مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

اسکرین شیر چیست؟ نرم افزار ها اشتراک و کاربرد ها Screen Share

0 5,480
زمان مطالعه : 5 دقیقه

اسکرین شیر چیست؟ ( screen share )

اسکرین شیر ، شامل اشتراک دسترسی به صفحه رایانه مشخصی است. نرم افزار به اشتراک گذاری صفحه با استفاده از روش های مختلفی اجازه می دهد تا صفحه نمایش را از راه دور با یک کاربر دیگر برای اهداف همکاری یا اهداف دیگر به اشتراک بگذارید. اسکرین شیر همچنین نام یک محصول اختصاصی اپل است که برای این اهداف ساخته شده است.

اسکرین شیر ، که به عنوان « اشتراک دسک تاپ » نیز معروف است ، معمولاً شامل دسترسی کاربر دیگری به صفحه شما روی صفحه نمایش آنها است. این امر افراد را در مکانهای مختلف قادر به همکاری در پروژه ها می کند.

تفاوت اسکرین شیر ، اسکرین میرورینگ و اسکرین کستینگ

اسکرین شیر چیست؟ ( screen share )
شرکت کنندگان در جلسه به معنای واقعی کلمه در همان صفحه قرار دارند. با افزودن محتوای تصویری به ارائه ، قابلیت های اسکرین شیر تماس کنفرانسی را به یک جلسه تعاملی و آنلاین تبدیل می کنند. خدمات Screen-sharing  برنامه های مختلفی را برای استفاده شخصی و حرفه ای ارائه می دهد. مثلا یک سری اسلاید را به اشتراک بگذارید یا به کسی برای حل یک مشکل فنی کمک کنید. تعدادی از سرویس ها این ویژگی ها را با هزینه ماهانه ارائه می دهند.

اسکرین میرورینگ ( screen mirroring )
سپس اسکرین میرورینگ ( screen mirroring ) وجود دارد ؛ اسکرین میرورینگ به شما امکان می دهد تا دستگاه تلفن همراه یا لپ تاپ خود را بر روی صفحه تلویزیون ، پروژکتور یا یک نوع مانیتور دیگر تنظیم کنید. این به شما امکان می دهد همه کارهایی را که در دستگاه خود انجام می دهید ، مانند جابجایی بین اسناد یا پخش ویدیو را روی صفحه نمایش دیگر به نمایش بگذارید.

اسکرین کستینگ ( Screencasting )
Screencasting شبیه به اسکرین میرورینگ است ؛ اما برای به اشتراک گذاری مطالب آنلاین از جمله فیلم ، کلیپ های ویدیویی و موسیقی از طریق تلفن ، تبلت یا رایانه در تلویزیون یا صفحه دیگر استفاده می شود. تفاوت در این است که فقط رسانه پخش می شود و به شما امکان می دهد بدون وقفه در جریان ، استفاده از دستگاه خود را ادامه دهید.

 

مزایای اصلی استفاده از نرم افزار های رایگان 

رویکرد انعطاف پذیر
ابزارهای دسترسی رایگان از راه دور به کاربران این امکان را می دهند تا ویژگی های مختلف ارائه شده را آزمایش کنند. وقتی انتخاب راه حل پولی شد ، کاربران دقیقا می دانند به چه ویژگی هایی نیاز دارند.

اسکرین شیر چیست؟ دسترسی آسان
شما می توانید در هر زمان و هر مکان و بدون هزینه به داده ها یا نرم افزارهای دستگاهی دیگر دسترسی پیدا کنید.

هزینه های پایین تر
راه حل های دسترسی از راه دور باعث کاهش هزینه ها در صفحه می شود. برای ادامه کار خود نیازی به سرمایه گذاری در سرورها ، کارمندان یا دستگاه های زیادی ندارید. علاوه بر این هزینه های سفر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

اسکرین شیر چیست؟ امنیت آنلاین
تضمین امنیت نرم افزار دسترسی از راه دور اولویت اصلی برای هر شرکتی است. در نتیجه ، اکثر برنامه های نرم افزاری مدرن از ویژگی های داخلی مختلفی برخوردار هستند تا اطمینان حاصل شود که فقط پرسنل مجاز اجازه دسترسی به دستگاه ها و منابع خاص را دارند. این شامل: احراز هویت دو عاملی ، که برای ورود به آن نیاز به یک کد منحصر به فرد ایجاد شده در برنامه دستگاه تلفن همراه ثانویه شما دارد . رمزگذاری ( End-to-end ) ، تضمین می کند که فقط کسانی که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند می توانند پیام های ارسال شده را رمزگشایی کنند. علاوه بر این ، می توانید سطح دسترسی را برای کاربران مشخص کنید.

 

« حتما بخوانید  اپلیکیشن Yahoo Answers Now آندرویدی ؛ برنامه پرسش و پاسخ یاهو

چند نمونه از نرم افزار های Screen Share

 

  • TeamViewer

TeamViewer برای استفاده شخصی رایگان است و با ویژگیهای خاصی همراه است. این برنامه در چندین سیستم عامل از جمله ( Windows ) ، ( Mac ) ، ( Linux ) ، ( Android )، ( iPhone ) و ( iPad ) کار می کند و در بیش از 30 زبان موجود است. علاوه بر اشتراک گذاری صفحه ، می توانید ویدیو و صدا را با سایر شرکت کنندگان به اشتراک بگذارید. اگر می خواهید از به اشتراک گذاشتن کل دسک تاپ خودداری کنید ، می توانید بخش هایی از صفحه نمایش یا برنامه های خاص خود را نشان دهید.( TeamViewer ) از ویژگی های اشتراک گذاری فایل و چت پشتیبانی می کند. نیاز به بارگیری دارد و می توانید دعوت نامه های جلسه را برای سایر شرکت کنندگان ارسال کنید.

 

  • اسکایپ

خدمتی که احتمالاً بیشتر از آن برای گپ ویدیویی با دوستان ، خانواده و همکاران استفاده کرده اید ، اما می توانید از آن به عنوان ابزاری برای اشتراک صفحه استفاده کنید. همچنین می توانید پرونده های خود را ارسال کرده و صفحه نمایش خود را با افراد یا گروهی به اشتراک بگذارید. اگر قبلاً به استفاده از ( Skype ) برای پیام رسانی ، گپ ویدیویی و تماس عادت کرده اید ، منطقی است که استفاده از آن را برای اهداف اشتراک گذاری صفحه نیز شروع کنید.

 

  • Apache OpenMeetings

آپاچی اوپن میتینگ ( Apache OpenMeetings ) یک نرم افزار مبتنی بر مرورگر است ؛ که به شما امکان می دهد به دیگران از طریق وب متصل شوید.این برنامه شامل  صوت ، تصویر ، به اشتراک گذاری اسناد ، پیام رسانی ، به اشتراک گذاری صفحه و امکان ضبط جلسات شما است . هیچ محدودیتی در مورد تعداد جلسات روزانه یا تعداد شرکت کنندگان در هر جلسه وجود ندارد ، که در صورت نیاز به میزبانی جلسات مجازی منظم ، جذابیت آن بیشتر می شود.

 

  • Mingleview

این سرویس کاملاً رایگان است ؛ بنابراین هر بار که برنامه را اجرا می کنید ، با درخواست های ارتقاء روبرو نخواهید شد.( Mingleview ) اجازه می دهد تا برای شرکت کنندگان نامحدود ، میزبانی نامحدود در جلسه ، بدون نصب و نیازی به پیکربندی « فایروال » نیست.تنها مشکلی که وجود دارد این است که فقط برای کاربران ویندوز است.

بیشتر بخوانید :

 تلویزیون های هوشمند ؛ راهنمای خرید و معرفی آنها

میراکست «MIRACAST» چیست و چه کاربردی دارد؟

NFC چیست و چه کاربردی دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .