جک 3.5 میلیمتری چیست و چه کاربردی دارد

زمان مطالعه : 2 دقیقه

جک 3.5 میلیمتری چیست و چه کاربردی دارد موضع اصلی این مقاله می باشد .پورت های متعدد جهت ارتباط وسایل الکترونیکی و دیجیتالی در لوازم به کار رفته است و انتقالات صوتی و تصویری از این طریق امکان پذیر شده است. از معروف ترین و کاربردی ترین پورت ها و درگاههای ارتباطی پورت HDMI  ،  USB ، LAN و …  می باشند . هر کدام از این پورت ها به مرور تغییراتی در خود دیده اند و پیشرفت های چشم گیری کرده اند.

 

از گزینه ها و پورت های کاربردی در لوازم جک 3.5 میلیمتری صدا است . بیشترین مورد استفاده از این جک در گوشی های تلفن همراه است. البته در سال اخیر با حذف جک 3.5 میلیمتری از آیفون 7 حرف و حدیث هایی فراوان به وجود آمد و شایعاتی در این زمینه موجود است که سایر برندها نیز همین کار را دنبال کنند و در تولیدات جدید از این فناوری بی بهره باشند.  ادامه موضوع جک 3.5 میلیمتری چیست را دنبال کنید.

 


انتقال صدا  « جک 3.5 میلیمتری چیست »

با استفاده از این پورت صوت به صورت استریو انتقال خواهد یافت . انتقال صدا توسط این پورت با کیفیت بالا ارسال خواهد شد. این کیفیت بالا در طول زمان و با وجود تغییراتی که در آن ایجاد شده ، پدید آمده است. ابتدای کار این پورت صدا و تصویر به صورت همزمان از طریق آن امکان پذیر بود.

 

اما با اعمال تغییراتی بر روی آن امکان انتقال تصویر امکان پذیر نیست. هدفون ها با بهره گیری از این پورت و با افزودن شیارها به مرور و پیشرفت امکانات دیگر اضافه شد و جایگزین تصویر گردید. بر روی سیم این هدفون ها دکمه هایی قرار گرفت که می توان توسط آن تماس را مدیریت کرد و کنترل صدا و میزان آن را مدیریت کرد.

 

امیدواریم مقاله جک 3.5 میلیمتری چیست و چه کاربردی دارد با علاقه فراون خوانده باشید. اگر سوال و نظری در این خصوص دارید آن را به زبانی ساده در بخش نظرات درج کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی موبایلپورتتحلیل و بررسیترفند ها و نکته هاتکنولوژِیجک 3.5 میلیمتریجک 3.5 میلیمتری صدادانشفناوری اطلاعاتکلمات تخصصی موبایلمعرفی فناوریهمه بررسی ها