اره پروفیل بر چیست و چگونه استفاده می شود ؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه

اره پروفیل بر چیست و چگونه استفاده می شود ؟ تا حالا اسم پروفیل بر به گوشتان خورده است ؟ برای شما هم این سوال پیش آمده که پروفیل بر چیست و برای چه کاری از آن استفاده می شود ؟ اگر جواب شما مثبت است ، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با پروفیل بر آشنا شویم.


اره پروفیل بر چیست و چگونه استفاده می شود ؟

اره پروفیل بر ابزاری برقی است که برای برش مواد سخت مانند فلزات ، بتن یا سنگ تراشی استفاده می شود. همچنین می توان آن را اره برش یا اره برقی فلزی خواند. اره پروفیل بر دارای یک چرخ برش و موتور است که هر دو به یک بازوی محکم بسته شده و روی صفحه پایه سوار شده اند. تیغه اره های ساینده با دیسک ساینده قابل تعویض است که به طور معمول قطر 14 اینچی دارد.

دیسک های اره پروفیل بر یا تیغه ها از نظر اندازه و جنس انواع مختلفی دارند . جنس آن ها شامل سرامیک ، برنج ، الماس مصنوعی و کاربید تنگستن است.

ویژگی های اره پروفیل بر چیست؟

اره های پروفیل بر سبک و قابل حمل هستند و می توان آن ها را به مکان هایی که در حال ساخت و ساز هستند ، آورد. در نتیجه ، کار هایی که قبلاً باید در کارگاه ها انجام می شدند اکنون می توانند در محل انجام شوند ، که این امر باعث سهولت بسیاری در کار های ساختمانی می شود. اره پروفیل بر می تواند در بسیاری از پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد. بعضی از آن ها را می توان برای برش خشک ، برش مرطوب ، سنگ زنی و … استفاده کرد. این ابزار همچنین می تواند در تولید قطعات خودرو ، سرامیک و شیشه ، پلاستیک ، الکترونیک و محصولات نوری مورد استفاده قرار گیرد.

 

نکات ایمنی هنگام استفاده « اره پروفیل بر چیست »

قبل از استفاده از اره پروفیل بر ، اقدامات احتیاطی ایمنی زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

  • کاربر باید قبل از استفاده از اره ، آن را کاملاً بررسی کند . همچنین باید در نظر داشته باشد که به دلیل خطر برق گرفتگی ، هرگز نباید از یک اره پروفیل بر در منطقه مرطوب یا خیس استفاده شود.
  • اگر این اره از هوای فشرده تغذیه می کند ، کاربر باید اطمینان حاصل کند که فشار هوا از توصیه های سازنده ی اره ، فراتر نرود. فشار بیشتر می تواند سوراخ هایی را در شلنگ ایجاد کند یا اره را وادار به چرخش با سرعت ناامن کند.
  • اگر اره پروفیل بر از بنزین تغذیه می کند ، باید از آن در محلی با تهویه مناسب استفاده شود تا کسی که با اره کار می کند ، بخار بنزین را استنشاق نکند.
  • اپراتور باید از محافظت خود در مقابل تیغ اره اطمینان حاصل کند و هرگز نباید در مقابل ابزار کار بایستد.

روی چرخ ساینده تمرکز کنید

همان طور که تیغه های اره فلزی مختلفی برای کار های مختلف نجاری ساخته می شود ، چرخ های زیادی هم برای اره پروفیل بر در فرمولاسیون های مختلفی برای برش مواد ارائه می شوند. متداول ترین آن ها اکسید آلومینیوم ، کاربید سیلیکون و زیرکونیا ( zirconia ) هستند که فرمولاسیون اختصاصی برای کاربرد های خاص در دسترس شما قرار می دهند .

  • چرخ های اکسید آلومینیوم به طور کلی برای برش فولاد استفاده می شود.
  •  کاربید سیلیکون برای برش شیشه ، سرامیک ، تنگستن و مواد مشابه استفاده می شود.
  • چرخ های زیرکونیا هنگام برش فولاد های آلیاژی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

از سایر عوامل غافل نشوید

در حالی که چرخ این اره ها کلید اساسی ایجاد برش های ایده آل است ، همان طور که قبلاً ذکر شد عوامل دیگری نیز مانند اندازه و نوع ماده ، نقش مهمی در موفقیت یا شکست فرآیند برش دارند. امیدواریم که مطلب اره پروفیل بر چیست ، برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم تا حدودی شما را با آن آشنا کنیم .

اکنون که به خوبی با اره پروفیل بر چیست ؛ آشنا شده اید ، شاید به ذهنتان رسیده باشد که برای مواردی می تواند به شما کمک کننده باشد پس اگر قصد خرید یکی از این اره های پروفیل بر را دارید ،  می توانید خرید خود را به آسانی و در منزل خود انجام دهید .

بیشتر بخوانید:

معرفی انواع مختلف اره های برقی
اره فارسی بر و نحوه استفاده از آن
اره گرد بر circular saw و نحوه استفاده آن

ارهاره پروفیل برپروفیلبرراهنمای خرید