معرفی انواع دریل معمولی ، چکشی ، چرخشی ، ضربه ای و پیچ گوشتی

زمان مطالعه : 5 دقیقه

معرفی انواع دریل

 

معرفی انواع دریل معمولی ، چکشی ، چرخشی ، ضربه ای و پیچ گوشتی. شناختن انواع مختلف دریل ها به شما کمک می کند تا ابزار مناسب را برای کار انتخاب کنید .
در ساده ترین شکل آن ، مته ابزاری است که با استفاده از چرخش یا حرکت تراشه برای ایجاد سوراخ کار می کند. این تعریف گسترده ای است و همه چیز را شامل می شود از مته های دندانپزشکی گرفته تا دستگاه های سنگین حفاری تونل . ما می خواهیم روی انواع مته هایی که معمولاً در ساخت و سازها و اطراف خانه استفاده می کنیم ، تمرکز کنیم.

معرفی انواع دریل متداول و چه زمانی از آنها استفاده کنید

دریل معمولی

دریل معمولی دارای چاکی است که کمی باز و بسته می شود. مهم نیست که چه سطح قدرتی را داشته باشد ، تنها کاری که انجام می دهد چرخش در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت است. برخی از درل ها همچنین دارای دایمر هستند که به شما امکان می دهد هنگام چرخیدن به صورت مکانیکی میزان قدرت انتقال آن را تنظیم کنید.
چه زمانی از آن استفاده کنید

برای ایجاد سوراخ های اساسی در پلاستیک ، چوب و فلز از دریل معمولی استفاده کنید. اندازه سوراخی که در حال حفاری آن هستید تعیین می کند که به دریل چقدر قدرتمند نیاز است. دفترچه مشخصات دریل به شما می گوید که از عهده چه کاری بر می برآید.

چکشی دریل (درایور چکش)

دریل چکشی دارای همان طراحی اولیه است که مکانیزم چکش به آن اضافه شده است. بیشتر دریل های چکشی به شما امکان می دهند حالت چکش را خاموش کنید یا حفاری را با استفاده از مکانیزم چرخشی و چکشی همزمان انجام دهید . به عبارت دیگر ، می توانید چکش را خاموش کنید و درست مانند هر دریل دیگر از آن استفاده کنید.
چه زمانی از آن استفاده کنید.

دریل چکشی ابزار انجام همه چیز در دنیا ی دریل است. از آن برای حفاری و سوراخ کردن پلاستیک ، چوب ، فلز و بتن یا سنگ تراشی استفاده می شود.

چکشی چرخشی (چکش ترکیبی)

برادر بزرگ چکش چرخشی یا چکش ترکیبی است. اندازه آنها از کمی بزرگتر و بسیار بزرگتر از مته چکش فاصله دارد. اینها از یک مکانیزم چکش / تراش قوی تر استفاده می کنند تا نیرو به مراتب بیشتر از یک دریل چکش تحویل دهند. آنها معمولاً حداقل با دو حالت همراه هستند: تراشیدن و چکش زدن با چرخش. بعضی از آنها گزینه چرخش را به شما می دهند ، اما تعداد کمی از جوانب مثبت آن را استفاده می کنند ، حتی اگر بتواند از طریق چوب و فلز حفاری کند.

چیپینگ دقیقاً آن چیزی را که به نظر می رسد انجام می دهد. از یک ذره تراش استفاده می کند تا مانند یک jackhammer برای تخریب استفاده کند. چکش زدن با چرخش روشی است که شما برای حفر سوراخ در بتن ، آسفالت ، آجر ، سنگ یا سایر سنگ تراشی ها استفاده می کنید. این مقاله یعنی ” معرفی انواع دریل ” باعث می شود تا هم با انواع دریل آشنا شوید. هم طرز استفاده از ان ها را یاد بگیرید.

چه زمانی از آن استفاده کنید
در هنگام نیاز به سوراخ سوراخ کردن یا خرد کردن بتن ، آسفالت ، سنگ ، آجر یا سایر سنگ تراشی ها تا حدود 2 Use یا بیشتر از آن استفاده کنید.

دریل ضربه (درایور ضربه)

اول این که در خط “واقعاً مته نیست” مته ضربه است. مناسب تر ، آن را یک محرک ضربه می نامند. به جای استفاده از مکانیزم تراش به جلو ، این مکانیزم چکش چرخشی و ماسوره درون آن وجود دارد. با چرخش ، چکش به سختی به داخل كوچه برخورد می كند تا نیروی چرخش بسیار بیشتری نسبت به مته استاندارد داشته باشد.
بسیاری از بیت های مته در حال حاضر “آماده ضربه” هستند که دارای 1/4 اینچ می باشند. این امکان را به شما می دهد تا با درایور ضربه خود سوراخ کنید. مانند راننده مته صاف نیست ، اما کار را تمام می کند.

 

درایورهای ضربه ای قهرمانان پیچ گوشتی جهان ساخت و ساز هستند که پیچ ها را سریعتر از یک دریل استاندارد باز و بسته می کنند. در حالی که می توانید از آن برای سوراخ کردن استفاده کنید ، بسیاری از جوانب مثبت از یک دسته کوچک موسیقی جاز راننده مته / ضربه استفاده می کنند ، بنابراین در هنگام کار نیازی به تعویض بیت ندارند.

دریل اصلی core : معرفی انواع دریل

دریل اصلی مته استروئیدها است. این موتور در واقع یک موتور بزرگ است که گاه به یک قاب متصل می شود که در حین تمرین آن را ثابت نگه می دارد. این یک بیت هسته است – یک بیت استوانه ای که به جای خرد کردن کل سوراخ ، هسته ای را ایجاد می کند. تنها کاری که انجام می دهد چرخش بیت است. هیچ برنامه چکش ، تراشه یا رانندگی وجود ندارد.

چه زمانی از آن استفاده کنید
وقتی می خواهید سوراخ های بزرگی در بتن و حتی قطر 5 ′ داشته باشید ، به مته اصلی بروید!

Ground Auger (زمین اوجر)

auger auger یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند دریل است که از AC یا نیروگاه گازی برای چرخاندن موتور استفاده می کند. در این حالت از بیتی تهاجمی و گسترده استفاده می شود که از درون زمین اشک می ریزد و خاک را سریعتر و آسان تر از یک حفار یا بیل چاله می کند.
چه زمانی از آن استفاده کنید.

این نوع دریل ها هنگام نیاز به سوراخ در زمین یا یخ ، کار شما را آسان تر می کنند. از آن برای تنظیم پستها در همه نوع و ماهیگیری در یخ استفاده کنید.

معرفی انواع دریل : پیچ گوشتی

در حالی که از لحاظ فنی مته نیست ، پیچ گوشتی های برقی به همان شیوه مته کار می کنند. این ها معمولاً به جای گرفتن تپانچه از طراحی داخلی استفاده می کنند و قدرت کمتری نسبت به یک دریل استاندارد دارند. آنها چاك را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخانند و در درجه اول برای باز و بسته کردن پیچ های كوچك مفید هستند. در حالی که آن ها قادر به ایجاد سوراخ های کوچک هستند ، آن ها ابزار خوبی برای این کار نیستند.

چه زمانی از آن استفاده کنید

پیچ گوشتی های برقی در اتصال دهنده های کوچک و یا ظریف که نیازی به گشتاور یک دریل استاندارد ندارند ، بهترین هستند . آن ها برای کار در هر جایی که می توانید از یک پیچ گوشتی دستی استفاده کنید بسیار عالی هستند.

 

پیچ گوشتی Drywall

پیچ گوشتی های Drywall نیز از لحاظ فنی مته نیستند و صرفاً ابزاری برای چرخش / اتصال هستند. این ها اغلب در RPM های بالاتر می چرخند تا پیچ ها را سریع تنظیم کنید. در ضمن به اشتراک گذاشتن طراحی اولیه یک دریل گرفتن تپانچه ، این موارد گاهی اوقات گیرایی به طور مستقیم در پشت موتور و یک قفل دارند تا بتوانید سریعتر کار کنید. مدل های حرفه ای غالباً مجله هایی را جمع آوری کرده اند که به شما امکان می دهد به طور خودکار پیچ های خود را تغذیه کنید و کار را به طور چشمگیری سرعت می بخشید.

اسلحه پیچ سیم پیچ 18V بی سیم Makita XSF03
چه زمانی از آن استفاده کنید
این اسم همه را می گوید ، پیچ های حلقوی drywall به شما کمک می کنند تا به سرعت صفحات drywall را نصب کنید. مدل هایی که می توانند پیچ ​​های طولانی تری داشته باشند ، باعث می شوند که یک عرشه نسیم ایجاد شود. معرفی انواع دریل به شما در خرید دریل کمک شایانی می کند.

انواع مته های دیگر در آنجا وجود دارد که ما وقت و مکانی برای پوشش آن نداریم. مهم نیست که چه کار یا پروژه ای را به پایان رسانده اید ، وقتی همه انسان ها یاد گرفتند که چگونه یک سنگ اشاره ای را به عقب و جلو بچرخانند تا سوراخی در یک شی دیگر ایجاد شود ، همه آنها ریشه های خود را برمی گردانند. وقتی حتی 100 سال به عقب نگاه می کنید ، حیرت انگیز است که تمرین ها تا کجا رسیده اند!

بیشتر بخوانید: 

انواع دریلپیچ گوشتی برقیدریلدریل چکشیراهنمای خرید دریلمعرفی