میرورلینک MirrorLink چیست؟ طرز کار در خودرو و گوشی موبایل

زمان مطالعه : 4 دقیقه

میرورلینک MirrorLink چیست؟ طرز کار در خودرو و گوشی موبایل

میرورلینک MirrorLink چیست؟ طرز کار در خودرو و گوشی موبایل ؛ میرورلینک به شما امکان می دهد هر آنچه در تلفن هوشمند شما نمایش داده می شود را به نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی داخلی ماشین خود منتقل کنید. پس از اتصال از طریق کابل USB یا بلوتوث ، می توانید برنامه های مختلفی را با استفاده از صفحه لمسی ، کنترل های نصب شده روی فرمان یا از طریق فعال سازی صوتی کنترل کنید.

میرورلینک MirrorLink چیست؟

MirrorLink سیستمی است که تلفن هوشمند را به صفحه نمایشگر اتومبیل متصل می کند. شما تلفن خود را از طریق کابل  USB یا بلوتوث متصل می کنید ، دکمه MirrorLink را در صفحه نمایش اتومبیل خود فشار می دهید ، و سپس مانیتور یک نما از صفحه اصلی تلفن شما را نشان می دهد. می توانید از طریق کنترل های خودکار به دفترچه تلفن و برنامه های خاصی که در تلفن شما هستند دسترسی پیدا کنید. بنابراین ، به جای لمس کردن تلفن خود که هنگام رانندگی ممنوع است ، شما به سادگی نماد مربوطه را در صفحه لمسی اتومبیل خود لمس کنید ، یا با استفاده از دکمه های فرمان یا داشبورد با آن کار کنید. اگر ماشین شما از چنین امکاناتی برخوردار باشد ، با فعال سازی صدا نیز کار می کند.

AndroidAuto و Apple CarPlay عملکرد مشابه ( mirroring ) گوشی های هوشمند را ارائه می دهند. شایان ذکر است که  MirrorLink عملکرد های کمتری ارائه می دهد اما مسلماً قابل اطمینان تر است. برخی از تولیدکنندگان اتومبیل آن را بصورت استاندارد در تجهیزات اتومبیل قرار می دهند یا آن را به صورت یک آپشن اختیاری سرگرمی ارائه می دهند. از طرف دیگر ،AndroidAuto  و Apple CarPlay اغلب گزینه های جداگانه ای هستند. با این حال ، تولیدکنندگان بیشتر به جای ارائه MirrorLink ، آن ها را به صورت استاندارد یا در بروزرسانی های سرگرمی اختیاری قرار می دهند.

چه کاری می تواند انجام دهد ؟

میرورلینک MirrorLink چیست ؟ برنامه های سازگار با میرورلینک شامل Facebook ، Twitter و Spotify هستند. مجموعه دیگری نیز برای شبکه های اجتماعی ، موسیقی ، رادیو ، پادکست ها ، پیش بینی های هواشناسی و مسیریابی در دسترس است. حتی برنامه هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند نزدیکترین پمپ بنزین یا جای پارک را پیدا کنید.

در دسترس بودن برنامه ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. و به یاد داشته باشید که همه برنامه های تلفن شما با MirrorLink سازگار نیستند ، بنابراین ممکن است لازم باشد برنامه های اضافی را برای ویژگی های خاصی که می خواهید از طریق MirrorLink استفاده کنید بارگیری کنید. اما ، هر کاری انجام دهید ، نمی توانید از طریق MirrorLink فیلم تماشا کنید یا در اینترنت جستجو کنید ، زیرا انجام این کار غیرقانونی است.
برخی از تولیدکنندگان اتومبیل برنامه های MirrorLink اختصاصی خود را دارند که داده های خودرو را ضبط می کند و نکاتی را برای بهبود رانندگی شما ارائه می دهد. بنابراین می توانید با بررسی عمیق مصرف سوخت ، سرعت متوسط ​​و ده ها آمار دیگر از ترافیک دور شوید. آن ها همچنین دارای بسیاری از ویژگی های مفید دیگر برای کمک به شما در استفاده بیشتر از ماشین خود هستند.

میرورلینک MirrorLink چیست؟ و با کدام خودروها سازگار هستند؟

MirrorLink  به طور استاندارد در هر خودروی تولید شده توسط مارک های VW گروه SEAT ، Skoda  و Volkswagen تولید می شود. سیتروئن ، DS  ، پژو و اسمارت نیز آن را به صورت استاندارد در خودروهای خود قرار می دهند. مدل های خاصی از هوندا ، کیا ، سوزوکی ، تویوتا و مرسدس کلاس A نیز دارای MirrorLink هستند. شایان ذکر است که MirrorLink تا سال 2012 وارد بازار نشده است. اکنون با کاهش هزینه AndroidAuto و Apple CarPlay  تولیدکنندگان می توانند یکی یا هر دو آن ها را به عنوان تجهیزات استاندارد در نظر بگیرند.
تعداد فزاینده ای از تولیدکنندگان نیز سیستم های خود را توسعه داده اند که همان کار MirrorLink را انجام می دهند. اکثر سازندگان اتومبیل تمایل دارند طیف وسیعی از امکانات سازگاری گوشی های هوشمند را در اتومبیل های خود ارائه دهند.

کدام دستگاه های تلفن همراه سازگار هستند؟

میرورلینک MirrorLink چیست ؟ نرم افزار MirrorLink فقط با تلفن های هوشمند دارای سیستم عامل Android کار می کند. با سیستم iOS که توسط iPhone’s Apple یا هر سیستم دیگری که در آن وجود دارد سازگار نیست. از آنجا که نزدیک به 90 درصد تلفن های هوشمند از Android استفاده می کنند ، احتمال همگام سازی تلفن شما با MirrorLink وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید که ، اگر تلفن شما به طور قابل توجهی جدیدتر از اتومبیل مجهز به MirrorLink شما باشد ، ممکن است مشکلات سازگاری وجود داشته باشد که شما را از استفاده MirrorLink  باز می دارد. ممکن است لازم باشد سیستم را به روز کنید. یک فروشنده باید بتواند در صورت امکان به شما بگوید و به روزرسانی را انجام دهد.


بیشتر بخوانید:

معرفی انواع مانیتور ماشین پشت سری و آینه ای و داشبوردی خودرو