علائم ویروسی شدن گوشی های اندروید و جلوگیری از تکرار آن

زمان مطالعه : 3 دقیقه

علائم ویروسی شدن گوشی های اندرویدی ؛ تلفن های اندرویدی به کانون حملات بدافزار تبدیل شده اند که هر سال به طور مداوم در حال افزایش است. غالباً کاربران حتی از این امر که تلفن های آنها دارای بدافزار هستند و در معرض خطر قرار گرفتن اطلاعاتشان آگاه نیستند .

 

خوشبختانه ، ما لیستی از شش نشانه را گردآوری کرده ایم تا در تشخیص ویروس یا بدافزار کمک کند.

علائم ویروسی شدن گوشی های اندرویدی

  • تماس های متنی و تلفنی مرموز

    علائم ویروسی شدن گوشی های اندرویدی ؛ آیا متوجه تماس یا پیامکی از طریق تلفن خود شده اید که می دانید شما نیستید؟ اگر کسی در خانه شما از تلفن شما استفاده نکرده است ، و متوجه این تماس ها یا متون غیر قابل توضیح از تلفن خود شدید ، Android شما به ویروس آلوده شده است. بیشتر ویروس ها برای برقراری تماس و ارسال متن از دستگاه آلوده طراحی شده اند.

  • مصرف بیشتر از حد معمول اینترنت

    علائم ویروسی شدن گوشی های اندرویدی ؛ ویروس های موجود در تلفن همراه شما بر اساس دستوراتی که از یک مهاجم در یک مکان از راه دور دریافت می کنند ، عمل می کنند. برای انجام این کار ، آنها به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارند. بنابراین ، اگر بدافزارهایی را در دستگاه خود پنهان کرده اید ، احتمالاً استفاده از داده های تلفن همراه شما به دلایلی ناشناخته برای شما افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد ، احتمال آلوده بودن دستگاه تلفن همراه شما وجود دارد.

  • خالی شدن سریع باتری

    علائم ویروسی شدن گوشی های اندرویدی ؛ تلفن های اندرویدی موجود در بازار امروز باتری هایی  بهتر از نسخه های قبلی خود دارند. برخی از تلفن ها با استفاده حالت ( power saving ) می توانند دو روز دوام بیاورند. اگر متوجه شده اید که باتری دستگاه شما سریعتر از حد معمول کاهش یابد ، احتمالاً ویروس در جایی از تلفن شما پنهان است. ویروس ها در پس زمینه تلفن شما اجرا می شوند و این باعث می شود باتری شما سریعتر تمام شود.

  • علائم ویروسی شدن گوشی : عملکرد ضعیف

    علائم ویروسی شدن گوشی های اندرویدی ؛ عملکرد ضعیف موبایل همیشه نمی تواند بخاطر ویروس یا بدافزار باشد. با گذشت زمان ، عملکرد تلفن های همراه رو به زوال و درگیری با برنامه ها می کند. اما اگر عادت دارید از برنامه های ناخواسته خلاص شوید ، از تصاویر پس زمینه متحرک اجتناب کنید و تمام اقدامات لازم را برای بهینه سازی عملکرد انجام دهید. اگر هنوز هم دچار تاخیر و کندی هستید ، احتمالاً علت آن ویروس است.

  • برنامه های ناآشنا نصب شده بر روی تلفن شما

    علائم ویروسی شدن گوشی های اندرویدی ؛ ویروس های تلفن همراه تمایل دارند برنامه های مخرب دیگری را بر روی تلفن شما نصب کنند تا بتوانند با هم کار کنند تا بیشتر به تلفن شما فشار وارد کند. اگر متوجه برنامه هایی هستید که توسط خودتان نصب نشده اند ، احتمال اینکه تلفن شما آلوده شده باشد وجود دارد.

  • علائم ویروسی شدن گوشی : گرمای بیش از حد


  • علائم ویروسی شدن گوشی های اندرویدی ؛ طبیعی است که تلفن شما هنگام بازی کردن ، جستجو در اینترنت ، شارژ یا تماس بدون وقفه ، بیش از حد گرم شود. با این حال ، اگر شما از تلفن خو استفاده نمی کنید ، یا دستگاه شما بدون هیچ دلیلی بیشتر اوقات داغ می شود ، احتمال این وجود دارد که تلفن شما در معرض ویروس باشد.

اگر گمان می کنید تلفن شما آلوده شده است ، چه کاری باید انجام دهید؟

  • اگر فکر می کنید تلفن اندرویدی شما دارای یک یا چند علامت ذکر شده در بالا است ، ایده خوبی است که یک برنامه آنتی ویروس موبایل نصب کرده و یک اسکن کامل ویروس را انجام دهید.
  • از نصب برنامه ها در فروشگاه های برنامه شخص ثالث خودداری کنید. برنامه ها را از منابع رسمی مانند ( Google Play ) و ( App Store ) دانلود کنید.
  • هرگونه تبلیغات پاپ آپ را هنگام مرور وب سایت ها نادیده بگیرید و ببندید . با کلیک بر روی آنها ممکن است شما را به یک وب سایت آلوده منتقل کرند.
  • بر روی پیوندها کلیک نکنید و یا پیوست های دریافت شده از ایمیل های غیر منتظره ، ناخواسته یا ناشناخته را بارگیری نکنید.
  • تنظیمات « منابع ناشناخته » را در تلفن Android خود بررسی کنید. این مانع از نصب برنامه های غیر رسمی شخص ثالث در تلفن شما می شود.
  • برای جلوگیری از ویروسی شدن تلفن های همراهتان صفحه 10 روش برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی همراه در سایت از خرید را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید :

9 ترفند افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

آموزشتحلیل و بررسیترفند ها و نکته هاگوشی موبایل