علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی و راهکارهایی برای جلوگیری

زمان مطالعه : 5 دقیقه

علت زنگ زدگی ماشین ظرفشویی و راهکارهایی برای جلوگیری ؛ فلزات هنگام تماس با آب یا اکسیژن ، در برابر زنگ زدگی حساس هستند. این یک واکنش شیمیایی طبیعی بین این عناصر است. آب شور و اسیدی نیز به سرعت بخشیدن به فرآیند زنگ زدگی کمک می کند. از آنجا که کارد و چنگال شما از فلز ساخته می شود ، هنگام شستشو ، احتمال زنگ زدگی وجود دارد. کارد و چنگال ها در ماشین ظرفشویی نسبت به زنگ زدگی حساس تر اند زیرا نسبت به شستن با دست مدت بیشتری در آب باقی می مانند. ما در ادامه این مطلب توضیح خواهیم داد که چرا زنگ زدگی اتفاق می افتد ، چه کاری می توانید انجام دهید تا از بروز آن جلوگیری کنید و چگونه می توانید کارد و چنگال های آسیب دیده خود را به حالت اولیه خود برگردانید.

 

چرا کارد و چنگال ها زنگ می زنند ؟ « جلوگیری از زنگ زدگی در ماشین ظرفشویی »
فلزات هنگام تماس با آب یا اکسیژن ، در برابر زنگ زدگی حساس هستند.
این یک واکنش شیمیایی طبیعی بین این عناصر است.
آب شور و اسیدی نیز به سرعت بخشیدن به فرآیند زنگ زدگی کمک می کند.
از آنجا که کارد و چنگال شما از فلز ساخته می شود ، هنگام شستشو ، احتمال زنگ زدگی آن ها وجود دارد. کارد و چنگال ها هنگام شستشو در ماشین ظرفشویی نسبت به زنگ زدگی حساس تر اند زیرا بیشتر از زمان شستشو با دست در آب باقی می ماند.

آیا کارد و چنگال های شما برای شستشو توسط ماشین ظرفشویی مناسب است؟

جهت جلوگیری از زنگ زدگی در ماشین ظرفشویی . هنگام خرید کارد و چنگال ، اطلاعات مربوط به محصول را بررسی کنید .
باید توجه کنید که آیا کارد و چنگال شما برای شتشو با ماشین ظرفشویی مناسب است یا خیر .
اگر نمی توانید این اطلاعات را پیدا کنید ، می توانید با اطمینان فرض کنید که فولاد ضد زنگ ماده خوبی برای خرید است. فولاد ضد زنگ شامل عناصر اضافه شده برای تقویت مواد و دوام آن است. کروم و نیکل رایج ترین عناصر اضافه شده برای محافظت از فلز در برابر زنگ زدگی هستند و نیکل برای مقاومت در برابر خوردگی اسید استفاده می شود.
هنگام دیدن کارد و چنگال ممکن است برچسب هایی مانند 13/10 یا 18/10 مشاهده کنید.این اعداد درصد این عناصر را به شما می گوید.


هرچه این تعداد بیشتر باشد ، کارد و چنگال شما کیفیت بیشتری خواهد داشت و البته متأسفانه گران تر نیز خواهد شد. با این حال ، کارد و چنگال با کیفیت خوب ارزش سرمایه گذاری را دارد ، زیرا مدت زمان زیادی خواهد ماند.

نحوه بارگیری کارد و چنگال در ماشین ظرفشویی

نحوه بارگذاری ظروف در ماشین ظرفشویی شما یک عامل مهم در زنگ زدن یا نزدن کارد و چنگال شما است .هنگامی که فلزات مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند ، زنگ زدگی تماس می تواند رخ دهد .اینجاست که فلزات واکنش نشان می دهند. برای جلوگیری از این امر ، کارد و چنگال نقره ای و استیل خود را جداگانه نگه دارید. شستن آن ها در بار های مختلف یا قرار دادن آن ها در جای دیگر دستگاه ، با انتخاب شماست.

اگر کارد و چنگال شما دارای دستگیره های چوبی یا پلاستیکی است ، توصیه می شود که آن ها را به هیچ وجه در ماشین ظرفشویی قرار ندهید زیرا دسته می تواند به راحتی آسیب ببیند . بسیاری از افراد از قرار دادن چاقو های گران قیمت در ماشین ظرفشویی نیز پرهیز می کنند ، اما در صورت پیروی از دستورالعمل های مراقبت زیر ، دیگر مشکلی در مورد این مسئله وجود ندارد.

نحوه جلوگیری از زنگ زدگی در ماشین ظرفشویی

  • کارد و چنگال خود را از قبل بشویید .
    اسید و نمک می توانند احتمال خوردگی را افزایش دهند.
    از آنجا که بسیاری از مواد غذایی حاوی این مواد هستند ، شستن کارد و چنگال قبل از قرار دادن آن در ماشین ظرفشویی می تواند به جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی کمک کند.
  • کارد و چنگال خود را بلافاصله پس از استفاده بشویید .
    نگه داشتن کارد و چنگال در ماشین ظرفشویی برای مدت زمان طولانی باعث ایجاد لکه روی آن ها می شود .
    کارد و چنگال با مواد غذایی باقیمانده روی آن یا کارد و چنگال هایی که قبلاً شستشو شده و خشک نشده اند نیز مستعد زنگ زدگی هستند.
  • از مواد شوینده بیش از حد استفاده نکنید زیرا مقدار بیش از حد نیز می تواند منجر به زنگ زدگی شود. کارد و چنگال ها را بلافاصله پس از شستشو از ماشین ظرفشویی بیرون بیاورید و اطمینان حاصل کنید که آن ها را کاملاً خشک کرده باشید.
  • ماشین ظرفشویی خالی خود را بعد از استفاده ، تمیز کنید تا دستگاه از بقایای مواد غذایی تمیز شود.

به عنوان یک قاعده کلی ، هر چه کارد و چنگال ها مدت بیشتری در تماس با بقایای مواد غذایی ، سایر فلزات یا آب باقی بمانند ، احتمال لک زدن آن ها بیشتر است. اگر اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید ، کارد و چنگال شما باید مدت طولانی بدون لکه دار شدن باقی بمانند . کیفیت کارد و چنگال هایی که خریداری می کنید نیز بر طول عمر آن تأثیر خواهد گذاشت.

نحوه حذف زنگ زدگی از کارد و چنگال

اخرین مورد برای جلوگیری از زنگ زدگی در ماشین ظرفشویی نیست و برای حذف زنگ است .ممکن است برای جلوگیری از زنگ زدگی خیلی دیر باشد.
همه از چگونگی جلوگیری از آن آگاه نیستند و بسیاری از مردم زنگ زدگی هایی را روی کارد و چنگال های خود پیدا می کنند. اگر کارد و چنگال شما به هر حال زنگ زده شدند ، لازم نیست چاقو ها و چنگال های خود را دور بیندازید و برای یک مجموعه جدید هزینه کنید . کار هایی وجود دارد که می توانید برای نجات کارد و چنگال خود و بازگشت آن ها به وضعیت اصلی آن ها استفاده کنید.

خیساندن کارد و چنگال زنگ زده در آب لیمو یا سرکه سفید می تواند به تسکین زنگ زدگی کمک کند .


یک لیوان را با یکی از این مایع ها پر کنید سپس کارد و چنگال هایی که زنگ زده اند را داخل آن قرار دهید و بگذارید حدود پنج دقیقه بمانند. کارد و چنگال را بعد از این مدت بردارید و با یک دستمال پاک کنید. دستگاه های ضد زنگ خشن می توانند کارد و چنگال شما را خراش دهند و لایه کروم را از استیل ضدزنگ آن ها بردارد و احتمال زنگ زدگی بیشتر شود ، بنابراین هنگام پاک کردن آن ها ، یک اسفنج نرم را انتخاب کنید. پس از برطرف شدن لکه ها ، توصیه می کنیم دستورالعمل های پیشگیری ما را دنبال کنید تا از بروز دوباره زنگ زدگی جلوگیری کنید.

 


بیشتر بخوانید :

10 نکته برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی
جلوگیری از ایجاد کپک در ماشین ظرفشویی
علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی 
علت وارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی 

آموزشترفند ها و نکته هاماشین ظرفشوییمشکلات ماشین ظرفشویی