راهکارهای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی ؛ نکات و ترفندها

زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهکارهای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی ؛ نکات و ترفندها ؛ ماشین های ظرفشویی کم کم تبدیل به یک وسیله ی اصلی برای هر آشپزخانه ای شدند . آن ها باعث صرفه جوی در وقت و تلاش شما می شوند . اما مانند هر لوازم خانگی ، ماشین های ظرفشویی نیز کامل نیستند و بدون مراقبت و تمیز نگه داشتن آن ها ، ممکن است بوی بدی بگیرند . با گذشت زمان ، ذرات کوچک مواد غذایی باقیمانده ، در فیلتر یا شکاف های دستگاه جمع می شوند و شروع به ایجاد بوی بد می کنند .

آن ها می توانند فیلتر ها ، بازوی آب پاش ، شلنگ تخلیه و دیگر قسمت های کوچک اطراف ماشین ظرفشویی شما را مسدود کنند. ماشین ظرفشویی می تواند به وسیله چرخه خشک کردن بو را به ظروف منتقل کند.

اگر دستگاه به صورت دوره ای تمیز نشود ، بوی بد آن ادامه می یابد و به مرور زمان ، باکتری ها ساخته می شوند و ماشین ظرفشویی شما به یک مخزن پرورش باکتری ها و کپک ها تبدیل می شود .

در ادامه راهکار هایی برای رفع این مشکل آورده ایم . با ما همراه باشید .

  • اضافه کردن پاک کننده

    یک پاک کننده مخصوص اضافه کنید و یک چرخه کامل ظرفشویی را اجرا کنید.
    اگر بعد از یکی دو چرخه بوی بد ماشین ظرفشویی از بین نرفت باید مشکل را از ریشه برطرف کنید .
    بو ناشی از باکتری هایی است که از غذای به دام افتاده در دستگاه به وجود آمده است .

  • تمیز کردن فیلتر

    دلایل ایجاد بوی بد ماشین ظرفشویی .
    با استفاده از یک برس تمیز کننده سفت ، صابون و آب گرم ، فیلتر را از ماشین ظرفشویی جدا کرده و آن را کاملاً تمیز کنید. دستورالعمل نحوه جدا سازی فیلتر ماشین ظرفشویی بر اساس مدل آن متفاوت است ، بنابراین دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فیلتر را به درستی جدا کنید و دوباره نصب کنید .

 

  • تمیز کردن دستگاه یکی از راهکارهای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

    دلایل ایجاد بوی بد ماشین ظرفشویی .
    اگر بعد از تمیز کردن فیلتر هنوز داخل ماشین ظرفشویی بوی بدی می دهد ، زمان آن رسیده است که دستگاه را تمیز کنید. با گذشت زمان ، سنگ آهک می تواند بر روی دیواره های داخلی دستگاه جمع شود. پاک کردن سریع می تواند راهکاری مفید برای از بین بردن بوی ماشین ظرفشویی باشد . یک خمیر ساده از جوش شیرین ، صابون مخصوص و آب تهیه کنید و از این مخلوط برای تمیز کردن قسمت داخلی ماشین ظرفشویی از جمله واشر ، قفسه و دیوار استفاده کنید. با انجام یک چرخه خالی در گرم ترین دمای موجود ، محلول را از ماشین ظرفشویی بشویید . به طور دوره ای فیلتر و داخل دستگاه را تمیز کنید تا در آینده مواد غذایی باقی مانده در دستگاه بوی بد ایجاد نکنند .

  • تمیز کردن بازوی آب پاش

    اگر بازوی آب پاش با غذا پر شده باشد ، توانایی تمیز کردن ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن بشقاب ها ، فنجان ها و ظروف نقره ای بسیار کاهش می یابد. این باقی مانده ی مواد غدایی همچنین به ماشین ظرفشویی بوی بدی می دهند . برای تمیز کردن آن ها ، بازو های آب پاش بالا و پایین را بردارید . یک بازوی آب پاش را روی سینک آشپزخانه نگه دارید و ذرات مواد غذایی را از آن جدا کنید . با بازوی آب پاش دوم نیز همین عمل را تکرار کنید .

 

  • راهکارهای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی با بررسی کردن شیلنگ تخلیه

    اگر ماشین ظرفشویی خود را تمیز کردید و باز هم بوی بد آن برگشت ، احتمال آن هست که مشکل از شیلنگ تخلیه ی آن باشد . برای بررسی کردن آن ، ماشین ظرفشویی را از زیر پیشخوان بیرون بکشید تا به شیلنگ که در قسمت پشتی قرار گرفته است ، دسترسی پیدا کنید . اطمینان حاصل کنید که شیلنگ خم یا محدود نشده باشد ، این اتفاق می تواند جریان را محدود کرده و به آب راکد در ماشین ظرفشویی منجر شود .

پیش گیری از ایجاد بوی بد ظرفشویی

قبل از قرار دادن ظرف ها در ماشین ظرفشویی ، باقی مانده مواد غذایی را از آن جدا کنید تا مخزن تخلیه ماشین ظرفشویی را مسدود نکند . هنگامی که در چرخه شست شو از آب بسیار کمی استفاده می شود ، باقی مانده مواد غذایی شانس بیشتری برای گرفتاری در شکاف دستگاه پیدا می کنند. در هنگام پر شدن دستگاه ، از استفاده از شیر آب آشپزخانه خودداری کنید تا فشار آب ماشین لباسشویی را کم نکنید .

امیدواریم که این مطالب و راهکار های ذکر شده ، برای شما مفید واقع شده باشد . همچنین اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی مناسب را دارید ، با مراجعه به سایت بانه دات کام ، خرید آسان را تجربه کنید .

بیشتر بخوانید :

ظرفشویی ؛ راهنمای خرید ماشین ظرفشویی
انواع اندازه ظرفیت ماشین ظرفشویی 
جلوگیری از زنگ زدگی در ماشین ظرفشویی 
جلوگیری از ایجاد کپک در ماشین ظرفشویی
علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی 
علت وارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی 

آموزشتحلیل و بررسیماشین ظرفشوییمشکلات ماشین ظرفشویی