مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی

0 2,504
زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی ؛ همه ی تلویزیون های دیجیتال ، یک منوی مخفی دارند ، که به کاربران امکان ایجاد تغییرات و تنظیمات مختلف را می دهند . با کمک این منو دسترسی سریع به انواع تنظیمات برای کاربران فراهم می شود .

 

روشهای مختلفی برای رسیدن به این منو وجود دارد که در انواع تلویزیون های مختلف متفاوت است . تنها با انجام چند کار ساده ، بصورت حرفه ای تلویزیونتان را تنظیم کنید .تنظیماتی مانند میزان روشنایی و نسبت کنتراست و فعال و یا غیر فعال کردن بعضی ویژگیها از طریق این منوی مخفی امکان پذیر است. در این موضوع قصد داریم که  نحوه ی فعالسازی این منو را در تلویزیون ها ی مختلف بررسی کنیم. فرقی نمی کند تلویزیون شما از چه نوع نمایشگری بهره گرفته است ، LCD یا LED و یا OLED تاثیری در روش فعالسازی این منو ندارد و این کدها برای همه ی انواع آنها کار می کنند .

روش های مختلف برای رسیدن به منوی مخفی

تلویزیون های سونی ، تلویزیون های سامسونگ و ال جی و فیلیپس هر کدام روش خاصی برای فعال کردن منوی مخفی دارند . مثلاً  در تلویزیون های ال جی برای دستیابی به این منوی جادویی ال جی باید رمز عبور تلویزیون را بلد باشی . و یا اینکه منوی مخفی سامسونگ با روشهای متعدد ی فعال می شود .در این صفحه راهنمای ورود به تنظیمات منوی مخفی این چهار برند از تلویزیون ها را نوشته ایم . با خواندن این صفحه تعمیر کار حرفه ای تلویزیون خود باشید .

 

در تلویزیون ها معمولاً مدلهایی  وجود دارد که به آنها کدهای مخفی می گویند . با استفاده از این منوی مخفی می توان میزان روشنایی تصویر و نور و کنتراست و … را تغییر داد . برای دستیابی به منوی مخفی تلویزیون ها ی سونی باید ایتدا تلویزیون خود را بوسیله ی کنترل خاموش کنیم . سپس دکمه ی DISPLAY را فشار دهید و بعد از آن کلید 5 را بزنید . و دکمه ی افزایش صدا را نیز فشار دهید و در آخر هم دکمه ی POWER را فشار دهید تا منوی مخفی تلویزیون ظاهر شود.

 

 

راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی

 

راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون سامسونگ

برای راهنمای به منوی مخفی تلویزیون ها سامسونگ قدیمی باید این راه را با صبر و حوصله برید . ابتدا باید دکمه ی mute را فشار دهید سپس عدد 1 و بعد 8 و 2 و در آخرهم دکمه ی power را فشار دهید . تا منوی مخفی تلویزیون ظاهر شود . mute ، 1+8+2 ، power اما برای مدلهای جدیدتر تلویزیون های سامسونگ ، می توانید از این طریق وارد منوی مخفی شوید . ابتدا دکمه ی info را بزنید ، سپس menu را فشار دهید و بعد از آن دکمه ی mute را بزنید در آخر هم با فشار دادن دکمه ی power منوی مخفی تلویزیون را خواهید دید.

« حتما بخوانید  لیست قیمت تلویزیون ال جی LG TV

 

راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی

 

برا ی اینکه سیستم عیب یابی خودکار در تلویزیونهایی که دارای این قابلیت هستند فعال شود باید دکمه ی return  را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. شاید دوست داشته باشید که تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید ، برای ریست کردن تلویزیون کافی است دکمه ی exit را به مدت 10 ثاینه نگه دارید تا تلویزیون به حالت اولیه ی تنظیمات برگردد. برای حرکت کردن در بین گزینه ها و حالتهای مختلف می توانید از Channel Up و یا Chanel down  استفاده کنید. تغییر حالت و یا تصحیح حالتی به حالتی دیگر از دکمه ی Volume Up/Down استفاده کنید.

برای ظاهر شدن منوی مخفی تلویزیون ال جی می توانید در قدم اول دکمه ی « OK » را برای چند ثانیه نگه دارید و یا اینکه دکمه ی «Menu » را فشار داده و نگه دارید.   با این کار احتمالاً پنجره ای در صفحه ی نمایشگر باز می شود که از شما رمز عبور می خواهد ، احتمالاً رمزهای چهار صفر و یا چهار هفت پسورد درست باشند . اگر تنظیمات تلویزیون را به دلخواه تغییر دادید و می توانید با زدن دکمه ی «OK» تغییرات وارد شده را ذخیره نمایید.

 

راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی

 

راهنمای دسترسی به منوی مخفی تلویزیون فیلیپس

برای فعالسازی کدهای مخفی در تلویزیون فیلیپس ، می توانید یکی از این کدها را فعال کنید . تا به منوی مخفی دسترسی داشته باشید . اکثر تلویزیون های فیلیپس با یکی از این روشهای زیر تنظیمات منوی مخفی را فعال می کنند . ابتدا تلویزیون خود را خاموش کنید و بعد با استفاده از کنترل از راه دور دکمه ی Menu یا info را فشاردهید و سپس بر روی دکمه ی وضعیت  « status »کلیک کنید .

 

راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی

0+6+2+5+9+6+  Menu/Info/Status 0 + 6 + 2 + 5 + 9 + 7 + Menu/Info/Status 0 + 6 + 1 + 5 + 9 + 6 + Menu 0 + 6 + 1 + 5 + 9 + 7 + Menu 1 + 6 + 2 + 5 + 9 + 6 + meno/status 1 + 2 + 3 + 6 + 5 +

 

امیدواریم از خواندن متن « راهنمای ورود به منوی مخفی تلویزیون ها ؛ آموزش تنظیمات به منو مخفی » لذت برده باشید . لطفا نظرات و سوالات خود را ، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگزارید .

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .