مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

آب‌ معدنی بخریم یا تصفیه آب خانگی ؟

0 232
زمان مطالعه : 4 دقیقه

آب‌ معدنی بخریم یا دستگاه‌ های تصفیه آب خانگی ؟ با بررسی مزایای فیلتر کردن آب شما در خانه ، مشخص است که آب تصفیه شده بسیار بهتر از آب بطری است. مزایای سلامتی در فیلتر آب منزل شما بیشتر از مزایای مربوط به هزینه آن است ، همچنین به نجات محیط زیست از پلاستیک ها کمک می کند. در این مقاله به بررسی جوانب مثبت و منفی آب معدنی در مقابل آب تصفیه شده خواهیم پرداخت تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد انتخاب آب‌ معدنی یا دستگاه‌ های تصفیه آب خانگی بگیرید .

آب‌ معدنی بخریم یا دستگاه‌ تصفیه آب خانگی ؟


آب تصفیه شده چیست ؟

آب تصفیه شده ، آب شیری است که تصفیه شده است به طوری که برای نوشیدن سالم است.
نحوه فیلتر آب بستگی به نوع سیستم تصفیه آب و مارک های فیلتر آب دارد.
به طور کلی ، آن ها یک نتیجه را ارائه می دهند : آب آشامیدنی تمیز و سالم .
فیلتر ها برای از بین بردن آلاینده هایی مانند کلر ، کلرامین ، سرب و سایر باکتری ها که می توانند آب را بو دار و بد مزه کنند ، ساخته شده اند . حتی اگر آب شیر شما بو یا مزه بد ندارد ، هنوز هم احتمال آلودگی آن وجود دارد.

چرا باید از سیستم تصفیه آب در منزل به جای آب معدنی استفاده کنیم ؟

  • اول این که ، هزینه یک سیستم تصفیه آب خانگی در مقایسه با آب آشامیدنی بطری بسیار کمتر است.
    بله ، برای خرید فیلتر آب در ابتدا باید مقدار بیشتری هزینه کنید ، اما مطمئناً پس از چند ماه استفاده ، آن را جبران خواهید کرد.
  • همچنین ، مسئله آب معدنی فقط مربوط به هزینه نیست ، بلکه مربوط به بطری های پلاستیکی آن ها است که بازیافت آن سخت است ، و این باعث ایجاد آلودگی جدی برای زمین دوست داشتنی ما می شود !
    پس از سیستم تصفیه آب در خانه برای محافظت از طبیعت خود استفاده کنید و هرچه سریعتر از آب بطری دوری کنید .

 

یکی از بهترین مزیت های آب تصفیه شده این است که می توانید در صورت نیاز آن را تهیه کنید.
برای نگهداری آن نیازی به خرید فله نیست. و شما آن را تمام نمی کنید.
فقط با لمس یک دکمه یا اهرم ، آب آشامیدنی عاری از آلودگی دارید.

 

  • دلایل زیادی برای انتخاب آب تصفیه شده نسبت به آب معدنی وجود دارد.
    بارزترین دلیل ، راحتی است.
    یک فیلتر آب با کیفیت می تواند به راحتی آلاینده های ناخواسته و مضر را از آب شیر خانه شما خارج کند بدون این که مجبور شوید برای خرید آب بطری به فروشگاه بروید. به سادگی یک بطری آب قابل استفاده دوباره را پر کنید و همیشه آب تمیز دارید که بتوانید همراه خود داشته باشید. به خصوص اگر خانواده بزرگی دارید ، چرا بنزین و وقت خود را برای خرید آب معدنی در فروشگاه ها هدر می دهید در حالی که می توانید یک آب آشامیدنی تمیز و ایمن را درست از شیر آب خانه داشته باشید ؟

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید انواع هدفون ؛ مقایسه هدفون های بی سیم و سیم دار

آب‌ معدنی بخریم یا تصفیه آب ؛ معایب استفاده از دستگاه تصفیه آب 

شما نیاز به جایگزینی فیلترها دارید ؛ هنگامی که سیستم تصفیه آب خود را خریداری کردید ، هزینه تکرار شونده دیگر ، مربوط به فیلتر های آب وجود دارد . شما باید فیلتر ها را به صورت دوره ای جایگزین کنید. این که چند بار و چقدر یک فیلتر جدید هزینه خواهد داشت بستگی به سیستم فیلتراسیون شما دارد. بسیاری از فیلتر ها چندین ماه یا حتی یک سال قبل از نیاز به تعویض آن ها طول می کشد. با این وجود ، هزینه فیلتر جدید هنوز هم ارزان تر از خرید آب معدنی است.

معایب استفاده از آب معدنی

  • مواد شیمیایی پلاستیک وارد آب می شوند

    آب‌ معدنی یا دستگاه‌ های تصفیه خانگی هر دو نسبت به آب چاه کیفیت بهتری دارند اما حتی اگر آب چشمه یا آب معدنی را از یک منبع طبیعی خریداری کنید ، بزرگترین مشکل ، بطری پلاستیکی است. بطری های پلاستیکی آب از پلی وینیل کلرید ( PVC ) ، پلی کربنات یا پلی اتیلن ترفتالات ( PET ) ساخته شده است ، که می تواند مواد شیمیایی را وارد آب کند. بحث برانگیزترین مواد شیمیایی موجود در آب ، فتالات و ( BPA ) هستند. فتالات و BPA هم استروژن را در بدن تقلید می كنند و هم هورمون ها را مختل می كنند.

    • فتالات باعث آسم ، ADD ، سرطان پستان ، چاقی ، دیابت نوع II ، تغییر تولید مثل و تغییرات باروری مردان می شود.
    • BPA با چاقی ، دیابت نوع II ، بیماری قلبی عروقی ، فشار خون بالا ، حساسیت ، آسم و التهاب عمومی مرتبط بوده است.

 

آب‌ معدنی بخریم یا تصفیه آب خانگی ؟

 

  • BPA ممکن است شانس حاملگی را کاهش دهد

    اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است ، اما تحقیقات نشان می دهد که BPA در مراحل مختلف بارداری مانند لقاح دخالت می کند.
    پلاستیک در گرما تخریب می شود ، بنابراین در ماه های تابستان با دمای گرمتر یا در یک ماشین داغ ، مقدار مواد شیمیایی آزاد شده در آب افزایش می یابد.

 

  • آب‌ معدنی بخریم یا تصفیه آب ؛ تأثیرات زیست محیطی 

    فقط حدود 23٪ بطری های پلاستیکی در واقع بازیافت می شوند و بقیه در محل های دفن زباله ، دفن می شوند. با خرید یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت بالا و فیلتر شیر آب می توانید از این مشکلات جلوگیری کرده و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

 اکنون پس از آگاهی از مزایا و معایب آب تصفیه شده نسبت به آب معدنی ، پاسخ سوال ” آب‌ معدنی یا دستگاه‌ های تصفیه خانگی ؟ ” را دریافت کرده اید. اگر تصمیم به خرید دستگاه تصفیه خانگی گرفته اید ، می توانید آن را در صفحه خرید تصفیه آب سایت تا خرید خریداری کنید.

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .