راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی

زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی ؛ همه ی تلویزیون های دیجیتال ، یک منوی مخفی دارند ، که به کاربران امکان ایجاد تغییرات و تنظیمات مختلف را می دهند . با کمک این منو دسترسی سریع به انواع تنظیمات برای کاربران فراهم می شود .

 

روشهای مختلفی برای رسیدن به این منو وجود دارد که در انواع تلویزیون های مختلف متفاوت است . تنها با انجام چند کار ساده ، بصورت حرفه ای تلویزیونتان را تنظیم کنید .تنظیماتی مانند میزان روشنایی و نسبت کنتراست و فعال و یا غیر فعال کردن بعضی ویژگیها از طریق این منوی مخفی امکان پذیر است. در این موضوع قصد داریم که  نحوه ی فعالسازی این منو را در تلویزیون ها ی مختلف بررسی کنیم. فرقی نمی کند تلویزیون شما از چه نوع نمایشگری بهره گرفته است ، LCD یا LED و یا OLED تاثیری در روش فعالسازی این منو ندارد و این کدها برای همه ی انواع آنها کار می کنند .

روش های مختلف برای رسیدن به منوی مخفی

تلویزیون های سونی ، تلویزیون های سامسونگ و ال جی و فیلیپس هر کدام روش خاصی برای فعال کردن منوی مخفی دارند . مثلاً  در تلویزیون های ال جی برای دستیابی به این منوی جادویی ال جی باید رمز عبور تلویزیون را بلد باشی . و یا اینکه منوی مخفی سامسونگ با روشهای متعدد ی فعال می شود .در این صفحه راهنمای ورود به تنظیمات منوی مخفی این چهار برند از تلویزیون ها را نوشته ایم . با خواندن این صفحه تعمیر کار حرفه ای تلویزیون خود باشید .

 

در تلویزیون ها معمولاً مدلهایی  وجود دارد که به آنها کدهای مخفی می گویند . با استفاده از این منوی مخفی می توان میزان روشنایی تصویر و نور و کنتراست و … را تغییر داد . برای دستیابی به منوی مخفی تلویزیون ها ی سونی باید ایتدا تلویزیون خود را بوسیله ی کنترل خاموش کنیم . سپس دکمه ی DISPLAY را فشار دهید و بعد از آن کلید 5 را بزنید . و دکمه ی افزایش صدا را نیز فشار دهید و در آخر هم دکمه ی POWER را فشار دهید تا منوی مخفی تلویزیون ظاهر شود.

 

 

 

راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون سامسونگ

برای راهنمای به منوی مخفی تلویزیون ها سامسونگ قدیمی باید این راه را با صبر و حوصله برید . ابتدا باید دکمه ی mute را فشار دهید سپس عدد 1 و بعد 8 و 2 و در آخرهم دکمه ی power را فشار دهید . تا منوی مخفی تلویزیون ظاهر شود . mute ، 1+8+2 ، power اما برای مدلهای جدیدتر تلویزیون های سامسونگ ، می توانید از این طریق وارد منوی مخفی شوید . ابتدا دکمه ی info را بزنید ، سپس menu را فشار دهید و بعد از آن دکمه ی mute را بزنید در آخر هم با فشار دادن دکمه ی power منوی مخفی تلویزیون را خواهید دید.

 

 

برا ی اینکه سیستم عیب یابی خودکار در تلویزیونهایی که دارای این قابلیت هستند فعال شود باید دکمه ی return  را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. شاید دوست داشته باشید که تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید ، برای ریست کردن تلویزیون کافی است دکمه ی exit را به مدت 10 ثاینه نگه دارید تا تلویزیون به حالت اولیه ی تنظیمات برگردد. برای حرکت کردن در بین گزینه ها و حالتهای مختلف می توانید از Channel Up و یا Chanel down  استفاده کنید. تغییر حالت و یا تصحیح حالتی به حالتی دیگر از دکمه ی Volume Up/Down استفاده کنید.

برای ظاهر شدن منوی مخفی تلویزیون ال جی می توانید در قدم اول دکمه ی « OK » را برای چند ثانیه نگه دارید و یا اینکه دکمه ی «Menu » را فشار داده و نگه دارید.   با این کار احتمالاً پنجره ای در صفحه ی نمایشگر باز می شود که از شما رمز عبور می خواهد ، احتمالاً رمزهای چهار صفر و یا چهار هفت پسورد درست باشند . اگر تنظیمات تلویزیون را به دلخواه تغییر دادید و می توانید با زدن دکمه ی «OK» تغییرات وارد شده را ذخیره نمایید.

 

 

راهنمای دسترسی به منوی مخفی تلویزیون فیلیپس

برای فعالسازی کدهای مخفی در تلویزیون فیلیپس ، می توانید یکی از این کدها را فعال کنید . تا به منوی مخفی دسترسی داشته باشید . اکثر تلویزیون های فیلیپس با یکی از این روشهای زیر تنظیمات منوی مخفی را فعال می کنند . ابتدا تلویزیون خود را خاموش کنید و بعد با استفاده از کنترل از راه دور دکمه ی Menu یا info را فشاردهید و سپس بر روی دکمه ی وضعیت  « status »کلیک کنید .

 

0+6+2+5+9+6+  Menu/Info/Status 0 + 6 + 2 + 5 + 9 + 7 + Menu/Info/Status 0 + 6 + 1 + 5 + 9 + 6 + Menu 0 + 6 + 1 + 5 + 9 + 7 + Menu 1 + 6 + 2 + 5 + 9 + 6 + meno/status 1 + 2 + 3 + 6 + 5 +

 

امیدواریم از خواندن متن « راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی » لذت برده باشید . لطفا نظرات و سوالات خود را ، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگزارید .

بیشتر بخوانید :

اسلایدرالجیبرند هاترفند ها و نکته هاسامسونگسونیصوتی و تصویریفلیپسمنتخب سردبیرمنو مخفی تلویزیون