مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

حسگر اثر انگشت «Fingerprint Scanner » چیست

0 88
زمان مطالعه : 2 دقیقه

حسگر اثر انگشت «Fingerprint Scanner » چیست که با شناسایی ساده می تواند عملکرد بر روی گوشی را امکان پذیر کند. وارد بازار داغ گوشی ها که می شویم با انبوهی از فناوری ها و قابلیت ها روبرو می شویم . جاب اینجاست که رشد تکنولوژی هیچگاه متوقف نمی شود .

هر روز قابلیتی جدیدتر و فناوری تازه تر و کاربردی تر از راه می رسد . زمانی بلوتوث تنها در گوشی های بالارده وجود داشت و امکانی فوق العاده برای گوشی محسوب می شد . بد از آن گوشی های لمسی آمدند و بعد از آن اندازه ی کوشی ها از 3 اینچ به 5.5 اینچ و بیشتر رفت . اکنون هم هر قابلیتی که وجود داشته باشد ، در گوشی ها هم گنجانده می شود . 

 

سنسور اثر انگشت Fingerprint Scanner 

 از تکنولوژی هایی بود که خیلی سریع در میان تلفن های همراه و انواع گجت های هوشمند راه خود را باز کرد . آسان ترین روش برای باز کردن قفل گوشی ، حسگر اثر انگشت است . حسگر اثر انگشت در واقع به مانند یک دستگاه ورودی داده های دیجیتالی است و این نرم افزار اثر انگشت انسان را به صورت تصاویر 2 بعدی و 3 بعدی پردازش می کند . در واقع سه نوع اسکنر اثر انگشت مورد استفاده قرار می گیرد .

حسگر اثر انگشت «Fingerprint Scanner » چیست


انواع حسگرها

سنسور اثر انگشت  انواع و اقسام دارد . یکی از انواع حسگر اثر انگشت ، اسکنر خازنی است .در بین گوشی های هوشمند بیشترین نوع اسکنری که استفاده می شود . حسگر اثر انگشت خازنی است . در این نوع حسگر هرچه فاصله ی مابین اسکنر و انگشت کمتر باشد ، نیروی بیشتری به خازن منتقل می شود . نحوه ی کار کردن این نوع حسگر بر اساس  برجستگی ها و فرورفتگی های موجود در اثر انگشت است . به این صورت که نقاط برجسته و فرورفته ی پوست ، مانند نقاط روشن و تاریک عمل می کنند . و این نقاط روشن و تاریک هستند که تصویری دو بعدی از اثر انگشت را تولید می کنند .

اما تنها ایرادی که می توان از این نوع اسکنر گرفت ، این است که حسگر خازنی در مواقعی که دست خیس و یا کثیف باشد ، به درستی عمل نمی کند . نوع دیگری از حسگرها به حسگرهای التراسونیک معروف هستند . حسگر « Ultrasonic» که جدیداً جایگزین حسگرهای خازنی شده اند از قابلیت سه بعدی به جای دو بعدی استفاده می کنند . در این حسگر از برجستگی ها و فرو رفتگی های دست برای تبدیل تصویر سه بعدی استفاده می کند.

حسگر اثر انگشت

 در نهایت

 ممنونیم که با مطالعه و خواندن مقاله حسگر اثر انگشت «Fingerprint Scanner » چیست بیشتر به ما انرژی می دهید . اگر سوال و نظری دارید آن را در بخش سوالات و نظرات بفرستید.

بیشتر بخوانید:

« حتما بخوانید  کاتالوگ تلویزیون ال جی جدید 2022 ، دفترچه راهنما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .