامیم.

البته بخشی از دلیل کارکرد خوب Bezel-Less در تلویزیون ، این است که دیوار پشت تلویزیون به عنوان یک قاب بصری عمل می کند. تولید کنندگان ممکن است نمایشگرهای « بدون حاشیه » را تبلیغ کنند ، اما باز هم ، این ها در اصل صفحه نمایش هایی با حاشیه کم هستند که قاب بسیار نازکی در اطراف صفحه نمایش دارند.

خوشحالیم که در مطالعه مطلب صفحه نمایش Nano Bezel چیست ؛ تلویزیون بدون قاب با ما همراه بودید امیدواریم پاسخ سوالات خود را در یافته باشید . برای اطلاعات بیشتر سوالات خود را در نظرات بپرسید.

بیشتر بخوانید :

 آموزش کالیبره کردن تلویزیون ؛ تنظیم تصویر تلویزیون
تاثیر پردازنده آلفا 9 در کیفیت تصویر تلویزیون ال جی
اتصال موبایل به تلویزیون با Allcast

« حتما بخوانید  آموزش ضبط برنامه تلویزیون الجی ؛ ضبط و ذخیره سازی فیلم
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .