مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه پلوپز و تولید کنندگان آن

0 609
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تاریخچه پلوپز و تولید کنندگان آن . چه می توانید در مورد برنج بگویید غیر از این یکی از بزرگ ترین عناصر غذایی در همه دنیا است. این یکی از دلایلی است که مردم آموختند که آن را به طرق مختلفی طبخ کنند. در برخی از فرهنگ ها هنوز برنج را در قابلمه های سیاه بر روی شعله آتش می پزند و در عین حال سایر فرهنگ ها برنج خود را در پلوپز های پیشرفته برنج که بیشتر کار ها را برای شما انجام می دهند ، طبخ می کنند. بیشتر شما این روزها هنگام تهیه برنج خود از نوعی پلوپز برقی استفاده می کنید ، بنابراین اجازه دهید نگاهی دقیق تر به تاریخچه پلوپز برقی و تولید کنندگان آن بیندازیم . 


تاریخچه پلوپز و تولید کنندگان آن

پلوپز برای اولین بار در سال 1997 در ژاپن تولید شد.

این پلوپز از جنس چوب و به شکل جعبه مستطیلی و دارای یک الکترود زوج متصل به انتهای آن ، ساخته شده بود. برای پخت و پز برنج ، جعبه را باید با آب تمیز و یک یا دو فنجان برنج که به طور تمیز شسته شده است پر می کردند. سپس دمای داخل دیگ اصلی را بالا می بردند و آب را جوش می آوردند و با آن آب ، برنج را می پختند. هنگامی که برنج در مرحله پخت و پز است ، برنج آب را جذب می کند و به طور خودکار در حالت گرم قرار می گیرد. کیفیت آب باید خوب باشد تا برنجی خوشمزه حاصل شود. همچنین امکان برق گرفتگی وجود داشت بنابراین برای پخت و پز خانگی مناسب نبود.
تاریخچه پلوپز Rice cooker و تولید کنندگان آن

تاریخچه پلوپز و تولید کنندگان آن: میتسوبیشی و تولید اولین پلوپز برقی

شرکت میتسوبیشی الکتریک ژاپنی اولین تولید کننده پلوپز تجاری برنج در سال 1945 بود.


این دستگاه از جنس آلومینیوم بود که به یک سیم پیچ گرمایشی داخل دیگ اصلی متصل شده بود. متأسفانه ، دستگاه دارای دکمه روشن و خاموش خودکار نبود ، بنابراین لازم بود که شخص در طول فرایند پخت و پز آن را تماشا کند تا برنج نسوزد.

در دوره اولیه تأسیس این شرکت ، پلوپز های برقی ایده ساده ای را برای گرم کردن برنج برای پخت و پز به کار می بردند و هنگامی که دما به یک نقطه معین می رسید ، دستگاه را خاموش می کردند . این روش قدیمی معایبی دارد. یکی از بزرگترین معایب آن این بود که برخی از افرادی که وقت کافی را برای نظارت بر فرآیند پخت و پز ندارند ، اذیت می شدند زیرا ترک پلوپز به خودی خود دشوار خواهد بود . بعد از آن این شرکت به ساخت یک سری پلوپز های اصلاح شده ادامه داد که از مدل قبلی بهتر بود.

توشیبا و رونمایی از پلوپز برقی

در ماه آخر سال 1956 ، شرکت توشیبا اولین پلوپز تجاری خود را با موفقیت در بازار وارد کرد. نحوه ی کار آن هم اینگونه بود که ابتدا برنج را درون قابلمه پلوپز قرار می دهیم و آن را به اندازه کافی آب می کنیم . هنگامی که آب در حال جوش است و گرما را در داخل افزایش می دهد ، پلوپز به طور خودکار خاموش می شود. توشیبا حدوداً دویست هزار پلوپز در ماه به بازار ژاپن وارد کرد .

چین و تولید پلوپز برقی

چین همچنین یک پلوپز برقی تولید کرد که دارای کارکرد های محدود اقتصادی است.
آن ها همچنین آن را به کشور های دیگر صادر کردند. از ویژگی های آن ، پرتوی مادون قرمز حرارتی به منظور بهبود کیفیت برنج پخته شده ، ساخته شده با کربن خالص و داشتن سیستم گرمایشی بهتر بود .

با این حال ، امروزه برخی از رستوران ها هنوز روش پخت و پز برنج را با استفاده از زغال چوب و به روش سنتی آن انجام می دهند که البته برنج پخته شده به طور سنتی باعث می شود طعم های بهتری تولید شود ، اما روند پخت و پز بسیار طولانی است .

 

« حتما بخوانید  همزن دستی یا همزن کاسه دار ؟ میکسر کاسه دار یا بدون کاسه بخریم؟

اکنون پلوپز های مدرن دارای فن آوری پیشرفته تری مانند تایمر ، ویژگی گرم کردن سبزیجات یا نان ، طبخ برنج ، و تنطیم خودکار دما هستند . مقدار نیروی مصرفی آن نیز کم تر است ، بنابراین شما برق زیادی را مصرف نمی کنید .

 

به نظر شما آینده برای پلوپز های برقی چگونه است ؟ هیچ کس مطمئناً نمی داند. یک چیز مسلم است ؛ وقتی اولین پلوپز برقی بیرون آمد ، همه فکر می کردند که کامل است. اما اینطور نبود و روز به روز شاهد پیشرفت هایی در صنعت تولید پلوپز برقی بودیم. درنتیجه انتظار داریم که این روند همچنان ادامه یابد.
تاریخچه پلوپز Rice cooker و تولید کنندگان آن

امیدواریم که مطلب تاریخچه پلوپز برقی و تولید کنندگان آن برای شما مفید واقع شده باشد . اگر قصد خرید پلوپز های برقی را دارید ، می توانید سری به صفحه خرید پلوپز در سایت تا خرید بزنید و از محصولات متنوعش دیدن کرده و خرید خود را انجام دهید .

 


بیشتر بخوانید : 

چه غذاهایی با پلوپز درست می شوند ؟

انواع مختلف پلوپز Rice cooker

پلوپز و نکات مربوط به ایمنی و نگهداری آن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .