راهنمای خرید سرخ کن رژیمی و نکاتی که قبل خرید باید بدانید

زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنمای خرید سرخ کن رژیمی و نکاتی که قبل خرید باید بدانید ؛ مردم روز به روز بیشتر به سلامتی خود توجه می کنند و به دنبال سالم ترین راه پخت غذای خود هستند. یکی از سالم ترین راه های پخت غذا ، سرخ کردن آن با استفاده از سرخ کن است . دستگاه سرخ کن برقی یک لوازم خانگی محبوب آشپزخانه است که با گردش هوای گرم در اطراف غذا ، غذاهای مورد علاقه شما را طبخ می کند.
از آنجایی که به جای روغن ، غذا را با هوای گرم می پزد ، این وسیله غذا را به روش بسیار سالمی می پزد. یک فن مکانیکی هوای گرم اطراف غذا را با سرعت بالا گردش می کند . غذا را سرخ می کند و یک لایه ترد تولید می کند.

این بدان معناست که شما می توانید غذا های سرخ شده مورد علاقه خود را به روشی سالم بخورید . اگر قصد خرید سرخ کن را دارید ، ما نکاتی که قبل خرید سرخ کن باید بررسی کنید را در این مطلب گنجانده ایم . در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا خریدی آسان و مطمئن داشته باشید . 


راهنمای خرید سرخ کن رژیمی و نکاتی که قبل خرید باید بدانید

ظرفیت

واحدهای CapacitySmaller معمولاً در حدود 1 لیتر تا 2 لیتر هستند ، در حالی که واحدهای متوسط حدود 1.8 لیتر تا 2.5 لیتر هستند. واحدهای بزرگتر می توانند حداکثر 5 لیتر یا بیشتر باشند. وقتی می خواهید مرغ کامل بپزید یا برشته کنید ، بزرگتر ها را انتخاب کنید. اگر یک خانواده کوچک 4-5 نفری دارید ، یک سرخ کن با ظرفیت 2 لیتر کافی است.

اما اگر خانواده بزرگ 7-8 نفر یا بیشتر دارید ، سرخ کنی را خریداری کنید که ظرفیت آن بین 3-6 لیتر باشد. بهتر است که یک سرخ کن بزرگتر را انتخاب کنید تا به طور همزمان میهمانان بیشتری را سرو کنید. سرخ کن هایی با سبد های دوقلو نیز موجود است تا به شما امکان دهد همزمان دو غذای مختلف را سرخ کنید.

 

Wattage

شما باید مطمئن شوید که پریز برق آشپزخانه شما از مصرف وات هایی که سرخ کن شما استفاده می کند ، پشتیبانی می کند. این مهم است که پریز های آشپزخانه شما بتوانند از 800 وات تا 1500 وات که معمولاً یک سرخ کن از آن استفاده می کند ، پشتیبانی کنند . سرخ کن های هوا با سطح وات 1800 وات و بیشتر در دسترس هستند.

 

مصرف برق

حداکثر برقی که یک سرخ کن 1500 وات می تواند مصرف کند ، بیش از 1 واحد در روز نیست.

در صورت 30 دقیقه پخت و پز در سرخ کن ، حداکثر برق مصرفی فقط نصف واحد برق در روز خواهد بود. سرخ کن برای تأمین نیاز های آشپزی خانگی حداکثر 15 دقیقه طول می کشد. بیشتر سرخ کن ها دارای قدرت مصرفی کمتر از 1500 وات هستند و از این رو آن ها بسیار کمتر از نیمی از واحد برق در روز مصرف می کنند.

کنترل دما

تنظیمات دمای سرخ کن می تواند تأثیر تعیین کننده ای در بیرون آمدن نتیجه نهایی مورد نظر شما داشته باشد. بیشتر اوقات وقتی دمای سرخ کن ها بیش از 400 درجه باشد ، مواد غذایی به خوبی طبخ می شود. اگر می خواهید کنترل بیشتری در مورد پخت و پز خود داشته باشید ، این ویژگی می تواند مفید باشد. درجه حرارت بالاتر مزیت پخت سریع غذا را دارد.

با این حال ، کنترل دما لزوماً به معنای این نیست که غذای شما بهتر پخته شود. برخی از دستگاه های برقی هوا بدون کنترل دما در تست های ما بسیار بهتر از بعضی از دستگاه های دارای تنظیم دما بودند.اطمینان از این که دستگاه دارای کنترل دما است ، به شما در تنظیم دمای مناسب کمک می کند. وجود چراغ های نشانگر و یک تایمر روند پخت و پز را ساده تر می کند.

راهنمای خرید سرخ کن رژیمی ؛ ایمنی 

نکاتی که قبل خرید سرخ کن باید بررسی کنید ؛ به دنبال یک سرخ کن با عایق مناسب باشید که دارای دسته هایی باشد که گرم نمی شود تا هنگام بیرون کشیدن سبد ، دستان شما دچار سوختگی نشوند. در مرحله دوم ، دستگاه باید دارای پایه های بدون لغزش باشد تا دستگاه نلغزد.

 

تایمر

همه دستگاه های سرخ کن دارای تایمر هستند که به شما امکان می دهد مدت پخت و پز خود را تعیین کنید و به شما نشان می دهد چه مدت زمان پخت و پز باقی مانده است. بعضی از آن ها مانند ( Philip Viva Airfryer ) و ( Russell Hobbs Purifry ) دارای شماره گیری دستی هستند که شما می توانید زمان را تنظیم کنید .

اما بیشتر دستگاه های سرخ کن برقی از جمله Tefal Actifry به جای آن دارای تایمر دیجیتال هستند. با یک تایمر دیجیتال می توانید به راحتی در یک نگاه ببیند که چقدر زمان باقی مانده است.

 

راهنمای خرید سرخ کن رژیمی

بعضی از دستگاه های سرخ کن به جای این که مواد غذایی را سرخ کنند ، می توانند غذا ها را کباب کنند ، که می تواند مخصوص پخت و پز گوشت یا ماهی باشد.

یک سرخ کن چقدر سریع است ؟

به گفته فیلیپس ، اگر نیاز به گرم کردن سرخ کن از دمای 21 درجه سانتیگراد تا 200 درجه سانتیگراد باشد ، 3 دقیقه طول می کشد. یا برای درست کردن چیپس 5 نفر ، به 15 دقیقه زمان نیاز دارید .

نکاتی در مورد استفاده از دستگاه سرخ کن

  • برای پختن مواد غذایی مانند سیب زمینی سرخ شده ، یک یا دو بار سبد سرخ کن را تکان دهید تا از چسبیدن مواد به هم جلوگیری شود.
  • برای اطمینان از پخت و پز در زمان کمتر ، از پر کردن آن خودداری کنید. سبد خالی ، حتی باعث گردش بهتر هوای گرم در سراسر غذا می شود.
  • قبل از سرخ کردن مواد غذایی می توانید روغن را روی کل مواد غذایی اسپری کنید . با این روش به روغن کمتری نیاز خواهد بود.

 

راهنمای خرید سرخ کن رژیمی ؛ چه چیزی را می توانید در سرخ کن طبخ کنید ؟

سیب زمینی سرخ شده یا مرغ سرخ شده ، کلوچه یا سبزیجات ؛ چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید با کمک یک سرخ کن درست کنید. و همه این ها با چربی کمتر ، تغذیه بیشتر و سرعت بیشتر انجام می شود. در اینجا همه چیزهایی که می توانید با آن تهیه کنید وجود دارد :

  • مواد گوشتی شامل : مرغ ، گوشت گاو یا سایر فرم های سرخ شده و کبابی شده است.
  • سبزیجات : می توانید سبزیجات بخارپز و پخته شده مانند کدو سبز ، هویج ، کلم بروکلی را با سرخ کن به سرعت بپزید .
  • شما حتی می توانید کلوچه ، نان ، لازانیا ، کاستاری و خیلی چیز های دیگر را با آن تهیه کنید. 
  • آجیل های خشک شده : می توانید بادام زمینی ، بادام و گردو را به راحتی در اینجا برشته کنید. آن ها حدود 5 – 10 دقیقه طول می کشند تا برشته شوند. 
  • مواد غذایی منجمد
 بعد از دانستن نکاتی که قبل خرید سرخ کن باید بررسی کنید ، اکنون اطلاعات مفیدی درمورد ویژگی های یک سرخ کن خوب کسب کرده اید ؛ بنابراین می توانید بهترین سرخ کن را باتوجه به نیاز هایتان خریداری کنید . برای خرید و مشاهده بهترین سرخ کن ها به صفحه خرید سرخ کن در سایت Baneeh.com رجوع کنید .

بیشتر بخوانید : 
نحوه کار سرخ کن های بدون روغن
مزایای سرخ کردن غذا با سرخ کن رژیمی

تحلیل و بررسیترفند ها و نکته هاراهنمای خریدسرخ کنلوازم خانگیهمه بررسی ها