مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه شرکت شارپ ؛ فعالیت و محصولات این شرکت ژاپنی

0 274
زمان مطالعه : 11 دقیقه

شارپ ؛ بیش از یک قرن سابقه

تاریخچه شرکت شارپ ؛ فعالیت و محصولات این شرکت ژاپنی ؛ شرکت شارپ که در سال 1912 توسط تاکوچی هایاکاوا راه اندازی شد. می توان به عنوان بزرگترین شرکت نوآور و خلاق نام گذاری کرد .اولین محصول شرکت که مداد نوک تیز بود و توسط خود بنیان گذار خلق شده بود ، گواه بر این است که اکثر محصولات شرکت نوآوری خود شرکت هستند و تا به حال نیز همین رویه را تا حد زیادی حفظ کرده است .

به عقیده بسیاری از مردم شرکت شارپ یادآورنده مرام و معرفت تجارت خانه های باستانی در ژاپن است و کار شرکت بیشتر از هر چیزی برپایه خلاقیت ، کارهای دشوار و اخلاص بنا شده است .با وجود اینکه در ابتدای راه این شرکت ، کمپانی سنتی شناخته شده بود . سرعت رشد کرد و وارد بازارهای جهانی شد و در بین سایر کشورها هم به عنوان برند با کیفیت معرفی گردید. به عقیده شرکت شارپ بسیاری از تولید کنندگان از او الگو می گیرند و در بسیاری موارد از روی دست شارپ کار می کنند.  با این همه پیشرفت پر بی راه نیست چنین عملی انجام دهند. همراه ما « تا خرید » باشید با بیوگرافی بزرگان دنیای تکنولوژی.

شروع فعالیت شرکت با نوآوری

اولین محصول شرکت شارپ مداد نوک تیز بود و در ابتدا برای همین منظور شرکت ایجاد شده بود .

 

در سال 1912 « تاکوچی هایاکاوا » Tokuji Hayakawa شرکت را تحت عنوان «شارپ » Sharp تاسیس کرد. شارپ به معنای نوک تیز است و علت نام گذاری شرکت این است که شرکت برای تولید همین مداد ایجاد شد و اولین محصولش همین وسیله بود .  شرکت شارپ در شهر اوساکا ، کشور ژاپن پدیدار شد. در سال های ابتدایی عمر شرکت تنها وسیله ای که تولید می شد مداد همیشه شارپ بود ، اما بعد از مدتی حوزه فعالیت شرکت شارپ گسترش یافت . در این شرکت نوآوری حرف اول را می زند و در تمامی دوره ها افراد شاهد نوآوری های بی نظیر در شرکت بوده اند.

شرکت شارپ

فعالیت شرکت شارپ در سال 1912 تا 1950

در سال 1912 در ژاپن مخترعی جوان مدادی سرب گرافیت جمع‌شدنی در میله فلزی را ساخت . این مخترع که تاکوجی هایاکاوا نام داشت ، به سایر نوآوری های دیگر نیز علاقه مند بود و مدام مشغول کار با لوازم بود تا محصولی با ویژگی جدیدی را معرفی نماید . پس از معرفی مداد نوک تیز که به «مداد همیشه شارپ » معروف بود ، در مناطق زیادی این محصول شناخته شد . و در ژاپن و ایالات متحده به عنوان اختراع برتر معرفی گردید .تقاضا برای این مداد جالب با طراحی معمولی روز به روز افزایش می یافت . تاکوجی هایاکاوا که شاهد این فروش بی نظیر اختراعش بود، در همین سال تصمیم گرفت خط تولیدش را بزرگتر کند . برای این منظور کارخانه ای بزرگتر را راه اندازی کرد. با توجه به اولین محصول شرکت راه اندازی شده توسط آقای هایاکاوا ، شرکت شارپ نام گذاری شد.

شرکت شارپ

زمین لرزه بزرگی در سال 1923 و ماه سپتامبر در منطقه ای که کارخانه شارپ در آن قرار داشت ، روی داد . این زمین لرزه بزرگ باعث شد که کارخانه شارپ آسیب زیادی ببیند ، تخریب شود و آتش سوزی بزرگی در شارپ روی داد. خط تولید مداد نوک تیز کاملا تعطیل شد . بازسازی این کارخانه حدود یک سال طول کشید، در سال 1920 رادیو ساخته شده در آمریکا به ژاپن وارد شد . در مدت تخریب کارخانه، هایاکاوا با توجه به رادیوی آمریکایی و علاقه مندی بسیار زیاد خود به تولید محصولات و نوآوری های جدید در این زمینه تحیقاتی انجام داد و با وجود اطلاعات کمی در زمینه رادیو و برق داشت . با این همه موفق شد این وسیله را تولید نماید ، که برای اولین بار در ژاپن تولید شده بود.

شرکت در زمینه تولید رادیو بسیار موفق بود و فروش بسیاری را در این زمینه داشت . به منظور پاسخگویی به نیازهای بی شمار مشتریان ، شرکت مجبور شد کارخانه جدیدی ایجاد نماید . تا خط تولید بزرگتری را در اختیار داشته باشد ، کارخانه و قسمت خدمات جدیدی توسط شارپ با عنوان ، شارپ ژاپن در سال 1929 برای این منظور ایجاد گردید . این شرکت نوپا به سرعت به عنوان تولید کننده پیشرو رادیو در ژاپن شناخته شد.با توجه به پیشرفت روز افزون شرکت ، در سال 1935 تصمیم گرفته شد که این قسمت سازماندهی جدید گردد، تا موفقیتش ادامه یابد. در زمان شروع جنگ جهانی اول ، تمامی شرکت ها با توجه به قوانین جدید صنعتی ملزم بودند کارخانه جات خود را بازسازی نمایند و در این کارخانه ها محصولات و دستگاه های نظامی تولید نمایند . شرکت شارپ نیز از این مسئله مستثنی نبود و برای این منظور هایاکاوا هم شرکت خود را بازسازی کرد . و در این زمینه گام برداشت و به تولید ابزار نظامی مشغول شد.

 

رادیوی شرکت شارپ

 

نحوه کارکرد شرکت از تاریخچه شرکت شارپ ؛ فعالیت و محصولات این شرکت ژاپنی

بعد از پایان یافتن جنگ در سال 1942 با وجود اینکه بسیاری از شرکت ها و سایر صنایع مشغول پاکسازی مناطق جنگی بودند و از صنایع سایر شرکت ها حمایت می کردند، با این وجود شرکت شارپ و موسس این شرکت ، به فکر منافع خود بود و به ادامه راه و نحوه کارکرد این شرکت در بقیه حیاتش تمرکز کرده بود و اینکه آیا در ادامه دادن به فعالیش موفق خواهد بود . آیا می تواند با وجود رکود در ژاپن موفقیت دوباره کسب نماید؟

فعالیت شرکت شارپ در سال 1950 تا 2000

1951-tvبا ورود به دهه 50 میلادی ، شرکت نیز وارد مرحله ای دیگر در زمینه تولید محصولاتش گردید ، پس از تحقیق فراوان در زمینه تولید تلویزیون ، در سال 1953 موفق شد که این محصولات را تولید کرده و به بازار ژاپن و جهان عرضه کند. این تلویزیون ها رنگی بودند .  شرکت با ورود محصولات جدید که برای اولین بار در ژاپن تولید می شوند . خود را به ژاپنی ها و کل جهان شناساند، این بار در سال 1962 اجاق مایکروویو در شارپ تولید گردید . دو سال بعد توسط شارپ ماشین حسابی تولید شد که دارای ترانزیستور بود و با قیمت تقریبا 1400 دلار فروخته می شد.

پیشرفت و تولید محصولات جدید در شارپ در دهه 70 میلادی نیز همچنان ادامه یافت و در این مدت حدود 10 ساله ،

محصولات دیگری را به سبد محصولاتش افزود و با تولید محصولاتی از قبیل ماشین لباسشویی ، یخچال ، دستگاه فتوکپی ، کامپیوتر رومیزی ، پخش استریوی قابل حمل و… در همه زمینه ها به موفقیت رسید و برای اکثر این محصولات خط تولید جداگانه راه اندازی کرد . که بعضی ها هم موفقیت بی نظیری داشتند و محصولاتشان بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گرفت . و شرکت مجبور می شد برایشان ، کارخانه ای جدید تولید نماید .

تاریخچه شرکت شارپ در محصولات 

تغییرات و نوآوری ها ی شرکت و تولید محصولات جدید در دهه 80 میلادی نیز ادامه پیداکرد .  در این دوره در شرکت دستگاهی برای اجرای ویدئوها تولید شد که قادر بود تصاویر را به صورت سه بعدی نمایش دهد ، تلفن های بی سیم نیز در همین سال ها تولید شدند . و همچنین در این دهه در شرکت کامپیوترهایی تولید شد که قادر بودند دست نوشته های چینی را بخوانند و آن ها را به فونت کامپیوتر در آورده و نمایش دهند . 

در اواخر این دهه در شرکت ال سی دی هایی تولید شد که کیفیت بسیار خوبی داشتند و شرکت شارپ در صدر بازار فناوری ال سی دی قرار گرفت . بعد از آن دوربین فیلم برداری در این شرکت تولید شد، این دوربین ها دارای نمایشگر ال سی دی 4 اینچی بودند . رقیب اصلی این دوربین ها ، دوربین های تولید شده در شرکت سونی بودند . در دهه 90 میلادی توسط شرکت ماشین لباسشویی تولید شد که در مصرف آب صرفه جویی می کرد و با محیط زیست سازگار بود. در سال 1997  موبایلی تولید شد که نور تاثیر چندانی بر روی وضوحیت صفحه نمایش نداشت و کاربران می توانستند با نور کم ، در روشنایی زیاد با موبایلشان کار کنند. اولین تقویت کننده یک بیتی جهان نیز در اواخر همین دهه و سال 1999 توسط شارپ تولید گردید .که با استفاده از این وسیله سیگنال صوتی آنالوگ به دیجیتال تبدیل می شد .

فعالیت شرکت شارپ در سال 2000 تا امروز

دستگاه تصفیه کننده هوا با استفاده از فناوری Plasmacluster  در سال 2000 در شارپ تولید گردید؛ که با داشتن یونی، ویروس ها و باکتری های موجود در هوارا از بین می برد. در محصولات شارپ به سلامت مشتریان نیز توجه شده است ، تا جایی که در سال 2004 فری را تولید کرد که با بخار فوق گرم غذاها را آماده می کرد . در این محصول غذاها با دمای 300 درجه سانتیگراد پخته می شوند و این باعث می شود روغن کمی روی غذاها بماند و غذاهای بدونه روغن نیز با کیفیت عالی پخته شوند . لامپ ال ای دی در سال 2009 در شرکت تولید شد که دارای کنترل از راه دور بودند و مصرف کننده قادر بود، نور آن را تنظیم نماید . مثلا زمانی که در زمستان می خواست نور سفید گرم داشته باشد و یا محیط با آرامش را با نور کمتر و ملایم تر را ایجاد نماید .  

SHARP

 

« حتما بخوانید  تاریخچه شرکت پاناسونیک ژاپنی ؛ محصولات و فعالیت برند Panasonic

در سال 2010 در شرکت شارپ صفحه نمایشی تولید شد که تنها mm6.5 ضخامت داشت این نمونه در جهان بی نظیر بود. تا حدودی می توان گفت اکثر وسایلی که تولید می شوند برای راحتی بشریت است ، در سال 2012 رباتی ساخته شد که آسایش و آرامش را برای ذهن استفاده کنندگان مخصوصا افراد خانه دار به ارمغان می آورد .ربات RX-V100 با بهره بردن از هوش مصنوعی تمیزی محیط را بررسی کرده و با استفاده از فناوری تشخیص صدا با صاحب خود ارتباط برقرار می کند . این ربات قادر است در تمامی 360 درجه اطراف خود حرکت کند.

 

تاریخچه شرکت شارپ در اولین گوشی

SHARPSHARP

 

SH-02E  اولین گوشی با تکنولوژی صفحه نمایش IGZO است و روزلوشن فوق العاده بالاییدارد و در بهره وری انرژی در این محصول توجه بسیار شده است، تا جایی که 4.8 برابر سایر تلفن های هوشمند می توان از باتری آن استفاده کرد، همچنین بدونه نگرانی از اتمام شارژش کاربر می تواند از این محصول استفاده نماید. این محصول نیز در سال 2012 تولید گردید.صفحه نمایش IGZO را می توان مهمترین محصول شرکت شارپدانست که بسیاری از شرکت ها خواهان آن برای محصولاتشان هستند.

گوشی هوشمند Emopa-Equipped در سال 2014 تولید شد. در این مدل کاربر می تواند فرمان صوتی را به گوشی خود ارسال کند و با استفاده از صوت پیام متنی ایجاد نماید. البته این ارتباط دو طرفه است و گوشی نیز با کاربر حرف می زند . مثلا در یک روز بارانی هنگام خروج از خانه به کاربر یادآوری می کند که چترش را بردارد .گوشی با توجه به زمان و مکان خاصی که کاربر در آن قرار دارد صفحه نمایشش را تغییر می دهد.

در سال 2015 توسط شارپ و Huis Ten Bosch ربات Tuly ساخته شد تا در هتل Henn-na مورد استفاده قرار گیرد . این روبات ها مانند لامپی در تمامی اتاقها برروی میز قرار دارند و به عنوان یک مستخدم شخصی به میهمانان سرویس ارئه می دهد تا اقامت راحتی داشته باشند . نکته جالب توجه این هتل این است که ، تمامی مستخدمین و ارائه دهندگان سرویس در این هتل ربات ها هستند.

تاریخچه شرکت شارپ در حوزه فعالیت شرکت شارپ

از جمله مهمترین و باکیفیت ترین محصولات تولید شده در شرکت شارپ : لوازم خانگی ، سلول‌های خورشیدی، دورنگارها، دوربین‌های ویدیویی، تلویزیون، وسایل دیداری-‌شنیداری ، لامپ پرتو کاتدی، نمایشگر پلاسما، ال‌سی‌دی، سینمای خانگی، نشر رومیزی، چاپگر، کتابخوان الکترونیکی، دستگاه‌های مایکروویو، یخچال، باتری‌های قابل شارژ و از همه مهمتر ، انواع صفحه نمایش ها و ….البته محصولات شرکت بسیار بیشتر از این ها هستند.

تاریخچه شرکت شارپ در فعالیت شارپ در تیم های ورزشی

 شرکت شارپ جزو حمایت کنندگان تیم های ورزشی بوده است . سال 1983 این کمپانی حامی تیم منچستر یونایتد شد و در 2000 این همکاری را قطع کرد. در طول این دوران بازیکنان این تیم قهرمانی هایی را با پیراهنی که آرم این شرکت روی آن نقش بسته بود ، جشن گرفتند ، که تعدادشان در کل مسابقات 15 بار قهرمانی بود . سال 2012 مجددا کمپانی حامی دوچرخه سواری شدند ، که پس از آن تیم با نام گارمین شارپ شناخته شد.

شرکت شارپ ، حامی تیم منچستر

پایان راه و فروش شارپ : تاریخچه شرکت شارپ

با وجود بدهی های شارپ ، این شرکت تصمیم گرفت سهام خود را بفروشد . در سال 2016 گمانه زنی های زیادی را با شرکت فاکس کان انجام داد . با وجود اینکه در ابتدا شرکت فاکس کان پیشنهاد 24.6 میلیارد دلاری را برای خرید شرکت شارپ داد . اما پس از تحقیق و مشاهده میزان بدهی شرکت این مبلغ را در ابتدا به 5.3 دلار کاهش داد ، سرانجام شرکت فاکس کان ، شرکت بزرگ شارپ را با مبلغ 3.8 میلیارد دلار خریداری کرد .
بسیاری از شرکت ها و مردم منتظرند این کمپانی بزرگ با این معامله سر پا شود و دوباره شاهد محصولات و نوآوری های این شرکت باشند . البته مهمترین چیزی که بسیاری از شرکت های بزرگ منتظرش هستند، صفحه نمایش های LGZO است.

SHARP

ذهن خلاق فقیر و غنی نمی شناسد.

تاکوچی هایاکاوا در سال 1893 در توکیو متولد شد. هایاکاوا در خانواده ای فقیر به دنیا آمد . بزرگ کردن یک فرزند دیگر برای خانواده بسیار دشوار بود ، به همین خاطر توسط خانواده «ساتو» به فرزند خواندگی پذیرفته شد . او در دوران ابتدایی مدرسه ، متوجه این موضوع شد که توسط این خانواده به فرزند خواندگی  پذیرفته شده است و خانواده اش بضاعت مالی مناسبی نداشته اند تا او را نزد خود نگه دارند. فهمیدن این موضوع برای او بسیار دشوار بود و باعث شد در درس خواندن بسیار ضعیف شود . با وجود استعداد بالایش پس از اتمام سطح دوم ، مدرسه را رها کرد .

پس از ترک تحصیل خانواده اش او را به شاگردی کارگاه سازنده زیور آلات فلزی فرستادند. او در ساخت این ابزارآلات و زیورآلات پشتکار وصف ناشدنی داشت . هدف او از کارش بالا بردن توانایی هایش بود تا بتواند به وسیله آنها به دنیای تجارت و خرید و فروش وارد شود . با توجه به پشتکار بالا و بالا بودن کیفیت کارهای ارائه شده توسط او به رئیسش ، توانست اعتماد او را جلب کند تا توجه بیشتری به او داشته باشد .

SHARP

 

آقای تاکوچی هایاکاوا مدرسه را رها کرد و در کارگاه زیورآلات فلزی لستعدادش را شکوفا ساخت.

نوآوری و اختراعات

در مدتی که هایاکاوا در کارگاه مشغول به کار بود ، نوآوری و اختراعات زیادی تولید کرد. از جمله تولید کمربندی بود ، که بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت و سگک آن بدونه داشتن سوراخ روی کمر، کمربند را محکم می کرد . توسط رئیسش این نوآوری معرفی و عرضه شد . این محصول فروش بسیار خوبی داشت ، تقاضا در ژاپن برای این کمربند بسیار بالا بود و برای کسانی که می خواستند به سبک غربی ها لباس بپوشند ، مورد توجه فراوان قرار گرفت . نوآوری دیگر که می توان گفت زندگی آقای هایاکاوا را متحول کرد ، تولید مدادی مکانیکی توسط او بود.

مداد نوک تیز

مدادی که هیچ وقت نوکش کند نمی شد یا به قول خودشان مداد همیشه شارپ. با تولید این مداد فروش بسیار بالایی از این محصول صورت گرفت . تاکوچی هایاکاوا تصمیم گرفت کارخانه ای ایجاد کند تا این محصول را در آنجا تولید نماید . این کارخانه را شارپ نام نهاد . در طول سال های عمرش در شرکت شارپ کارهای بی نظیری انجام داد . شرکتی بزرگ پدید آورد و آن را جزو بزرگترین و برترین شرکت ها قرار داد .

او با نوآوری هایش همه را شگفت زده کرد و این باعث می شد شرکت های زیادی از روی دستش محصول تولید نمایند و با توجه به شارپ محصولاتشان را ارتقاء دهند . مدیر و بنیان گذار موفق شارپ ، تاکوچی هایاکاوا در سال 1981 و در سن 86 سالگی با مرگ طبیعی دیده از جهان فروبست . 

مطالعه تاریخچه شرکت شارپ ؛ فعالیت و محصولات این شرکت ژاپنی مطلب مفیدی در سایت تاخرید است لطفا نظرات خود را در این مورد بنویسید

 


بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .