نحوه تمیز کردن سرخ کن

زمان مطالعه : 4 دقیقه

نحوه تمیز کردن سرخ کن ؛ سرخ کن یکی از کاربردی ترین دستگاه های آشپزخانه است که تاکنون اختراع شده . این دستگاه می تواند غذا را سریع سرخ کند و استفاده از آن برای هرکسی آسان است ، از فردی تازه کار در آشپزی تا یک آشپز حرفه ای . اما باید سرخ کن خود را ، تمیز نگه دارید . اگر مرتباً آن را تمیز نکنید ، عملکرد بهینه نخواهد داشت.

به علاوه ، می تواند بو و طعمی نامناسب را به غذا های جدیدی که می پزید ، بدهد . در این جا نحوه تمیز کردن سرخ کن Air Fryer و عملکرد آن در بهترین حالت آورده شده است. با ما همراه باشید … .


آن چه شما در نحوه تمیز کردن سرخ کن به آن نیاز دارید

  • پارچه های نخی یا میکروفیبر
  • اسفنج غیر ساینده
  • برس نرم
  • مایع ظرفشویی

 

نحوه تمیز کردن سرخ کن 

سرخ کن های  در اشکال ، اندازه و جزئیات مختلفی در بازار موجود هستند ، بنابراین همیشه مهم است که قبل از انجام هر کاری ، ویژگی های سرخ کن خود را بدانید. بنابراین ، بهترین راه برای شروع ، مطالعه دفترچه راهنمای کاربر آن است.

بعضی از دستگاه های سرخ کن دستورالعمل خاصی در مورد نحوه تمیز کردن واحد های خود دارند. اگر در دفترچه ی راهنما چیز خاصی در این مورد گفته نشده بود ، برای تمیز کردن دستگاه مراحل زیر را انجام دهید.

 

  • مرحله 1 : جدا کردن دستگاه از برق

قبل از تلاش برای تمیز کردن سرخ کردن خود ، آن را از پریز برق جدا کرده و بگذارید کاملاً خنک شود. این امر برای جلوگیری از برق گرفتگی ، آسیب و یا صدمه به شما و دستگاهتان است. درست است که این امر واضح به نظر می رسد ، اما گاهی اوقات وقتی مردم عجله می کنند ، آن ها واقعاً فراموش می کنند وسایل خود را قبل از تمیز کردن از برق جدا کنند.

 

  • مرحله 2 : تمیز کردن سبد و کفی ها

سبد ها و کفی های قابل جدا شدن ( سبد سرخ کردن ، سینی پخت و غیره ) را با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید. اگر غذایی در سبد غذای شما گیر کرده یا چیزی در آن سوخته است ( مانند خمیر یا سیب زمینی ) ، می توانید حدود 10 دقیقه آن را در آب داغ و مایع ظرفشویی خیس کنید و سپس ذرات مواد غذایی را پاک کنید.

در بعضی از دستگاه های سرخ کن ، لوازم جانبی را می توان در ماشین ظرفشویی شست شو داد. اگر سبد سرخ کردن مناسب برای ماشین ظرفشویی است ، می توانید آن را در ماشین ظرفشویی بشورید . قبل از تلاش برای استفاده مجدد از آن ها ، مطمئن شوید که سبد سرخ کن ، کفی ها و سایر لوازم جانبی ، کاملاً خشک هستند.

 

  • مرحله 3 : تمیز کردن فضای داخلی سرخ کن

با استفاده از یک پارچه نرم یا اسفنجی که زبر نباشد و آب گرم ، داخل سرخ کن را تمیز کنید. اگر در سرخ کن چربی موجود است ، مقدار کمی مایع ظرفشویی را به پارچه یا اسفنج اضافه کنید تا به رفع چربی کمک کند. سپس آن  را با آب تمیز و گرم پاک کنید. همچنین می توانید از برس قلم موی نرم استفاده کنید تا هرگونه گرد و غبار و ذرات چسبنده برطرف شوند.

 

  • مرحله 4 : تمیز کردن نمای بیرونی

قسمت بیرونی را با یک پارچه مرطوب یا اسفنج و یک ماده شوینده ملایم پاک کنید. از استفاده از پاک کننده های شیشه ، سفید کننده ها یا پاک کننده های سنگین خودداری کنید. همچنین ، هرگز دستگاه سرخ کن را در آب فرو نکنید.

 

  • مرحله 5 : مراقبت از سرخ کن

بعد از هر بار استفاده از سرخ کن air fryer ، آن را تمیز کنید تا از تجمع ذرات مواد غذایی و ایجاد چربی در آن جلوگیری شود. بعد از این که دستگاه خود را تمیز کردید ، بگذارید کاملاً خشک شود و سپس آن را در جعبه اصلی خود یا در یک مکان تمیز و خشک قرار دهید .

 

چه کار هایی را نباید در نحوه تمیز کردن سرخ کن انجام دهید !!!

برای تمیز کردن سرخ کن خود از وسایل فلزی ، یا اسفنج های زبر استفاده نکنید.  هر چیزی ساینده ای می تواند پوشش دستگاه را خراش دهد. سرخ کن خود را در آب فرو نکنید. بله ، بعضی از قسمت ها در آب ( یا ماشین ظرفشویی ) پاک و تمیز می شوند ، اما واحد اصلی یک وسیله برقی است و شما آن را خراب می کنید.اگر متوجه بوی ناخوشایندی از سرخ کن خود شدید ، می توانید نیمی از لیمو را درون سبد آن قرار دهید و بگذارید حدود 30 دقیقه قبل از تمیز کردن آن جا بماند .

 

 

اگر شما هم در خانه ی خود به یکی از این سرخ کن های بدون روغن نیاز دارید ، به راحتی می توانید خرید سرخ کن را در سایت تا خرید نهایی کنید.

بیشتر بخوانید :

تفاوت سرخ کن رژیمی یا بدون روغن و معمولی
نکات مهم استفاده از سرخ کن بدون روغن
مزایای سرخ کردن غذا با سرخ کن رژیمی
آموزشبرند هاسرخ کنلوازم آشپزخانهلوازم خانگینحوه تمیز کردن لوازم خانگی