مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

انواع سیستم عامل تلویزیون و مقایسه سیستم عامل تلویزیون هوشمند و گوشی

0 101
زمان مطالعه : 8 دقیقه

انواع سیستم عامل تلویزیون و مقایسه سیستم عامل تلویزیون هوشمند و گوشی ؛ با ورود تلویزیون های هوشمند به بازار خواستن تلویزیون دو چندان شده است و محبوبیت ان ها به چندین برابر رسیده است. تلویزون ها در اندازه ها و قیمت های مختلف به بازار ورود پیدا کرده اند . مثلا تلویزیون هایی با اندازه ی 40 تا 49 اینچ ، 50 تا 59 اینچ و 60 تا 80 اینچ یا در قیمت های متفاوت مثلا کم تر از یک و نیم میلیون، 1.5 تا 2.5 میلیون،2.5 تا 3.5 میلیون، 3.5 تا 4.5 میلیون، 4.5 تا 6 میلیون، 6 تا 8 میلیون و …  در بازار وجود دارد .

انواع سیستم عامل تلویزیون و مقایسه 

وجود سیستم عامل در تلویزیون های هوشمند نقش به سزایی را اعمال می کند . و از زمان به وجود امدنشان و استفاده از ان ها در تلویزیون دیگر لازم نیست . برای نشان دادن کانال ها از انتن در پشت بام استفاده کنید . بلکه از طریق اتصال به اینترنت دیدن بهترین تصاویر را برای شما فراهم می کنند. سیستم عامل تایزن یکی از بهترین سیستم عامل ها می باشد که شرکت سامسونگ ان را برای تلویزیون های هوشمندش طراحی کرده است.

تلویزیون های مجهز شده به سیستم عامل تایزن با سرعت بسیار زیادی تمامی دستور ها را انجام می دهند . امکان دیدن تصاویر را از همه ی زوایا برای کاربران فراهم می کنند.

سیستم عامل شرکت های معتبر

 

سیستم عامل سامسونگ

سامسونگ هر ساله سیستم عاملش را ارتقا می دهد و تلویزیون هایش را با نسخه ی جدید تولید و روانه ی بازار می کند که هر ساله اسمارت تی وی های خیلی بهتر از سال قبل توسط این شرکت روانه ی بازار می شوند . این سیستم عامل از رابط کاربری بسیار ساده ای برخوردار می باشد و به کمک ان کاربران می توانند به راحتی هر برنامه ای را اجرا کنند . شما می توانید به راحتی هر تنظیماتی را اعمال کنید .

به جستوجو در اینترنت بپردازید هم چنین با کمک اسمارت هاب که داخل این تلویزیون ها طراحی شده . می توانید تمامی بازی ها و برنامه های کاربردی قرار گرفته دذر ان را در اختیار داشته باشید . شما در صورتی که به اینترنت دسترسی داشتید می توانید در اوقات فراغتتان به قسمت اسمارت هاب مراجعه کنید و در ان به نگاه کردن برنامه های متنوع یا انجام دادن بازی های فراوان که سامسونگ طراحی کرده با خانواده و دوستانتان بپردازید .

این برنامه ها و بازی ها برای هر سنی طراحی شده اند و از کوچک تا بزرگ می توانند در ان جا اوقات بسیار خوبی را سپری کنند . به کمک تلویزیون های هوشمند تایزنی دیگر نیازی نیست برای انجام دادن بازی یا نگاه کردن فیلم دستگاه های جداگانه ای را خریداری کنید . بلکه سامسونگ در اسمارت هاب تعداد زیادی اپلیکیشن طراحی کرده  که قسمتی از ان ها ایرانی و قسمتی خارجی می باشد.

 

انواع سیستم عامل تلویزیون ها در برند های معتبر

با توجه به سلیقه و سنین افراد دسته بندی شده اند. بخش ویدیویی، سبک زندگی،سرگرمی از جمله این دسته ها می باشند. شما با ورد به اسمارت هاب هر برنامه یا بازی را که انتخاب کردید . می توانید توضیحاتی که درباره ی ان نوشته شده است را بخوانید و با ان اشنایی پیدا کنید. سامسونگ برای ایرانی ها در اسمارت هاب 170 اپلیکشن و 60 بازی محبوب را طراحی کرده است. شما می توانید این بازی ها را دانلود کنید و با انجام دادن ان ها به تنهایی یا با دوستانتان بهترین لحظات را داشته باشید. البته این تعداد در حال افزایش است و در سال های اینده به اپلیکشن و بازی های بیشتری با زبان فارسی دسترسی خواهید داشت.

سیستم عامل شرکت های معتبر

 

 تایزن

در گذشته سامسونگ به علاوه ی سیستم عامل تایزن در تولید محصولاتش از سیستم عامل اندروید استفاده می کرد ولی در حال حاضر سیستم عامل خودش یعنی تایزن را ارتقا داده و در تولید تلویزیون هایش از ان پشتیبانی می کند . سامسونگ سیستم عامل تایزن را به علاوه ی تلویزیون در گوشی و تبلت و خیلی دیگر از محصولاتش به کار برده است که فروش بسیار خوبی را به دنبال داشته و توانسته رضایت کامل کاربران را به دست اورد . سامسونگ بر روی این سیستم عامل سرمایه گذاری خیلی بزرگی انجام داده .

 

در یک کنفرانس خبری اعلام کرده است . که تمامی محصولاتش را در این سال و سال های اینده بر اساس سیستم عامل تایزن تولید و روانه بازار می کند. سیستم عامل تایزن یک سیستم عامل لایه باز می باشد و با داشتن ان می توانید تمامی اپلیکیشن های دیگر از جمله اپلیکیشن اندرویدی را نیز در اختیار داشته باشید . تلویزیون های تایزن دارای ریموت کنترل می باشند که با استفاده از ان شما می توانید به راحتی تمامی دستورالعمل ها را انجام دهید . هم چنین می توانید وب گردی کنید و در ان جا هر محتوایی را به اشتراک بگذارید.

سیستم عامل شرکت سونی

سونی یکی از بهترین تولید کننده گان تلویزیون، تبلت، گوشی و … است. که در تولید تلویزیون هایش از سیستم عامل اندروید استفاده می کند و با پشتیبانی از این سیستم عامل زیبا ترین و با کیفیت ترین محصولات را وارد بازار می کنند . اندروید تی وی یکی از بهترین سیستم عامل ها ساخت شرکت گوگل می باشد که سونی امسال تمامی تلویزیون های خود را بر اساس ان تولید و روانه ی بازار کرده است . این تلویزیون ها دارای طراحی بسیار زیبا با ضخامت خیلی کمی هستند و جزء زیبا ترین تلویزیون های موجود در بازار به حساب می ایند . رابط کاربری این سیستم عامل ها بسیار ساده است و هر کسی می تواند به راحتی با استفاده از ان تمامی دستورات را اجرا کند.

سیستم عامل شرکت های معتبر

تلویزیون های سونی « انواع سیستم عامل تلویزیون و مقایسه بهترین سیستم عامل تلویزیون هوشمند »

تلویزیون های اندریدی سونی دارای یک ریموت کنترل هستند . که با استفاده از ان شما می توانید هم از طریق کیبورد و هم از طریق صدا به نگاه کردن برنامه های مورد علاقه تان یا انجام بازی های مختلف بپردازید . این تلویزیون ها قابلیت دسترسی به گوگل پلی را دارند که با استفاده از اینترنت شما می توانید  به ان دسترسی داشته باشید . مجموعه ی زیادی از بازی و اپلیکیشن را دانلود کنید . هم چنین به Google Cast دسترسی دارد و با استفاده از ان می توانید فایل های ضبط شده بر روی گوشی یا تبلت را به تلویزیون منتقل کنید .

« حتما بخوانید  فناوری شارژ بی سیم چیست ؟ شارژ سریع وایرلس چگونه عمل می کند؟

بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیونتان به نگاه کردن ان ها در کنار خانواده تان بپردازید . تلویزیون های براویا از با کیفیت ترین و زیباترین تلویزیون های موجود در بازار هستند که توسط سونی ساخته شده اند و از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند . این تلویزیون ها تقریبا دارای نمایشگر بزرگ و ضخامت بسیار کمی هستند . البته شرکت سونی علاوه بر سیستم عامل اندروید در ساخت گوشی هایش چند سال پیش از سیستم عامل فایر فاکس استفاده کرده است . ولی الان تمامی توجه ی خود را به سمت اندروید برده و با استفاده از ان بهترین ها را وارد بازار کرده است.

اندروید در شرکت ها

شرکت فیلیپس، توشیبا و شارپ هم از جمله شرکت هایی هستند که در تولید محصولاتشان از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند . تلویزیون و گوشی هایشان را بر اساس این سیستم عامل تولید و روانه ی بازار می کنند.

پاناسونیک از چه سیستم عاملی پشتیبانی می کند

شرکت پاناسونیک از زمان پا نهادنش به عرضه ی تکنولوژی همیشه بهترین ها را تولید کرده است. این شرکت در تولید محصولاتی مانند گوشی و لپ تاب از سیستم عامل فایرفاکس پشتیبانی می کند . که با ورودشان به بازار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده اند . سیستم عامل فایرفاکس« Firefox » ساخت شرکت موزیلا می باشد .

در بین سیستم عامل ها رقابت تنگاتنگی وجود دارد و هر روز تلاش می کنند که بهترین باشند . موزیلا با تولید سیستم عامل فایرفاکس توانست قدم بزرگی در دنیای تکنولوژی بردارد . این سیستم عامل متن باز است و شما با استفاده از ان می توانید تمامی برنامه های دیگر هم چون برنامه های اندرویدی را در اختیار داشته باشید . این سیستم عامل با داشتن این ویژگی منحصر به فرد توانسته است در دنیا جزء بهترین ها باشد . جای خود را در دل شرکت های بزرگی هم چون پاناسونیک باز کرده است.

سیستم عامل شرکت های معتبر

سیستم عامل گوشی

گوشی هایی که از سیستم عامل فایرفاکس پشتیبانی می کنند . تقریبا دارای قیمت کم تری از سایر گوشی ها هستند البته کیفیت خیلی خوبی هم دارند. گوشی های مجهز شده به این سیستم عامل دارای پردازشگر Gecko هستند که سرعت خیلی خوبی به گجت بخشیده است. این سیستم عامل امکان رفتن به دنیای وب را برای شما فراهم می کند . که در ان جا می توانید به برنامه های انلاین دسترسی داشته باشید یا داده هایتان را به اشتراک بگذارید.

با این سیستم عامل شما به تعداد زیادی اپلیکیشن و بازی دسترسی خواهید داشت و می توانید به انجام دادن بازی های متنوعی بپردازید. در واقع سیستم عامل فایر فاکس با ویژگی متن باز بودنش این امکان را به شما می دهد که  بتوانید به هر محتوایی دسترسی داشته باشید و هر برنامه ای را به اجرا در اورید. گوشی های فایرفاکس دارای قیمت ارزانی هستند اما باید اپلیکیشن های ان را در وب خریداری کنید که هزینه های زیادی را باید برای ان ها بپردازید.

سیستم عامل شرکت های معتبر

سیستم عامل فایر فکس

سیستم عامل فایرفاکس به صورتی طراحی شده است که دارای رابط کاربری شبیه ی سیستم عامل اندروید می باشد . گوشی های مجهز به این سیستم عامل دارای قابلیت های بسیار زیادی از جمله دکمه ی هوم می باشد . این گوشی ها مانند گوشی های دیگر پنجره ی مخصوص برای نمایش دادن ایکون ها ندارند . فقط با کشیدن صفحه به سمت راست و چپ می توانید به برنامه ها دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن های موجود در این گوشی ها دودسته اند. دسته ای از ان ها فقط مختص شرکت موزیلا می باشد و دسته س دیگر را می توانید از سایر فروشگاه ها دانلود کنید. برای اعمال این اپلیکیشن ها باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. پاناسونیک علاوه بر گوشی و تبلت تلویزیون هایی با کیفیت و زیبا با سیستم عامل فایرفاکس تولید و روانه ی بازار کرده است. این تلویزیون ها دارای نمایشگر LED هستند که دیدن بهترین تصاویر را برای شما فراهم می کنند.

سیستم عامل WebOS 

شرکت ال جی در ساخت محصولاتش از سیستم عامل اختصاصی خود WebOS استفاده کرده که دارای ویژگی های منحصربه فردی نسبت به سایر سیستم عامل ها هستند. در واقع این سیستم عامل ساخت شرکت پالم می باشد . این شرکت زمانی که شکست خورد سیستم عاملش را به ال جی فروخت و از ان به پس ال جی در تولید محصولاتش از ان پشتیبانی کرد . سیستم عامل WebOS در سال 2014 در تلویزیون های هوشمند ال جی طراحی شد .

این سیستم عامل امکان اتصال به اینترنت را برای کاربران فراهم کرده است و هر کانالی را بدون هیچ محدودیتی برای شما به نمایش در می اورد. هم چنین با سرعت بسیار بالایی برنامه ها را به نمایش می گذارد. با استفاده از این سیستم عامل می توانید در کم ترین زمان ممکن به هر ویدیویی که خواستید دسترسی داشته باشید. این اسمارت تی وی ها دارای ریموت کنترل برای اجرای دستورات می باشند که شما با کمک ان می توانید هم از طریق کیبرد و هم به صورت صوتی هر برنامه ای را اجرا کنید. WebOS دارای رابط کاربری بسیار ساده و اسان در اجرای برنامه ها است.
سیستم عامل تلویزیون

 

در نهایت

امیدواریم از خواندن مطلب « انواع سیستم عامل تلویزیون و مقایسه سیستم عامل تلویزیون هوشمند و گوشی » لذت برده باشید . خوشحال می شویم نظرات و سوالات خود را ، در قسمت نظرات برای ما بنویسید .

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .